| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
jarln Veteran

|
Posted: 21.12.2006 22:58 Post subject: |
|
|
Iversen forsvinner.. Solli forsvinner..
I tillegg har vi Basma, Strand, Kvarme, Stensaas som er nærmere offentlig pensjonsalder enn tenåra og som bare blir dårligere og dårligere (Basma, Kvarme) eller knapt klarer å spille en hel omgang (Strand)..
I tillegg har vi en rekke spillere som ikke har noe i en førsteellever som kjemper om gullet å gjøre.. jeg nevner: Tettey, nevner Lund Hansen, nevner Jamtfall, nevner Hyka...
Igjen har vi en del spillere på (middels?) godt norsk nivå: Kone, Dorsin, Storflor, Koppinen og Skjelbred (lille-Per er ikke stabil nok) .. og forhåpentligvis Stoor...
Spillerne som er virkelig gode og som utgjør forskjellen er: Braaten, Sapara og Hirschfeld..
Finnes det egentlig noe håp for oss i 2007 om vi ikke handler inn to-tre KLARE forsterkninger?
Må innrømme at jeg ikke ser lyst på fremtiden om det ikke skjer noe drastisk i forhold til både stall og klubbledelse..
Svartmaler jeg nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.12.2006 23:01 Post subject: |
|
|
Jeg er glad for at hverken er træner eller talentutivkler i RBK. Ja, jeg synes vi svartmaler.
Selv om vi kun står med en spiss, afhænger mye af hvem vi får købt ind som erstatter til Iversen.
SÃ¥ ja, jeg synes du svartmaler. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 21.12.2006 23:10 Post subject: |
|
|
ny spiss eller ikke, problemet er vel at vi per dags dato knapt har 8-9 spillere som holder et nivå som kan få oss til å kjempe om gullet..
De fleste av de aller yngste og aller eldste er for dårlige og er milevis unna CL-nivå og trolig norske seriemesternivå, det er det bare å erkjenne en gang for alle..
Med Iversen vekk og eldre spiller som skranter er jeg redd vi faller ned i 2005-gropa raskere enn vi forstår selv.. Generasjonsskiftet går for tregt!
Å finne 2-3 klassespillere og i tillegg spille inn et slagkraftig lag blir tøffere enn det fleste tror, tror jeg
Men skulle vi finne noen flere på Sapara-nivå, er kanskje alt annerledes igjen.. hvem vet  |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.12.2006 23:11 Post subject: |
|
|
Vi hadde jo mulighet for å få Koren. Gratis, til og med...  _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.12.2006 23:32 Post subject: |
|
|
Jeg er langt fra enig i at spillere som Skjellbred, Tettey, Jamtfall og Hyka er middelmådige. Uanset er det for tidligt og afskrive nogle af dem. Der er ingen tvivl om at vi har brug for nye spillere, men så sørgeligt som du fremstiller det ser det altså heller ikke ud.
Alt dette om at vi falder i gennem i næste sæson kom også på forunderligvis frem efter Iversen skiftede/er ved og skifte klub. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 21.12.2006 23:38 Post subject: |
|
|
hvis du så kampene i høst så må du har forstått hvor viktig han var for prestasjonene våre.. tror ikke at vi hadde tatt hverken gull eller sølv uten ham..
Sier ikke at Skjelbred er middelmådig, han holder et bra norsk nivå, men de andre du nevner er i hvertfall i min verden langt langt unna å ha noen annen verdi enn som innbytter i et lag som skal spille CL og kjempe om gullet i serien..
potensiale har de selvfølgelig og det skal vi ta vare på, utleie til en klubb i 1.div ville vært perfekt for Nordvik og Hyka.. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.12.2006 23:45 Post subject: |
|
|
Du kan bare drømme videre hvis du vil have 11 klasse spillere på hver plads til næste sæson. Rosenborg går i underskud uten CL millioner, trist men sandt. Vi har ikke råd til at gå ud og bruge penger så mange penger som FCK, og sværere bliver det også når spillere af høj klasse ikke vil til klubben. Hverken Tettey, Jamtfall eller Hyka holder CL niveau, endnu. Men det kan man heller ikke forvente. De skal have tid til at udvikle sig, da det alle er spillere som er meget lovnede.
Med et par forstærkninger er stallen vi har god nok til at kæmpe om guldet i Tippeligaen, med den rette træneren. Noget Tørum indtil videre ligner.
Ledelsen=Søppel, noget en del af os herinde har sagt i nogle år nu, så der skal der nok ske noget drastisk nu.
Men at hele næste sæson er katastrofe dømt på forhånd, bare fordi Iversen forsvinder, er jeg ikke enig i. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 22.12.2006 00:01 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Men at hele næste sæson er katastrofe dømt på forhånd, bare fordi Iversen forsvinder, er jeg ikke enig i. |
nei,nei, men det avhenger av at vi gjør noen gode kjøp og at laget spiller fotball gjennom hele sesongen og ikke bare på høsten..
men som sagt, man vet aldri med den klubbledelsen vi har! For alt vi vet kan det hende de finner ut at det holder med å kjøpe inn en ny spiss i tillegg til Stoor.. orker snart ikke mer av dette kaoset, det er slitsomt for nervene mine.. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.12.2006 00:04 Post subject: |
|
|
| Quote: | | nei,nei, men det avhenger av at vi gjør noen gode kjøp og at laget spiller fotball gjennom hele sesongen og ikke bare på høsten.. |
Det der er jeg helt enig i. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.12.2006 00:49 Post subject: |
|
|
| Hva med å hente enten John Carew, Erik Nevland, Markus Rosenberg eller Azar Karadas til Trondheim? |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.12.2006 09:52 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Markus Rosenberg |
Kanskje vi til og med kunne overtalt han til å forandre litt på etternavnet sitt?  _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.12.2006 10:24 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Hva med å hente enten John Carew, Erik Nevland, Markus Rosenberg eller Azar Karadas til Trondheim? |
Med mulig unntak for Azar så er det jo fullstendig usannsynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.12.2006 13:54 Post subject: |
|
|
| Faktisk så er ikke Rosenberg så uaktuelt som det høres ut som. Han sliter med å tilpasse seg i et 4-3-3 system, der han spiller ving. Rosenberg har aldri vært, og er ingen ving. Dermed kan han kanskje være lysten på spill hjemme i Sverige, eller her i Norge. Rosenborg kunne vært en mellomstasjon for videre spill i Europa. En eventuell låneavtale kunne vært bra. Menmen, det er vel ganske uaktuelt å hente en ny spiss nå... |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 22.12.2006 22:06 Post subject: |
|
|
Rosenberg ender nok opp i FCK.  |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 22.12.2006 23:02 Post subject: |
|
|
Hva skjer!? Har vi en mulighet til å skaffe oss Markus Rosenberg eller!?
Fy faen hvis det skjer! Hadde vært utrolig artig og et stort løft for RBK.
Vet dere hva? Hvis FCK tar han fra oss, så blir det bråk. Da skal jeg sende russisk mafia bort til København!  |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 22.12.2006 23:29 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | | Hva skjer!? Har vi en mulighet til å skaffe oss Markus Rosenberg eller!? |
Nei. _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 22.12.2006 23:31 Post subject: |
|
|
Jeg synes ting begynner å se bra ut for 2007 sesongen. Nå som Ivers fortsetter i klubben og med 1 ny forsvarspiller kjøpt inn, så trenger vi først og fremst en på sentral midtbane og minst en forsvarspiller til. Dersom vi klarer å hente inn 2 - 3 nye klassespillere 2f + 1m så synes jeg vi har en spennende og harmonisk stall. Vi får da en ganske klar første 11'er med pr spillere som presser de faste og en fin samling med unge lovende spillere som backup, kanskje en av de blomstrer og truer de etablerte samtidig så er de så unge at de ikke klager og syter og lager dårlig stemning fordi de ikke får spille/starte så mange kamper.
Jeg håper og tror at med Ivers og Sapara på plass så blir vi igjen veldig målfarlige, vingene og midtbanen vår vil score flere mål og vi vil da kanskje lede nok kamper klart til at de unge og reservene kan få komme inn oftere og få mer enn 2 - 5 min på slutten av kampene. Når det gjelder pengebruk så tror jeg at dersom vi klarer å komme til gruppespill i C. L. så må en del av pengene brukes på virkelig gode spillere som gjør det lettere for oss å kvalifisere oss nok en gang. At de ikke er for gamle er en stor fordel da vi kan frigjøre en del kapital ved salg dersom det skulle gå 1 - 2 sesonger uten C.L. spill og spillerstallen blir for dyr. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 23.12.2006 00:13 Post subject: |
|
|
Bo Pettersson på svenskafans.com, har hintet om at Markus Rosenberg kan tenke seg en tur hjem til Sverige. Ikke det at han har snakket med Rosenberg, men han har uttalt at det ville vært godt for Rosenbergs karriere om han "kom hjem en tur". Norge ville vært enda bedre enn Sverige. Om han skulle havne her i Rosenborg ville det blitt på et lån, altså ikke permanent.
Han vil jo tross alt bruke (eventuelt) Rosenborg, som et springbrett til en forhåpentligvis "bedre og større" klubb i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 25.12.2006 15:49 Post subject: |
|
|
SLETTET AV BRUKER (SE NY POST, MINE FØRSTEVALG, UNDER)
Last edited by Valiant on 27.12.2006 19:01; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 25.12.2006 19:01 Post subject: |
|
|
Er vel plass til Jamtfall som utfordrer på vingen og? Eller mener du han ikke er helt klar for det ennå?
Er det forresten noen tanke bak å ha Storflor på høyre og Braaten på venstre eller er det hipp som happ? (bare nysgjerrig) |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 25.12.2006 20:57 Post subject: |
|
|
utfordrere = førstevalg som erstatter eller innbytter ...
oppsett = tok ikke hensyn til venstre/høyre, slik at noen har havnet på "rett" plass og andre ikke (he, he) ... |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 27.12.2006 17:50 Post subject: |
|
|
Mine førstevalg i 2007 (basert på dagens spillere)
Keeper: Hirschfeld
Utfordrere: Lund Hansen
Forsvar: Strand, Basma, Koppinen, Dorsin
Utfordrere: Stoor, Nordvik
Midtbane: Sapara, Riseth, Skjelbred
Utfordrere: Tettey, Konan
Angrep: Braaten, Iversen, Storflor
Utfordrere: Solli, Kone
Last edited by Valiant on 27.12.2006 19:05; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
EOn Junior
|
Posted: 27.12.2006 18:01 Post subject: |
|
|
| Morsomt at Konan kommer rett inn på laget ditt uten at du har sett han spille et eneste minutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 27.12.2006 18:58 Post subject: |
|
|
Jeg stokket om Per og Conan (rettet - se over).
Beklager ! |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 28.12.2006 11:50 Post subject: |
|
|
| Valiant wrote: | Mine førstevalg i 2007 (basert på dagens spillere)
Keeper: Hirschfeld
Utfordrere: Lund Hansen
Forsvar: Strand, Basma, Koppinen, Dorsin
Utfordrere: Stoor, Nordvik
Midtbane: Sapara, Riseth, Skjelbred
Utfordrere: Tettey, Konan
Angrep: Braaten, Iversen, Storflor
Utfordrere: Solli, Kone |
Har du sett Stoor eller Konan, eller setter du opp laget med bakgrunn av hvem som spilte i fjor?
Lund Hansen er alt for ustabil til å være utfordrer til keeperplassen. Vi må få inn en keeper som gir Hirschfeldt konkurranse. Det vil både Hirschfeldt og Rosenborg tjene på. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
|