English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.11.2002 15:26    Post subject: Reply with quote

Lite Jubileum. 50`ende innlegg på denne tråden

Men til saken: Jeg synes Rosenborg må få ræva i gir og kjøpe Brede Paulsen Hangeland fra Viking. Gutten har jo spit dritbra i år! Han har jo i tillegg spillt seg til plass på landslaget jo som 20-åring. Men problemet er at Viking garantert krever mye penger for han.

Men likevel: kjøp Brede, koste hva det koste vil. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 27.11.2002 16:28    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne ha sett Brede Hangeland i RBK-trøye, jeg også. Hareide snakket om at han kunne kjøpes når Hoftun gir seg, men spør du meg, så bør siddisen hentes til Trondheim allerede nå. Rosenborg skal jo allikevel skaffe en ny forsvarsspiller!

Problemet kan bli penger. Viking skal visstnok kreve 20-30 mill. for den ferske landslagsspilleren. Dette skremmer til og med Everton, som ligger på 3. plass i Premier League...

Les mer: Everton har ikke råd til Hangeland

...så får vi se hvor mye Åge Hareide har lyst til å bruke på en midstopper, da... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2002 16:25    Post subject: Reply with quote

Daniel Braaten er aktuell for Rosenborg. 20-Ã¥ringen fra Skeid har trent i Abrahallen denne uka.

Les mer: Skeid-spiller aktuell

Hareide er visstnok imponert over unggutten. Jeg har ikke så mye peiling på hvor god Mr. Braaten er, men jeg kan ikke direkte si at jeg er imponert over antall mål spissen har scoret i år. Det har bare blitt 4 nettkjenninger på 25 kamper (statistikk Daniel Braaten). Greit nok at Skeid ikke er all verdens til lag, men likevel ser han ikke ut til å være en scoringskonge...
Back to top
Ludakris
Senior

PostPosted: 28.11.2002 16:27    Post subject: Tor Henning Hamre Reply with quote

Ser at Harald M. Brattbakk ligger på 4. plass over Europas toppscorere... (Litt flatterende, kanskje...)
Men, litt interessant er at en nordmann ved navn Tor Henning Hamre ligger på 7. plass. Han er opprinnelig fra Mandalskameratene, men spiller for øyeblikket i Flora Tallinn i Estland. Han har scoret imponerende 23 mål i år! Mannen som leder lista, Andrej Krolov, spiller også i Estland, og har scoret 37 mål, mens nr. 2, Arman Karamjan, spiller i Armenia og har scoret 36.
Er dette noen spillere som kan være interessante for RBK?

http://www.nettavisen.no/...tem=243679
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2002 18:24    Post subject: Reply with quote

Denne lista gjelder for sesongen 2002/03. Med andre ord vil nok Brattbakk rase nedover etter hvert som det blir scoret mye mål (av enkeltspillere) i de største europeiske ligaene...

Når det gjelder aktuelle navn, så er vel Peter Ijeh, som også ligger på lista, et godt kjøp...
Back to top
PUmaster
Junior

PostPosted: 28.11.2002 18:41    Post subject: Reply with quote

Har tenkt veldig lenge på nye erstattere til Rosenborg. Jeg forundrer meg på hvorfor Åge vil hente inn spillere som er over 28 år, men det er nå så.
Personlig tror jeg ikke Vidar Riseth er noe å satse på. Jeg må desverre si det samme om PC. Deres tid er forbi. De har ingen stor fremtid foran seg.
En mann som Vegard Heggem kan jeg egentlig heller ikke se for meg som et bra kjøp, ikke fordi han er spesielt dårlig, for all del, men Heggem er for ustabil. Halve sesongen er han skadet, og resten av sesongen bruker han til å jobbe seg inn på laget. Når han så har gjort det, så er det en ny skade på gang igjen.
Den som kanskje er noe å satse er Beto, men det synes jeg ikke skal være noe første valg.
Jon Inge Høiland ville jeg heller ikke satset på. Jeg så hver kamp han spilte for Kongsvinger i tippeligaen, og det var ikke mye å skryte av. (Greit det er ett par sesonger siden, men jeg synes ikke han har utviklet seg særlig) Han ble hentet til KIL fra Bryne tror jeg det var, og allerede da spilte han på u-21 landslaget. Høiland skulle bli årets kjøp av KIL, men ble aldri det helt store.

O.K dette ble veldig langt og negativt..hehe. Var ikke helt meninga. En ting som er veldig veldig positivt som jeg ikke har tatt med her er jo Sibaya og Winsnes. Sibaya tror jeg bare vil utvikle seg til en bedre og bedre spiller i RBK. Han tror jeg er et vellykket kjøp. Og Winsnes. Vel, glimrende å ha han tilbake.

SÃ¥ over til det jeg egentlig skulle si. Laughing

Jeg har fulgt nøye med på Viking spilleren Peter Kopteff, og jeg har ikke ord! Han er utrolig driblesterk, og har utrolige frispark/cornere/innlegg. Han kan minne veldig om Beckham.
Han synes jeg helt klart er noe å satse på.
Hvis noen så hjemmekampen mot Chelsea, så skjønner de hvertfall hva jeg prater om

Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.11.2002 11:34    Post subject: Reply with quote

En Vidar Riseth-overgang virker meget nær i øyeblikket. Åge Hareide har allerede bestemt seg for å bruke 30-åringen som midtstopper.

På Rosenborgs medlemsmøte på torsdag fortalte Hareide at «mye kan skje i løpet av helga» når det gjelder Riseth.

Den nye Rosenborg-treneren mener at Riseths gode hodespill, fart og fysikk vil passe perfekt sammen med Erik Hoftun i midtforsvaret. Det betyr at Christer Basma vil bli skjøvet ut til høyrebackposisjon igjen.

- Det stemmer at vi ønsker å bruke Vidar Riseth som stopper, sier Hareide.

Les mer: Riseth blir midtstopper

Jeg må vel si meg enig i Hareides disposisjon - Riseth er mye bedre som stopper enn høyreback. Mer tvilende er jeg angående Riseths alder. Laget blir ikke særlig mye yngre av å kjøpe en 30-åring...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.11.2002 19:48    Post subject: Reply with quote

Som de fleste vet, har Riseth også vært i RBK tidligere. Her er en oppsummering av Rosenborg-karrieren 1991-93: ;)

Som ungdom jekket han opp bakenden på sin gamle Opel Ascona så høyt at han som sjåfør nesten følte seg som om han satt i hockey ned ovarennet i Holmenkollen. Før 1991-sesongen ble han hentet til Rosenborg fra Nesset i 4. divisjon.

Da han oppdaget reaksjonen mot kjøredoningen, ble han så flau at han etter hvert begynte å parkere den på en plass langt fra brakka. . .

- I Rosenborg syntes de det var litt artig at jeg var litt sånn bonde, sier Vidar og tenker tilbake på tiden i Trondheim.

Da tjente han ikke nok til bare å leve av fotballen. Derfor tok han med seg poteter fra Riseth Gård for å selge til rosenborgere. En kremmer, ble han kalt.

- Det var en gang jeg hadde med meg så mange potetsekker i bilen at de knapt greide å se meg bak rattet, erindrer han.

Vidar solgte juletrær også, men han våget seg ikke ned i byen. For da kunne han bli oppdaget av rosenborgere, og på ny havne i sentrum for gode historier. Derfor tok han med seg lasset av juletrær til Byåsen grytidlig om morgenen. Det hjalp fint lite. Vidar hadde ikke stått mange minuttene mellom de nedhoggede gran- og furutrærne før den daværede RBK-backen og postbudet Trond Henriksen fikk øye på ham. Etter 93-sesongen dro Vidar fra Rosenborg til Kongsvinger. Med status som potetbonde, juletreselger og frustrert benkesliter.

Les mer hos Aftenposten: Vidar Riseth - altmulig-mannen
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.12.2002 09:00    Post subject: Reply with quote

Jeg kom på i 1998 var det vel, da Sigurd Rushfeldt ble Toppscorer i Norge med 26 mål... Litt senere ble AIK seriemester med totalt 26 mål...

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
tlj
Junior

PostPosted: 01.12.2002 10:43    Post subject: Reply with quote

Synes også det er litt feil å kjøpe Riseth. Dersom man skal kjøpe en spiller på over 30 og gi ham så god lønn så må han heve laget betraktelig! Jeg tror ikke han er så veldig mye bedre som midtstopper enn hva Karadas er, og vil derfor ikke heve laget så betraktelig som han burde. Kanskje ikke i det hele tatt. Tror vi skal klare å finne mange unge spillere som kan gjøre en like god jobb som Riseth til en langt mindre penge. Eller flere like dyre spillere som er bedre.. Smile Men nå har jeg ikke sett Riseth på en evighet, så det er mulig jeg tar feil.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.12.2002 23:12    Post subject: Reply with quote

Bjørn Tore Kvarme er en spiller jeg har sansen for. Erfaring har han i alle fall godt av: Champions League med RBK, Premier League med Liverpool, fransk Championat med St. Etienne og spansk Primera Divisíon med Real Sociedad.

I fjor var Nardo-gutten fast på Sociedad-laget, men i høst har skader ødelagt. I øyeblikket har han problemer med å spille seg inn på laget til serielederne.

Dermed er det kanskje mulig å få Kvarme hjem til Trondheim. Det eneste som taler i mot et kjøp er alderen - 30 år. Men spør du meg, er det bedre å kjøpe inn (evt. få gratis til sommeren når kontrakten går ut) en skikkelig høyreback, enn å kjøpe en alt-mulig-mann som Vidar Riseth. Odd Inge Olsen og til dels Roar Strand er gode eksempler på at "poteter" ikke alltid er det beste å bruke i forsvar!

:arrow: Beto i duell med Real Madrids Morientes Wink
Back to top
gris
Junior

PostPosted: 02.12.2002 23:26    Post subject: Hareide holder ikke ord! Reply with quote

Hareide sa når han kom til RBK at det skulle bli slutt på "feilkjøp" slik det har vært en del av de siste sesongene for Rosenborg. Skulle det kjøpes, skulle det brukes tid på å granske spilleren, og spilleren skulle kunne gå rett inn på laget og heve det. Siden Hareide trådde inn som trener, fra halv stilling har minst et dusin spillere vært linket til klubben. Og spillere som Singsaas vil ikke akkurat gå rett inn på laget og heve det.

Hareide viser allerede nå at han ikke holder ord...mener Hareide er feil man for jobben!
Back to top
aegis
Junior

PostPosted: 03.12.2002 12:40    Post subject: Reply with quote

Hvis Hareide velger å vente med å kjøpe ny spiss, da gjør han en stor feil. En ny spiller bør få lang tid til å spille seg inn på laget. I måned før CL er ikke nok. Håper for all del de kjøper en klasse spiss og ikke Sigurd Rushfeldt eller andre middelmådigheter.
RBk må en ny superpsiss som er god og scorer over 20 mål i serien. Bratbakk er ikke god nok, han faller igjennokm i Cl, det samme gjør Frode Johnsen og Azar. Luviksen (hvis de beholder ham) og Enerly er toppspillere på kanten, men de trenger en stor, rask og teknisk spiss i midten. Noen som har noen forslag?

Jeg ville ikke kjøpt nordiske spillere. Noen som vet om spillere utenfor norden til en pris under 40 millioner og som er villig til å tjene under 3 milioner i året (inklusiv CL bonus)
Back to top
Spikern
Junior

PostPosted: 03.12.2002 17:47    Post subject: Reply with quote

Det har vært snakk om mange spillere på denne siden i høst, og bra er det. Men jeg føler at det er en kommende stjerne som er glemt, særlig viss målet er å fornye laget. Spilleren jeg snakker om er Landskronas Aleksander Farnerud. Farnerud fyller 18 år neste år, og har vært outstandig i årets svenske eliteserie. Hans bror, Pontus, spiller forøvrig i Monaco. Jeg tror det kan være lurt å se over kjølen. Svenskene er flinkere enn vi er til å få fram unge og gode spillere. Very Happy Very Happy
2mas
Sjef

PostPosted: 03.12.2002 21:04    Post subject: Reply with quote

...unge herr Farnerud nevnte jeg som et aktuelt kjøp allerede i vår - i gammel-forumet...

Hareide sier for øvrig dette i dag:

- Det kan bli aktuellt å hente inn en ny spiss etterhvert, men for øyeblikket konsentrerer vi oss om å få frigitt Vidar Riseth fra Tyskland.

- Vi trenger en spiss til før Champions League-kvalifiseringen starter, men jeg tror ikke vi vil prioritere kjøp av en ny spiss før til sommeren.

Les mer: Hareide venter med ny spiss

Har to ting å si til dette:

1.
Jeg har det nå nesten for gitt at Riseth blir RBK-spiller. Etter møtet med 1860 München før helga, var han ikke en gang på benken i lørdagens Bundesliga-kamp. Dette betyr vel at en overgang er nær...?

2.
Hvorfor skal vi vente med spisskjøp til i sommer? Første overgangsvindu er i januar, og såfremt at Hareide ikke spekulerer i en gratis Bosman-spiller fra utlandet, ser jeg ingen grunn til å vente til i sommer! Det må da være bedre å la en ny spiss bruke hele vårsesongen til å spille seg inn i RBK-systemet før alvoret starter i august...
Back to top
tlj
Junior

PostPosted: 04.12.2002 08:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvorfor skal vi vente med spisskjøp til i sommer?

Fordi vi ikke trenger flere spisser. Vi har nå fått tilbake Morten Knudsen. Det vil si at vi har de to fotballspillerene i Norge med de klart beste innleggene. De har også teknikk og hurtighet til å hevde seg i Europa*. I midten kan vi putte Harald, Frode, Azar, Dag Frode eller Christer. På vingene har vi ikke så mye dekning, men vi har iallefall Trond Fredrik som en reserve til Enerly.

Synes vi er godt besatt på spissplassen. Dersom vi skal ha en ny angrepsspiller nå så må det være en av disse:

a) En spiss som hever laget *betraktelig*
b) En venstre kantspiller

Problemet med en god venstre kantspiller er at dersom denne er virkelig god så forsvinner den eneste målgarantisten vår ut av laget. Kan aldri tenke meg at Harald blir brukt som ren spiss, selv om det hadde vært utrolig bra.

*forutsatt at Morten Knudsen tar seg sammen og spiller som jeg vet han kan Smile
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2002 10:33    Post subject: Reply with quote

thomasj wrote:
Quote:
Hvorfor skal vi vente med spisskjøp til i sommer?

På vingene har vi ikke så mye dekning, men vi har iallefall Trond Fredrik som en reserve til Enerly.

Ble ikke Trond Fredrik bare lånt i en periode?
Back to top
tlj
Junior

PostPosted: 04.12.2002 10:37    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
thomasj wrote:

På vingene har vi ikke så mye dekning, men vi har iallefall Trond Fredrik som en reserve til Enerly.

Ble ikke Trond Fredrik bare lånt i en periode?

Jo.. han er vel på lån til juni om jeg ikke tar helt feil. Forhåpentligvis har vi en opsjonsavtale på ham. Men det spørs hvor mye spilletid han får. Tror Enerly vil få spille på høyreving.
Back to top
aegis
Junior

PostPosted: 04.12.2002 11:16    Post subject: Reply with quote

Ludd kan spille på venstre ving. Han er en mye bedre spiller en Bratbakk . Han har potensiale til å bli den beste norske fotballspilleren gjennom tidene. Enerly er klar på vingen, men ingen av spissene er god nok i midten.

Azar=treig, uteknisk, klønete og dårlig målteft
Frod=treig, dårlig målteft, bruker lang tid på ta ned ballen

RBK's midtspiss kan ikke ha noen av disse nevnte manglene. Han må være rask, teknisk, sterk (det er jo A og F) og ha god målteft. Det finnes mange spisser der ute til en pris under 50 mill som kan spille mye bedre enn RBk's eksiterende spisser. Man må gi for å få. Altså betale litt for å bedre laget til et høyere nivå. Sibaya kostet bare 4 ? mill, han kommer til å heve laget. Kanskje finner man en annen afrikanere til en lignende pris. Ikke alle vil mistrives som Boateng.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.12.2002 15:42    Post subject: Reply with quote

Apropos billige utlendinger:

GIF Sundsvall, en av de fattigste i Allsvenskan, er linket til to spillere fra den argentinske storklubben Boca Juniors (Maradonas tidligere klubb): Midtbanespilleren José Ernesto Galvan og spissen Manuel Arostegui.

Les mer: Så är läget i ditt lag

Kanskje dette er en mulighet for RBK også? Det er en stor økonomisk krise i Argentina for tida, og spillerne nærmest flykter fra landet fordi de ikke får utbetalt lønn. F.eks fikk Bryne en argentiner i sommer, Diego de la Vega, med flere U-landskamper på samvittigheten. Rosenborg må vel kunne få tak i en god argentinsk spiss?

Peter Madsen har blitt nevnt flere ganger på denne tråden. Brøndby-trener Michael Laudrup tror at spissen forlater klubben i løpet av de nærmeste månedene:

- Peter vil helt klart have bedst af at komme til udlandet, hvor han kan komme op i et højere gear og blive presset noget mere. Han trænger til nye udfordringer, siger Laudrup.

- Jeg ved vitterlig ikke, om han er væk den 13. januar. Jeg mener helt klart, at Peter Madsen skal til udlandet. Han er tættest på at afløse Ebbe Sand som centerforward på landsholdet. Han skal til udlandet for at komme et niveau op. For at blive presset mere til træning og komme op i et andet tempo. Mit råd ville være at vælge en klub, hvor han er sikker på at komme til at spille kampe. England eller Frankrig ville passe godt til ham. Men jeg blander mig ikke.

Les mer: Peter Madsen må af sted og Mellemregningens højtid

"Udlandet" - Norge passer i den kategorien... Wink
Back to top
Laard
Junior

PostPosted: 04.12.2002 22:04    Post subject: Reply with quote

Vidar Riseth har nå gjort unna mesteparten av overgangen til Rosenborg, nemlig å bli enig med 1860 München. Jeg er sikker på at Rosenborg-forsvaret blir bedre med den rutinen og farten Riseth har...
Back to top
Ludakris
Senior

PostPosted: 04.12.2002 22:30    Post subject: History repeating Reply with quote

Tidligere RBK-spillere kommer tilbake som avdanka proffspillere; Harald, Ståle, Mini, Ørjan, Bent og nå Vidar Riseth. Er dette en trend som RBK vil fortsette? Veldig konservativt etter min mening - vi kjenner dem fra før så vi vet hva de står for...
Likevel tror jeg at Vidar kan være med å heve laget, med sin fart og rutine.
Jeg må også si meg enig i at vi ikke kan vente til evt. CL med å kjøpe en spiss, men at den spissen må være på plass allerede NÅ!
Summene brukerne i forumet ønsker å bruke på spiss har økt drastisk de siste ukene. Først var det snakk om 10-15 mill... Nå er det like før dere runder 50 mill....
RBK kommer aldri til å kjøpe en spiller til over 50 mill.....
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.12.2002 23:19    Post subject: Reply with quote

Nå i kveld gjennomgikk Vidar Riseth den obligatoriske legesjekken på RBK-klinikken. I løpet av torsdag skriver 30-åringen under for Lerkendalsklubben.

- Vi tilbyr Riseth en fireårskontrakt, sier sportsdirektør Rune Bratseth til rbkweb.com.

Les mer:
Riseth klar i løpet av torsdag

Jeg må vel egentlig si at jeg er litt skeptisk til Hareides valg. Er enig i det som blir sagt; Rosenborg henter gang på gang inn gamle utenlandsproffer. Det var nettopp dette som felte storheten IFK Göteborg på slutten av 90-tallet. Man må da satse på sultne unggutter i stedet for gamle, mette-på-suksess spillere!

Får håpe at kjøpet av Vidar Riseth er et engangstillfelle - nå får Hareide snart bevise at han tenker å fornye Rosenborg!
Back to top
aegis
Junior

PostPosted: 04.12.2002 23:37    Post subject: Reply with quote

Synes det var riktig å kjøpe Riseth. Nå må Saarinen erstattes, det kan bli vanskeligere. Saarinens erstatter bør være minst like god som ham og under 25 år.

Ludakris. Jeg mener vi bør bruke opp mot 50 mill på en superspiss hvis det er beløpet som trengs. RBk har masse penger på bok som de bør bruke av for å kunne gi oss mer morro i CL. Afrikanske spisser koster ikke 50 mill, heller ikke sør-amerikanske. Jeg vil fortrekke spillere herfra da de er billige og ofte bedre enn norske spisser. Blir særdels bekymret hvis Hareide nøyer seg med de spissene (midtspiss) vi har. De er etter min mening ikke dyktige nok. Hvem vet kanskje Hareide har planer om forsterkning i neste overgangsvindu, selv om han sier noe annet.
Mitt syn er klart: HAREIDE KJØP EN SUPERSPISS NÅ!!!!!!!!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.12.2002 00:11    Post subject: Reply with quote

Jeg skal forklare meg litt bedre: Spilleren Vidar Riseth er en grei forsterkning på laget. Tror Hareide har rett i at Hoftun & Riseth kan bli et godt midtstopperpar. Samtidig løses også høyrebackproblemet ved at Basma skyves ut.

Problemet er at RBK gang på gang har hentet gamle utenlandsproffer de siste sesongene: Ståle Stensaas, Erland Johnsen, Jan Halvor Halvorsen, Harald Brattbakk, Ørjan Berg og nå altså Riseth. Selvsagt har både Brattigol og Berg har hatt suksess, men de er ikke menn for framtida. Riseth kan, som jeg skrev ovenfor, også bli en fin tilvekst, men dette MÅ ikke bli måten Rosenborg skaffer nye spillere på framover!

Last edited by 2mas on 05.12.2002 20:42; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 133, 134, 135  Next
Page 3 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb