| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.06.2021 09:13 Post subject: |
|
|
Får håpe for Belgias del at de venter til siste ti med å ta ledelsen i gjenstående kamper. Makan til ubrukelig lag til å spille på ledelse - legger seg nok en gang bakpå og blir rævkjørt fordi de nekter å ta risiko når de leder.
Så syns man jo litt synd på sånne som Tielemans, som tar et åtti meters maksløp for å for en gangs skyld lage overtall på kontring, og så presterer Carrasco å bomme på en fem meters pasning.
Ellers karma for Portugal, som skulle hatt to spillere utvist, hvis ikke Brych hadde dømt så usedvanlig svakt. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.06.2021 17:34 Post subject: |
|
|
Spania keeper Unai Simon varter opp med en Arason tabbe i dag.
Fatter for øvrig ikke at Morata spiller på topp, makan til håpløs avslutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.06.2021 17:58 Post subject: |
|
|
| Like uforståelig som at Chelsea og Juventus opptil flere ganger har betalt flere hundretalls millioner for han til tross for at han er en middels spansk spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.06.2021 18:41 Post subject: |
|
|
morata = dino.
Man kan lure fælt på hva Enrique holder på med når han har 2 klart b edre alternativer på topp for spania men velger Morata, på navn?
Morata har vært hypet hele karrieren. For all del en ok spiss på alle felt, men når man har alternativer i bedre form(moreno) som også har levert på landslaget så kan man lure på hvorfor han spiller så mye.
Spania er det klart beste laget i EM men det blir fort jevnt med Enrique som trener. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.06.2021 20:14 Post subject: |
|
|
Spania klart beste laget i EM?
Vil jo hevde at både Frankrike og Belgia har et bedre førstelag. Frankrike vesentlig sterke stall også. Spania omtrent på nivå med Italia og England om man måler spiller for spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.06.2021 20:22 Post subject: |
|
|
Mistenker at det spanske forsvaret blir avslørt når de møter bedre motstand. De mangler også poeng/målgarantister offensivt. Midtbanen dems er dog på høyde med de fleste.
Frankrike har vel det sterkeste mannskapet på papiret, men nå driver de jo og surrer mot Sveits da, så får vel se etterhvert. Det er forskjell på teori og praksis  |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.06.2021 20:42 Post subject: |
|
|
Italia veldig dark horse for meg ihvertfall, holder en halv knapp på att de vinner hele sulamitten. Frankrike snur nok denne kampen tror jeg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.06.2021 21:19 Post subject: |
|
|
Herregud for en touch av Benzema. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.06.2021 21:41 Post subject: |
|
|
| Som lag så er det Italia som har imponert mest synes jeg. Er godt satt og med gode relasjonelle ferdigheter til tross for at de ikke har så mange stjerner som en del av de andre topplagene. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.06.2021 21:49 Post subject: |
|
|
Faen for noen kamper man har fått servert i dag!
Last edited by Sløvsekken on 28.06.2021 22:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 28.06.2021 22:00 Post subject: |
|
|
| Om det franske laget hadde hatt mentaliteten til Tyskland eller Italia hadde de slått alle. Så nonchalante og gir bare alt innimellom. Vanvittig gode spillere men varierer fra sinnsykt sløve til geniale. |
|
| Back to top |
|
 |
hatemolde Senior
|
Posted: 28.06.2021 22:05 Post subject: |
|
|
| Lenge siden jeg har koset meg så mye med et mesterskap! Jeg digger EM. Får meg helt til å glemme alt det vonde på hjemmebane (rosenborg) |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 28.06.2021 22:15 Post subject: |
|
|
| Helt nydelig. Også herlig å se underdogs som Sveits og Østerrike som totalt respektløst gyver løs på Italia og Frankrike. Et bevis på at fotball spilles med hodet. Enn om Norge (og Rosenborg) kunne vært like offensive og fandenivoldske. Nei da, her på berget skal vi kontrollere og kalkulere, og ta minst mulig risiko. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.06.2021 22:33 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Spania klart beste laget i EM?
Vil jo hevde at både Frankrike og Belgia har et bedre førstelag. Frankrike vesentlig sterke stall også. Spania omtrent på nivå med Italia og England om man måler spiller for spiller. |
Jeg mener de har det beste laget, så er det lov å mene noen andre er bedre, men uansett, poenget er at Enrique bruker Morata først uansett hvordan andre har prestert. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.06.2021 22:34 Post subject: |
|
|
"Fra redd IT tekniker til full Rambo på fire minutter." 87. vs 91. minutt.
 _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.06.2021 22:38 Post subject: |
|
|
Storlagene til tider skuffende og veldig av og på i dette EM. Er vel sikkert en sammenheng med hvor mye fotball det har vært de to siste sesongene. Forrige sesong og denne sesongen smeltet jo nærmest sammen og det ble ingen pause. Tror nok mange spillere ser frem til noen ukers fri nå.
Bruno Fernandes feks har jo bare vært en skygge av seg selv de siste månedene. Han har spilt 72 kamper siden starten av September. Og det ble en del kamper i juni-august i fjor også.
Last edited by Vegard2711 on 28.06.2021 22:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 28.06.2021 22:40 Post subject: |
|
|
Fantastisk bilde og kommentar  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.06.2021 22:46 Post subject: |
|
|
| Hovmod og arroganse står for fall. Grattis Sveits! |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.06.2021 22:47 Post subject: |
|
|
Virkelig underdogenes EM dette, gøy!
Klarte utrolig nok å overgå Spania - Kroatia kampen før i dag denne. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 28.06.2021 23:36 Post subject: |
|
|
| Artig i dag ja. Deilig at underdogs Sveits slår ut Frankrike, som har den klart beste stallen i EM. Regner med at Deschampes uansett er ferdig etter dette, om han ikke allerede hadde planlagt å gi seg. Kroatia gir også Spania tøff kamp. Fortsatt mye spennende å se fram til i dette EM! |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 29.06.2021 13:26 Post subject: |
|
|
| hatemolde wrote: | | Lenge siden jeg har koset meg så mye med et mesterskap! Jeg digger EM. |
Det er i hvert fall voldsomt befriende å se fremgangen i offensiv innstilling sammenlignet med forrige EM. Den gangen var mesterskapet en eneste lang lidelse i kynisme for min del, en endeløs rekke av 0-0- og 1-0-kamper i gruppespillet fordi man kunne avansere med tre uavgjorte eller bare én seier (slik Portugal og Nord-Irland gjorde). Gruppa til Tyskland i gruppespillet i 2016 hadde 7 scoringer på 6 kamper - gårsdagens to kamper hadde 14 scoringer alene. Riktignok i åttedelsfinaler, men også gruppespillet har vært målrikt i år, med et visst unntak for gruppa til England. Det er godt å se at ikke catenaccio har fått så stort fotfeste som forrige mesterskap kunne gi inntrykk av. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.06.2021 18:52 Post subject: |
|
|
| Må si det litt frustrerende å se hvem Southgate plasserer på benken. Utrolig at Grealish og Sancho ikke starter for dette England laget. Vant nå for det England, men nettopp Grealish var involvert i begge målene etter han kom på. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.06.2021 19:06 Post subject: |
|
|
For en herlig kamp, DEN ATMOSFÆREN VAR SJUK!!!!!
DEt var drittgøy å oppleve å se hvordan spillerne fikk med seg fansen på WEmbley, rett og slett orgasmisk stemning med riktig resultat til slutt.
Grealish med to involveringer og det ble altså to mål :p
Det sagt, Southgate gjør jo en del rar, så om England skal vinne EM må han opp et knepp. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.06.2021 19:36 Post subject: |
|
|
En dag när lille Andrij kom hem med en ny fotboll som han hade hittat bortskjuten på ett hustak var det som att pappan anade oråd.
Han tog fram en sorts enkel Geiger-mätare ur en byrålåda, och fick sina misstankar bekräftade när indikatorerna gav kraftigt utslag. Fotbollen var radioaktiv. Den kunde vara skadlig – till och med dödlig – och brändes omedelbart upp i en tunna.
Läs mera: En känsla av svek driver Sjevtjenko fortfarande
Heja Sverige! |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.06.2021 20:04 Post subject: |
|
|
| Litt spesielt det faktum at alle 3 lagene i dødens gruppe i gruppespillet ble slått ut med engang i utslagsrundene. |
|
| Back to top |
|
 |
|