English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Miloš Milojevic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 33, 34, 35  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Willoch
Veteran

PostPosted: 09.12.2021 22:34    Post subject: Reply with quote

Den har jeg hørt ja.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2021 23:17    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Ser at noen skriver at styret er skeptisk, hva vet vi om det?

Det behøver slett ikke bety at han objektivt sett ikke er egnet. Jeg kan se for meg en og annen svett panne på det styrerommet om det kommer en "ukjent" fyr utenfra som begynner å snakke om krav og forventninger til organisasjonen rundt og over seg.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 09.12.2021 23:41    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
– Nå er vi spente.

– Det får dere fortsette å være.

– Blir Milos Milojevic ny RBK-trener?

– Ingen kommentar.

– Har dere avklart trenerspørsmålet?

– Ingen kommentar.

Slik gikk dialogen mellom Adresseavisen og Koteng etter et over to timer langt styremøte torsdag kveld.
----

Da har de mest sannsynlig ikke gått for Milojevic i kveld. Avgjørelsen er nok satt på vent.

Kan jo hende møtet ikveld var for å avgjøre OM de skal gå for Milojevic hvis de får et endelig avslag fra Knutsen i helgen/rett over helgen. Derfor de sikkert kjørte møtevirksomhet uka her også, slik at de har plan b klar med engang siden de ikke virker å være helt overbevist om at de klarer å lande Knutsen.

Men så må jo styret være enig om at de skal gå for Milos også, og da er det sunt at de tar den diskusjonen etter at de gjennomført et møte hvor det visstnok var flere styremedlemmer tilstede samt Dorsin og Tove. Og siden det var så mange med på det møtet var det jo mye enklere at Milos kom til Trondheim, skulle de møttes i f.eks. Sverige så hadde det blitt færre representanter som hadde møtt han fysisk før møtet. Det å møtes fysisk gjør at man danner seg et mye bedre helhetsinntrykk enn om det gjøres digitalt.

Så avgjørelsen er nok satt på vent, men det kan hende de har blitt enige om at de skal forsøke å ansette Milos Milojevic som ny Rosenborg-trener hvis Knutsen sier nei og det er hans endelige svar. Men det kan også hende de har satt Milos Milojevic på vent uavhengig av hva som skjer med Knutsen og at de vil ta en ny gjennomgang hvis Knutsen takker nei, før de evt. forsøker å ansette Milos.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 07:32    Post subject: Reply with quote

Ikke godt å vite sannheten, men det må jo oppfattes som underlig dersom styret av en eller annen grunn, og i tolvte time, konkluderer med at andrevalget ikke er godt nok. Muligens en klok beslutning, men det er likevel en erkjennelse som kommer alt for sent og med særdeles uheldige konsekvenser.

Da er det noen som ikke har gjort en god nok jobb underveis, og hattene bør sitte løst på hodet.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 07:58    Post subject: Reply with quote

Dersom styret anser Milos uegnet er jo det nærmest mistillit mot Dorsin og de som har funnet frem til milos.
eksil
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 08:04    Post subject: Reply with quote

Det begynner å lukte ja..
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 08:09    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle veldig gjerne likt og vite hva det i så fall er som gjør han til en feil kandidat. Slik han blir beskrevet virker han som et veldig solid andrevalg, bak Knutsen. For kravstor? For ambisiøs? For moderne og progressive tanker om fotball? Noen får ringe Bratseth.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 08:12    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Ikke godt å vite sannheten, men det må jo oppfattes som underlig dersom styret av en eller annen grunn, og i tolvte time, konkluderer med at andrevalget ikke er godt nok. Muligens en klok beslutning, men det er likevel en erkjennelse som kommer alt for sent og med særdeles uheldige konsekvenser.

Da er det noen som ikke har gjort en god nok jobb underveis, og hattene bør sitte løst på hodet.

I tolvte time? Konklusjonen må jo komme etter møtet. Tvert i mot vil jeg si det er en god prosess når potensielle feilansettelser stoppes før det er for sent. Må jo være et styremøte etter intervjuet før man får stoppet det. Ikke gjort noe feil her. Er jo uenighet i styret, noen mener Dorsin har gjort en god jobb, noen mener det er skummelt med en utlending. Hva som er fasiten får vi jo aldri vite hvis vi ikke ansetter han.

Men uansett, at de har 2 kandidater som fortsatt er aktuelle tyder på en mye bedre prosess enn tidligere ansettelser.
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 08:40    Post subject: Reply with quote

Utad så fremstilles det som om RBK har 2 kandidater. KK og MM. Om vi forutsetter at det er en korrekt fremstilling, og at det er gjort et grundig arbeid underveis, så kan jo ikke styret konkludere med at MM ikke er en egnet kandidat uten at konklusjonen må bli at due process (styret, SL, adm) ikke har vært god nok. I motsatt fall, hvor er kandidat 3 og 4 ? Eller stoler man på at TH kan ta ansvaret for oppkjøringen til 2022 på en god og tilfredsstillende måte mens man fortsatt leter ?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 08:41    Post subject: Reply with quote

Er det ikke slike grundige prosesser vi har etterlyst tidligere? Jeg syns det er tillitsvekkende at ikke alle bare er ja-mennesker, og enda viktigere, at klubben mener man ha råd til ikke å gå for første og beste sånn uten videre.
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 08:47    Post subject: Reply with quote

Det er vel nettopp det som er poenget mitt. Dersom utfallet er at KK melder pass og kandidat 2 ikke er egnet, og det ikke finnes andre alternativ, så har prosessen ikke vært god nok.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 09:03    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg kan være enig i det. Det jeg stusser på er at Milojevic virker som en type klubben virkelig trener nå. Kravstor, ambisiøs og progressiv. Så klart kan det hende at skepsisen er begrunnet i noe virkelig, men jeg forholder meg skeptisk enn så lenge, gitt at det stemmer. Kan jo nesten tenkes at det handler om å kjøpe seg tid til over helga.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 09:35    Post subject: Reply with quote

De har holdt på med denne jakten i over 5 måneder og visstnok har Milos vært inne i loopen iallfall 2-3 av dem, også finner de ut nå at han ikke skal passe allikevel? Håpløst.
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 10.12.2021 09:46    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er så mye tvil. Må ikke svelge alt som står i media rått, det har man lært gjennom denne sagaen.

Møtet i går var nok kartlegging av hvordan de går fram de neste dagene i forhold til Knutsen vs Milojevic.
Back to top
Rayman
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 09:47    Post subject: Reply with quote

Det er ufattelig hvis de nå er skeptiske på grunnlag av innholdsløse parametere som "attityd". Total mangel på faglig begrunnelse. De kan ikke hente ham hit og sette igang det mediesirkuset de åpenbart bevisst gjorde uten at de på forhånd har vurdert at han vil være en god kandidat vi kan gå for. Hvis man etter møtet med MM er blitt usikker, lurer jeg virkelig på hva han har sagt i de møtene, for da må det ha kommet noe hinsides til uttalelser som styret er usikker vil være forenlig med klubben.

Faglig sett tyder alt på at MM vil være en meget god match, og akkurat en type vi trenger nå. Han har heller ikke lagt skjul på at han er svært motivert for jobben. Eneste som kan være negativt for styret er at han vil være for utfordrende for klubben og stille krav til endringer som ikke har vært stilt før, f.eks. ift. akademi. Det tenker jeg er utelukkende positivt for fremtiden, og noe vi potensielt mister ved å ansette KK.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 09:48    Post subject: Reply with quote

Jeg og heller mot det. Styret vet veldig godt at det vil være enorm tjenesteforsømmelse å gå for Milojevic før Knutsen har gitt et svar. Hvis det er sånn at ukas opptredener har vært noe strategisk basert syntes jeg egentlig de har gjort mye lurt. Vist offentlig at de har en backup, at de holder prosesser med flere kandidater etc. Det kan godt tenkes at den omtalte skepsisen egentlig bare er skapt for å kjøpe seg litt mer tid. De vet at Knutsen snart gir et svar, og da trenger de de dagene som gjenstår før svaret kommer.
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 09:49    Post subject: Reply with quote

Dersom det faktisk er skepsis, føler jeg meg meg rimelig sikker på at skepsisen kommer av at styremedlemmene har lest i media at MM er den rake motsetning til KK. Må for all del ikke finne på å ha tillit til sin sportslige leder som tross alt har gjennomført sonderinger, intervjuer, bakgrunnssjekk, etc.

En hypotese, naturligvis.

Et annet alternativ, og sånn det burde være, er at det slett ikke er skepsis, men at de kjører ut denne storyen for å kunne skyve beslutningen om å ansette MM ut i tid i påvente av avklaring med KK. Dersom KK ikke kommer, har vi MM. Om styret er samlet, og faktisk jobber slik (som de burde) ville det vært meget profesjonelt utført både taktisk og strategisk.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 09:50    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
De har holdt på med denne jakten i over 5 måneder og visstnok har Milos vært inne i loopen iallfall 2-3 av dem, også finner de ut nå at han ikke skal passe allikevel? Håpløst.

Jeg har vært inne i ansettelsesprosesser hvor kandidater som har utmerket seg i hele løpet, faller totalt igjennom i siste intervju. Riktig erfaring og kompetanse, godt første-intervju, gode referanser, men når man skal dykke ned i materien i oppfølgingsintervju så avslører kandidaten seg faglig eller sosialt.

Jeg skal være den første til å kritisere hvis vi ender opp med Nordsteien eller Maalen etter nok en langvarig ansettelsesprosess, men det er uendelig bedre å luke ut en kandidat etter siste intervju enn å ikke fange opp svakhetene og ende opp med en feilansettelse.

Når det er sagt så har ikke akkurat klubbstyret gjort seg fortjent til å ha tvilen på sin side, så jeg skjønner at folk er både frustrert og skeptisk.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.12.2021 09:57    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Willoch wrote:
Ser at noen skriver at styret er skeptisk, hva vet vi om det?

Det behøver slett ikke bety at han objektivt sett ikke er egnet. Jeg kan se for meg en og annen svett panne på det styrerommet om det kommer en "ukjent" fyr utenfra som begynner å snakke om krav og forventninger til organisasjonen rundt og over seg.

Hehe, ja, folk som fremstår visjonære og ambisiøse kan være tomme dresser/tåkefyrster eller de kan være the new shit. Det er jo sykt viktig å være i stand til å skille de to fra hverandre. Så er spørsmålet, tror vi Koteng, Dorsin og co er i stand til det? Jeg vet ikke. Vil gjette at en jordnær, rett-frem type som Horneland glir lettere inn i kulturen på Brakka?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 09:57    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Dersom det faktisk er skepsis, føler jeg meg meg rimelig sikker på at skepsisen kommer av at styremedlemmene har lest i media at MM er den rake motsetning til KK. Må for all del ikke finne på å ha tillit til sin sportslige leder som tross alt har gjennomført sonderinger, intervjuer, bakgrunnssjekk, etc.

En hypotese, naturligvis.

Et annet alternativ, og sånn det burde være, er at det slett ikke er skepsis, men at de kjører ut denne storyen for å kunne skyve beslutningen om å ansette MM ut i tid i påvente av avklaring med KK. Dersom KK ikke kommer, har vi MM. Om styret er samlet, og faktisk jobber slik (som de burde) ville det vært meget profesjonelt utført både taktisk og strategisk.

Du tror ikke skepsisen kan ha meldt seg over samtaler eller møte(r) da? Kanskje det fysiske møtet gjorde at de fikk bekreftet tvil eller usikkerhet, eller at de under det fysiske møtet ble i tvil? Ekstremt uprofesjonelt hvis styret får tvilen eller usikkerheten basert på det de leser i media og baserer seg på det.
Back to top
hatemolde
Senior

PostPosted: 10.12.2021 10:02    Post subject: Reply with quote

https://fotbolldirekt.se/...-rosenborg

guuuuuuuuuuud for en amatørmesssig klubb rosenborg er
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 10:02    Post subject: Reply with quote

Dette er vel den typiske prosessen til dagens styre? Er det virkelig noen som blir overrasket lengre?

Synes forøvrig synd på Milos. Kan ikke være morsomt å bli behandlet slik. Blir tungt for ham å fortsette i Bajen etter denne prosessen.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 10:05    Post subject: Reply with quote

Takker nei ifølge Aftonbladet!
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

Nå drar jeg foliehatten godt under øyene; Har Knutsen takka ja, og Milojevic prøver å hente seg inn hos Hammarby ved å forsøke å framstille det som at det er han som takker nei? Føler det er rimelig far out, men hva faen.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 10.12.2021 10:07    Post subject: Reply with quote

Gjengitt i Nidaros også:

https://www.nidaros.no/sv...113-265728

Alt står og faller på KK da? Blir det en ny runde med Trond Henriksen?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 33, 34, 35  Next
Page 19 of 35

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb