English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
IK Start
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 29.12.2006 21:52    Post subject: Reply with quote

Doffen på 6 mnds. lån til Wigan med oposjon på kjøp
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran

PostPosted: 30.12.2006 20:41    Post subject: Reply with quote

Nå har Marius Johnsen gått på lån, til Köln som spiller i 2. Bundesliga!

Jeg begynner å sette et stort spørsmålstegn med den norske ligaen, at noen( les: Edu, Hæstad og nevnte Johnsen) som har vært store profiler i den norske ligaen forsvinner til klubber som er langt under b- kategorien i europa.
At Johnsen ikke er så god som norske medier skal ha det til, har jeg, og de fleste andre, insett for lenge siden. Syntest alikevell at 2. Bundesliga er en nedtur.

At Hæstad går til wigan er kanskje mere på sin plass? Han kommer vel til å spille fast ettersom scharner nå er skadet. Men at en av de desidert største stjernene på norges landslag går til bunnen av PL er også litt skuffende, når man leser klubber som han er koblet opp mot før.
Dårligre medspillere = stå frem mere?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran

PostPosted: 30.12.2006 21:43    Post subject: Reply with quote

Og det har du ikke innsett før nå?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
petko
Rutinert

PostPosted: 30.12.2006 22:51    Post subject: Reply with quote

Det er greit å ønske å prøve seg utenlands, men nivå 2 i Tyskland? Har ikke M.Johnsen ambisjoner?

At Hæstad ikke går til en større klubb en Wigan er ikke noe bombe, og positivt også syns jeg. I Wigan vil han få spilletid og tid til å tilasse seg nivået, samtidig som dette ikke er noen dårlig klubb. Med et par forsterkninger så kan de fort ende opp med å kjempe om en E-cup plass. Og skulle han lykkes så vil nok større klubber komme på banen.
Ingeman
Veteran

PostPosted: 30.12.2006 22:56    Post subject: Reply with quote

Ja, ble svært skuffet når jeg hørte at Marus Jonhsen skal til Køln!
2. bundesliga er da ikke noe bedre liga enn tippeligaen! Men kanskje bayern, werder Bremen eller noen andre store klubber i Tyskland legger merke til han.. Tommel'n opp!

Lykke til Marius Jonhsen..
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.12.2006 23:03    Post subject: Reply with quote

Marius Johnsen er langt på nær god nok for Bayern eller Bremen, ikke kommer han til å bli det heller. Etter min mening, er han ikke god nok for Rosenborg engang, så her er enkelte av dere fremme med de klassiske, norske skylappene.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 30.12.2006 23:07    Post subject: Reply with quote

Duh! Sov du hele tippeligaen forgje sesong, da start kom på 2. plass.. Da holdte Marius Jonhsen tysk bundesliga nivå!

En back som scorer kanskje 11 mål, er faen ikke dårlig.. Han har ikke vært så god i år, men han kan fort bli god igjen!!
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 30.12.2006 23:28    Post subject: Reply with quote

Marius Johnsen har overhodet ingen kvaliteter som skulle tilsi at noe tysk topplag skulle finne ham interessant. Han er treg, og har ikke plasseringsegenskaper som kompenserer for tregheten heller. At han scorer endel med hodet på dødball tror jeg heller ikke tyskerne slenger brokji i taket for. Når du er vant til å forsvare deg mot Jan Koller og Miroslav Klose blir det ikke helt det samme med en norsk venstreback som er høy på religionen sin, lizm.

For all del, håper han gjør det bra i Köln. Norske fotballspillere holder i beste fall middelmådig europeisk nivå, og 2. Bundesliga tilsvarer nok omtrent riktig nivå for de beste spillerne i Tippeligaen.

Hørte du det, Koren?
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 30.12.2006 23:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er egentlig enig med deg attach, M.Johnsen har klare mangler, og kommer neppe til å kunne bli noe annet enn en "ok" back, etter norsk standard. Han er omtrent på nivået med Dorsin, mer målfarlig, men dårligere defensivt.

Likevel vil jeg påstå at det er litt skuffende at han går til 2.Bundesliga, da burde han heller ha blitt i Start. Såpass ambisjoner bør en (landslags)spiller ha, utlandet eller ei.
Erik
Veteran

PostPosted: 31.12.2006 00:05    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:

Hva snakker du om?
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 31.12.2006 00:18    Post subject: Reply with quote

Ja, det lurer jeg også på. Når såkalte eksperter sier at det går nedover med norsk fotball så ler jeg nonstop til jeg kollapser av utmattelse.

For å generalisere alt for mye kan vi si at vi ser en endring fra stram defensiv organisering til høyt press gjennom samtlige 90. Kanskje henger det sammen med trenerskiftene, at trenerne blir yngre og yngre. Men et Sandefjord som vinner 5-2 over Rosenborg på innsatsvilje iblandet evig tro på seg selv, er bare til å grine av. Det er så jævlig vakkert. Det er noe rosenborgsk over det.

At spillere som vokste opp med at annenhver spiller som scora i tippeligaen dro utenlands, selv ønsker å dra utenlands, sier mer om spilleren selv enn om den norske ligaen. I Start har de (organisert, og fra ledelsens side) brukt som motivasjon å se for seg en karriere i utlandet. her høster de fruktene.
Haugen
Veteran

PostPosted: 31.12.2006 02:47    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Haugen wrote:

Hva snakker du om?

At den Norske ligaen ikke har så høyt nivå som mange tror.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 31.12.2006 04:21    Post subject: Reply with quote

Vi er nok ikke så gode nei... noen land som NFF bør kunne sammenligne seg med og som hevdet seg langt bedre enn Norge i Europacupene i år:

Østerrike, Sveits, Romania, Bulgaria, Tsjekkia, Ukraina, Hellas, Serbia, Skottland, Belgia, Polen, Israel, Portugal, Danmark

Burde gi en pekepinn på hvor Rævva norske lag og norsk serie kan være.. med unntak av oss da Smile
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 31.12.2006 12:33    Post subject: Reply with quote

Synes at Champions Leauge og UEFA cup prestasjonene til tippeligalagene de siste årene er en ok målestokk, så jeg tviler sterkt på om noen tippeliga lag er bedre enn en topp 3 2.bundeligaklubb.

Tror Tippeligaen kan sammenligne seg med disse topp divisjonene : østerriksk bundesliga,den danske superligaen, Allsvenskan, Skotsk Premier Leauge, i tillegg til ligaene i de øst europeiske landene..

Mens den nederlanske,belgiske,portugisiske er litt bedre

Jeg tror ganske bestemt at tippeligaen er dårligere enn Italiensk serie B, Spansk secunda divisjon, engelsk championship, fransk leauge 2..

Så jeg tror Tippligaen holder max en topp 18-20 plassering, så den overgangen til Johnsen tror jeg egentlig ikke er så galt, for nå har han sjansen til å spille seg til en fast plass på et lag som har opprykksmuligheter, kanskje litt langt opp (12 poeng til 3.laget), og spill i Køln, er bedre utstillingsvindu enn tippeligaen for en målkåt venstreback..

Hæstad har også gjordt et ok valg, han får visst seg fram i Wigan..

Men at dette svekker Start er ingen tvil....
larenim
Veteran

PostPosted: 31.12.2006 12:55    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:
Burde gi en pekepinn på hvor Rævva norske lag og norsk serie kan være.. med unntak av oss da Smile

Godt poeng! Og så kan vi legge til at Vålerenga *spy* stilte med juniorlag i europacupen, og at tippeligaen er ekkelt jevn.

Jeg tror vi rett og slett er på vei opp. Men at vi er i en mellomfase nå hvor aggressivitet og hurtighet og høyt press blir vanligere, gjør at selve produktet ikke er like bra. Men det kommer!

Når trenerne får mer erfaring, og det blir to ekstra lag i tippeligaen (sånn at ikke åtte lag trenger å fokusere på å unngå nedrykk) er jeg 100% sikker på at resultatene vil komme i europa. Vent og se!
2mas
Sjef

PostPosted: 03.01.2007 12:56    Post subject: Reply with quote

Det er greit at Start ikke "vifter med" opsjonsavtalene de, Wigan og Köln har blitt enige om, men det er tullete at de nekter for slike på direkte spørsmål fra pressen.

Det er nok spesielt vi supportere som reagerer på slikt. Det ville jo vært svært irriterende å ha gått rundt i et halvår med forsikringer om at stjernespillerne kommer tilbake til høsten, når de sannsynligvis ikke vender tilbake.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 03.01.2007 13:03    Post subject: Reply with quote

Start har funnet erstatter for Marius Johnsen:

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=147178
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 04.01.2007 19:10    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det er greit at Start ikke "vifter med" opsjonsavtalene de, Wigan og Köln har blitt enige om, men det er tullete at de nekter for slike på direkte spørsmål fra pressen.

Det er nok spesielt vi supportere som reagerer på slikt. Det ville jo vært svært irriterende å ha gått rundt i et halvår med forsikringer om at stjernespillerne kommer tilbake til høsten, når de sannsynligvis ikke vender tilbake.

Nesten som når klubben sier at spilleren har treårskontrakt, mens han i virkeligheten har opsjon for salg etter et år?

Må forøvrig få si at Solers forklaring til pressen ikke akkurat forandrer mitt syn på mannen:
Quote:
I går uttalte Solér til avisen at «jeg har ingen personlig økonomisk interesse i dette». Den uttalelsen korrigerer Solér i dagens VG:

- Jeg er jo eier av Start. Hvis noen lurer på om jeg som klubbeier av Start tjener penger når Start selger spillere, blir jeg jo litt overrasket. Det skjønner jo alle. Det jeg mente er at jeg har ingen andre personlige økonomiske interesser i dette.

http://www.dagbladet.no/s...87774.html
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2007 19:18    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
Nesten som når klubben sier at spilleren har treårskontrakt, mens han i virkeligheten har opsjon for salg etter et år?

Noe i samme gate, men RBK ved Svendsen innrømmet opplegget med en gang de ble konfrontert med det. RBK lot i utgangspunktet la være å snakke om opsjonen (som mer er en hvit løgn), mens Start løy på direkte spørsmål.

Det skal dog sies at det utrolig nok virker som om sportsdirektør Gjone faktisk ikke visste om opsjonen; Solér styrte showet. I så fall må han frifinnes.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.01.2007 00:16    Post subject: Reply with quote

Pussig egentlig, når jeg tenker over det, at Start har klart å "kvitte seg" med Marius Johnsen før Strømstad. Trodde alltid at Strømstad vill bli proff før Johnsen, men etter Hæstad. Tok feil der gitt.

Men å er han i hvert fall den klart største profilen i Start. HVor lenge tror dere det går før Strømstad får en lignende avtale som Hæstad og M. Johnsen? Får han det?
skjæringen
Veteran

PostPosted: 06.01.2007 01:20    Post subject: Reply with quote

Tror det er ganske tilfeldig om det var Strømstad, Johnsen eller Doffen som forsvant først. Doffen har jo gjordt det klart lenge at han ville til England, så det kom ikke som noen overraskelse. Nå kan de jo ikke selge hele bunten heller da, for det er da vel fortsatt ambisjoner på sørlandet om å gjøre Start til en toppklubb i Norden? Strømstad får nok sjansen, men ikke før forsterkninger er på plass. Litt avhenger jo også om det blir bare med utleie for de to.
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 06.01.2007 02:58    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Må du ikke vri alt så negativt. Det finnes nok av bakgårdsklubber som kunne henta de.. Men jo, prisen er vel for høy kontra kvalitet.

Må være 50% uenig der, FC Köln er tross alt et lag som ligger midt på tabellen i 2.Bundesliga, 18 poeng bak toppen, og vi må vel ha såpass ambisjoner at vi synes det er en bakgårdsklubb.
Bare 50% uenig ettersom Doffen da heldigvis klarte å finne seg en klubb på øverste nivå, så får vi håpe de klarer å holde seg der.

(Husker også jeg ble litt deppa når Helstad og Kvisvik gikk til Austria Wien. Husker jeg snakka med en Nederlandsk student i Østerrike, han sa det eneste problemet med å bo der var at fotballen var så utrolig dårlig.)
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 06.01.2007 03:05    Post subject: Reply with quote

Hva er det å deppe over? Spillere som forlater landet for å spille fotball ønsker jeg ingenting godt.
Back to top
EOn
Junior

PostPosted: 06.01.2007 03:12    Post subject: Reply with quote

Kanskje empati-depping? Confused
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.01.2007 03:14    Post subject: Reply with quote

For min del er det trist med tanke på at nivået i Tippeligaen blir dårligere og at Rosenborg taper på det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 31, 32, 33  Next
Page 7 of 33

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb