| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 05.12.2021 10:31 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | sidney wrote: | | Rbkforalltid wrote: | | Bodø/Glimt har bedre økonomi per dags dato. Rbk har ingenting i kassen. Underskudd så det synger etter. Vi er helt avhengig av noen som punger ut her. |
Kanskje gjøre klubben til et AS eller få med en rik onkel? |
Medlemsstyringen har jo fungert godt? Trauste næringslivsledere som kan ingenting om fotball hver gang som skal styre klubben. Det funger jo veldig bra. | Det fungerer særs godt faktisk, du har anledning til å åpne kjeften på både medlemsmøter og årsmøte, du har anledning til å påvirke medlemsmassen til å fatte de avgjørelsene du mener er riktig for klubben, du har faktisk også anledning til å melde dine tjenester for valgkomiteen for et verv i klubben.
Skal du overlate dette til investorer mister du alt dette og får de samme inkompetente næringslivsledere som investorer! Eller kanskje vi skal la en eller annen luguber kis eller statsstyrt selskap overta klubben og drive den akkurat slik det gavner dem selv beste uten at du har et eneste ord du skulle ha sagt. Men du får nok anledning til å kjøpe deg et sesongkort til overpris, og sitte ned med to klappere og bruke de når speaker annonserer at det er greit. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 05.12.2021 10:56 Post subject: |
|
|
| Du må ha allianser, ikke kun deg selv. Årsmøtet er okkupert av veteranlauget som styrer klubben i grøfta. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 05.12.2021 11:00 Post subject: |
|
|
| Det har vært en sportslig krise for klubben at Koteng kom inn, og klarer å tviholde på makten. Men, at han får inn KK gjør at jeg gir han ny tillit. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.12.2021 12:37 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | Bodø/Glimt har bedre økonomi per dags dato. Rbk har ingenting i kassen. Underskudd så det synger etter. Vi er helt avhengig av noen som punger ut her. |
Bedre økonomi? Det spørs hva du definerer som «god økonomi»?
Hvem har best økonomi av en kirurg som sløser og har høye utgifter null på konto, kontra en som jobber i kassa på Rema, men har en million på konto etter å ha vært heldig med bitcoin-investeringer? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 05.12.2021 13:56 Post subject: |
|
|
Det å treffe lotto på treneren som Zorac og andre mener er nok, har vel vist seg ganske klart å ikke være bærekraftig over tid. Hele strukturen og hvordan klubben drives må endres og forankres. Da kan vi som Ajax ha verdens beste trenere heletiden..... Dvs det er bare å putte en helt grei trener inn som følger det samme mønsteret som den forrige osv. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 05.12.2021 18:31 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | | Det å treffe lotto på treneren som Zorac og andre mener er nok, har vel vist seg ganske klart å ikke være bærekraftig over tid. Hele strukturen og hvordan klubben drives må endres og forankres. Da kan vi som Ajax ha verdens beste trenere heletiden..... Dvs det er bare å putte en helt grei trener inn som følger det samme mønsteret som den forrige osv. |
Forskjellen her er vel bare den at stilen som Ajax benytter seg av er den samme stilen som 95% av fotballen i Holland bruker. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 05.12.2021 18:41 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Rbkforalltid wrote: | | Bodø/Glimt har bedre økonomi per dags dato. Rbk har ingenting i kassen. Underskudd så det synger etter. Vi er helt avhengig av noen som punger ut her. |
Bedre økonomi? Det spørs hva du definerer som «god økonomi»?
Hvem har best økonomi av en kirurg som sløser og har høye utgifter null på konto, kontra en som jobber i kassa på Rema, men har en million på konto etter å ha vært heldig med bitcoin-investeringer? |
Ja. Hele poenget er vel at klubben rbk per dags dato ikke er bærekraftig. Ingen interesse, elendig resultater og ledelse. Blodrøde tall. Fortsetter dette er klubben konkurs om noen år. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 05.12.2021 18:54 Post subject: |
|
|
Ja det er klart det. Rosenbog har aldri hatt dårlige sesonger etter 2004. Klubben har som kjent gått konk flere ganger de siste åra.
Jeg trodde jeg kunne bruke RBKweb igjen og ha en ok opplevelse, men så er det tilbake på hesten igjen for enkelte virker det som. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 05.12.2021 18:56 Post subject: |
|
|
| apresthus wrote: | | Ja det er klart det. Rosenbog har aldri hatt dårlige sesonger etter 2004. Klubben har som kjent gått konk flere ganger de siste åra. |
Det som sikkert skjer er jo at klubben må senke kostnadene vesentlig og vil være på nivå med andre norske klubber når det gjelder midler. Du får ikke 10000 på Lerkendal slik det er nå. Folk orker ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 05.12.2021 19:05 Post subject: |
|
|
Da er det kanskje en ide å forbedre det sportslige produktet slik at entusiasmen og inntektene øker, eller? Man kunne jo startet med å hente en kompetent trener, fortrinnsvis en bergenser med tilholdsted i nord.
Jeg merker det på min interesse og entusiasme sjøl. Jeg ser heller serierunden med fotball direkte, fordi jeg VET at det er mer underholdene enn å se RBK. Hvis Knutsen skulle komme inn derimot, skyter min egen entusiasme til stratosfæra fordi jeg da for første gang på gud veit hvor lenge har et berettighet håp om å få se Rosenborg være slik Rosenborg skal være.
Jeg er selvfølgelig ikke representativ for alle RBK supportere, men jeg føler meg svært trygg på at rett trener som evner å skape underholdning og morsomme opplevelser så vil Lerkendal fylles ganske kjappt igjen. Og vips, så var vi ikke så konk allikevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4103 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 05.12.2021 19:25 Post subject: |
|
|
Litt spesielt å se Knutsen på den ene siden kanskje sikre to gull på rad, mens Horneland (som vi satset på) rykker ned... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.12.2021 19:33 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | apresthus wrote: | | Ja det er klart det. Rosenbog har aldri hatt dårlige sesonger etter 2004. Klubben har som kjent gått konk flere ganger de siste åra. |
Det som sikkert skjer er jo at klubben må senke kostnadene vesentlig og vil være på nivå med andre norske klubber når det gjelder midler. Du får ikke 10000 på Lerkendal slik det er nå. Folk orker ikke. |
Jøss, senador tilbake med ny bruker ser jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 05.12.2021 19:54 Post subject: |
|
|
Da presterte BG å rote til gullfesten i dag, dvs enda en ule uten avklaring i nord. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 05.12.2021 19:59 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Rbkforalltid wrote: | | apresthus wrote: | | Ja det er klart det. Rosenbog har aldri hatt dårlige sesonger etter 2004. Klubben har som kjent gått konk flere ganger de siste åra. |
Nei, slapp av. Poenget gjelder uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 05.12.2021 19:59 Post subject: |
|
|
[quote="Rbkforalltid"] | sidney wrote: | | Rbkforalltid wrote: | | [Medlemsstyringen har jo fungert godt? Trauste næringslivsledere som kan ingenting om fotball hver gang som skal styre klubben. Det funger jo veldig bra. |
Ja… Skal vi likevel drifte dårlig fordi vi skal være etisk? Man får ikke folk med seg med dårlig fotball og styring. Da blir det lite god stemning. |
Det er ikke noen logisk sammenheng der. Det blir som å si at kjegler i august gir snø i november. Det er ingen sammenheng mellom finansfolk inn og poeng på tabellen. At det ikke lykkes nå, trenger altså ikke å skyldes mangelen på milliardærer. Vi har også spilt i svart og hvitt og tatt lite poeng i år, uten at vi nødvendigvis tar mer poeng i Bayernfarger. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 05.12.2021 20:09 Post subject: |
|
|
Her røper vel KK at han blir værende i Glimt. Snakker om hvordan de planlegger å erstatte venstrebacken neste år med omskolering av Sørli.
https://www.eurosport.no/...tory.shtml |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 05.12.2021 20:12 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | Sløvsekken wrote: | | Rbkforalltid wrote: | | apresthus wrote: | | Ja det er klart det. Rosenbog har aldri hatt dårlige sesonger etter 2004. Klubben har som kjent gått konk flere ganger de siste åra. |
Nei, slapp av. Poenget gjelder uansett. |
Jo det er han. _________________ I have spoken. |
|
| Back to top |
|
 |
Tesla88 Junior
|
Posted: 05.12.2021 20:38 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | Her røper vel KK at han blir værende i Glimt. Snakker om hvordan de planlegger å erstatte venstrebacken neste år med omskolering av Sørli.
Merkelig utfall å komme med rett før en avklaring. Peker Sørlie og Knutsen nese til media? |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 05.12.2021 20:46 Post subject: |
|
|
Ville ikke sjokkert meg Derfor litt "barnslig" å vente til ferdigspilt serie for DERETTER takke nei og fornye med Bodø. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 05.12.2021 21:00 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | Du må ha allianser, ikke kun deg selv. Årsmøtet er okkupert av veteranlauget som styrer klubben i grøfta. | Joda, jeg vet da det og det er ikke så vanskelig å få til om man bare gidder. Inntil man får ut fingeren og gjør det så overlater man klubben til geriatri lauget og kan ikke skylde på andre enn seg selv. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 05.12.2021 21:02 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det barnslig? Knutsen skylder ikke oss en dritt og han velger selv når han vil svare.
Det som faktisk er sykt uprofft er at vi atter en gang sitter å sikler etter en trener i seks måneder uten å ha en eneste annen seriøs kandidat på lista. Blir vel han soppen i HamKam hvis Knutsen ryker tipper jeg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 05.12.2021 21:06 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | Her røper vel KK at han blir værende i Glimt. Snakker om hvordan de planlegger å erstatte venstrebacken neste år med omskolering av Sørli.
Dette lover nok ikke godt… |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 05.12.2021 21:17 Post subject: |
|
|
| Det der betyr jo ingenting, Bjørkan kommer til å forsvinne og de har en potensiell erstatter i klubben, det at han har tenkt på det betyr jo ikke noe annet enn at han er en person som klarer å tenke lenger frem i tid enn akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.12.2021 21:18 Post subject: |
|
|
Evt. at Knutsen bare forholder seg profesjonelt til kontrkaten som går ut sommeren 2022 da, inntil det evt. er skrevet under på noe annet.
Når det er sagt så blir man jo ikke sjokkert om nissene på brakka greier å få klubben ut i en ny Horneland-situasjon med påfølgende panikkansettelse, etter å ha lagt alle eggene i en kurv nok en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.12.2021 21:19 Post subject: |
|
|
| Altså, hva skal han gjøre? Svare «nei det blir jo noen andres problem»? Han må selvfølgelig svare som om han fortsatt trener de neste år, uansett. Folkens, alvorlig talt.. |
|
| Back to top |
|
 |
|