English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.12.2006 14:57    Post subject: Reply with quote

Uansett om iversen får en godt betalt kontrakt, så er det første steget på fornyelse av lønnsystemet som høgmo snakket om i sommer, der en ønsker mer diffrensierte lønninger i forhold til kvalitet framfor ansinitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 15:08    Post subject: Reply with quote

Nå ble jeg skikkelig glad, å takk til Steffen, for at han skrev under på ny kontrakt, og takk til den sportslige ledelsen for at de laget en kontrakt som Steffen godtok, flott jobba...
Duke
Junior

PostPosted: 22.12.2006 15:14    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort i fra at Odd tok en alvors prat med junior. Og forklarte at det var på tide å ære Iversen navnet. Og ikke noe mer illojalt tullball.
blubbin
Rutinert

PostPosted: 22.12.2006 15:29    Post subject: Reply with quote

kystad wrote:
Det er utrolig med idioter her inne ja.

Steffen har vært farlig god i år. Han og Sapara har i realiteten vært over TL-standard. At han får en lønnsøkning etter innsatsen i høst er det ikke noe å si på.

Det er så jævla mange grinebitere.

Er jeg en grinebiter og en idiot? Les hva jeg skriver. Jeg har aldri hatt noe hat-forhold til Steffen Iversen, og har det heller ikke nå. Jeg synes bare det er merkelig å konkludere med at Iversen er lojal mot Rosenborg, på bakgrunn av det som har skjedd i denne saken, og at alle som mente at pengene styrer ham tok så utrolig feil. Det spørsmålet er i beste fall fremdeles åpent.

Iversen har som jeg tidligere har skrevet en god forretningssans angående seg selv som spiller, og dette har han utnyttet til det fulle med tanke på å sørge for å få - nærmest presse - så mye penger ut av Rosenborg som overhode mulig. Det at han forlangte å få den klausulen som gjorde at det i praksis var en 1-årskontrakt er ett eksempel. Og det faktum at Rosenborg solgte Frode Johnsen og Thorstein Helstad for å satse på Iversen gjorde at de overhode ikke kunne tillate seg å miste Iversen - og bl.a. dette utnyttet Iversen til det fulle, da innkjøp av en erstatter ville kunne blitt en komplisert og dyr affære.

For Rosenborgs del er det enkelt: Fortsetter Iversen med storspillet fra i høst er det absolutt verdt det. Hvis ikke er det en gigantisk blemme av dimensjoner, med tanke på at det er en fireårig kontrakt så lukrativ at det mangler sidestykke i norsk fotballhistorie - skal vi tro enkelte "sikre kilder".

For de som savnet godord: Det er ingen tvil om at sjansene er små for at det ville blitt seriegull uten Iversen i år. Siden jeg aldri har hatt noe hat-forhold til Iversen er jeg naturligvis svært glad for at han har lykkes som spiller i klubben i år - selv om jeg må innrømme at jeg før han kom, på bakgrunn av hans prestasjoner i Vif i fjor - ikke trodde at han skulle være god nok til å heve laget. Der tok jeg feil.
Back to top
Roar1961
Senior

PostPosted: 22.12.2006 16:10    Post subject: Reply with quote

Markussen wrote:
Det er jeg som har skrevet dette.
Og det er jeg som har snakket med kilden.

Ok, aner ikke hvem du er, men Thomas har ikke protestert så du er vel troverdig. Det er bra, og da vil jeg også beklage at jeg var litt flåsete over deg og fotballmagasinet.no.

Likevel er jeg personlig svært kritisk til all bruk av den type uttalelser fra anonyme kilder, men det gjelder media generelt.

God Jul!
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 16:24    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Uansett om iversen får en godt betalt kontrakt, så er det første steget på fornyelse av lønnsystemet som høgmo snakket om i sommer, der en ønsker mer diffrensierte lønninger i forhold til kvalitet framfor ansinitet.

Ingen i RBK burde tjene mer enn Roar Strand. Men så klart, penger er jo viktigere en lojalitet.
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 22.12.2006 16:55    Post subject: Reply with quote

Beste julegaven jeg kunne få.
NÃ¥ er alt du har sagt tidligere historie og glemt.
Seriemester 2007 !!!!!!!!
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 22.12.2006 16:59    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Steffen blir godt lønnet om Rosenborg gjør gode sesonger, sier sportsdirektør Rune Bratseth til VG Nett.

Quote:
Til smør og salt skal nok Iversen ha selv om det blir elendige RBK-sesonger, men Bratseth sier at det ikke er en voldsom avtale i forhold til andre spillere. Og mer klingende mynt blir det blant annet ved spill i europacupen, samt gull i serie og cup.

Prestasjonsbasert kontrakt, i følge VGnett. Det er jo positivt.

Ellers vil Bratseth ikke si noe om kontrakten. Det føyer vel seg inn i et mønster, det synes å være helt umulig å finne ut noe om kontrakter og spillerlønninger i denne bransjen. Det gjør det veldig vanskelig å mene noe som helst om Litj-Ivers griskhet eller styrelsens kompetensnivå, i hvert fall synes jeg det for min egen del.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 17:03    Post subject: Reply with quote

Mange som har en flau smak i munnen nå? Trøst dere med at hos de fleste kommer vettet med åra.
Back to top
pL
Junior

PostPosted: 22.12.2006 17:08    Post subject: Reply with quote

hansern wrote:

Det er viktig å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. Ikke sant Genk og alle dere som har skrevet tildels ufine artikler om RBK's beste spiller.

BEKLAGER engasjementet!!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2006 17:12    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Mange som har en flau smak i munnen nå? Trøst dere med at hos de fleste kommer vettet med åra.

Selv om det ser ud til at du må vente et par år endnu.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
gm
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 17:15    Post subject: Reply with quote

Greit. Hvorfor?
Back to top
Kvaki
Senior

PostPosted: 22.12.2006 17:32    Post subject: Reply with quote

du er jævlig kverulant.
Back to top
shinyskjel
Junior

PostPosted: 22.12.2006 17:36    Post subject: Reply with quote

..dette begynner å bli litt usaklig...

Seier kommer ikke dalende fra himmelen, men må jobbes hardt for her på jorden!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gm
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 17:39    Post subject: Reply with quote

Ingen som kjenner meg har kalt meg kverulant.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 18:02    Post subject: Reply with quote

ARIS wrote:
Ingen i RBK burde tjene mer enn Roar Strand.

Hvorfor ikke? Om det er de eldste som skal tjene mest i RBK så vet vi hvordan klubben ender opp, det har vi sett klare tegn på de siste årene. De beste (les: Sapara og Iversen) bør være de som tjener mest i klubben, det er eneste måten vi kan skaffe oss spillere som gjør klubben bedre.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.12.2006 18:06    Post subject: Reply with quote

Lojalitetsbonus, kalles slikt. Ganske vanlig rundt om i fotballverden, egentlig. Og Roara hadde jo unasett ikke "hvilt på pengesekkene", det er han alt for ærlig og profesjonell til å gjøre.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 18:17    Post subject: Reply with quote

Man kan da ha lojalitetsbonus uten å være best lønnet.
Back to top
totto9
Junior

PostPosted: 22.12.2006 18:31    Post subject: Reply with quote

Tror aldri jeg har zett og lezt så mye useriøst noen gang om en spiller som Zteffen. Enten blir han grovt hetzet for ryktene om at han hadde zolgt zeg (hore) eller blitt forræder (Qvizling), for deretter å bli hetzet om at han angivelig har fått en zå jævla bra kontrakt! Hallo, har dere zom jobber v/bryggeriet zmakt for mye på åretz juleøl for tidlig? Talentet, zmartnesen og rezultatene tilzier at vi zkal prize ozz lykkelige over at fyren vil zpille for et lag zom prezumtivt har zå mange zupportere av tvilzom kvalitet.

For gudz zkyld, det er jul. Ta en pauze, tenk gjennom hva dere vil med livene derez i løpet av julen og kom tilbake over nyåret litt mer frezh og zeriøs!
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 22.12.2006 18:39    Post subject: Reply with quote

Hehe. Du har tydeligvis rotet deg bort i et forum du ikke er for ofte. Ja , du leste riktig, et forum. Her er det lov å mene det ene og det andre, slik det skal være på slike sider. Gidder du ikke lese, så gjør noe annet.
Du skal være glad for at det er ytringsfrihet i landet du bor i.
Det du kan gjøre er å sjekke tastaturet ditt og bytte z med s .
God Jul.. Very Happy Smile
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.12.2006 18:41    Post subject: Reply with quote

Tror aldri jeg har lest et så useriøst innlegg som det ovenfor heller. Prøv å fjern alle wannabe z'ene og ikke kom med usaklig hets av forumets brukere, så kanskje du kunne fått fram meningen din på en seriøst måte. Tror nok det er du som har smakt for mye juleøl. Kanskje du kan tenke litt i jula, så får du komme tilbake ny og fresh på nyåret.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 18:43    Post subject: Reply with quote

Katalysator wrote:
En del her har vel noe å lære av ordtaket "Du må ikke selge skinnet før bjørnen er skutt".

I følge nyhetene i går kveld var bjørnen skutt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.12.2006 19:09    Post subject: Reply with quote

Gledelig nyhet at toppspissen blir. Han er tross alt mye mer enn en målskårer.

Men som flere her har vært inne på, det er ingen tvil om at Iversen har brukt Genk som pressmiddel overfor RBK. Jeg kunne i går ikke se noen grunn til å dra til Genk. Bort fra familie, røtter og fødebyen sin, til en klubb som vel er ganske lik i kvalitetsmessige prestasjoner og ambisjoner. Eneste grunnen er økonomi, men for meg virker det rart å flytte til enda et nytt land, og bort fra alt kjent for noe bedre lønn.
I dag ser jeg hvorfor. Genitrekk av Iversen for sin egen del. Jeg for min del synes det er litt "dirty". Ambivalent, altså. Men det eneste vi kommer til å merke rundt saken, er at Iversen spiller i svart og hvitt neste år. Så da får man bare være glad til, og la andre styre økonomien.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 19:41    Post subject: Reply with quote

totto9 wrote:
Tror aldri jeg har zett og lezt så mye useriøst noen gang om en spiller som Zteffen. Enten blir han grovt hetzet for ryktene om at han hadde zolgt zeg (hore) eller blitt forræder (Qvizling), for deretter å bli hetzet om at han angivelig har fått en zå jævla bra kontrakt! Hallo, har dere zom jobber v/bryggeriet zmakt for mye på åretz juleøl for tidlig? Talentet, zmartnesen og rezultatene tilzier at vi zkal prize ozz lykkelige over at fyren vil zpille for et lag zom prezumtivt har zå mange zupportere av tvilzom kvalitet.

For gudz zkyld, det er jul. Ta en pauze, tenk gjennom hva dere vil med livene derez i løpet av julen og kom tilbake over nyåret litt mer frezh og zeriøs!

Tror du bør ønske deg et tastatur der s-tasten fungerer til jul, gitt...
Haugen
Veteran

PostPosted: 22.12.2006 19:45    Post subject: Reply with quote

Det er ikke tastaturet som er problemet. Fjortissene skriver zlik.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 214, 215, 216  Next
Page 66 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb