English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 26.12.2006 20:54    Post subject: Reply with quote

Det der blir bare for dumt Harald. Hvorfor har ikke statistikker over hva fotballspillere gjør noe med saken da? Om du hadde vert i samme situasjon hadde du også vert en fotballspiller, og tenkt og handlet som en fotballspiller og ikke som en supporter.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2006 21:05    Post subject: Reply with quote

Hvordan ved du hvordan jeg ville løst situationen? Det er fuldt muligt at være fotballspiller og supporter på samme tid. Og havde jeg været i den havde jeg nok handlet mere som supporter end fotballspiller, specielt med mtp. at økonomien var i orden fra før.
Dine "statistikker" kan ikke bruges på supportere, hvis de overhovedet kan bruges.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RBKw
Rutinert

PostPosted: 26.12.2006 21:52    Post subject: Reply with quote

Les hva Valiant skriver i den siste posten, han / hun kommer vel med en fin "konklusjon".

Om jeg hadde sikret meg en god sum med penger gjennom min fotballkarriere, hadde passert 30 år og trives i en klubb hadde jeg blitt værende.

Situasjonen hadde derimot vært annerledes om jeg hadde vært et par og tjue, ikke fått den beste kontrakten og hadde lyst til å prøve meg ute i Europa og ikke stiftet noe familie.

Dvs det er umulig å bestemme hva som er mest vanlig eller ikke. Det er så veldig mange ulike faktorer som spiller inn, så her tror jeg vi kan diskutere i det evige. Men det er jo bare gøy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 26.12.2006 21:58    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Hvordan ved du hvordan jeg ville løst situationen? Det er fuldt muligt at være fotballspiller og supporter på samme tid. Og havde jeg været i den havde jeg nok handlet mere som supporter end fotballspiller, specielt med mtp. at økonomien var i orden fra før.
Dine "statistikker" kan ikke bruges på supportere, hvis de overhovedet kan bruges.

Artig at du skriver "statistikker" og påstår at de ikke har noe med saken å gjøre, når det er den eneste pekepinnen på hva ett menneske gjør når det blir satt i slike situasjoner. Men det er vel ikke første gang du kaster til side fakta, så er fortsatt nytteløst å diskutere med deg.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 26.12.2006 22:26    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Les hva Valiant skriver i den siste posten, han / hun kommer vel med en fin "konklusjon".

Vakkert innspill. Å fortsette diskusjonen vil nok ikke bli mer fruktbart enn den har vært til nå. Vi vet hvor hverandre står.

*ferdig med det*

Å si nei til trippel lønning i utlandet er sterkt av Iversen. Men som supportere burde vi kunne forlange at han valgte som han gjorde, uten å hylle ham for avgjørelsen. Han har jo en forhistorie som gjør ham litt vanskelig å svelge.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.12.2006 22:41    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:

Artig at du skriver "statistikker" og påstår at de ikke har noe med saken å gjøre, når det er den eneste pekepinnen på hva ett menneske gjør når det blir satt i slike situasjoner. Men det er vel ikke første gang du kaster til side fakta, så er fortsatt nytteløst å diskutere med deg.

Artig at du ikke klarer og fatte at dine såkaldte statistikker ikke har relevans. Men det er ikke første gang du er på gyngende grund Hr. aktieanalytiker.

Det er umuligt at have så store grundlæggende misforståelser af hvordan tingene hænger sammen og så samtidig forvente at kunne diskutere de.

Medlem nr. 2477
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 27.12.2006 00:52    Post subject: Reply with quote

Kanskje du kan komme med en logisk forklaring på hvorfor det er irrelevant med informasjon om hva fotballspillere gjør når man diskuterer hva mennesker ville gjort om de var fotballspillere da? Men det er vel sånn at sålenge fakta motsier det du påstår så "teller" det ikke.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.12.2006 01:05    Post subject: Reply with quote

Det har jeg egentligt forklaret i de sidte postene.

Synd at du ikke kan se fornuft.

Medlem nr. 2477
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 27.12.2006 05:16    Post subject: Reply with quote

Jasså, eneste jeg kan se er tafatte forsøk som dette:

Quote:
Fantastisk at du da bliver ved med at kvervulere om dette da. Spillere er ikke nødevendigvis supportere, ergo kan dine "statistikker" ikke bruges i dnne sammenhæng.

Der du bommer toalt av den enkle grunn at både supportere og spillere i bunn og grunn er mennesker der verdiene menneskene har blir like når vi ser på store grupper som vi faktisk ser på i fotballsammenheng. Mangfoldet er stort også blandt spillere, en person som Skammelsrud forlot jo klubben han også.

Ellers så ser du jo også bort fra det faktum at når man er i den situasjonen så er man ikke lenger bare supporter, du er også en fotballspiller med alt hva det medfører. Men som sagt, når du velger bort de faktum som ikke passer sin påstand så ser ting sikkert annerledes ut.

Så sorry mack prøv igjen.
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 27.12.2006 10:51    Post subject: Reply with quote

Ballaballaballa, hadde ventet du klarte å se at du kanskje tok en smule feil i denne saken. Regner med at du har fått med deg at SI blir i RBK, at han ikke valgte Genk...snodig at du fortsetter med enda større iver enn før da, som om SI nå hadde dratt til Genk.

ballaballaballa du vel i praksis sagt at du ville ha dratt til Genk, har du ikke?

ang. Skammelsrud...husker ikke helt, det hva noe med dattra hans, var det ikke?. Enten at han reiste til Tyskland pga av dattra, eller motsatt at han reiste tilbake til Trondheim. Mener det var til Tyskland, men mulig jeg tar helt feil nå??
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 27.12.2006 12:32    Post subject: Reply with quote

Skammelrud kom vel hjem pga dattera ja.
Men uansett er det vel en total skivebom å snakke om han i denne sammenhengen. Bent hadde spilt 7 sesonger, vunnet 6 seriegull og 2 cupmesterskap, spilt kvartfinale i CL og vært i klubben helt til de var ute av e-cup spill høsten 97. Bortsett fra et kortere opphold i Malmø hadde han brukt aldri spilt i utlandet. Og hvis jeg ikke husker helt feil, mulig jeg gjør det men, så var det bare en korttidskontrakt han hadde i utgangspunktet. Ut sesongen i Tyskland fordi han ville prøve seg litt i utlandet. Kontrakten ble imidlertid avsluttet pga. hjemlengsel i februar/mars.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.12.2006 12:38    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa wrote:

Der du bommer toalt av den enkle grunn at både supportere og spillere i bunn og grunn er mennesker der verdiene menneskene har blir like når vi ser på store grupper som vi faktisk ser på i fotballsammenheng. Mangfoldet er stort også blandt spillere, en person som Skammelsrud forlot jo klubben han også.

Ellers så ser du jo også bort fra det faktum at når man er i den situasjonen så er man ikke lenger bare supporter, du er også en fotballspiller med alt hva det medfører. Men som sagt, når du velger bort de faktum som ikke passer sin påstand så ser ting sikkert annerledes ut.

Så sorry mack prøv igjen.

Jeg er ærligt talt træt af at prøve at få dig til at fatte bare en lille smule, men ok nogle skal have det ind med en ske.
Du siger at man først og fremmest vil tænke som fotballspiller i situationen, jeg siger at jeg først og fremmest vil tænke som supporter. Det kan du ikke sige er rigtigt eller forkert, da det er en hypotetisk situation, og du aner ikke hvordan jeg eller andre vil agere.

Dine statistikker kan ikke bruges, da de intet siger noget om hvorfor spillerne skiftede klub, eller bagrunden derfor. Du klarer ikke at se forskellen på at en spiller som var 7 år i klubben(og returnerte kort efter på grund af familiære årsaker), og en som knapt har vært her et år vil bort, så viser det jo egentlig meget om dine såkaldte statistikker.

Men jeg gider egentlig ikke "diskutere" mere med dig, da du tydeligvis ikke forstår at ikke alle ville vælge pengene som dig.

Medlem nr. 2477
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 27.12.2006 14:02    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Og hvis jeg ikke husker helt feil, mulig jeg gjør det men, så var det bare en korttidskontrakt han hadde i utgangspunktet.

Etter litt søking fant jeg fasiten på det. Skammelsrud hadde en klausul at han kunne gå for samme pris om han mistrivdes. http://www.dagbladet.no/s...82491.html

VerneTroyer wrote:
Det er vel å bra at Steffen bestemte seg for å bli, og hvor mye han får for å bli her bryr jeg meg ikke om. De som derimot bekymrer meg er kontraktslengden hans. Fire år, da blir han jo 34-35 før kontrakten går ut. Med med hans fysikk og skadehistorie føler jeg meg ganske sikker på at han ikke vil holde nivået etter passert 33, om han hilder så lenge.

Nå er vel ikke skadehistorikken til Iversen aller verst etter at han returnerte til Norge. Han spilte vel alle han kunne for VIF i 2004. Hadde et skadeavbrekk på våren i fjor husker jeg men spilte da 19 kamper og så var han vel på banen 24 kamper for oss denne sesongen.
Sammen med en del andre unge spillere i Tottenham på slutten av 90-tallet ble han jo titt og ofte kastet ut på banen før de var 100% friske, noe som nok var sterkt medvirkende til mange av skadene hans.

Iversen rekker vel så vidt å fylle 34 før kontrakten går ut. Så han vil da evt. være på for lavt nivå den siste sesongen.
Så god som han var i høst og i og med at klubben har solgt ut spillere for å satse på Kone og han synes jeg 4 år er greit.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 27.12.2006 19:07    Post subject: Reply with quote

Jada du er så flink atte Harald. Men du hadde jo vert uenig med meg om jeg hadde sagt at 1+1 = 2 også, så gidder ikke diskutere mer med deg.
Back to top
Henging
Senior

PostPosted: 27.12.2006 19:17    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Etter litt søking fant jeg fasiten på det. Skammelsrud hadde en klausul at han kunne gå for samme pris om han mistrivdes. http://www.dagbladet.no/s...82491.html

Hva var egentlig grunnen til at Skammels kom tilbake fra Leverkusen den gangen?
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.12.2006 19:25    Post subject: Reply with quote

Whatever balla,

trondh skev den præcise grunden længere oppe Henging:
Quote:

Skammelrud kom vel hjem pga dattera ja.

Medlem nr. 2477
Back to top
Henging
Senior

PostPosted: 27.12.2006 19:31    Post subject: Reply with quote

Usj, dårlig av meg å ikke se det. Sorry.
Back to top
rbkjoachim
Junior

PostPosted: 07.01.2007 02:52    Post subject: Reply with quote

Utrolig at ingen har nevnt det før. Noen som så sporten på TV2 torsdag kveld 4/1 kl.23.25? Der var det reportasje med Steffen der han sa at det aldri var et alternativ å gå til Genk, han hadde ikke gitt det en tanke en gang, det var kun Rosenborg som gjaldt! Han sa videre at han ikke selv hadde vært i kontakt med Genk, men at all kommunikasjon foregikk gjennom hans agent. At Genk følte seg snytt etterpå, fnøs han bare av, for det var ifølge ham selv aldri et alternativ å gå dit, han hadde ikke gitt Genk noen signaler om at han ville gå til Genk.
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 07.01.2007 03:17    Post subject: Reply with quote

Var det ikke noe med tåke som forhindret en kontrakt ellerno?
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 03:24    Post subject: Reply with quote

Joda, ifølge tabloidavisene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 13:27    Post subject: Reply with quote

rbkjoachim wrote:
Utrolig at ingen har nevnt det før.

Mulig det aldri var noe alternativ og gå til Genk, men han/agenten klarte uansett å presse opp lønna ved å flørte med Genk.

Quote:
Var det ikke noe med tåke som forhindret en kontrakt ellerno?

Erlendmf - du må ikke tro på alt du leser/hører..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 08.01.2007 18:56    Post subject: Reply with quote

Hverken Iversen eller VG...
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 09.01.2007 20:02    Post subject: Reply with quote

http://www.nrksport.no/fo.../1.1604807

Skal ha til smør på brødet nå ja

Last edited by SoZo on 09.01.2007 20:16; edited 2 times in total
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 09.01.2007 20:06    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at det jeg trodde, stemte. Iversen hadde aldri tenkt å gå til Genk - men han brukte interessen til å sørge for en fantastisk lukrativ, ny avtale med RBK. Virker ikke som om det er mye tvil om dette.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 09.01.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

Nå snakkes det om tilsammen 10 mill. i året visst bonusene blir utløst, dette er så hårreisende at jeg blir målløs Tommel'n ned Du snakker om å gå banklengs inn i framtida. Hva med Kone nå?

Last edited by skjæringen on 09.01.2007 20:14; edited 2 times in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 214, 215, 216  Next
Page 69 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb