| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 29.06.2021 21:52 Post subject: |
|
|
Svensk TV4 sendte så mye reklame at de ikke rakk avspark i 1. ekstraomgang ...  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.06.2021 22:12 Post subject: |
|
|
| Tror man like gjerne kan gå rett på straffer nå, ligger jo noen nede etter hver duell nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.06.2021 22:34 Post subject: |
|
|
| Tungt for Sverige, hadde fortjent å vinne dette. I hvert fall Forsberg. Men de får takke seg selv, kunne avgjort dette før ekstraomganger men så virket de fornøyd med 1-1 når man rundet 70 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 29.06.2021 22:52 Post subject: |
|
|
Et av de rødeste kortene jeg har sett på en stund. Rart at ikke NRK-kommentatoren ser det. Sverige blir for feige, Forsberg for alene og ryker til slutt ut mot et lag som går for å vinne før straffespark. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.06.2021 23:08 Post subject: |
|
|
Forsberg enormt god, men han blir så alt for alene.
Isak helt borte og var vell heller ingen av de andre svenskene som utmerket seg spesielt.
*** Forsberg
** Robin Olsen
* Olsson
Synes svenskene tidvis var alt for passiv og gjorde det for lett for Ukraina å sette opp sidebackene sine for innlegg.
Jaja, Da får vi heie på Danmark og England  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 30.06.2021 07:27 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Fotbollen var radioaktiv. Den kunde vara skadlig – till och med dödlig – och brändes omedelbart upp i en tunna. |
De brente den i en tønne fordi... den da ble... mindre radioaktiv...?
Håper de holdt seg unna tønna etterpå, i hvert fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.07.2021 19:43 Post subject: |
|
|
| Om dette håpløse spanske laget skulle klare å vinne EM så er det omtrent like sjokkerende som når Portugal ramlet seg til seier i forrige EM. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.07.2021 21:25 Post subject: |
|
|
Irriterende at TV 2 sine kommentatorer ikke klarer å holde seg nøytral.
Sitter å åpenbart håper det de kan på Belgia. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.07.2021 22:36 Post subject: |
|
|
Italia (første 75): hvordan man kan spille 4-3-3 med høyt press uten at det betyr at man ikke har ekstremt gode pasningsspillere og både backer og vinger som kan gå av en eller to mann en mot en. Og det uten utpregede vaktbikkjer sentralt eller fart helt bakerst. Fokus på å kontrollere kampen selv.
Belgia: hvor baktung den 3-4-2-1-formasjonen er når backene ikke fullfører løp og de to defensive midtbanespillerne ikke fyller på i etablert angrep. Totalt avhengige av å få kontringsmuligheter gjennom de offensive superstjernene sine, ellers harmløse. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.07.2021 17:44 Post subject: |
|
|
| På nivå med Martial han Dolberg. Trekker nesten ikke på smilebåndet selv når han scorer både 1, 2 og 3 mål i EM. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2021 13:20 Post subject: |
|
|
Hareide:
Jeg er så glad for drengene og alle dem, jeg kender rundt omkring holdet. Og jeg er glad på vegne af danskerne. Det danske folk. De er så gode til at fejre sejrene og tiljuble spillerne, de elsker Danmark, og det er skønt. Jeg så billederne fra hele Danmark af lykkelige fans i Kolding, Aarhus, København, der jublede og festede.
Det er den glæde, fodbold spreder. Efter pandemien, efter alt har været lukket ned, alt har været trist uden tilskuere på stadion, så får vi endelig glade menneske at se. Et helt folk, der glæder sig på nationens vegne – det er skønt at se.
Jeg drømte allerede under min egen tid som landstræner. Vi røg ud til Kroatien ved VM i 2018 i Rusland, og jeg følte dengang, vi kunne have gået hele vejen til semifinalen. Vi havde chancen, men siden da er holdet tilføjet styrke og erfaring. Hele pakken.
De her drenge frygter ingen, og de spiller på højeste niveau rundt omkring i topklubber i England, Spanien og Italien. De kommer til at matche modstanderen i semifinalen. Uanset hvem de møder, er det ikke nyt for dem at stå over for topspillere. De er bare iskolde.
Læs mere: Hareides B.T.-klumme: Jeg er så glad for Danmark – lad os se dem i finalen |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.07.2021 14:53 Post subject: |
|
|
Danmark ryker nok mot England i semien _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.07.2021 16:17 Post subject: |
|
|
De gjør nok dessverre det, men det hadde vært riktig dejlig om de hadde slått dem ut.
Håper på Italia - Danmark finale! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.07.2021 16:23 Post subject: |
|
|
England lukter muligheten for å spille EM-finale på hjemmebane, og sin første seier i et internasjonalt mesterskap på 55 år. Dette blir ikke en fotballkamp, det blir krig... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.07.2021 09:40 Post subject: |
|
|
Det er likhetstrekk med 92-EM for Danmarks del. Også den gangen manglet de sin klart beste spiller og "hjernen" i laget, nemlig Michael Laudrup, men det var fordi han ikke gadd å spille for Møller Nielsen.
Men, det blir vel Italia som tar det. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 05.07.2021 17:59 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | De gjør nok dessverre det, men det hadde vært riktig dejlig om de hadde slått dem ut.
Håper på Italia - Danmark finale! |
Yes. Absolutt.. tror likevel at England tar danskene. Får i alle fall håpe at Italia slår et kjedelig og uvanlig usjarmerende Spania |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.07.2021 13:38 Post subject: |
|
|
Spania er litt nede i en bølgedal kvalitetsmessig ja. Kanskje spesielt lengst fremme, hvor det er ganske prekær mangel på målpoenggarantister. At Morata er nærmest bankers er ikke noe kvalitetstegn. Forsvaret er heller ikke i nærheten av nivået Ramos/Pique holdt i glansdagene.
Kanskje har de gått litt i samme fella som både England og Italia har gjort tidligere, med at den hjemlige ligaen i større grad preges av utenlandske spillere.
England og Frankrike var vel egentlig de 2 lagene som man anså som de mest komplette lagene når man gikk inn i turneringen. Sterk i alle lagdelene og flere offensive spillere som vanligvis samler mye målpoeng. Hvordan det franske laget gikk sånn på tryne fremstår egentlig som en gåte, for det virket jo periodevis som de bare trengte å skru opp tempoet litt for å sette et par mål.
Holder vel egentlig England som knapp favoritt til å ta det, men håper faktisk på Italia, som har spilt sjokkerende uitaliensk og stått for en veldig offensiv fotball så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.07.2021 14:23 Post subject: |
|
|
Frankrike handler vel mye om at Deschampes er på villspor med en altfor defensiv tilnærming til tross for et utrolig arsenal av offensive krefter. Det andre fantes det ikke noe bra grunnspill og angrepet i stor grad har vært basert på at individuelt meget gode spillere. Når da Mbappe og Griezmann har så der form så går det fort galt.
England har vel prestert helt på det jevne med et solid forsvarsspill, men synes det jeg har sett av angrepsspill er så der og relativt kjedelig fotball de står for. Southgate er og generelt feig i sine valg av spillere slik at artige spillere som Grealish og Sancho får minimalt med spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.07.2021 14:29 Post subject: |
|
|
| Southgate er veldig defensiv i tankegangen ja. De har jo et arsenal av offensive kvalitetsspillere nå, de fleste av dem veldig hurtige også, men som du sier gjør han ofte trauste valg. De har totalt sett et veldig komplett lag dog, og en bedre/mindre konservativ trener kunne nok fått til heftig offensiv fotball med det mannskapet der. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.07.2021 15:21 Post subject: |
|
|
Tre stoppere pluss Rice og Phillips er en smule i overkant ja. Sitter med følelsen av at England vil være ute å kjøre hvis motstander scorer først. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 06.07.2021 21:53 Post subject: |
|
|
| Spania prøver sitt ypperste på å kopiere Portugal. Skulle de ta Italia nå etter ekstraomganger/straffer så har de nådd finalen etter kun å ha vunnet 1 kamp etter 90 min. Portugal gikk vel gjennom EM 2016 og tok tittelen med kun 1 seier etter 90 min. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 06.07.2021 22:17 Post subject: |
|
|
Både Spania og Italia mangler hver sin Hovland. Blir ikke mye mål uten  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.07.2021 22:42 Post subject: |
|
|
| Ble banen til Spania ja. De er enorme i banespillet, men mangler kvaliteten lengst fremme til å omsette overtaket til mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 06.07.2021 22:43 Post subject: |
|
|
Da ble det Italia. Spania med en meget god kamp men klarte ikke skape store nok sjanser og avgjøre og da tok altså Italia det på straffer i stedet.
Italia var til tider ganske skuffende i dag, hadde de som en favoritt i en eventuell finale mot England men om England slår Danmark i morgen tror jeg favorittstempelet går over på England i stedet for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 07.07.2021 10:46 Post subject: |
|
|
Nå har vel ikke England i nærheten av individuelle ballspillere og grunnspill til å kopiere Spania sin løsning så blir jo en helt annen kamp, sannsynligvis så vil England (hvis de vinner mot Danmark) være godt fornøyde med å la Italia føre mens de kan satse på overganger, altså det stikk motsatte av hva Spania gjorde og sannsynligvis noe som passer Italia sånn ganske greit. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
|