| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
apresthus Proff
|
Posted: 14.11.2021 14:42 Post subject: |
|
|
Synes også det er påfallende at de har en eller maks tosifra post counts. Hmm  |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 14.11.2021 14:49 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Legger sjampisen på kjøl. |
Jeg gjorde det allerede for en god del poster siden, men det er selvfølgelig plass til mer. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 14.11.2021 15:55 Post subject: |
|
|
| Dortmund99 wrote: | KK allerede har en avtale med RBK og helt sikkert kommer hit i januar. Det medfører ikke riktighet, og er nok i beste fall basert på at KK har opptrådt høflig og positivt innstilt overfor RBK tidligere i år.
Hvis disse personene har pålitelige kilder, så burde de også vite hvorfor Dorsin nå har intensivert jakten etter andre kandidater "over kjølen".
I starten av landslagspausen mottok RBK negative signaler fra nord (eller vest for å være mer presis) som tilsa at de måtte vurdere plan B. |
Så du har sikre kilder på at KK ikke har en "avtale" med RBK? Og disse sikre kildene konkluderer videre med at RBK nå har mottatt negative signaler fra KK? Det er vel ingenting som tyder på at Dorsin nå har intensivert jakten på andre kandidater. Selv om media den siste uka har kastet seg over dette, ligger vel dette et stykke tilbake i tid.
Finner det smått ironisk at du slakter de som hevder å "vite" noe, mens det aller meste tyder på at du selv vet betydelig mindre enn disse. Men du må gjerne hevde å sitte på sikre kilder, så skal jeg revurdere. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 14.11.2021 16:02 Post subject: |
|
|
| Borteboer wrote: | | KK har vært positiv til RBK, men dette har så vidt jeg forstår kjølnet |
Wow! Enda en splitter ny bruker med sikre kilder. Vi er sannelig heldige. For det kan vel ikke dreie seg om den samme?
"Så vidt du vet"? |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 14.11.2021 16:33 Post subject: |
|
|
| Dortmund99 wrote: | Har fulgt med på forumet her over lengre tid, og syns det er både morsomt og inspirerende, men tidvis også noe frustrerende.
Er vanligvis ikke en person som deltar aktivt i diskusjoner på nett, men nå føler jeg for å komme med en liten kommentar.
Ser at håpet om å få Kjetil Knutsen til RBK er sterkt, og det er selvsagt bra. KK er per i dag Norges beste klubbtrener, og kunne nok under de riktige forutsetningene gjort en bra jobb også hos oss. Når jeg skriver "de riktige forutsetningene" så er det fordi jeg mener at det er for mye rot internt i klubben her til at han vil greie å gjøre en like god jobb her som hos Glimt. Men det er forsåvidt en annen diskusjon.
Det jeg egentlig ville kommentere er det faktum at en del personer her inne later til å vite at KK allerede har en avtale med RBK og helt sikkert kommer hit i januar. Det medfører ikke riktighet, og er nok i beste fall basert på at KK har opptrådt høflig og positivt innstilt overfor RBK tidligere i år.
Hvis disse personene har pålitelige kilder, så burde de også vite hvorfor Dorsin nå har intensivert jakten etter andre kandidater "over kjølen".
I starten av landslagspausen mottok RBK negative signaler fra nord (eller vest for å være mer presis) som tilsa at de måtte vurdere plan B. Det er ikke avklart om KK forlenger kontrakten med Glimt nå, eller går til en annen klubb. Men slik det ser ut nå så er nok RBK i beste fall å betrakte som et potensielt 3. eller 4.valg. Knutsen og Glimt har fokus på å fullføre sesongen, så mest sannsynlig kommer det ingen endelig klargjøring før etter at serien er ferdigspilt.
Det er veldig bra at folk har troen og håper at KK kommer hit (jeg håper også) , men er man 100% overbevist om at han kommer så reder man i alle fall grunnen for en gedigen nedtur rett før jul.
Akkurat nå virker det mye mer sannsynlig at vi har trener(e) fra nabolandet når vi skriver januar på kalenderen.
Som trønder som har flyttet litt rundt i landet siste 20 år, så tenker jeg også at en del fans må stikke fingeren i jorda i forhold til hvilken anseelse Rosenborg nå har i resten av landet og utenfor landegrensene.
Som "Joest...." skrev lengre opp her, så er det veldig mye som har endret seg siste 15 år, og det er ikke lengre noen automatikk i at vi greier å tiltrekke oss de beste spillerne eller trenerne, dessverre. |
Du kritiserer andres troverdighet, men klarer ikke selv å støtte opp dine argumenter? Godt mulig jeg har sett over noen kommentarer, men mener du virkelig at en betraktelig nok del til at du skulle kunne omtale de på den måten - mener at Knutsen er så nære å komme til oss?
Det som irriterer meg, er folk som skal finne noe negativt i absolutt alt. Vi leter ikke etter andre alternativer; «det er så idiotisk å helgardere seg». Vi leter også etter andre alternativer; «Nå kommer ikke Knutsen», etterfulgt av flere ulogiske argumenter. Har absolutt ingen kilder, men jeg kan nok si så mye som at ingenting er i nærheten av avklart - så noe annet blir bare feil å spekulere i. Hadde han faktisk gitt dårlige signaler eller avslått oss, så hadde vi fått vite dette innen nå, og dersom han hadde vært enig med oss - ville nok ryktene kommet andre steder enn på dette forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 14.11.2021 16:36 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | RBK hadde en dyktig trener i Coolen som var han som tok over etter Ingebrigtsen. Tror nok planen var at om han leverte (noe han gjorde når han berget stumpene) så ville det bli han videre. Så at det tydeligvis likevel ikke var greit for spillergruppa var nok det som sendte RBK ut i en ny febrilsk trenerjakt som endte med Horneland. Jepp, når det gjelder hovedtrener - drit i hva en spillergruppe som har hatt livets glade dager på trening med kompistreneren sin vil eller ikke - det må være moralen i den fiasko-historien der... |
Yes, synes det var leit med Coolen - fikk et bedre og bedre inntrykk av ham. Men som du sier, her var det kanskje for mye makt i spillergruppa, og de hadde blitt vandt til "glade dager". Tenker at Coolens bakgrunn utafor Rosenborg og Norden kunne ha tilført oss ny kraft. Norge er ikke fotballens kraftsenter, så vi har mye å lære fra andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.11.2021 16:44 Post subject: |
|
|
På generelt grunnlag kan det være greit å legge ting på kjøl. Min intensjon er ikke å påstå at Knutsen er klar eller "klar", jeg sier bare hva status er fra klubben sitt perspektiv. Jeg vet ingenting om KK sine innerste tanker eller hva han egentlig tenker, annet enn det som er oppfattet internt i Rosenborg. Der er det ingen som helst tvil om at Knutsen et første prioritet, det har vært en håndfull konkrete samtaler, det er tilnærmet enighet om innhold og lengde på kontrakt (Glimt har forøvrig matchet dette, men skal såvidt jeg har forstått ikke være et sannsynlig alternativ). Det som mangler er underskriften på kontrakt, og så lenge dette ikke er på plass har man vel lært seg å ikke ta av.
Jeg er ganske sikker på at dette er avklart før Glimt-kampen om to uker, men blir overrasket om noe blir offentliggjort før kampen og kanskje sesongen er over. Det som er helt sikkert er at no news is good news akkurat nå, det blir raskt kjent i media om han ender opp med å takke nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.11.2021 16:47 Post subject: |
|
|
| Meh. Slo fra meg muligheten for Knutsen sekundet det kom ut at vi kontakter andre trenere. Kontakt med andre trenere, ergo ingen muntlig eller skriftlig kontrakt foreligger. Og Knutsen blir koblet til PL-klubber. Skal være vilt glad i å bo i Norge for å velge oss da. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.11.2021 16:48 Post subject: |
|
|
| Dortmund99 wrote: |
Det jeg egentlig ville kommentere er det faktum at en del personer her inne later til å vite at KK allerede har en avtale med RBK og helt sikkert kommer hit i januar. Det medfører ikke riktighet, og er nok i beste fall basert på at KK har opptrådt høflig og positivt innstilt overfor RBK tidligere i år.
I starten av landslagspausen mottok RBK negative signaler fra nord (eller vest for å være mer presis) som tilsa at de måtte vurdere plan B.
|
Hvordan vet du at Dorsin har intensivert jakten på andre kandidater ? Det at noe lekker ut i pressen er ikke ensbetydende med at klubben har endret fokus. Det er jo ganske naturlig for en klubb å prate med flere alternativer, i fall førstevalget ikke ordner seg. I forhold til det med kontakter, så er det faktisk flere på forumet her som har veldig gode kilder i klubben, men kan selvsagt ikke gå ut med navn i en slik sammenheng, da det potensielt kan skape problemer for gitte personer.
| Dortmund99 wrote: |
Det er ikke avklart om KK forlenger kontrakten med Glimt nå, eller går til en annen klubb. Men slik det ser ut nå så er nok RBK i beste fall å betrakte som et potensielt 3. eller 4.valg. Knutsen og Glimt har fokus på å fullføre sesongen, så mest sannsynlig kommer det ingen endelig klargjøring før etter at serien er ferdigspilt.
|
Ser ikke helt greien her, da det er ren gjetning uten noe form for argumentasjon. Om Knutsen ikke var aktuell for RBK så hadde det både vært i Knutsen og Bodø Glimts interesse å avfeie det offentlig, for å fjerne støy og spekulasjon i en avgjørende del av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 14.11.2021 17:24 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig er Knutsen tjent med å holde RBK-sporet åpent. Det gir ham ekstra forhandlingskort økonomisk når han skal inngå kontrakt med en annen klubb enn oss. Eldste trikset i boka å spille lurepus med oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Buss Senior
|
Posted: 14.11.2021 18:03 Post subject: |
|
|
Jeg tror fortsatt at det er Knutsen som stod bak at både Noah Hom og Pereira kom til klubben tidligere i år.
Men hvordan er egentlig Knutsen sitt syn på spillerutvikling og akademi ? Andrelaget til Glimt holdt jo på å rykke ned en div og det er kanskje ikke mange som kommer opp fra egen rekker i Glimt for tiden ? Melkersen valgte Glimt og ble sendt på lån til Ranheim. Har forresten gjort det veldig bra der. Hvem andre er det som er på vei opp i Glimt nå ?
hvordan vil Knutsen påvirke Salmarakademiet ? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.11.2021 18:30 Post subject: |
|
|
| A-lagstrenere har sjelden/aldri noe med akademi og juniorlag å gjøre, utover at de største talentene kan få sjansen på A-laget om de er gode nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 14.11.2021 21:04 Post subject: |
|
|
Buss, nå må du tenke deg litt om før du poster.
Knudsen er ansatt i Glimt. Han jobber ikke med å hente spillere til en konkurrerende klubb.
Slikt kan vi ikke poste. Vi driver ikke konspirasjonsteorier ala qanon her. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Dortmund99 Junior
|
Posted: 14.11.2021 21:38 Post subject: |
|
|
Ser at det har kommet en del kommentarer etter at jeg postet tidligere i dag. Har ikke tid til å svare på hver enkelt, men vil i alle fall si et par ting.
Først og fremst vil jeg presisere, med hånda på hjertet, at jeg selvsagt har bare en brukerkonto her inne. Burde være unødvendig, men gjør det likevel.
Paranoia og mistenkeliggjøring er en av årsakene til at jeg vanligvis nøyer meg med å observere på slike forum, i stedet for å delta aktivt.
Ser også at enkelte mener at jeg både har "slaktet" og "latterliggjort" andres troverdighet i forhold til kilder etc. Det har jeg ikke gjort.
På et såpass stort forum så er det vel rimelig å anta at det sikkert er et tosifret antall medlemmer som har en kilde i en eller annen form innenfor klubben. At noen av disse har hørt at KK var positiv til RBK litt tidligere i år/høst er garantert riktig. Det jeg skrev var at de samme personene nå burde (?) ha fått med seg at det har vært en viss utvikling siste uka. Eventuelt høre med kildene sine igjen.
Når det kommer til hva ledelsen/styret oppfatter som positivt/avtalt så er det dessverre ikke så mye som skal til.
Vi husker vel alle hvordan de kommuniserte at de hadde en avtale med Hareide, før Åge selv måtte gå ut og dementere dette offentlig.
Regner med at de har lært av den saken.
Noen lurer på om jeg har kilde(r) på det jeg skrev i min første post i dag. Svaret er ja. Kan jeg si hvem eller hvor? Nei, selvsagt ikke.
Min første kommentar var egentlig bare velment, i den intensjon at det kan være greit å ta ned forventingene noen hakk såfremt man ikke ønsker en gedigen skuffelse rett før jula ringer inn.
Krysse fingrene og håpe at Norges beste trener signerer med klubben i vårt hjerte? For all del, det gjør vel de fleste av oss. Men det er et stykke derfra til å være skråsikker på at en avtale allerede er i boks.
Kan forøvrig virke som Løfaldli har fått nyss om noe av det samme som meg:
https://www.adressa.no/sp...er-for-rbk |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.11.2021 21:57 Post subject: |
|
|
Det er jo dette som er problemet. Det er to "leire" med ryktemakere her; de som har hørt han praktisk talt er klar, og de som har hørt at han praktisk talt er lost case.
Og da blir det gjerne også en polarisering blant leserne. Ulempen du har, Dortmund, er at ryktene du kommer med går mer eller mindre rakt imot informasjonen rutinerte brukere med bra track record angivelig sitter på. Da blir det naturlig nok - og kanskje dessverre - noe "gatekeeping", spesielt om man virkelig ønsker dette.
Jeg har ingen grunn til å påstå at du farer med løgn med overlegg, men det er uunngåelig at (minst) én av kildene som siteres i denne saken bommer.
Sjøl sitter jeg stille i båten, men jeg begynner på lik linje med de fleste å bli lei av å vente. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 14.11.2021 22:53 Post subject: |
|
|
Løfaldli har ikke fått nyss i noe, han synser som vanlig, og trekker konklusjoner basert på vage antagelser. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.11.2021 23:13 Post subject: |
|
|
Løfaldli har vært her inne og lest igjen fordi han må skrive en kommentar og det er ikke noe interessant å melde fra langrennsleiren, håndball-jentene har ikke begynt mesterskapet sitt enda og Kolstad er tilbake til hverdagen enn så lenge.
Bare her kan han finne nok materiale til å "sette ord på hva som foregår i trønderhodene" uten å legge ned litt innsats.
Når det er sagt så leser jeg ikke mer ut fra Hedon sine kommentarer om at Knutsen ikke har avvist RBK og på Brakka har de ham som klart førstevalg og er villige til å innfri det han har signalisert at han ønsker seg, og at de er sånn nogenlunde optimistiske på at han har tenkt seg hit. Tror ikke Knutsen er typen til å holde på sånn hvis han ikke er interessert, men hvem vet hva slags tilbud han får? Nå tror jeg norske sportsjournalister er i overkant optimistiske om hvor interessante norske spillere/trenere er for utenlandske klubber, dog bør være muligheter for ham, men kommer det noen interessante på banen før jul?
Jeg tror det står mellom fire alternativer:
1. Det trygge og kjente i Glimt.
2. Større utfordring og potensiale i RBK.
3. Brann, definitivt flere hakk under på egentlig alle parametere, men nærhet til moren og øvrig familie kan veie tyngre.
4. Eventuelt et "riktig prosjekt" i utlandet.
Min følelse er at de fleste pilene har pekt i retning av oss, og at det som eventuelt kan endre på det bildet er at det dukker opp noe fra utlandet som trigger voldsomt iløpet av de neste ukene, sannsynligvis så skjer ikke det, men trenere får fyken i PL og andre steder, og stollekene går sin gang, så ting kan skje. Så kan det hende at Roma-kampene gjør at han får lyst til å se hvor langt han kan ta Glimt, men sannsynligvis så var han allerede klar over at laget var istand til å ta den skalpen når RBK begynte å flørte. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.11.2021 23:44 Post subject: |
|
|
For den jevne forumbrukers mentale helses skyld - kan det uansett være hensiktsmessig å få jazzet opp ryktene rundt alternative trenere i «fremtidige trenerkandidater».
Selv merker jeg nemlig at jeg vandrer helt på grensen, av og til litt over grensen faktisk, til tung, mørk psykose. Kommer Knutsen? Kommer ikke Knutsen?
Til tider aner jeg et hint av trekkspillmusikk sammen med Knutsen-kvalene.
Å sette fokus på gode alternative trenerkandidater kunne kanskje vært sunt. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 15.11.2021 00:04 Post subject: |
|
|
Istedenfor og skrive en masse trollete innlegg som f.eks lyder følgende: ”jeg vet at KK allerede er klar, jeg ser det tydelig på ansiktsuttrykket til Koteng”.. så kan vi heller ta en seriøs debatt om hvorvidt Knutsen faktisk blir en suksess i Rosenborg, dersom han skulle bli RBKs neste trener.
De fleste vil ha KK pga at hans spillestil har flere likhetstrekk med filosofien til NAE, samt at han har hatt stor suksess oppe i Bodø. Men er det realistisk og tro at alt kommer bare til og bli fryd gammen igjen hvis vi bare får inn Knutsen? Etter mitt skjønn, så ligger problemene i Rosenborg på styret og hvordan klubben driftes på, og ikke pga Hareide.
Tror fort at Knutsen kan komme til og bli Jan Jönsson 2.0 i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 15.11.2021 00:42 Post subject: |
|
|
Hvem er det som trener, setter opp laget og spiller etter sin filosofi? Våre sportslige problemer kan åpenbart knyttes opp mot hvilke trenere som får jobben, men hvordan vi spiller idag - er på Hareide sin kappe. Det er han som trener laget, setter og laget og spiller etter sin filosofi. Spillerstallen er i mine øyne, langt bedre enn hva som kommer frem. Vi spiller elendig fotball, og har ofte elendige laguttak og tilnærminger til kamper. Hvorvidt han skulle hatt jobben eller ikke, er en ting. Derimot, så forstår jeg ikke hvordan du klarer å dele ut skylden for våre resultater - til noen andre enn Hareide.
Vi har nok to ganske ulike oppfatninger, for jeg tenkte at de fleste vet at det finnes klare forskjeller på Knutsen og NAE. Det er åpenbart ikke en selvfølge at Knutsen automatisk blir en suksess, men det ville vært tilfellet uansett trener. Nå sliter jeg med å forstå hvordan du trekker paralleller mellom Jönsson og Knutsen, men med det sagt - så har Knutsen vist seg mer enn nok verdig til å ha full tillit hos oss. På samme måte som jeg gir Hareide en stor del av skylden for hvordan vi fremstår på banen, så skal Knutsen selvfølgelig ha en stor del av æren for hvordan B/G fremstår på banen. Gjenskapende suksess, der man har mistet nøkkelspillere hvert eneste år - er betryggende nok spør du meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 15.11.2021 00:56 Post subject: |
|
|
Klarer ikke å dele det her, men en som kaller seg @FrankAmundsen89 har delt et skjermbilde av at KK forlenger med glimt på Twitter.
Noen som vet om det er ekte eller? |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 15.11.2021 01:00 Post subject: |
|
|
| Mortenlj77 wrote: | Klarer ikke å dele det her, men en som kaller seg @FrankAmundsen89 har delt et skjermbilde av at KK forlenger med glimt på Twitter.
Noen som vet om det er ekte eller? |
https://www.nettavisen.no...3424065932
Denne artikkelen er fra i fjor og kontrakten det er snakk om var til sommeren 2022. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 15.11.2021 01:04 Post subject: |
|
|
| Ok. Så bra at det ikke var nå😊 |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.11.2021 08:00 Post subject: |
|
|
| Selvsagt kommer ikke Knutsen. Jeg klarer ikke å komme på et holdbart argument for ar han skulle velge det. Å gå til rbk er et høyrisiko- prosjekt hvor han etter all mulig sannsynlighet mister anseelse og egen utvikling i trenerkarrieren. Da blir det 1,5 år med tragedie og rett til Åsane. Alternativet kan fort bli maks et år til meg BG og rett inn i en av de større ligaene. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 15.11.2021 08:28 Post subject: |
|
|
Nå har KK aldri vært i en tilsvarende posisjon tidligere og er nok avhengig av en manager å støtte seg på, og som muligens er svært subjektiv. Tipper håndteringen av denne situasjonen er ganske lik som svært mange andre ville ha gjort. Å være nærmest 100% sikker for et valg dersom det ikke dukker opp andre alterntiver med bedre sportslige og lønnsomme betingelser innen rimelig tid.
Når det er sagt er det helt tyst hos mine kilder og virker som at saken er ganske så lukket internt med få stakeholdere... |
|
| Back to top |
|
 |
|