| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 12.11.2021 10:52 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | | I følge det som står der er også Molde interessert i Knutsen. Men det må være feil vel? |
Hvorfor det ? Det kan ha sneket seg inn en følelse av å være akterutseilt der i gården også ? Og dersom Røkke bestemmer seg for noe, så blir det gjerne slik. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 12.11.2021 10:55 Post subject: |
|
|
Jo, ser den. Molde har ikke imponert i år. Men merkelig at Molde nevnes, som ikke har vært nevnt i norsk media, og ikke Rbk som offentlig har uttalt at de ønsker KK. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.11.2021 11:19 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | | I følge det som står der er også Molde interessert i Knutsen. Men det må være feil vel? |
Molde er nok helt sikkert interessert i Knutsen. Moe er visstnok ferdig etter denne sesongen. At det står i SkySports skyldes nok likevel at de bare dikter opp ting. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 12.11.2021 11:41 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | NÃ¥ leter vi med lommelykt etter grunner til at KK 1.ER KLAR 2.BLIR KLAR 3.IKKE KOMMER
Og om den dagen kommer at Erling Moe, Gauseth eller Reka presenteres som ny trener mens KK blir i Glimt, ja da makter jeg ikke mere..
Tviholder på alternativ 1 eller 2 for frykten for løsning på alternativ 3 kjenner jeg gir meg hjerteflimmer >< |
Om den dagen kommer at Gauseth blir presentert...ja den dagen da orker jeg rett og slett ikke mer.
Da er det pause fra RBK til de virkelig tar til vettet, men nå er heldigvis noe slikt bare et mareritt. Ikke særlig sannsynlig heldigvis (bank i bordet). |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 12.11.2021 11:53 Post subject: |
|
|
Om den dagen kommer, at Knutsen tar over Molde, Sollied tar Glimt og vi ender opp med Vikvang, da blir det pause for min del også. Ellers får det skure og gå  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 12.11.2021 12:25 Post subject: |
|
|
| Går knutsen til molde,så blir det lang pause på meg også. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 12.11.2021 12:29 Post subject: |
|
|
Jeg gir også opp om Knutsen ender opp i Molde. Da klikker det for meg  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 12.11.2021 12:33 Post subject: |
|
|
| Ingen ting hadde vært mer typisk enn det. Iallefall en passende måte å avslutte 2021-sesongen på, i stil med resten av året... |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 12.11.2021 12:38 Post subject: |
|
|
| Alternativt kan det jo hende han drar hjem til Bergen og trener Brann opp til å dominere norsk fotball i 10 år. Det er mange scenarioer om man bruker fri fantasi. Men la oss nå vente og se. Jeg tror nå selv at det er en sjanse for at han kommer hit jeg, men kommer uansett til å følge klubben, samme hvilken trener det blir. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.11.2021 15:00 Post subject: |
|
|
Artikkelen er nå endret til dette:
| Quote: | | Norwich were also previously keen to speak to Bodo Glimt head coach Kjetil Knutsen |
Så Knutsen kan ikke ha vært veldig interessert om sportsdirektøren til Norwich slet med å få tak i han. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 12.11.2021 15:19 Post subject: |
|
|
| Denne tråden har potensiale til å bli tidenes mageplask og representerer mye av det som er galt i Rosenborg, et evig jag etter den ene personen som skal løse alt. Anført av sjefs-noldus Ivar Koteng som har totalt unødvendig hauset opp forventningene til det groveste rundt Knutsen. På dette stadiet vil alle andre enn Knutsen starte i minus og da er det egentlig Horneland-scenarioet på nytt med tilfeldig utfall og spillestil alt ettersom hva Koteng & co klarer å overtale til å være 2, 3, 4 eller 5 valg. Prestasjonsgruppen får sitte å vente i spenning, mens de runder av nok en sesong under pari. Men det er klart at det er mye enklere og mindre krevende å bygge opp en organisasjon rundt en Messias enn å faktisk legge ned jobben som kreves for å få en bærekraftig og sunn organisasjon, eller for den del engang gidde å sette seg inn i hva Rosenborg egentlig er. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 12.11.2021 15:32 Post subject: |
|
|
Klubben fortsetter i alle fall i samme spor. KK og han serberen virker jo å være like langt unna hverandre fotballmessig som det Hjulmand og Horneland var/er. #rødtråd. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 12.11.2021 16:57 Post subject: |
|
|
Ender nok på Smith, som også vil være det bedre valget om målet er å holde seg i divisjonen. Det blir uansett steintøft. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 12.11.2021 17:55 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Denne tråden har potensiale til å bli tidenes mageplask og representerer mye av det som er galt i Rosenborg, et evig jag etter den ene personen som skal løse alt. Anført av sjefs-noldus Ivar Koteng som har totalt unødvendig hauset opp forventningene til det groveste rundt Knutsen. |
Koteng fremstår dessverre som 'delusional', dvs. han lever i fortida om hva Rosenborg var og skal være. Kåre ble sparket (med rette), blant annet fordi han ikke kunne ta Rosenborg noe lengre en det han hadde fått ut av sitt trenerpotensial, henimot Kotengs sterke ønske om å få se Rosenborg spille i CL igjen.
Knutsen passer i så fall godt inn med Kotengs ønskedrømmer, og jeg er redd for at han dermed er ganske låst på Knutsen som "løsningen" på Rosenborgs problemer. (Med en trener som kan få laget til å spille som under NAE på sitt beste, så ordner resten av klubbens utfordringer seg av seg selv.)
Koteng burde forstå at hvis han ønsker Rosenborg tilbake i CL, så må han legge en milliard på bordet, og hente hit spillere, trenere og støtteapparat til overpris (for å spille i den norske bakgårdsligaen i det daglige). Å hente Bendtner blir litt 'Holger danske holder kanskje' - litt som å pimpe en Volvo Amazon med et nytt blinklys. Om han legger de pengene som kreves på bordet, så vil han kanskje få drømmen sin oppfylt, for det skjer bare ikke med en kvikk fix som å hente en trener som skal gjøre gull av gråstein (sett fra et CL-perspektiv).
Per dags dato er Rosenborg i beste fall et lag som ligger nære toppen i serien, og mislykkes med å kvalifisere seg til Europas tredjedivision. Det tror jeg de fleste trenere på leting etter en jobb ser, og per dags dato må det da være større sjanser for spill i Europa med det laget Knutsen har lykkes med å bygge i BG, enn å komme til Trondheim og kanskje ikke lykkes med å bygge et lag de neste 2-3 årene som i beste fall kan matche BG anno 2021?
Hadde jeg vært Knutsen så hadde jeg heller hoppet på noe i en bedre liga, eller noe veldig eksotisk etter BG. Tatt "en Drillo", og trent et britisk lag om muligheten var der, for eksempel i Championship, eller et eller annet oljelaget nede i Midtøsten, så lenge et slikt eventyr varer. Alternativt, så tror jeg han ville fått langt bedre arbeidsvilkår i en klubb som Malmö enn Rosenborg, om de vil ha ham. Samme med København. Slik jeg ser det er de lagene et mer naturlig neste stoppested for Knutsen, enn å komme til Trondheim hvor et utålmodig publikum neppe gir ham den tiden han ønsker seg til å ta et steg tilbake og så to steg frem.
Apropos Malmö, det var vel de som jaktet på og var i samtaler med Kåre, hvorpå han ønsket å få et tilbud, rett før han ble furten da han fikk sparken? Lurer på hvor mye Åsane skal ha for å la ham gå nå? |
|
| Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 12.11.2021 18:16 Post subject: |
|
|
| La det være sagt at jeg heller ser klubben rykke ned til tredjedivisjon enn at den tar imot en milliard i pengedoping fra Ivar Koteng eller noen andre. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.11.2021 19:00 Post subject: |
|
|
Fint for deg.
Tar gjerne imot både 10,100 og 1000 millioner for min del |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 13.11.2021 00:05 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | ... bygge et lag de neste 2-3 årene som i beste fall kan matche BG anno 2021?...enn å komme til Trondheim hvor et utålmodig publikum neppe gir ham den tiden han ønsker seg til å ta et steg tilbake og så to steg frem. |
Om KK i første omgang klarer å gjenskape Glimt '21 i RBK tror jeg de fleste vil være greit fornøyd. Poengrekord og offensiv fotball. Med tanke på hvor vi står per dd er jeg overbevist om at både klubb og supportere vil gi KK den tiden han trenger for å skape. Så lenge man ser en (positiv) utvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 13.11.2021 05:57 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | Montana wrote: | | Denne tråden har potensiale til å bli tidenes mageplask og representerer mye av det som er galt i Rosenborg, et evig jag etter den ene personen som skal løse alt. Anført av sjefs-noldus Ivar Koteng som har totalt unødvendig hauset opp forventningene til det groveste rundt Knutsen. |
Koteng fremstår dessverre som 'delusional', dvs. han lever i fortida om hva Rosenborg var og skal være. Kåre ble sparket (med rette), blant annet fordi han ikke kunne ta Rosenborg noe lengre en det han hadde fått ut av sitt trenerpotensial, henimot Kotengs sterke ønske om å få se Rosenborg spille i CL igjen.
Knutsen passer i så fall godt inn med Kotengs ønskedrømmer, og jeg er redd for at han dermed er ganske låst på Knutsen som "løsningen" på Rosenborgs problemer. (Med en trener som kan få laget til å spille som under NAE på sitt beste, så ordner resten av klubbens utfordringer seg av seg selv.)
Koteng burde forstå at hvis han ønsker Rosenborg tilbake i CL, så må han legge en milliard på bordet, og hente hit spillere, trenere og støtteapparat til overpris (for å spille i den norske bakgårdsligaen i det daglige). Å hente Bendtner blir litt 'Holger danske holder kanskje' - litt som å pimpe en Volvo Amazon med et nytt blinklys. Om han legger de pengene som kreves på bordet, så vil han kanskje få drømmen sin oppfylt, for det skjer bare ikke med en kvikk fix som å hente en trener som skal gjøre gull av gråstein (sett fra et CL-perspektiv).
Per dags dato er Rosenborg i beste fall et lag som ligger nære toppen i serien, og mislykkes med å kvalifisere seg til Europas tredjedivision. Det tror jeg de fleste trenere på leting etter en jobb ser, og per dags dato må det da være større sjanser for spill i Europa med det laget Knutsen har lykkes med å bygge i BG, enn å komme til Trondheim og kanskje ikke lykkes med å bygge et lag de neste 2-3 årene som i beste fall kan matche BG anno 2021?
Hadde jeg vært Knutsen så hadde jeg heller hoppet på noe i en bedre liga, eller noe veldig eksotisk etter BG. Tatt "en Drillo", og trent et britisk lag om muligheten var der, for eksempel i Championship, eller et eller annet oljelaget nede i Midtøsten, så lenge et slikt eventyr varer. Alternativt, så tror jeg han ville fått langt bedre arbeidsvilkår i en klubb som Malmö enn Rosenborg, om de vil ha ham. Samme med København. Slik jeg ser det er de lagene et mer naturlig neste stoppested for Knutsen, enn å komme til Trondheim hvor et utålmodig publikum neppe gir ham den tiden han ønsker seg til å ta et steg tilbake og så to steg frem.
Apropos Malmö, det var vel de som jaktet på og var i samtaler med Kåre, hvorpå han ønsket å få et tilbud, rett før han ble furten da han fikk sparken? Lurer på hvor mye Åsane skal ha for å la ham gå nå? |
Det er helt riktig. Koteng, liksom majoriteten av RBKs supportere, overvurderer klubbens nåværende posisjon og status i vanlig ordning. De tror pga at RBK var gode i 1996 eller i 2001 og spilte CL fotball senest for nesten 15 år siden, så er det like relevant i dag som det var på den tiden. Men virkeligheten er den at Rosenborgs status og markedsverdi utenfor Trondheim/Trøndelag har tapt seg noe enormt iløpet av de siste 10-15 åra, og utenfor landets grenser så er RBK i dag mer eller mindre en helt irrelevant klubb.
Dette er fordi at ledelsen har styrt klubben som et dasslokk i ca 15 år.
Derimot, så trengs det ikke 1 milliard NOK til for at RBK skal kunne bli et stabilt topplag igjen med spill i CL. Det som trengs, er et kompetent styre, at styret igjen setter sammen en sportslig ledelse basert på kompetansenivået til individene, og ikke at de blir valgt til den rollen hovedsakelig pga at de har en fortid i RBK eller at det er lokale trøndere. Jeg har helt siden 2005/06 ment at Rosenborg drives som en lokal amatørklubb, og ikke en internasjonal storklubb (som f.eks FCK og MFF gjør).
Bratseth, KTE, Hoftun, Bjørnebye var alle katastrofale i rollen som sportsdirektør i Rosenborg, og kan ikke si meg spesielt imponert over det som Dorsin har vist så langt. For og ikke snakke om valgene av ny trener som klubben har gjort under de siste 15+ åra. Likevel så fortsetter nissene på brakka i samme stil og med samme ideologi som det de har gjort i en mannsalder nå.... tross for at de har feilet igjen, igjen, igjen, og igjen. Alt med RBK føles veldig 2004, ettersom at hverken styret eller klubben har klart og utvikle seg videre siden den tid.
Og derfor så blir jeg svært overrasket hvis Knutsen velger og forlate Norges beste fotballag, som itillegg er en moderne og velfungerende klubb, til fordel for en antikk kaosklubb som kun svever på gamle meritter. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 13.11.2021 08:55 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: |
Artikkelen er nå endret til dette:
| Quote: | | Norwich were also previously keen to speak to Bodo Glimt head coach Kjetil Knutsen |
Så Knutsen kan ikke ha vært veldig interessert om sportsdirektøren til Norwich slet med å få tak i han. |
Det kan jo hende at han allerede har en avtale med hvilket lag han skal trene... |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 13.11.2021 13:40 Post subject: |
|
|
OK.
La oss si at KK er klar for Rosenborg, og kommer hit i januar.
Hva slags prestasjoner (og spill) vil vi da forvente oss av Rosenborg i årene fremover, med alt annet ellers likt? (Stall, styret, sportslig leder, inntekter.)
2022?
2023?
2024?
3., 2. og 1. plass i serien? Conference Europa-liga i 2023, og EL eller CL i 2024?
Eller skal vi slå til med en Ingebrigt Jensen-spådom og like gjerne slå fast at det blir semi- eller minst kvartfinale i CL innen fem år?
Slenger på denne her linken. Det som ble utbasunert av diverse fotballedere i 2004 fremstår som latterlig i dag, men Kotengs ambisjoner på Rosenborgs vegne anno 2018 ser dessverre ikke noe bedre ut, om man tar av seg Rosenborg-brillene:
https://www.vg.no/sport/f...ldroemmene
"Ifølge Stabæks egen tidligere målsetting skal laget spille semifinale i Champions League på Blue Dream Arena i 2007. Og allerede neste år skal Molde spille Champions League-kvartfinale på Røkke-løkka ..."
Å få en dyktig trener til Rosenborg er selvsagt svært viktig, og det KK har fått til i BG minner om det NAE fikk til i årene før Rosenborg lyktes med å ta seg til CL. Men du fikser ikke en vannlekasje ved å kontakte en elektriker.
Vi har jo også sett hvor avhengig den sportslige utviklingen er av treneres interesser og kompetanse for den slags. Med KK, får vi en visjonær Høgmo eller Hamrén, eller blir det som med Horneland, at PCn blir stående ubrukt i plastemballasjen på kontorpulten? Eller må vi supplere KK med en visjonær sportslig leder som tar på seg den rollen? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 13.11.2021 16:17 Post subject: |
|
|
For å være helt ærlig er ikke noe av det viktig for meg. Der hvor vi er akkurat nå, er jeg mer enn glad om RBK finner tilbake sjela si. Knutsen gir oss et bittelite håp, på samme måte som Kåre gjorde høsten 2014. Det tenner en gnist av et håp om at vi kan være Rosenborg igjen.
Det fantes mange gode argumenter for å sparke Kåre i 2018. Men det hadde bare gitt mening om de hadde ansatt en trener som evnet å bygge videre på det som allerede eksisterte og var positivt fra de siste fire årene. I stedet bestemte styret at nyoppfinning av krutt er en bedre strategi enn rød tråd.
Om vi ansetter Knutsen gir det meg et håp om at vi kan finne tilbake til riktig spor. Alle andre kandidater vil for meg være mere av det samme gamle. Det er de ja vu fra de gråe og triste periodene under Janne, Perry, Horneland og Hareide 2. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 13.11.2021 16:39 Post subject: |
|
|
Enig med robbie. Jeg ønsker bare at Rosenborg skal bli Rosenborg igjen. Vi har forsøkt med trenere som er resultatorienterte i en årrekke nå, og selv om resultater er viktig, så ønsker jeg at identitet, spillmønster og filosofi skal gå foran alt. Jeg går gjerne glipp av ett seriegull hvis jeg ser at laget spiller morsom fotball og er i fremgang.
Den eneste som virkelig gir meg håp om noe sånn er Knutsen. Merker at jeg går inn i en fotballdepresjon om han skulle glippe. En annen trener kan sikkert levere, men hvis man ser på tiden siden 2002 har lyspunktene vært få. Det største var det Kåre som stod for fram til han fant ut at alt måtte kastes overbord for å få resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 13.11.2021 17:08 Post subject: |
|
|
Jeg kommer ikke til å forvente noe annet enn
1) Framgang (alltid)
2) Artig og angrepsvillig fotball (alltid)
Resultatene vil være en sekundær konsekvens av pkt 1 og pkt 2... |
|
| Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 13.11.2021 19:18 Post subject: |
|
|
| Heller 5 år med gradvis oppbygning enn den drittfotballen vi har spilt siste åra |
|
| Back to top |
|
 |
|