| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3654 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 05.07.2021 19:20 Post subject: |
|
|
| GoalGoblin wrote: | | lille som er igjen av entusiasme |
Ja nei, min er herved borte. Etter å ha fulgt klubben i over 30 år så er jeg så drittlei av kaos, men også fotball generelt at jeg ikke gidder å se på en gang lengre.
Siste to årene på forumet her har vært like givende som da Larsen Kwarasey var for garderoben var i klubben. (Pga en del enkeltbrukere)
Nok er nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 05.07.2021 20:48 Post subject: |
|
|
| gucci wrote: | Alle disse ropene om Maalen vitner om at den samme hybrisen er til stede hos supportere som hos de med jobb i RBK. Der de med jobb i RBK tror at man kan gjøre hva som helst, og likevel være i toppen, fordi man automatisk blir god om man tar på seg en Rosenborg-drakt, tror mange supportere at det automatisk blir bra hvis treneren er trønder og "spelle 4-3-3".
Unnskyld meg, men hva har dere røyket? Og hva er nummeret til han dere kjøpte det av?
Maalen fikk sparken fra en Obos-klubb fordi de ville redde plassen.
Slutt å snakk om Maalen.
Vi trenger en vanlig trener av internasjonalt format. Ikke mer, ikke mindre.
Vi trenger ikke enda en trønder som tror at trøndere alltid vet best fordi de er trøndere. |
Tror ikke det er så mange som roper etter Malen. Personlig så ser jeg på Malen som en mulig ressurs fram til jul, på det offensive spillet! Der har vi per dags dato ingenting å komme med. Malen har litt kunnskap om det, og er i tillegg arbeidsledig og i Trøndelag. Tipper han også er komfortabel med å være andrefiolin en liten periode. Alternativet er jo at man skal fortsette som man gjør, eller at man skal få inn en ny trener permanent. Da lukter det Horneland, Perry og Høgmo typer lang vei! Det er svært få fiber i kroppen min som har tro på at styret skal greie å hoste opp en kvalitetstrener på kort varsel denne gangen. Ikke på lang sikt heller! Dorsin skal lede trenerjakten! Hvilke marked leter han i? |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 05.07.2021 20:53 Post subject: |
|
|
| Husk at hvis Maalen kommer inn og det oppnås litt framgang, er den midlertidige jobben fort permanent etter nyttår. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 05.07.2021 20:57 Post subject: |
|
|
| RS wrote: | | Husk at hvis Maalen kommer inn og det oppnås litt framgang, er den midlertidige jobben fort permanent etter nyttår. |
Det er selvfølgelig en stor fare for! Selv om man skulle tro at man har prøvd det nok ganger allerede! |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 05.07.2021 23:58 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha inn Rekdal, men han er vel uspiselig for de fleste her.
I stedet vil man ha Maalen, som ble sparket i den samme ligaen som Rekdal tryller i. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 06.07.2021 00:04 Post subject: |
|
|
Greier ikke skjønne det, Rekdal, vet du hvilken fotball vi får da?
Og å vise til, annet enn Hamkam i Obos, hva har han å vise til?
Cupgull med Aalesund er imponerende, annet enn det, seriegull med VÃ¥lerenga i Tippeligaens svakeste sesong, beklager, men veldig hardt nei! |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 06.07.2021 00:12 Post subject: |
|
|
| Flaav wrote: | Greier ikke skjønne det, Rekdal, vet du hvilken fotball vi får da?
Og å vise til, annet enn Hamkam i Obos, hva har han å vise til?
Cupgull med Aalesund er imponerende, annet enn det, seriegull med VÃ¥lerenga i Tippeligaens svakeste sesong, beklager, men veldig hardt nei! |
Jeg liker typen; vinnerskalle, pragmatisk tilnærming til spillestil, god kampledelse, masse erfaring og har som du sier vunnet noe som trener.
Tror han er en type som hadde passet oss bra.
Jeg er såpass realistisk anlagt at jeg forstår at det aldri skjer, men for min del kunne han tent en glød. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 06.07.2021 00:31 Post subject: |
|
|
Rekdal. MÃ¥ folk virkelig trekke frem Rekdal.
Det virker som folk her tror at problemet vårt er at vi ikke ofrer nok. At vi ikke løper nok, takler nok, takler hardt nok. At vi ikke blør for drakta.
At vi mangler innsats. Glød. Kampvilje. Mentalitet.
Vi klapper sammen i kampene! Nei, vi må ha inn Rekdal. En sånn type!
En motivator som kan skremme spillerne, slik at de spiller ganske bra vanlig/defensiv fotball, der vi fortsatt er avhengige av enkeltspillere.
Faktum er at vi forrige runde hadde høyest andel dueller vunnet. 60,5 %
https://twitter.com/hebor...1574832134
Om vi får en trener som Rekdal – som er mest opptatt av å oppnå resultater, koste hva det koste vil – kommer INGENTING til å forandre seg fra hvordan det er nå med Hareide. Itjnå!
Hvorfor er det da så viktig å få inn ny trener?
Vi veit jo at Hareide er god til å være en sånn trener som Rekdal er, om han bare har det rette spillermaterialet. Det har han åpenbart ikke – stallen i dag er klart svakeste siden, jeg vil driste meg til å si, tidlig-tidlig 90-tall.
Nei før det
I så fall skulle vi brukt noen millioner på spillere. Ikke hentet ny trener.
Resultat-trenere som Rekdal ender alltid med å ta med feige valg. Det kan være akseptabelt mange steder, men har aldri vært det over tid på Lerkendal.
Det har historien vist.
Om man vil at Hareide skal gå – som jeg trodde alle var enig om – må vi ha inn en trener som har fokus på utvikling.
Ikke en Svein Maalen som "kan trøndersk 4-3-3. Eller Nordlie, Rekdal, Hamrén, som ikke fikk det til i Europa sist, med en tropp som i ettertid ser ut som rene galacticos.
Det vi trenger er en trener som vil spille vanlig moderne og offensiv fotball. Og den må ikke se lik ut fra kamp til kamp, men det vi forsøker å oppnå med spillet vårt må være gjenkjennbart fra gang til gang.
I praksis vil det si at vi forsøker å sette opp spillerne våre i så gode posisjoner som mulig, på en så enkel måte som mulig, slik at de får utnyttet ferdighetene de har – godfoten.
Dette vil føre til entusiasme både i spillergruppen og hos supporterne. Det vil føre til at vi tiltrekker oss spillere og selger flere spillere, for mer penger – fordi de presterer hos oss. Fordi vi presterer. Fordi kjøpeklubbene i Europa vet hva de får, fordi vi spiller vanlig internasjonal moderne fotball. Ikke NFF-fotball. Ikke 90-tallsfotball. Ikke trener som har makset potensialet sitt og som per tidspunkt kaster glans over OBOS-ligaen-fotball.
Vi trenger en vanlig moderne og utviklingsorientert trener, ikke en gammel kjenning fra da det het Tippeligaen.
Vi har rett og slett ikke penger til å satse på drittfotball. Klubben er helt avhengig av at vi spiller fin, utviklende og offensiv fotball.
Så slutt å ønsk dere Rekdal. Det er å ønske klubben vondt. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 06.07.2021 00:49 Post subject: |
|
|
Ingen RBK-supporter ønsker seg Rekdal hit, må være en Moldenser  |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 06.07.2021 01:41 Post subject: |
|
|
| Goran wrote: | Jeg vil ha inn Rekdal, men han er vel uspiselig for de fleste her.
I stedet vil man ha Maalen, som ble sparket i den samme ligaen som Rekdal tryller i. |
Det skal sies at han så langt knapt kunne gjort det bedre med HamKam. De lå vel på sisteplass, og det så ganske mørkt ut da han tok over, men formen snudde tvert og de berget plassen med god margin i fjor. Nå ser de ut til å være best i hele Obos, selv om det er lenge igjen av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.07.2021 07:28 Post subject: |
|
|
| Ser det er mange Kotenger og Bratsether blant fansen som vil ha inn trenere som har mislyktes gang på gang eller er ikke god nok for Ranheim. Hva har dere mistet på veien? Har dere ikke skjønt hva rbk har vært? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.07.2021 07:29 Post subject: |
|
|
| Robert81 wrote: | | Goran wrote: | Jeg vil ha inn Rekdal, men han er vel uspiselig for de fleste her.
I stedet vil man ha Maalen, som ble sparket i den samme ligaen som Rekdal tryller i. |
Det skal sies at han så langt knapt kunne gjort det bedre med HamKam. De lå vel på sisteplass, og det så ganske mørkt ut da han tok over, men formen snudde tvert og de berget plassen med god margin i fjor. Nå ser de ut til å være best i hele Obos, selv om det er lenge igjen av sesongen. |
Så vet vi det at han er ferdig etter sesong 3 fordi han sliter på omgivelsene. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.07.2021 09:15 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Ser det er mange Kotenger og Bratsether blant fansen som vil ha inn trenere som har mislyktes gang på gang eller er ikke god nok for Ranheim. Hva har dere mistet på veien? Har dere ikke skjønt hva rbk har vært? |
Utfordringen er vel at om man skal hente trenerer som ikke har mislyktes noen gang, så er vi på Pep Guardiola nivå! Tror RBK får problemer med å hente disse. Kjetil Knutsen, for eksempel, vil ikke få 3 år på å forme Rosenborg. Her skal man prestere med en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.07.2021 09:53 Post subject: |
|
|
Her tenkte jeg først og fremst på Rekdal og Maalen. Men trenerjakt bør fokusere på trenertalenter som har visst meget lovende takter andre steder, ikke folk som man ser mislykkes gang på gang etter 3 år i en klubb, slik som feks Tom Nordlie og Rekdal.
I tillegg tror jeg folk vil gi Knutsen tid hvis man ser forbedring, offensiv fotball og bærekraftighet med lokale unggutter som utvikler seg istedenfor gamle travere og rævafotball.
Last edited by senador on 06.07.2021 09:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 06.07.2021 09:53 Post subject: |
|
|
| gucci wrote: |
Så slutt å ønsk dere Rekdal. Det er å ønske klubben vondt. |
Jeg er helt uenig i ditt unødvendig lange resonnement, og legger samtidig til at jeg ønsker meg akkurat hvem jeg vil som RBK trener  _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.07.2021 10:22 Post subject: |
|
|
Rekdal kunne sikkert klart å få ryddet opp litt og tatt grep på kort sikt for å skaffe resultater slik Coolen gjorde det halve året han fikk. Men Trond Henriksen er da et greit nok alternativ hvis vi trenger en slik en igjen.
På lang sikt? Den mannen vil slite ut omgivelsene og deretter måtte pakke sammen sakene sine lenge før idèene hans slår ut i full blomst.
Kun et alternativ dersom vår langsiktige strategi innebærer hyppige trenerskifter. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 06.07.2021 10:53 Post subject: |
|
|
| Skal man først og fremst ønske seg Maalen, så må det være noen ordentlige begrunnelser på hvorfor han ville blitt en god løsning for oss. Det faktumet at han er trønder og liker 4-3-3, blir selv tynnere enn ansettelsene gjort av styret. Misforstå meg jeg rett, for jeg tror at han kunne gjort en helt grei jobb som midlertidlig trener. Derimot, så er han ikke i nærheten av det nivået vi må ha - dersom vi skal bli en av de beste klubbene igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.07.2021 11:22 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Kjetil Knutsen, for eksempel, vil ikke få 3 år på å forme Rosenborg. Her skal man prestere med en gang. |
SÃ¥ fint at Knutsens lag alltid blir bedre og presterer med en gang da. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.07.2021 12:03 Post subject: |
|
|
| Knutsen holdt vel på å få fyken første året i Glimt, så nei, de presterte ikke så bra med engang. |
|
| Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 06.07.2021 12:07 Post subject: |
|
|
Skulle man først rekruttert fra Ranheim kunne jeg tenkt meg Frank Lidahl inn i RBK, ikke som trener men som daglig leder eller styreleder. Virker å være en oppgående fyr som fra mitt ståsted kunne vært en spennende kombo sammen med Kjetil Knudsen. Har dog ikke inngående kjennskap til hvordan Frank har styrt skuta på Ranheim, men den har nå tatt gode steg under hans styre og stell.
Resultatene til Bodø Glimt er jo et resultat av arbeidet til Kjetil Knudsen som trener, men også hvordan klubben Bodø Glimt styres. De to henger godt sammen i mine øyne. _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 06.07.2021 12:14 Post subject: |
|
|
Hva er det med fotballfans og drømmen om autoritære og geniale "great men"? Snakk om å henge fast i femtitallets lederfilosofi.
Det er ikke fotballens Mozart vi er ute etter og trenerferdigheter er ikke magiske evner som bare enkelte besitter. Alle trenere lykkes sammen med sin organisasjon og å redusere dette til individuell genialitet er tåpelig. Selv Eggen hadde Knut Skoglund, Bjørn Hansen og en gylden generasjon spillere.
Betyr dette at trenerens ferdigheter er irrelevante? Ikke i det hele tatt, men ferdigheter må sees sammenheng med omgivelsene. Dyktige trenere kan bli dårlige pga tilfeldigheter og kulturkræsj og middels trenere kan bli gode der ting klaffer. Ferdighet er som mye annet, relasjonelt. Hvis du tror ferdighet er en diskret egenskap som enkelt kan måles, har du forspilt deg på football manager.
Nå har vi prøvd det meste siden 2010. Vi har prøvd autoritære hardhauser, vi har prøvd internasjonalt meritterte trenere, vi har prøvd "one club wonders" og vi har prøvd uerfarne klubblegender. Og den eneste som har hatt noen videre suksess er den siste.
Skal vi lære noe av dette, må vi slutte å håpe på den sterke mann som skal løfte oss etter ørene og heller se etter en trener som passer inn i vårt DNA og filosofi. Og om det siste tiåret er noen antydning, er dette av større betydning enn "stake", internasjonal erfaring, et teorietisk nivå.
Jeg ser også at noen gamle travere igjen vil sparke alt og alle og brenne den eksisterende organisasjonen ned til grunnen. Dette er fanatisme og livsfarlig fordi det ikke anerkjenner verdien av kulturen som ligger i en organisasjon. Amputerer du vet du ikke hva du får i stedet, og kanskje får du ikke noe som helst. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 06.07.2021 12:16 Post subject: |
|
|
Alle aktuelle norske trenere er godt skolerte og hardtarbeidende fyrer- de fleste her inne er rimelig skeptiske til NFF, men de har ett godt utdanningssystem.
Rent faglig tror jeg avstanden mellom feks Knutsen og Maalen er svært liten, forskjellen ligger i intensitet og evne til å få spillere med seg.
Hva trenger vi? Først og fremst ett solid fundament med en organisasjon som vet hva de driver med og tydelige retningslinjer både sportslig og administrativt. Det må feks være glassklare krav til metode og innhold på feks rekrutteringsarbeidet til sportslig leder, å hente ledige svensker og overårige Ex RBK ere tyder ikke på at det er tilfelle.
Av trenere så bør vi se etter noen med offensiv tilnærming til spillet og som kan sette opp laget med deretter. Vi må deretter frigjøre oss fra at 4-3-3 er veien til Rom, så lenge kravet om offensiv og underholdende fotball oppnås så bryr jeg meg lite om formasjon |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 06.07.2021 12:26 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Av trenere så bør vi se etter noen med offensiv tilnærming til spillet og som kan sette opp laget med deretter. Vi må deretter frigjøre oss fra at 4-3-3 er veien til Rom, så lenge kravet om offensiv og underholdende fotball oppnås så bryr jeg meg lite om formasjon |
Forsåvidt enig. Den eneste grunnen til å tviholde på 4-3-3 er fordi det kan være en rød tråd gjennom hele organisasjonen, fra akademi til førstelaget. En fast formasjon kan være viktigere som et pedagogisk prinsipp enn som en kampplan. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 06.07.2021 12:54 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Ingen RBK-supporter ønsker seg Rekdal hit, må være en Moldenser  |
Jeg skal stille meg laglig til for hogg og si at jeg ikke er udelt negativ til Rekdal. Jeg tror han kunne hatt endel for seg. Folk må gjerne kalle det gammeldags å ønske en autoritær trener som spillerne er litt småredd for - men det fungerte tross alt ikke så dårlig under Eggen...?
Men jeg tror han hadde trengt en assistent med høy kompetanse på de elementene han selv er svak på (litt på samme måte som Eggen hadde Hansen).
Han er langt fra min førstekandidat (eller topp 3), men han er likevel et valg jeg kunne leve greit med, og synes det var et spennende valg. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.07.2021 12:57 Post subject: |
|
|
| Rekdal ville vært et katastrofalt valg for RBK. Ikke nødvendigvis pga det sportslige, men han er en person som ikke står i veldig høy kurs hos den gjennomsnittlige Lerkendalbesøkende, og ville sannsynligvis frastøtet mange tilhengere. Sannsynligvis langt mer enn det Hareide har gjort, som jo heller ikke virket å stå i veldig høy kurs hos den gjennomsnittlig RBK interesserte. I allefall ikke i min omgangskrets. |
|
| Back to top |
|
 |
|