| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
WillyO Junior
|
Posted: 07.07.2021 13:24 Post subject: |
|
|
Capellas er uaktuell, da han er blitt hentet av Barcas akademi. Interessant navn og gjorde det ekstremt bra med et vanvittig spennende dansk u21-lag. Tapte ufortjent i kvartfinalen i U21-EM på straffekonk mot Tyskland, de endelige vinnerne av turneringen.
Helt enig i det som sies at man bør se til Danmark. De er noen hakk over oss i det meste i fotballverdenen nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 07.07.2021 15:27 Post subject: |
|
|
| Hvis vi først skal se innenlands, hvorfor ikke ta en titt på Paco? Gjort det skarpt med våre aldersbestemte landslag. Spørsmålet er om han klarer å omstille seg til klubbfotballen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.07.2021 15:41 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hvor kommer dette i fra? Noen må ha plantet dette i hodet til Koteng & Co. |
Selv mener jeg dette er kjernen av problemet. ledelsen i klubben har i lang tid vært dominert av finansfolk som mener de kan alt om sport fordi de liker å tilbringe søndagene i bymarka med andre finansfolk. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 07.07.2021 16:46 Post subject: |
|
|
Å hvem sikter du til da? Med bekjent har de aller fleste styret sin bakgrunn fra idretten. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.07.2021 18:01 Post subject: |
|
|
Litt sånn "Exit" følelse av det som foregår i styresektorn ja :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.07.2021 18:20 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | Ã… hvem sikter du til da? Med bekjent har de aller fleste styret sin bakgrunn fra idretten. |
Nå ja, vi har jo hatt flere direktører fra ditt og datt som egentlig ikke kan bidra med så mye. Hva gjorde feks Synnøve Farstad for rbk? Hva gjorde hun for å øke rbk sitt nivå til å bli en toppklubb? Hun har ingenting i et rbkstyre å gjøre som så mange andre direktører med null peiling på fotball! |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 07.07.2021 18:58 Post subject: |
|
|
NÃ¥r satt hun i styret? Jeg kjenner ikke til henne, men det kan tenkes at hun hadde kvaliteter valgkomiteen mente var relevant.
Uansett er vel ikke Farstad lengre i styret.
Jeg har registrert at du er og har vært veldig kritrisk til Rbk de siste årene. Vel og bra med konstruktiv kritikk, men har den vært det? Jeg vet svært lite om hva som foregår i de innerste kriker og kroker i Rbk, men ut fra det du skriver innimellom så virker det som du vet mere enn enn de fleste her inne. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.07.2021 20:49 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig sksl RBK styret ha en rimelig stor andel finansfolk i styret. Vi snakker tross alt om et konsern som i normalår har 250-300 mill i omsetning.
Så må det selvfølgelig være en andel fotballkunnskap i styret også. Men det er nok viktigere at det er fotballfolk med riktig filosofi, enn antallet.
Erfarne styremedlemmer hører alltid på fagfolk i fagrelaterte spørsmål. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 07.07.2021 21:01 Post subject: |
|
|
Vi trenger ikke å ha utpreget fotball-kompetanse i styret. Det er viktigere å ha denne i administrasjonen.
Den fotball-kompetansen vi klarer å finne til styret består stort sett av tidligere spillere som ikke har kunnskap om å drive en klubb uansett, og Bratseth som ikke har gjort det på snart 20 år. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.07.2021 21:58 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | Vi trenger ikke å ha utpreget fotball-kompetanse i styret. Det er viktigere å ha denne i administrasjonen.
|
Dette. Sportslige valg og avgjørelser må tas av folk som jobber i klubben og er tilstede hver dag, ikke styremedlemmer som bare stikker innom og ser hjemmekampene. Dette tøvet med at treneren skal rapportere direkte til styret må avskaffes ved første korsvei. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.07.2021 22:00 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Selvfølgelig sksl RBK styret ha en rimelig stor andel finansfolk i styret. Vi snakker tross alt om et konsern som i normalår har 250-300 mill i omsetning.
Så må det selvfølgelig være en andel fotballkunnskap i styret også. Men det er nok viktigere at det er fotballfolk med riktig filosofi, enn antallet.
Ja, og ingen av de finansfolkene har bidratt til en bærekraftig forretningsmodell. Klubbens nivå har jo gått en vei spesielt siden 2015. De har tatt ordene til Rune Bratseth for god fisk og stolt på ham i alt. Nå ser vi konsekvensen. Jeg ville heller hatt folk som Kai Bardal og engasjerte folk som har tid til rbk. Man må ikke ha kun direktører med tunge jobber, men man kan finne folk som kan økonomi/regnskap og som har bedre tid til å være styremedlemmer.
Disse finansfolkene har jo heller ikke sett sammenhengen mellom strategi og sentrale valg styret har tatt. Er det fordi de ikke har tid til å sette seg inn i ting? Få folk som har tid, engasjement, er interessert i spillet fotball og har kompetanse på relevante felt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 08.07.2021 09:39 Post subject: |
|
|
Tror vi skal unngå journalister i styret.
Jeg er enig i at, vi i større grad skal, se etter personer, som har noe å bidra med i et styre. Vi har vært utsatt for litt mange tilfeller av CV bygging de siste årene.
Savner at, valgkomiteen innstiller personer, med en utdypende begrunnelse. Dette er i madatet til valgkomiteen og er vel egentlig et krav. En presentasjon av de aktuelle kandidatene overfor medlemsmassene, hvilke tanker har disse personene med sitt kandidatur for en styreposisjon i RBK. Hva kan du bidra med. etc. Ikke typen jeg er sponsor, jeg har hatt denne posisjonen i 20 år, så jeg kjenner klubben godt etc. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.07.2021 10:07 Post subject: |
|
|
Man skal jo helst ha et styre hvor de som sitter der har forskjellig slag kompetanse og nettverk, hva du skal med en Nordhammer som nestleder når du allerede har en Koteng som leder kan en jo lure på.
Men dette er fremtidige trenere tråden. Kan jo bli interessant å følge Hugo Pereira, men det ligger vel noen år fram i tid før det kunne vært aktuelt at han skal ta over for oss.
Synes en burde satt Bratseth i sving med å ringe rundt i Tyskland for å få innspill, høre med Coolen i Nederland for å få innspill, har vel en Henrik Jensen i Danmark som det går an å få noen tips fra også?
Hjemmemarkedet bør en kjenne godt nok til å vite at her er det bare Kjetil Knutsen av noenlunde profilerte navn hvor det kan sannsynliggjøres at det ikke ender i mer kaos. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.07.2021 11:59 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | PerO wrote: | Selvfølgelig sksl RBK styret ha en rimelig stor andel finansfolk i styret. Vi snakker tross alt om et konsern som i normalår har 250-300 mill i omsetning.
Ja, og ingen av de finansfolkene har bidratt til en bærekraftig forretningsmodell. Klubbens nivå har jo gått en vei spesielt siden 2015. De har tatt ordene til Rune Bratseth for god fisk og stolt på ham i alt. Nå ser vi konsekvensen. Jeg ville heller hatt folk som Kai Bardal og engasjerte folk som har tid til rbk. Man må ikke ha kun direktører med tunge jobber, men man kan finne folk som kan økonomi/regnskap og som har bedre tid til å være styremedlemmer.
Disse finansfolkene har jo heller ikke sett sammenhengen mellom strategi og sentrale valg styret har tatt. Er det fordi de ikke har tid til å sette seg inn i ting? Få folk som har tid, engasjement, er interessert i spillet fotball og har kompetanse på relevante felt. |
Du må ikke blande sport og økonomi.
Bratseth som ledende i treneransettelser, er en katastrofe, da det går i navn og tidligere prestasjoner (bortsett fra reserven Horneland) og det er ikke gjennomgående strategi om spillestil i hans valg.
Hvorfor du påstår at styret ikke har gjennomført en bærekraftig forretningsmodell, kan jeg ikke forstå hvorfor du påstår. Konsernets egenkapital gikk fra ca 162 mill ved utgangen av 2014 til ca 253 mill ved utgangen av 2019. Så har den naturligvis sunket gjennom pandemiåret 2020.
Jeg vil påstå at når vi klarer å styrke økonomien så mye i en periode hvor vi har gjort det dårlig sportslig, så har finansfolket gjort det ganske bra. Eneste kritikken kan kanskje være at de har vært litt for forsiktig i sportslig satsing. |
|
| Back to top |
|
 |
kim1990 Junior
|
Posted: 08.07.2021 14:55 Post subject: |
|
|
| Thomas Doll driver med for tiden da ? Husker han fra Hamburg og Dortmund. Mener og han var i den klubben, jeg aldri klarer å skrive rett navn på i Ungarn en lengre periode. Ferencvaros eller noe slikt ? |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 09.07.2021 01:08 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | | Jeg har registrert at du er og har vært veldig kritrisk til Rbk de siste årene. Vel og bra med konstruktiv kritikk, men har den vært det? Jeg vet svært lite om hva som foregår i de innerste kriker og kroker i Rbk, men ut fra det du skriver innimellom så virker det som du vet mere enn enn de fleste her inne. |
Nå bør det vel fremstå som ganske åpenbart at mengde og styrke på kritikk på den ene siden og sakskunnskap og forståelse for fotballspill og klubbdrift på den andre siden overhodet ikke har noen sammenheng når det gjelder den brukeren du forsøker å kommunisere med. |
|
| Back to top |
|
 |
BOLLEMANN Junior
|
Posted: 09.07.2021 13:33 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Selv mener jeg dette er kjernen av problemet. ledelsen i klubben har i lang tid vært dominert av finansfolk som mener de kan alt om sport fordi de liker å tilbringe søndagene i bymarka med andre finansfolk. |
Da får vi hente inn Nils Arne Eggen i tre/fire år så er alt løst! Han vet hvordan han skal gjøre dette om ingen andre vet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.07.2021 16:49 Post subject: |
|
|
Spørs om ikke Gareth Southgate snart blir ledig?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 12.07.2021 17:19 Post subject: |
|
|
Vet du spøker, men Garteh får aldri sparken. England har aldri vært bedre som gjelder både fotball og samhold, og kommer nok til å lede England i WC neste år.
Er helt rådvill når det gjelder trenerkandidater. Eneste aktuelle fra Norge er Kjetil Knutsen. Synes det er imponerende det Fagermo allerede har fått til i VIF. Som person er det få som liker han.
Tror nok vi må et godt stykke ut av Norge for å hente en trener som er villig til å spille fotballen klubben ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.07.2021 18:13 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Du må ikke blande sport og økonomi.
Bratseth som ledende i treneransettelser, er en katastrofe, da det går i navn og tidligere prestasjoner (bortsett fra reserven Horneland) og det er ikke gjennomgående strategi om spillestil i hans valg.
Hvorfor du påstår at styret ikke har gjennomført en bærekraftig forretningsmodell, kan jeg ikke forstå hvorfor du påstår. Konsernets egenkapital gikk fra ca 162 mill ved utgangen av 2014 til ca 253 mill ved utgangen av 2019. Så har den naturligvis sunket gjennom pandemiåret 2020.
Jeg vil påstå at når vi klarer å styrke økonomien så mye i en periode hvor vi har gjort det dårlig sportslig, så har finansfolket gjort det ganske bra. Eneste kritikken kan kanskje være at de har vært litt for forsiktig i sportslig satsing. |
Nå trikser du for å skjule sannheten. Du vet like godt som meg at økningen i stor grad skyldes salg av tomt med kjempe potensial for varige fremtidige inntekter. Hvorfor solgt de den? Jo da, grunnet økonomiske problemer som igjen er grunnet en ikke bærekraftig sportslig modell.
Underprestering, lite folk på Lerkendal, mange eldre spillere uten salgspotensial og et vanvittig lønnsnivå på middelmådigheter blant spillere og ellers er ikke bærekraftig. Det er det vi ser per dags dato. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.07.2021 20:23 Post subject: |
|
|
Tomta ble solgt i 2012. Og har ingenting med økt egenkapital mellom 2014 og 2019. Den økte egenkapitalen i den perioden kommer av økonomisk gode år i 2016 og 2017. Hvor både store spillersalg og store E-cupinntekter bidro til å løfte resultatet.
Så har store E-cupinntekter i 2018 og 2019 forhindret økonomisk kollaps i ettertid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 12.07.2021 23:31 Post subject: |
|
|
Fy deg, Kjello, som ødelegger diskusjonen med fakta!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.07.2021 00:24 Post subject: |
|
|
| Det stemmer med 2012. Her blingset jeg med årene, men uansett så står poenget mitt. Bærekraftighet er ikke det vi ser i dag. Det er langt i fra det. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 13.07.2021 07:17 Post subject: |
|
|
Spennende å følge med på Pereira i Ranheim. 4-0 i debuten mot Sandnes Ulf igår. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.07.2021 09:10 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | Tomta ble solgt i 2012. Og har ingenting med økt egenkapital mellom 2014 og 2019. Den økte egenkapitalen i den perioden kommer av økonomisk gode år i 2016 og 2017. Hvor både store spillersalg og store E-cupinntekter bidro til å løfte resultatet.
Så har store E-cupinntekter i 2018 og 2019 forhindret økonomisk kollaps i ettertid. |
Dette er riktig.
Det er også verdt å merke seg at underskuddene før e-cup i 2018 og 2019, var en bevisst og planlagt tidsbegrenset satsing, som styret mente at klubben hadde råd til å ta risikoen på. Så de er dermed ikke bevis på at det gikk mot økonomisk kollaps uten e-cup inntektene.
Når man ser på hvor dårlig denne satsingen gikk, så burde det selvfølgelig ikke vært gjennomført. Men etterpåklokskap er jo en rimelig presis vitenskap  |
|
| Back to top |
|
 |
|