English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Søvnige RBK

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cinergy1
Junior

PostPosted: 08.11.2004 19:51    Post subject: Søvnige RBK Reply with quote

Sover RBK i timen når det gjelder spillerkjøp??? Ser at Brann jobber med å få Ødegård til klubben? Og ryktene går også om Andresen Var/er ikke de aktuell for RBK ennå??

Virker som RBK de siste årene har blitt lammet på overgangsmarkedet.
Skulle tro at en klubb som RBK var istand til ha oversikt over aktuelle spillere og smi jernet er varmt, spesiellt etter sist sesong. Dette var jo en av grunnene til at vi ikke presterte godt nok dette året etter min mening. Burde ha kjøpt spillere mye tidligere enn til sommeren, og dette bør de ta lærdom av til kommende sesong

Jeg er klar over at RBK har mye å tenke på i forhold til trenerkabalen men strengt tatt så bør en klubb av RBK sitt format være istand til å gjøre flere ting på en gang. Virker som RBK ikke har noe nettverk som fanger opp spillere? Kan dette stemme? Husker jeg ikke feil så ble vel RBK tilbudt Soma fra Bryne da de slet økonomisk men RBK takket nei. Sier litt det Mad

Vi trenger to nye midtstoppere til neste sesong og ihvertfall en midtbanespiller til. Er på tide å innse at noen av de gamle traverne er blitt gamle og bør få hvile seg litt, og noen av de gamle bør prioritere klubb framfor landslag. Riseth er et eksempel. Reiser halvskadet til landskamp og kommer tilbake helskadet.

Frode johnsen bør trekkes ned på midtbanen og Helstad bør inn som midtspiss med brattbakk/storflor og braaten på sidene. Hadde da hatt den raskeste, mest tekniske, best fysiske angrepsrekka i Norge. Tror mang en forsvarspiller ville ha blitt nervøse av å møte BHB/SHB Cool

Espen Johnsen må bli mye mer stabil både i utspark og rene keepertekniske oppgaver(Plassering, felt,dirigering)Burde ikke være umulig med en god keepertrener(vet ikke hvordan Jamtfall er som trener????)

Så bør en få en orden på trenerkabalen snarest. Jeg syns at Eggen senior,perry og Bjørn hansen høres bra ut men med Eggen selv som hovedtrener. Vet at han har takket nei men en kan jo prøve en gang til Very Happy Å ha Eggen med på halv maskin blir for dumt. Dette vil jo bare bli for en ovegangsperiode mens vi venter på sollied/Eggen junior. Regner i grunnen at Sollied er uaktuell så Knut torbjørn er vel det heteste alternativet.

Når det gjelder det såkalte generasjonskiftet så trenger ikke det bli så vanskelig men de forutsetter selvsagt at RBK våkner opp på overgangsmarkedet......

Dette er selvsagt bare min mening så det er lov til å være uenige Cool
SÃ¥ nettopp at EGGEN ER tilbake for fullt Cool Cool Cool
NÃ… KOMMER DET SEG Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Chriz
Senior

PostPosted: 08.11.2004 21:54    Post subject: Reply with quote

Mye enig med deg her Cinergy.. Litt merkelig at ikke vi prøver frode som en offansiv midtbanespiller.. Kan bli litt vanskelig med dekning på midtbanen eneste, indre løperne må få en mer deffansiv rolle vil jeg tro da, men Solli og Berg på hver sin kant med frode som offansiv midtbanespiller burdet man kunne teste.. Hareide kjørte jo en del med dette i sin tid på rbk brakka !

Når det gjelder angrepet så var jo helstad en glimrende spiller før han forsvant fra brann, ser ikke noe grunn til at han skal ha blitt noe dårligere, la fyren få kjøre seg som midtspiss, kantene trenger vi ødegaard, storflor har fått vanvittig mange kamper iår og har vel strengt tatt ikke overbevist i mange av disse..

Braaten trenger litt tid men tror han kan være bra fra neste år.. Tenk deg en Angreps rekke bestående av Ødegaard, Helstad og Braaten.. FART FART FART !!!!! Hodestyrken vil vi bevare i frode johnsen, drømmen vil være og få Hageland i tillegg !

Det er mye å ta tak i, tror ikke dette trener teamet er riktig men tiden vi vise, spørs egentlig hva slags rolle Nils vil få, med han som sjefs trener vet jeg at vi har det beste !

EDIT: Innlegget var skrevet i en fart og har masse feil, orket ikke rette på alle de elendige setningen, gramatikk feilene etc..

Last edited by Chriz on 09.11.2004 00:23; edited 1 time in total
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.11.2004 22:22    Post subject: Reply with quote

Syns du sier mye rart chriz (no offence..)

Storflor har vært en av de få som har vært gode på RBK i år, indreløperene skal skape rom for kantene eller utnytte rom mellom back og midtstopper selv, om du gir dem en defensiv rolle blir de ikke indreløpere lenger og mye av styrken til spillere som strand og berg forsvinner.. men men..

Det jeg er enig er at vi trenger 2 midtstoppere, hvis en av disse eller begge to kan spille back også burde vi være vel befestet bak der
Forslag:
Arrow J.I.Høiland
Arrow Ragnvald Soma

midtbanen også, flere av de some r der må vi regne med må gi seg snart, og nye må kjøres inn. vi trenger den tekniske overblikk spilleren som B.Skammelsrud var (den typen vi har manglet siden han gikk..) + flere raske, arbeidsvillige indreløpere
Forslag
Arrow A. Gashi
Arrow M. Hoseth
Arrow M. Andresen
Arrow T. Øren

Vi trenger også alternativ fremme, brattbakk kommer til å legge opp idet han får mål nummer 160, og frode holder ikke mål internasjonalt, selv om han scorer viktige mål og klarer seg bra mot norske forsvar er han rett og slett et nummer for liten ute i europa.
Forslag:
Arrow A. Ødegård (ving)
Arrow LET I AFRIKA*

*Vi trenger en skuddvillig og teknisk spiller som er god med ball i bena. Det er bare et spørsmål om å ville bruke tid på å finne disse talentene..
Språkbarrrierer er tull, et intensivnorskkurs + engelsk burde ordne det meste.

Spillere som må selges/legge opp
Arrow F.Winsnes --- God i perioder, men holder alltid for lenge på ballen, treg i overganger, prøver å gå for mye alene,
Arrow H.Brattbakk-- 4 mål i år.. need I say more.. la han sitte på benken og komme inn og score 160 på straffe så kan han gå.
Arrow C.George --- Presterer rett og slett ikke bra nok, har fått en del sjanser, vært ute uten å vokse på det, på tide og gå.
Arrow OIO--skal gå

Spillere som jeg liker, men som må byttes ut i løpet av de neste 3 år Cool
Arrow Hoftun (gruer meg til han må gå, men det kommer snart=
Arrow Riseth (2-3 år så er det nok for me for han, stadig mer skader..)
Arrow Basma(presterte IKKE i begynnelsen av sesongen, skadet nå..)
Arrow Stensaas (muligens 3 år..)
Arrow Berg (jeg kommer til å gråte når jeg hører nyheten.. Crying or Very sad )
Arrow Strand (samme som berg)

Med dette i tankene må RBK starte med innkjøring nå. Ola startet i det minste med Braathen, Mikke og Robbie for håpe perry og nils klarer å fortsette mens vi venter på sollied. Realiteten er at innen 3 år er bare en brøkdel av laget vi kjenne rog elsker i dag igjen, spørsmålet er om vi klarer å finne og KJØPE klassespillere til å fylle de STORE hullene de etterlater seg.

Jeg venter, håper og ber. Very Happy
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 08.11.2004 22:32    Post subject: Reply with quote

Kommer man seg over kneiak på en 2-4 år så går dette strålende.
tenk om det ble dette laget:
Johnsen
Russell - ???? - Soma - Dorsin
Ødegård - Andresen - Solli
Braaten - Helstad - storflor
ingen over 27 år?
Dette hadde blitt dte beste!
Og det er ikke mange innkjøp som skal til!
Nå må dte riktignok handles reserver også!
men for en første 11er!
Troinndern
Veteran

PostPosted: 08.11.2004 23:22    Post subject: Reply with quote

Laget om 5 år:
Nå må vi huske at Rosenborg faktisk har et juniorlag også.

(espen johnsen solgt til arsenal)
Fremtidig lag:
A.Lund-Hansen

Russel - ? - Soma - Dorsin (vil ha trønder i midtforsvaret)

Solli - Winsnes - Skjelbred

Braaten - Helstad - Storflor

Benk: Stian Sunde, Rønningen, Tettey, ?, ?, ?, ?
Dette hadde vært et kjempelag, mange trøndere og forhåpentligvis gode spillere. Akkurat passe, og et lokalt lag. Dessverre kommer aldri dette laget til å bli en realitet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sondre
Senior

PostPosted: 08.11.2004 23:47    Post subject: Reply with quote

Tror RBK skal drite i at de skal ha et lokalt lag! Blir bare idiotisk! Greit nok, jævla morro med et trønder-lag, men du finner ikke de beste spillerne i sør-trøndelag, ergo får du ikke et godt nok lag! Vi må tore å se utafor fylket, altså lenger en svinesundbroa, for å finne spillere som er gode nok! Hva med ungdoms akademi i land der talentene kommer fra? Brazil, sør-amerika generelt! For dyrt sier du? Nei, vi tjener mer på det senere, så bla opp den for lengst nedstøva lommeboka, og riv i noen kroner så vi slipper å se på at laget blir dårligere pga at vi skal være "lokale"
Chriz
Senior

PostPosted: 09.11.2004 00:21    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Syns du sier mye rart chriz (no offence..)

Vel kan vel ikke ta det som offence når du ikke presiserer hva for noe rart jeg sier, har rettet opp i de tusenvis av skrivefeilene jeg hadde ialle fall Smile Jeg kan ikke fatte å forstå hvilken kamper du har sett Storflor være god i, greit nok at fyren har fart og potensiale men han har knapt vist noe av dette iår.. Hellas var unntaket ! Det eneste som mangler at han slår gjennom er SELVTILLIT !

RBKSandvika wrote:

Det jeg er enig er at vi trenger 2 midtstoppere, hvis en av disse eller begge to kan spille back også burde vi være vel befestet bak der
Forslag:
Arrow J.I.Høiland
Arrow Ragnvald Soma.

Enig i 2 midtstopere, bare synd at disse 2 kandidatene ikke er villig til å flytte på seg ! Ragnvald vil til en større Europeisk klubb, Høiland tror jeg er veldig fornøyd med sin tilværelse i Sverige..

RBKSandvika wrote:

midtbanen også, flere av de some r der må vi regne med må gi seg snart, og nye må kjøres inn. vi trenger den tekniske overblikk spilleren som B.Skammelsrud var (den typen vi har manglet siden han gikk..) + flere raske, arbeidsvillige indreløpere
Forslag
Arrow A. Gashi
Arrow M. Hoseth
Arrow M. Andresen
Arrow T. Øren

Enig her også, vi trenger nye midtbanespillere, helst en erstatter for Winsnes som er en glimrende spiller men desverre faller av i internasjonale kamper.. Andersen er en potensiel Skammelsrud mann, jeg tror ørjan holder godt 1 til 2 år, men han er best som indreløper. Hoseth er bare å glemme, Øren har vel stagnert for mange år siden.

Spiss er enkelt, vi trenger bare Ødegaard !
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 09.11.2004 02:10    Post subject: Reply with quote

Håper nå at når Eggen/Hansen får kommet seg inn i rollene sine i løpet av morra dagen. Så setter de seg ned og begynner å tenke på hvilke spillere de vil ha med videre. Håper jeg. Og setter opp en liste over spiller typer vi mangler. Håper de sender minst 5 spillere fra dagens stall på dør. Uansett hvor meritterte og gode de er. Må begynne å tenke på alderen til mange av kara på laget. Og at de bestemmer seg for å gi Skjelbred mere spilletid til neste år og da må noen av våre på midten nå bort. George og Winsnes forsvinner forhåpentligvis der. Og gir plass til store Per. Han er tross alt vårt største talent og jeg vil se han lykkes men da trenger han mere matching til neste år.
Men Eggen er kjent for å bruke de samme elleve hver gang. Det er en egenskap med han jeg personlig ikke liker. Resten med fyren blir sikkert KONGE!
Troillan 14 år på rad neste år, men da må det gjøres noen grep fra trenerne sin side og det håper jeg skjer.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2004 15:54    Post subject: Reply with quote

Hvis Rosenborg får fat i en-to midtstoppere en wing og en central midtbane, vil jeg blive meget tilfreds. Jeg HÅBER at Rosenborg får Soma, Hangeland, Andresen og Ødegaard men jeg ved også at de nok ikke får alle disse spillere(specielt ikke Hangeland, som ser ud til at gå til Everton), men man har vel lov til at drømme.
Jeg har forøvrig også den mening at betale 10,15 eller 20 millioner kroner for en spiller ikke er så galt, hvis altså han er den rigtige spiller til klubben. Dvs at han passer ind både taktikmæsigt og har den rette personlighed/holdning.
At sætte en grænse på sølle 5mil for en spiller tror jeg ikke Rosenborg kommer langt med, men nu må vi se hvad det nye træner team finder på.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2004 09:13    Post subject: Reply with quote

RBK er i forhandlinger om Ødegaard nå. Sogndal krever 10 mill. Samtidig sier Stabæk at 10 mill også er prislappen på Martin Andresen.

Spennende tider.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 10.11.2004 18:58    Post subject: Reply with quote

Brann sier mye rart.

De trodde jo at de kunne ha Ødegaard klar til RL på torsdag.
da måtte Sogndal si til dem at "glemmer dere ikke overgangstiden?"

Proffe handlere i Brann, overgår jo nesten Sogndal!

neida, men Med Alex på laget blir ting bedre. Nå vil jeg ha Soma, så er alt bra...nesten
Harald
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2004 19:13    Post subject: Reply with quote

JellyFish wrote:
Brann sier mye rart.

De trodde jo at de kunne ha Ødegaard klar til RL på torsdag.
da måtte Sogndal si til dem at "glemmer dere ikke overgangstiden?"

Proffe handlere i Brann, overgår jo nesten Sogndal!

neida, men Med Alex på laget blir ting bedre. Nå vil jeg ha Soma, så er alt bra...nesten

Det var Idar Vollevik og ikke Brann som sagde at Ødegaard ville være klar til RL.
Desuden var Brann meget misfornøjede med den udtalelse:
Brann startet jakten på Ødegaard

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb