View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.08.2021 11:51 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Jeg syntes det at han tilsynelatende ikke klarer å spille på kunstgress taler mot at han skal ta opp en plass i stallen neste sesong. Tettey har vært veldig god de kampene han har spilt, men jeg vil heller ha spillere som kan spille alle kampene heller enn halvparten. |
Vi har jo klart oss greit med Helland som knapt spilte fotball og ei heller gjør det nå, så en Tettey "on fire" i 50%+ av kampene våre er jo ikke så ille. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.08.2021 12:07 Post subject: |
|
|
Jeg syntes det er raust å si at vi klarte oss greit med Helland. I hans tilfelle hadde vi i praksis en spiller i troppen som var tilgjengelig et sted mellom 30-50% av kampene i en sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 11.08.2021 12:15 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Henriksen er jeg ganske sikker på at spiller stopper neste år |
Jeg forstår fortsatt ikke dette. Slik jeg har sett Henriksen er de største styrkene hans:
1) løpskraft, gjenvinning og presspill
2) gode offensive bevegelser
3) god duellstyrke relativt til midtbanen
4) målskåring
Og de fremste svakhetene er:
1) fart
2) pasningsspill
Hvorfor plassere Henriksen der han ikke får brukt styrkene sine, og i stedet hele tida blir utfordret på svakhetene?
Hva er det Dorsin, Hareide, majoriteten på rbkweb og Henriksen selv skjønner som jeg ikke gjør? Hjelp. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 11.08.2021 13:45 Post subject: |
|
|
Henriksen som en Hoftun mk. 2. 🤤 _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 11.08.2021 13:47 Post subject: |
|
|
Resten må gå fan account wrote: | Hva er det Dorsin, Hareide, majoriteten på rbkweb og Henriksen selv skjønner som jeg ikke gjør? Hjelp. |
Nå har jeg hverken sett Hareide bruke han noe særlig som midtstopper i år, eller noen uttalelser fra Dorsin om at han skal spille bak. Strengt talt, så skjønner jeg ikke hvordan du klarer å blande Dorsin inn i dette heller. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 30.09.2021 20:49 Post subject: |
|
|
Ute på ubestemt tid: - Litt skremt og redd
https://www.adressa.no/sp...mt-og-redd _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.09.2021 21:02 Post subject: |
|
|
Klassesignering dette. Flott å hente gamle travere hjem på høy lønn. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 30.09.2021 21:51 Post subject: |
|
|
Tettey ut, Henriksen inn. Tar det  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.09.2021 22:26 Post subject: |
|
|
Sjøl om det nå skulle være slutt, har Tettey bidratt godt i sommer og september mens Henriksen og Skjelbred har vært skadet.  |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 30.09.2021 22:30 Post subject: |
|
|
Akademiet trenger rollefigurer, mye å ta tak i Alex! _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 30.09.2021 23:18 Post subject: |
|
|
Da er det bare å satse på at han havner opp der han burde vært fra starten av, nemlig på akademiet. Utvilsomt mye å lære bort, men som fotballspiller var det både lite lønnsomt, gjennomtenkt og bærekraftig å hente hjem en aldrende spiller som skaper lite rytme i laget gjennom at han kun er tilgjengelig annenhver uke, og at han setter yngre og mer lovende spillere på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.09.2021 23:29 Post subject: |
|
|
Tviler på at han har hatt voldsomt høy lønn. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 03.11.2021 14:26 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...r-sesongen
Legger opp etter sesongen da, som forventet egentlig. Er begrenset hvor mye han bidrar når han ikke kan spille på plast og vi har en horde midtbanespillere. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 03.11.2021 14:45 Post subject: |
|
|
Synd han kom hjem så sent i karrieren og det ble så få bidrag, men mannen skal vel ha knær å gå på resten av livet. Håper han blir en del av forbedret akademi i framtida! _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 03.11.2021 14:51 Post subject: |
|
|
Kjipt at det ble sånn ja! Skulle gjerne sett han mer! Men tror han kan være fin å få inn i akademiet! Er ofte god stemning rundt han; men likevel, han krever MYE av omgivelsene. Kan være fint å få satt mer krav… |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 03.11.2021 15:00 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Synd han kom hjem så sent i karrieren og det ble så få bidrag, men mannen skal vel ha knær å gå på resten av livet. Håper han blir en del av forbedret akademi i framtida! |
Rart ikke Hareide kunne finne et middel for å hjelpe på dårlige knær i grunnen. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.11.2021 15:22 Post subject: |
|
|
Vi fikk vel heller aldri den helt store effekten av å ha Tettey på banen, selv om han individuelt har levert godt. I de 6 kampene han har vært på banen har vi tatt totalt 8 poeng og scoret 6 mål, og det er altså på 5 hjemmekamper og 1 gressbortekamp.
Selvsagt spilte han jo mye (og plutselig) i en periode der vi hadde mange spillere skadet, men ingenting kan forklare bort den poengfangsten. Med hans posisjon og rutine er han nødt til å være en 'vinnerfaktor' når han spiller, en talisman for resten av laget, og ikke bare en bra spiller, hvis vi skal forsvare å bruke ham som en ren gresspiller. Var bruken av Tettey tilstrekkelig godt planlagt? Gav vi oss selv muligheten til å slippe andre spillere mer løs offensivt med en såpass tydelig defensivt orientert sentral, med de begrensningene det også medfører?
Med god hjelp fra etterpåklokskap kan man kanskje tenke at det hadde vært bedre å bruke Tettey utelukkende som innbytter, i korte nok innhopp til at kropp og knær kunne gjøre det også på kunstgress. En closer for de kampene der vi trengte å få inn ro og rutine, ikke et sporadisk førstevalg. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 03.11.2021 15:23 Post subject: |
|
|
@larsarus: Haha  _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 03.11.2021 15:35 Post subject: |
|
|
Liker Tettey, men dette er det eneste rette. Skulle strengt tatt aldri blitt signert i sommer, men som Hareide sier: "Er du gammel nok, er du god nok". |
|
Back to top |
|
 |
Lillegutt11 Junior
|
Posted: 03.11.2021 15:58 Post subject: |
|
|
Går signeringen av Tettey inn i historien som tidenes dårligste signering? Har kostet mange millioner i lønn og knapt bidratt. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 03.11.2021 15:59 Post subject: |
|
|
Takk for alt han har gjort. Når det gjelder signeringen i sommer, så var den feil. Den ga feil signaler og er en del av en feilslått måte å jobbe på - som KK vil få slutt på - når han kommer inn.
Jeg husker Tettey for alt det han har gjort for oss - før han kom tilbake. En fantastisk spiller - tusen takk!.
Håper at det er flere av "fotballpensjonistene", som følger Tetteys eksempel og gir seg, mens leken er god - og lar spillere som har en positiv progresjon få slippe til. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 03.11.2021 16:02 Post subject: |
|
|
Lillegutt11 wrote: | Går signeringen av Tettey inn i historien som tidenes dårligste signering? Har kostet mange millioner i lønn og knapt bidratt. |
Tror du Tettey har kostet flere millioner i lønn for å kun spille hjemmekamper et halvt år før han har avtale om å gå inn i akademiet vårt? Jeg gjetter vel egentlig på det motsatte: at han har hevet ca. akademilønn, men altså løst lisens for å bidra på trening og eventuelt i kamp noen måneder for moderklubben sin mens han gjør seg kjent med forholdene igjen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.11.2021 16:23 Post subject: |
|
|
Lillegutt11 wrote: | Går signeringen av Tettey inn i historien som tidenes dårligste signering? Har kostet mange millioner i lønn og knapt bidratt. |
Han får hard konkurranse av Torgeir Børven. Også Bendtner må vel nevnes |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 03.11.2021 16:28 Post subject: |
|
|
Børven solgte vi vel videre og tjente penger på? Bendtner er for meg den desidert værste signeringen vi har gjort - spesielt med tanke på det negative rundt voldsepisodene og den lønnen han tok ut. Nicki Bille var heller ikke noe veldig positivt for meg..
Tettey tror jeg ikke har kostet mye for oss. Bortsett fra de signalene det sendte ut. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 03.11.2021 17:01 Post subject: |
|
|
Å rangere Bendtner foran Nicki Bille i dårlige kjøp, blir for meg helt fullstendig skivebom. Nicki Bille var helt elendig. Bendtner scoret flere kunstmål, og var helt avgjørende i Europacupen den sesongen han var god. Alt ble dessverre ødelagt av strekken før VM sluttspillet!
Tettey har nok bidratt med mye i treningshverdagen. Positiv kar! |
|
Back to top |
|
 |
|