View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kriss Junior

|
Posted: 31.12.2006 14:53 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: |
Men midtbanen kan fort bli Sapara,Konan og Traore.... Med Riseth,Tettey,Skjelbred på benk eller tribunen og RBK2..... |
Vil heller ha Sapara, Skjelbred og Konan på Midten  _________________ Lærte å Krype
Lærte å gå
Lærte å Ælske RBK<3 |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 31.12.2006 15:38 Post subject: |
|
|
Min tur til å gi mine tanker omkring laget 2007.
Hirchfeldt er spikra i mål så lenge han er skadefri.
I forsvaret tror jeg at Dorsin og Koppinen er mer eller mindre sikra plass. Stoor og Strand tar kampen om den ene backen. For den andre midtstopperplassen blir det full kamp mellom Basma, Kvarme og Riseth.
Riseth er også med i kampen om plass på midtbanen der han gjorde sine saker bra mot slutten av sesongen. Der får han kamp med enten Tettey, Sapara eller Konan om den sentrale rollen. Jeg er temmelig sikker på at en av disse blir omskolert til midtbaneanker. Sapara er den eneste som jeg anser per idag å ha en sikra plass på indreløper om han ikke blir anker. Skjelbred, Tettey, Konan melder seg på i kamp om indreløper-plass.
Solli er slik jeg ser det ferdig som midtbane, og er nå ving. Iversen er spikra som midtspiss. Jeg anser Solli og Braaten et hestehode foran Storflor i kampen om plass på vingene.
Når det gjelder Jamtfall, Hyka, Traore, Nordvik så er de alle et lite steg fra å melde seg for alvor med i kamp om plass i laget. Etter mitt syn blir de for det meste benkeslitere denne sesongen med noen minutter som innbyttere og noen cupkamper. Men skader og sykdom kan forandre på tingene.
Jeg ser veldig positivt på spillerstallen og tror ikke vi har hatt en sterkere stall noensinne. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 31.12.2006 17:04 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg anser Solli og Braaten et hestehode foran Storflor i kampen om plass på vingene. |
Mener du dette helt seriøst? I så fall er det helt på jordet. Solli har verken fart, finter eller innleggsfot nok til å gjøre en bra jobb på vingen til RBK. Storflor er MANGE hestehoder foran Solli når det gjelder en plass på vingen spør du meg. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 31.12.2006 18:28 Post subject: |
|
|
Det blir tåpelig å si at Jan Gunnar Solli ikke har fart. Solli er meget temposterk og storflor er tregere Solli. Når det gjelder fintene til Solli så er de for avanserte. Han klarer ikke å benytte seg av teknikken sin riktig i den store farten på vingen. Når det gjelder fintene til Storflor så er de mye enklere, men også vanskelige å forsvare seg mot. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 31.12.2006 18:37 Post subject: |
|
|
For det første: Storflor er raskere enn Solli. Det er jeg nesten hundre prosent sikker på. For avanserte finter? Hva er det du prater om? Er overstegsfinta avansert? For å si det sånn, så har jeg ikke akkurat latt meg imponere av de "avanserte" fintene til Solli. Se litt på Cristiano Ronaldo når han dribler, og få en ny oppfatning av ordet avansert. Og, du sier han ikke klarer å drible i fart. Da har han vel for dårlig teknikk da? |
|
Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 31.12.2006 19:30 Post subject: |
|
|
Storflor raskere enn solli? For noe tull. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 31.12.2006 21:10 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: |
Mener du dette helt seriøst? |
Det er en blanding av mine egne tanker og hva trenerne signalerer. Personlig regner jeg Storflor og Solli som ganske jevne til tross for forskjellige kvaliteter. Ingen av de er de sterkeste kortene i laget men begge kan fortjene en plass i en 11er.
Ballkontrollen og balansen til Solli setter jeg mer pris på enn den jevne forumdeltaker. Slik jeg ser det er Sollis problem at det sjelden er magi med i bildet. Storflor på sin side er litt pinglete, men kommer ofte med noen lekkerbiskener. Husker dere pasningen hans til Sapara som Sapara smekka i stanga? |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 31.12.2006 21:13 Post subject: |
|
|
Solli = for avanserte finter? Og Solli et hestehode foran Storflor i køen?
Hahaha, nå fikk jeg meg en god latter her
Fint med forskjellige meninger  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 31.12.2006 22:59 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | For det første: Storflor er raskere enn Solli. Det er jeg nesten hundre prosent sikker på. For avanserte finter? Hva er det du prater om? Er overstegsfinta avansert? For å si det sånn, så har jeg ikke akkurat latt meg imponere av de "avanserte" fintene til Solli. Se litt på Cristiano Ronaldo når han dribler, og få en ny oppfatning av ordet avansert. Og, du sier han ikke klarer å drible i fart. Da har han vel for dårlig teknikk da? |
Her vil jeg si jeg er både enig og uenig:
Jeg er definitivt enig i at Storflor er bedre enn Solli, og at han fortjener plassen..
Grunnen til at Solli ikke får den, er ikke nødvendigvis at han har for avanserte finter; men at han bruker feil finter til feil tidspunkt; som oftest mislykkes han også..
F. eks hvis han kommer en mot en på kanten, han skal komme forbi å legge inn. Istedenfor å ta en enkel overstegsfinte og sette fart, mens han enda er i fart, velger han å stoppe opp litt, ta en dobbel overstegsfinte som kun forvirrer han selv, og så bruke farten som f. eks Kelso mener Solli er i besittelse av.
Så problemet er ikke nødvendigvis at han har for avanserte finter, men i følge meg; hvordan han bruker dem. _________________ Simon - Barcelona og RBK
-------------------------------
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.01.2007 00:24 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: |
Ballkontrollen og balansen til Solli setter jeg mer pris på enn den jevne forumdeltaker. |
Han har kanskje god balanse og grei ballkontroll. Men skal du være ving må du ha både teknikk, balanse, akselerasjon, hurtighet, smidighet og dribleferdigheter. Solli er ikke spesielt rask, ei heller smidig og han har ikke noe fintereportoar å skryte over. Ja, han bruker dem til feil tid, men hovedpoenget er at han ikke har raske nok ben og ikke fart nok. |
|
Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 01.01.2007 02:09 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke Solli gjorde seg bort på vingen i 06, og håper han fortsetter der som utfordrer i 2007 ...
Storflor, Braaten, Solli og Jamtfall/Hyka utgjør en fin ving-firkløver i mine øyne ... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.01.2007 04:20 Post subject: |
|
|
Jeg sier ikke at Solli var fatal som ving i 2006, men at han er for dårlig til å spille fast på Rosenborg som både ving og alt annet for øvrig. |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 01.01.2007 14:03 Post subject: |
|
|
Angående det du sier om ``alt annet forøvrig``; dere husker vel når Solli spilte høyreback for Norge? Det gikk ikke spesielt bra, tapte en duell, og det førte til mål.. _________________ Simon - Barcelona og RBK
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 01.01.2007 23:51 Post subject: |
|
|
forholder vi oss til prestasjoner på vingen kan vi vel konkludere med at Storflor var en langt viktigere brikke offensivt i sesonginnspurten enn Solli, det ble både noen mål og målgivende.. kan ikke si at jeg husker at Solli bidro med så mye, og det offensive spillet er tross alt viktigst for en ving i 4-3-3... |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.01.2007 01:07 Post subject: |
|
|
2 mål og 1 assist på 7 kamper (mulig jeg husker feil, men tror ikke Solli var ving før mot Stabæk)for Solli mot 3 mål og 6 assist på 24 kamper for Storflor tilsier vel at Solli var mer effektiv som ving enn det Storflor var i høst. Storflor var vel først og fremst god mot Brann for så å blomstre litt i RL igjen senere.
Edit:
Solli:
0,14 assist pr kamp
0,28 mål pr kamp
Storflor:
0,12 mål pr kamp
0,25 assist pr kamp |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 02.01.2007 02:11 Post subject: |
|
|
du har sikkert rett i statistikken, ingen vits i å krangle på den..
men synes uansett at Storflor har et langt høyere toppnivå enn Solli (på vingen).. Det gode spillet han hadde på slutten av sesongen minte meg en del om det han beviste mot Arsenal.. Hvis han stabiliserer seg på det nivået er han helt klart en mann som kan forsvare en plass på laget til en hver tid..
Etter det jeg har fått meddelt er det slikt at Konan kan håndtere høyrekanten i tillegg til den sentrale rollen.. Hvis han er så god som rapportene tilsier tror jeg det er lite håp for Solli.. Det ligger nok an til at Solli forsvinner og at Konan tar over som reserve for Sapara på høyre indreløper og som reserve for Braathen på høyrekanten..
Klarer ikke å se for meg Solli i fremtidens RBK-lag... har ikke det problemet med Storflor, så lenge jg vet minimalt om Traore! |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.01.2007 04:35 Post subject: |
|
|
Tja, om Konan er så god på vingen så kan vi jo ende opp med Storflor som 3. og Jamtfall som 4. alternativ mens disse starter:
Braaten - Iversen - Konan
Storflor har igrunn hatt de samme problemene som Solli, god på sitt beste, men alt for variabel i prestasjonen, glimter til noen kamper i året.
Personlig håper jeg at Konan kan bekle en av to "ankerroller" i en snudd V sammen med Sapara bak PCS. |
|
Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 02.01.2007 10:24 Post subject: |
|
|
Nå som RBK har kjøpt Konan føler jeg på meg at de kommer til å satse på Sapara som den defansive i 4-3-3. Det var jo tross alt det han var kjøpt som, og de kommer til å prøve å få han inn i den rollen i treningskampene i vinter. Så kan de bytte på Konan, Roar, Ciljan og Tettey på indreløperplassene.
I hvertfall det jeg håper på. Men det innebærer nok at de forsterker midtforsvaret slik at de ikke har behov for en 3. midtstopper, som Riseth strengt tatt opererte som i høst. |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 02.01.2007 13:22 Post subject: |
|
|
ballaballaballa wrote: | Personlig håper jeg at Konan kan bekle en av to "ankerroller" i en snudd V sammen med Sapara bak PCS. |
Vil du ha 2 ankerroller? Du vil vel ikke heller ha Konan, som er betegnet målfarlig, som en indreløper? _________________ Simon - Barcelona og RBK
PlanetBarca
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.01.2007 14:39 Post subject: |
|
|
Nå er det ikke to ankerroller som det Riseth har hatt idag da, derfor jeg skrev "ankerroller". I en 4-(2-1)-3 eller 4-(2-3)-1 formasjon (det som står i parantesen er midtbana) så vil de to som ligger bakerst ha mye større muligheter for å gå fremover enn i ett vanlig V-anker kan, og både PCS, Konan og Sapara kan score mål fra sine roller på midten, så om Konan spiller bak PCS har ikke så mye å si, men PCS har vist at han kler den offensive midtbanerollen med glans, og å kjøre han der er det "sikreste" kortet pr dags dato. |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 02.01.2007 15:52 Post subject: |
|
|
Da så, men hvis vi spiller 4-2-1-3, mener jeg det blir for defensivt.
SÃ¥ 4-1-2-3 er det beste, synes jeg. _________________ Simon - Barcelona og RBK
PlanetBarca
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 02.01.2007 17:03 Post subject: |
|
|
simonfcb wrote: | SÃ¥ 4-1-2-3 er det beste, synes jeg. |
Også kjent som 4-3-3 under Eggen-tiden. Jeg synes også fortsatt det skal være Rosenborg-formasjonen. Man burde ikke forandre noe såpass viktig som spillesystem etter noe så kortsiktig som hvilke spillere man kjøper. Mindre variasjoner kan derimot selvsagt være naturlig.
Spillesystemet kjennetegner klubben og er nedfelt i dens filosofi, mens spillere kommer og går. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 02.01.2007 17:21 Post subject: |
|
|
tbone wrote: | Spillesystemet kjennetegner klubben og er nedfelt i dens filosofi, mens spillere kommer og går. |
Det du sier er en vakker tanke. Og jeg er dels enig. Men dersom de beste spillerne på Rosenborg i dag er spillertyper som ikke fullt ut får utfolde seg i rollene i 4-3-3, så bør man kunne gjøre grep som får utnyttet de ferdighetene vi har til rådighet.
Man bør altså kunne vurdere om de spillerne som har kommet og gått har gjort noe med spillerstallen. Jeg vil heller ha et Rosenborg som får utnyttet det maksimale av de spillerne som er her, enn et Rosenborg som tviholder på en tradisjon og spiller dårligere kamper på grunn av det.
Forøvrig er spillestil så mye mer enn formasjon. Samspillet, hurtigheten i lengderetning, og de overlegne ferdighetene. Alle mann i angrep. Det er Rosenborg for meg. Om man bestemmer seg for en utgangsformasjon i 4-3-3 eller 4-4-2 eller whatever, er meg revnende likegyldig. Bortsett fra dette med tradisjon, da, som blir nevnt. 4-3-3 klinger best i mine ører. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.01.2007 17:30 Post subject: |
|
|
RBK har operert med en midtbane både med V og snudd V tidligere, så det er ikke noe som tilsier at RBK skal spille med V, pga tradisjoner. Pr dags dato har vi fortsatt til gode å vite om vi har noen som er god nok både offensivt og defensivt til å bekle en ankerrolle i V'en. Om Sapara eller Konan kan klare det gjenstår selvfølgelig å se. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.01.2007 18:24 Post subject: |
|
|
ballaballaballa wrote: |
Solli:
0,14 assist pr kamp