| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 10.11.2021 18:52 Post subject: |
|
|
| Lillegutt11 wrote: | | Merkelig at så mange vil gi Knutsen tid, mens hylekoret for å sparke Horneland startet ekstremt tidlig. Er folk klare for at det hentes en ukjent spiller fra obos som kanskje bruker ett år på å slå gjennom? |
Det spørsmålet er det enkelt å svare på. Jeg var overhodet ikke villig til å gi Horneland tid, fordi jeg ikke ville fotballen hans. Kontinuitet og tålmodighet er bare bra om pila peker i riktig retning. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillegutt11 Junior
|
Posted: 10.11.2021 18:54 Post subject: |
|
|
| Du må gjerne komme med en forklaring på hvilke likheter det er |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 10.11.2021 19:41 Post subject: |
|
|
| Synes det er mye fart i knutsen sitt bodø jeg da! Hvordan kan du si at eggen fokuserte bare på fart? |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 10.11.2021 19:44 Post subject: |
|
|
Virker på meg, som om dette er rimelig sikkert nå. Lurer på hva de tenker, før kampen mot oss. De kan jo ødelegge for seg selv, hvis de slår oss og gjør så vi ikke kommer til Europa, men samtidig så vil de kunne miste seieren i serien om vi vinner...
Tipper at de ikke er 100% glad for seier, selv om de helt sikkert er profesjonelle. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 10.11.2021 19:50 Post subject: |
|
|
Skal bare noen få tweaks til så er Kjetil Knutsen helt og holdent Nils Arne Eggen.
Kjetil Knutsen
Knut Knutsen
Knut Torbjørn Knutsen
Knut Torbjørn Eggen
Knut Arne Eggen
Nils Arne Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 10.11.2021 20:39 Post subject: |
|
|
Og litt årstall-symmetri:
2002 Eggen
2003 Hareide
2021 Hareide
2022 Knutsen |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 10.11.2021 20:46 Post subject: |
|
|
Det folk virker å glemme, er at også Eggen trengte noen år før ting satt. Det handler om at klubben skal bygge noe som er større enn summen av spillernes individuelle egenskaper.
Å kjøpe suksess er vanskelig med vårt utgangspunkt, men gudhjelpe vi har prøvd. Nå kjøper man enklere og enklere spillere, mens de vi konkurrerer knuser oss på system og spillerutvikling.
Man trenger ikke tilby naivt gode vlkår, men innenfor rimelighetens grenser er dette positivt. Jeg er i alle fall villig til å vente en sesong eller to på at ting skal sitte. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 10.11.2021 21:13 Post subject: |
|
|
| Lillegutt11 wrote: | | Du må gjerne komme med en forklaring på hvilke likheter det er |
Ørjan Berg sa vel i fjor at prinsippene i spillestilen var veldig lik, og Ørjan har vel litt kjennskap til begge karene. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.11.2021 21:13 Post subject: |
|
|
Eggen ville da også ha arbeidsjern?
Var jo ett av de store ankepunktene mot Kåre at han godtok at spillerne tok det mer piano på kamp og trening, og det som ble oppgitt som hovedgrunn til at man hentet Horneland, problemet er bare at Bjørnebye og Horneland kommer fra NFF-skolen som i Sembsk ånd trodde at det fremdeles går ann å ta motstander på fysikk, duellstyrke og løpskraft. Det er nok bare å glemme, omtrent det som er av gode internasjonale spillere overgår norske på fysikken så vel som det tekniske, det eneste konkuransefortrinnet vi kan skape oss er på samhandling, og det er nettopp det Kjetil Knutsen virker som om er den eneste i Norge som:
1. Har forstått.
2. Er dyktig nok faglig til å se hvordan et lag skal trene for å få det til.
3. Er dyktig nok som leder til å få spillergruppa med seg.
Når vi ansatte Horneland så hadde vi allerede strøket på første punkt. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 10.11.2021 22:39 Post subject: |
|
|
4. Begge er veldig opptatt av utvikling av spillet og spillerne
5. Som følge av dette er resultatet av kampene ikke like viktig som prestasjonen bak
6. De bytter ikke spillere med en gang det er tydelig at spillet lider av at flere er slitne samtidig (Knutsen er dog raskere enn Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 10.11.2021 23:05 Post subject: |
|
|
Vår storhet blir mer og mer en museumshistorie. Tror KK er vårt eneste håp for nær fremtid. Vi mister snart en hel generasjon supportere om vi ikke får en boost nå. Markedsavdelingen må styrkes og gjøre de rette grepene tidlig om han kommer. Jeg nevner;Parkering,tog, buss,familiepakker,helhetslige opplevelsesturer,før kamp og pauseunderholdning som trekker de unge til kamp. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 10.11.2021 23:26 Post subject: |
|
|
KK kan garantert mere enn alle i styret og administrasjonen om hva som kreves for å nå toppen. Bør få alle tenkelige fullmakter og kun forholde seg til økonomiske begrensninger. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.11.2021 23:44 Post subject: |
|
|
| Lillegutt11 wrote: | | Folk snakker om en likhet mellom Eggen og Knutsen, folk som mener det kan ikke ha mye peiling på fotball. Ja begge spilte 433, men der slutter likheten. Der Eggen ville ha fart og mer fart, så er Knutsens eneste krav at folk skal jobbe. Alle spillerne Knutsen har hentet i Glimt er arbeidsjern eller de er blitt omgjort til arbeidsjern. De spillerne som ikke har fungert hos Glimt i det siste er de som ikke har jobbet hardt nok. |
Det er du som må redgjøre for denne påstanden for du har tydeligvis sett noe ingen andre har sett!
Du har rett i at Glimt har stor arbeidskapasitet, men skal man spille sånn så må man ha det også!
En spiller som Touneki er veldig talentfull og har et rått teksnisk register, men har ikke kapasitet til å fylle rollen, ENDA.
Elias hadde heller ikke det, men se på ham nå!
DEt handler om å ha nok kapasitet til å få presspillet til å fungere hvis ikke snakker vi middelhavsfarer.
Glimt har en direkte spillestil i lengderetningen der du ser backen komme ofte på overlapp, og at ting ofte går på få tuch. KK har bygd på rollebetingelser og hatt tekniske ferdigheter som secondary, men alikevell klart å utvikle det tekniske registeret på flere spillere. Solbakken er et godt eksempel, han er ingen Messi, men ahr utviklet tuchen sin og blitt mye flinkere til å utfordre og bruke færre tuch. Det er som jeg har nevnt før, medtak og aksjon, dvs, pasning/skudd. Glimt er flink på mye av det samme som Molde har fokusert på med hurtig omstilling og direkte vei til mål, men der Molde i større grad FØRER ball flytter Glimt ball fremover.
Skal man utvikle seg enda mere så tror jeg at man må se på hva man kan hente av vinning på tekniske ferdigheter > Arbeidskapasitet og mental hurtighet.
Jeg tror med begrensede ressurser og de spillerne som er tilgjengelig for en klubb som Glimt har KK gjort en tilnærmet perfekt jobb. Hos oss har han mulighet til å kanskje utvikle seg enda mere ved å ha flere ressurser til kanskje å hente den spilleren som ble litt for dyr i Glimt, men som komplimenterer laget enda bedre.
Mulig jeg fiser i motvind her nå, men det er iallefall det jeg ser. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.11.2021 00:11 Post subject: |
|
|
 _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 11.11.2021 00:15 Post subject: |
|
|
Jeg tenkte på dette under Roma-kampene, hva skiller Knutsens Bodø/Glimt fra Eggens Rosenborg. Likhetene er åpenbare, begge lag angriper rom hurtig når muligheten byr seg. Det går raskt mot mål, med overlapp og bruk av kanter. Man fyller på med flere spillere på samtidige løp. Det er 433 og mye flashback fra 90-tallet. Og suksessoppskriften er den samme, at man dyrker roller og innøvd samspill.
Samtidig er det også klare ulikheter. Ja, Bodø/Glimt angriper når de har rom. Men når de ikke har det, er dagens Glimt-lag mye mer tålmodig enn Eggens RBK. Glimt holder ballen mye lenger i laget, og venter mer på at motstanderen skal åpne seg. Den tanken som slo meg mest, er at dagens Glimt har et bedre grunnspill enn det RBK hadde (mot etablert forsvar). Å ha et possession-basert og godt innøvd grunnspill mot etablert, samtidig som at man er veldig gjennombruddshissig når sjansen byr seg, mener jeg er en oppskrift på moderne fotball. Ta med et mer bevisst kollektivt presspill. Jeg synes Glimt fremstår ganske komplett i måten å spille fotball på. Dette var vel også litt forskjellen på RBK og FCK, da sistnevnte begynte å ta over tronen i Norden.
Ingenting galt om gamle RBK, på sitt beste overgikk de alt og alle. Men jeg mener dagens Bodø/Glimt er mer komplett som lag. Og til dem som krangler om Knutsen står for samme fotball som Eggen, så har nok begge både åpenbart rett og feil. En del er åpenbart likt, en del er åpenbart annerledes. Først og fremst fordi Glimt har mer fokus på possession (og presspill). Men det er likevel mye eggensk i det som gjøres i Bodø, og forhåpentligvis i Trondheim til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 11.11.2021 02:00 Post subject: |
|
|
| Lillegutt11 wrote: | | Folk snakker om en likhet mellom Eggen og Knutsen, folk som mener det kan ikke ha mye peiling på fotball. Ja begge spilte 433, men der slutter likheten. Der Eggen ville ha fart og mer fart, så er Knutsens eneste krav at folk skal jobbe. Alle spillerne Knutsen har hentet i Glimt er arbeidsjern eller de er blitt omgjort til arbeidsjern. De spillerne som ikke har fungert hos Glimt i det siste er de som ikke har jobbet hardt nok. |
Hahahaha
Troll i tråden - troll i tråden - troll i tråden - troll i tråden - troll i tråden |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 11.11.2021 08:15 Post subject: |
|
|
Det eneste som uroer meg litt i denne saken, er at det er knepptyst fra Glimt sin side vedrørende trenersituasjonen .. Jeg mener, om KK virkelig skal forlate Glimt innen en mnd tid.. burde ikke representanter for BG også være ute å lete høyt og lavt etter en ny profilert topp trener? Burde ikke de også ha møter med kandidater, og planlegge framover for en ny trener? Vi snakker tross alt om det suverent beste laget i Norge de siste 2 årene. Om Glimt skal skifte trener, så sikter de høyere en de fleste i norsk fotball vil jeg tro.. De er ikke fornøyd med å ansette f.eks assistenten til assistenten, slik det til tider har blitt gjort på Lerkendal.
Så langt ikke vært skrevet ett eneste ord i media om Bodø/Glimts trenersituasjon, eller hvem som eventuelt skal være aktuell som ny trener i Bodø. Journalister beleirer alltid brakka på Lerkendal i jakten etter nyheter om ny RBK-trener.. Så hvorfor har det ikke kommet et ord om det samme iGlimt?
Jeg bare undres.. Er det fordi Glimt vet at ikke har behov for Ã¥ finne noen ny trener?? Jeg bare spør .. 🤔 _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 11.11.2021 08:20 Post subject: |
|
|
| Bare å vente og se. Alt blir bare spekulasjoner før det kommer mer informasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.11.2021 08:36 Post subject: |
|
|
| Medietrøkket i Bodø er vel uansett svakere enn det er her. Det kan tenkes at B/G har hatt planen klar for veien videre etter Knutsen en stund, og at det i bunn og grunn er snakk om formaliteter for at ting på deres side er på plass. Hvem vet? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.11.2021 08:50 Post subject: |
|
|
| JB wrote: | | Om Glimt skal skifte trener, så sikter de høyere en de fleste i norsk fotball vil jeg tro. |
Vil vel si at sjansen for at de leter "internt" er meget høy. At de plutselig skal hente en topptrener fra Sverige eller Danmark eller Europa synes jeg virker svært lite trolig.
Last edited by Hedning on 11.11.2021 08:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.11.2021 08:50 Post subject: |
|
|
| Hører horneland og kåre snart er ledig igjen. Det er jo klassetrenere som kun har blitt holdt tilbake av styrer, så b/g burde hoppe på dem! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.11.2021 08:52 Post subject: |
|
|
| Morsomt at Kåre klager på rørleggere og gravemaskinførere når han er bilselger selv. Og som med bilsalg generelt er det jævlig god stemning når man kjøper bilen, men ikke like gøy når bilen viser seg å ha noen kritiske feil. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.11.2021 09:13 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | JB wrote: | | Om Glimt skal skifte trener, så sikter de høyere en de fleste i norsk fotball vil jeg tro. |
Vil vel si at sjansen for at de leter "internt" er meget høy. At de plutselig skal hente en topptrener fra Sverige eller Danmark eller Europa synes jeg virker svært lite trolig. |
Tankespinn rundt dette:
- Glimts forrige trener, Åsmund Bjørkan, ville jo normalt ha framstått som en kandidat her. Kan det være negativ beskjed fra Glimt-styret om dette som gjør at han plutselig ble så brennaktuell for Start?
- Kanskje er ikke Knutsens ønske om å ta med seg Kalvenes videre så veldig relevant?
- Eller heter neste Glimt-trener Berg? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillegutt11 Junior
|
Posted: 11.11.2021 09:44 Post subject: |
|
|
| rail wrote: |
Hahahaha
Troll i tråden - troll i tråden - troll i tråden - troll i tråden - troll i tråden |
Bruk ordene dine til å forklare meg hvorfor Eggen og Knutsen har lik fotballfilosofi. Har stopperne de samme arbeidsoppgavene? Nei
Har sidebackene like arbeidsoppgaver? Ja delvis, men de fleste lag satser på offensive backer
Har den sentral midtbanen lik arbeidsoppgave? Nei ikke i nærheten, der Knutsens sentrale midtbane skal ligge som en 3 stopper så var Eggens sentral midt mye mer en playmaker
Indreløperne derimot er like med ett ekstremt krav til å komme inn i boks.
Vingene er kanskje den klareste forskjellen, der Eggen stort sett var ute etter utovervinger med fart, har Knutsen stort sett brukt brukt spillere med større evner til å være med i det oppbyggede spillet og gjerne være innovervinger.
Glimt har har ett klar overvekt de siste årene til å satse på possesion og gjenvinne ball mens Eggens hadde en svært direkte stil.
Jeg tror vi skal si at de har en svært stor forskjell på filosofi |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 11.11.2021 09:52 Post subject: |
|
|
https://twitter.com/Kaspe...A&s=19
Wikestad tror Knutsen kan havne i Norwich _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
|