| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
enojado Veteran
|
Posted: 30.06.2021 12:35 Post subject: |
|
|
ja, synes bardal er inne på noe nå. Som regel er han så detaljert at han kunne like gjerne byttet ut rbk med man.city og likevel stemte overens med teksten i artiklene.
Men ja. Dårlig angrepsspill er en konsekvens av å ikke trene på angrepsspill. Man begynner å tenke i stedet for at ballen flyter instinktivt videre. Man har dårlig selvtillit og blir forknytt og spillet er verre enn verst.
Og da hjelper det godt med en motivator i verdensklasse Ã¥ fortelle hele verden at rbk ikke har noen vinger pÃ¥ laget.... 🤦♂️ |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 30.06.2021 14:40 Post subject: |
|
|
Koteng til Adressa: "Ã…ge bestemmer hva som skjer framover"
Åge til Nidaros: "Uaktuelt å trekke meg"
Da er det vanlige RBK surret igang!, når var sist vi ikke hadde drama? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 30.06.2021 14:44 Post subject: |
|
|
| Hvis det blir tap i kveld begynner ikke Koteng å ha mye valg, og da er jo hans hånd også utspilt. Det går jo i alle fall an å håpe på at tragedien ender i en slags dominoeffekt vi tjener godt på om en stund. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 30.06.2021 14:48 Post subject: |
|
|
Stygt å si det, men er så lei det tullet som har foregått på Brakka nå i flere år at det er en del av meg som håper vi blir ydmyket så det kommer en ORDNTLIG opprydning! Ikke disse liksom "opprydnigene" vi har vært eneste år.
Men vi får se, det skal ihvertfall ha vært fokusert på det offensive på trening denne uken for engangsskyld. Hvem vet? Kanskje man kan skåre mål og holde motstander bort fra egen 16meter vist man fokuserer på sånt  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.06.2021 17:41 Post subject: |
|
|
Her er fasit.
| Wiseblood wrote: | Kan fort være at Åge som ryddegutt og organisasjonsbygger har gjort mye riktig, den oppvasken som lå klar til han da han kom var enorm. Og resultatet av det der tar det nok lenger enn noen måneder å evaluere. Time will show....
Så kan en saktens diskutere spillerlogistikken under Åge. Og ikke minst trening og fasong på laget. For der er tydeligvis ikke alt på stell. Men det er jo lov å bemerke at utgangspunktet ikke var all verden.
Åge er nok ikke rett mann til å ta laget sportslig videre, men han har garantert tatt noen grep for å få organisasjonen i bedre forfatning enn den var. Så er det lov å håpe at Bodø/Glimt snart må ut på trenerjakt... |
Så kan vi være glade for den smule åpenhet vi opplever fra styrelederen og som avdekker noe av det egentlige store problemet Rosenborg Ballklub har slitt med i flere år. Noen har ikke vært flinke nok til å sørge for helt åpenbart elementære rutiner i det som ynder å kalle seg en toppklubb.
| Adressa wrote: | - Vi synes at det har vært utvikling. På mange plan, svarer Koteng.
- PÃ¥ hvilke plan?
- Det har skjedd ting rundt hvordan vi evaluerer trening og hvordan vi arkiverer alt vi gjør. Også hvordan vi leter etter spillere. Blant annet, sier Koteng |
Når man har hørt Hareides metoder og tanker, blant annet i podcastserien "Teknisk sone", er det nettopp når det gjelder det å få inn nødvendig profesjonalitet og rutiner i Rosenborg jeg har hatt størst forventninger.
Det er ikke behov for å henge ut eller sparke noen, men kanskje Tove Moe Dyrhaug ikke skulle unne seg et wienerbrød og heller sørge for at dokumentasjonsansvaret for hovedproduktet/kjernevirksomheten, tidligere, nå og for alltid, er plassert et sted i organisasjonen som er uavhengig av innfallene til ulike trenere som svinger innom en sesong eller to.
Skjønner at det gjelder å utad late som om trener er "øverste leder", men gi nå beng i skuespillet og sørg selv (som virksomhetens øverste administrative leder) for å ta vare på dokumentasjon om (felles og individuelle) treningsopplegg, målinger, ytelser, prøving og feiling, læring og utvikling m.m.
Fordi det er i veldig stor grad også på "administrative ting" Rosenborg de siste årene "har tapt" og lagt grunnlaget for underprestasjon og manglende utvikling på gressmatter (og plast).
Flott at Åge nå har tatt en prat med Koteng om at det må blas opp nødvendige midler for å kjøpe de ferdighetene laget aller mest savner.
Jeg antar han har fått litt sjokk over hvor ille det egentlig sto til i det som var den ledende klubben i Norden sist han var her og som har både hatt og brukt penger som ... ja, som fulle ... breddefotballfolk.
Han som overtar etter Hareide kommer til å ha oversikt over målinger av ferdigheter, utvikling og analyser som gjør ham enda bedre i stand til å si til den tidligere RBK-spilleren som til enhver tid har ramlet innom for å ta kontorjobb som sportsdirektør at vi trenger sånne og sånne ferdigheter i disse rollene, glem VG-børsen fra sist helg som strategidokument. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 30.06.2021 18:51 Post subject: |
|
|
[quote="gisp!"]
| Wiseblood wrote: |
Jeg antar han har fått litt sjokk over hvor ille det egentlig sto til i det som var den ledende klubben i Norden sist han var her og som har både hatt og brukt penger som ... ja, som fulle ... breddefotballfolk.
|
Nå er det vel Hareide som har handlet inn all middelmådighet fra sist han var i Sverige, samt noe annet rask. Enten har han helt mistet det, eller så fikk han ikke penger til å kjøpe. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.06.2021 18:56 Post subject: |
|
|
| GoalGoblin wrote: | Koteng til Adressa: "Ã…ge bestemmer hva som skjer framover"
Åge til Nidaros: "Uaktuelt å trekke meg"
Da er det vanlige RBK surret igang!, når var sist vi ikke hadde drama? |
Var vel en relativt stabil periode mellom 2014 og 2018 med en del trofeer og kontinuitet på trenersiden. Det var ikke godt nok. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 30.06.2021 19:21 Post subject: |
|
|
"Det ska dæm ha, Rosenborg, dæm e god te å leit ætte spællera!" _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 30.06.2021 19:48 Post subject: |
|
|
| Det er nok nå, gi deg Hareide! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.06.2021 19:51 Post subject: |
|
|
| Fint om Ã…ge trekker seg 1. juli og lar Hansen og Henriksen overta. Bedre og billigere. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.06.2021 19:52 Post subject: |
|
|
Bare å skrote dette prosjektet nå tror jeg. 11 p bak Molde etter 11 kamper.
Angrep er det beste forsvar, noe man ser gå igjen de fleste steder nå om dagen. Fra Molde og Glimt i Norge til Dortmund i Tyskland, Ajax i Nederland og Atalanta i Italia for å nevne noen. Svært få klubber nå om dagen som baserer seg på det defensive (selv i Italia), Atletico kanskje det mest kjente unntaket av storlag i Europa.
Man må tilbake til det RBK sto for før i tiden, men da må ledelsen evne å finne noen som står for sånn type fotball, og det feiler de med gang på gang. Blir neppe endring på det fremover heller. Forsvinner Åge ut kommer sikkert Hamrén inn. Ikke noe mot han personlig, for jeg liker han, men det er jo fortsatt ikke en type fotball RBK står for. Vil nok feile han også om det skulle skje.
Tror det eneste som kan få oss ut av problemene vi er er om man finner en trener som tenker offensivt fremfor defensivt. Knutsen er mannen i Norge og hvis ikke det går må man ut i verden, noe som vi vet at ikke skjer, for fra Trondheim ser de ikke lenger enn til Sverige og Danmark. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.06.2021 19:53 Post subject: |
|
|
Nå må Moldetrener'n gå av. Og helst ta med seg Islamovic. For en duo. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
|
|
Takk for laget. Hade bra. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
|
|
| Nok nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 30.06.2021 19:54 Post subject: |
|
|
| God tur hjem. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 30.06.2021 19:55 Post subject: |
|
|
| Atletico Madrid hadde nest best målforskjell i Laliga i fjor og scoret også nest flest mål... |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 30.06.2021 19:56 Post subject: |
|
|
| Ajøss. Det er allerede langt på overtid. Håper Koteng blir med i dragsuget. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillegutt11 Junior
|
Posted: 30.06.2021 19:58 Post subject: |
|
|
| Fy faen jeg hater Hareide |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:01 Post subject: |
|
|
| Hvem skal ta over egentlig? samme regla, Henriksen ut sesongen.. og ansetter Fagermo i november |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:02 Post subject: |
|
|
| Akkurat nå hadde jeg bært Fagermo på ryggen fra Oslo til Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 30.06.2021 20:05 Post subject: |
|
|
Nei, nå er det nok. Åge er ikke sulten nok til å få spillerne til å tro på prosjektet. Henriksen får ta over til det kommer noen nye. Det er mulig det er Hamren som skal til for å få til litt optimisme igjen. _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 30.06.2021 20:11 Post subject: |
|
|
Ikke bry dere om meg. Jeg legger bare igjen denne: hva sa jeg?
Skammekrok og spanskrør til alle som trodde på Hareide.
KAN VI FÃ… INN EN TRENER SOM VIL SPILLE FOTBALL OG IKKE ANTIFOTBALL NÃ…? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.06.2021 20:12 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | Ikke bry dere om meg. Jeg legger bare igjen denne: hva sa jeg?
Skammekrok og spanskrør til alle som trodde på Hareide.
KAN VI FÃ… INN EN TRENER SOM VIL SPILLE FOTBALL OG IKKE ANTIFOTBALL NÃ…? |
Det er ikke bare Hareide som er problemet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 30.06.2021 20:23 Post subject: |
|
|
"Det viktigste er at vi holder nullen", sa Hareide til NRK og TV2 nettopp  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 30.06.2021 20:24 Post subject: |
|
|
| Den eneste sjansen vi har til at Hareide ikka skal forlenge, er vel at han selv ser at dette ikke er bra nok? Tror ikke Koteng vil la dette prestisjeprosjektet også gå adundas etter forrige fiasko med Horneland? |
|
| Back to top |
|
 |
|