English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Strand
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 00:13    Post subject: Reply with quote

Nå er Steffen mangemillionær fra før. Fotball er et annet yrke enn si firmaer. Hva om firmaet er et firma skapt av din far, som fortsatt står høyt i kurs der? Og du forventes å videreføre hans arv...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2006 00:14    Post subject: Reply with quote

Ja, Steffen er odelsgutt. Da kan han ikke bare melke alle kyrne og deretter hoppe i høyet til enhver bonde.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 00:15    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kjøpe kua når han kan få mer melk gratis i utlandet...
Er vel slik han tenker.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2006 00:17    Post subject: Reply with quote

Så fint du spekulerer Kleven, grunden til Roar Strand har været i RBk i alle disse år stikker nok dypere end behov for tryghed.
Som tidligere sagt har Steffen Iversen rigeligt med penger. Han blev nok heller ikke specielt fattig af at gå til os, da vi jo oven i transfer-fee og høj årsløn til og med købte hans lejlighed til blodpris.
Hvordan folk kan forsvare en klubhore går mig hus forbi, forudsat at han skifter altså.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
larenim
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 00:18    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Hadde det vært utenkelig, om en annen aktør i samme bransje som firmaet du jobber i hadde kommet å sagt at du hadde fått en årslønn på 10-12 millioner for samme jobb hos dem, å bytte jobb? Det tror jeg rett og slett ikke noen ting på.

Hadde det vært snakk om 10-12 mill, så hadde det vært lettere å forstå. I media snakker de om 3, og DA blir det uforståelig. Selvfølgelig drar han ikke for 3 mill.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.12.2006 00:22    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Herregud knerten.

HVIS dette skjer, skrev jeg..
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.12.2006 00:26    Post subject: Reply with quote

Man kan vel aldri forvente at folk skal manøvrere etter annet enn snever egeninteresse, og RBK profitterer jo på det samme når de henter spillere. Men man kan jo være naiv å tro at andre ting spiller en rolle også.

Kan tenke meg at endel VIF-folk ler godt om dagen.

Når det er sagt, han har jo fortsatt ikke signert for en annen klubb, og hvordan klubben kan gi han en slik kontrakt og late som det var en 3-årskontrakt er jo utrolig.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 20.12.2006 00:30    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Så fint du spekulerer Kleven, grunden til Roar Strand har været i RBk i alle disse år stikker nok dypere end behov for tryghed.
-
Hvordan folk kan forsvare en klubhore går mig hus forbi, forudsat at han skifter altså.

Selvfølgelig er det flere grunner til det. Blandt annet ble jo etterhvert rbks årlige europacupspill en grunn til å bli værende. Men ren spekulasjon er det nok ikke fra min side.

http://www.byavisa.no/bya...?artid=860

Quote:

Kontinuitetsbæreren Strand har fått nok av utenlandstilbud, blant annet fra England, Tyskland, Hellas. Et par ganger var det nære på å ende i utlendighet.
- Jeg valgte det trygge. Kunne nok tenkt meg noen år i utlandet, og tror jeg hadde trivdes. Men vi fikk barn såpass tidlig og valgte derfor å være i Trondheim. Hadde jeg dratt ut, ville jeg neppe ha opplevd like mye, i forhold til trofeer og titler. I RBK har jeg fått mulighet til å delta i Champions League flere år på rad. Hadde tilværelsen bestått i å slite benken i utlandet, tror jeg heller ikke mine to VM-sluttspill ville ha gitt seg, utdyper Strand.

-
For all del, forsvare og forsvare. Du kaller han en klubbhore, jeg venter å ser på om han drar eller ikke. Drar han ikke får han respekt fra meg ihvertfall, mens dere ser på det som en selvfølgelighet at han burde bli. Det er vel eneste forskjellen. Jeg blir svært skuffet over han hvis han drar. Tror ikke at han gjør det, med mindre han får et _veldig_ godt tilbud.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2006 00:37    Post subject: Reply with quote

Hvor har jeg sagt at jeg forventer at han bliver? Jeg forventer at han drar, han har gjort det før, og det overrasker ikke mig når/hvis han gør det igen.
Mht. til Strand viser det jo netop bare at han ikke tænker penger som visse andre?
Hvad er et godt tilbud? Hvor mye tror du Iversen fik i sign-on-fee + årsløn+ salget af sin lejlighed. Sikkert det du kalder et _veldig_ godt tilbud.
Året efter går han gratis...

Medlem nr. 2477
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 00:40    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Du kaller han en klubbhore, jeg venter å ser på om han drar eller ikke.

Bra sagt! Lojalitet er én ting. Man må også ha andre ting. Ambisjoner er en av dem. Hvis klubben ikke kan tilby det man forventer, er det greit med en klausul hvor man kan få dét. Jeg tipper han blir. Hvis ikke skal jeg kaste den første steinen Razz
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2006 00:43    Post subject: Reply with quote

Om Iversen skifter klub eller ikke, ændrer ikke ved at han er en klubhore.

Medlem nr. 2477
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 20.12.2006 00:44    Post subject: Reply with quote

Jeg mente ikke at du trodde han kom til å bli, men at dere forventer det av han, at det er det eneste anstendige. At han er antikrist hvis han drar. Har ikke tenkt å tallfeste hva jeg tror som må til for at Steffen drar. Jeg håper å tror han blir, med mindre han får så mye penger at det blir vanskelig å se for seg hvordan han kan si nei til tilbudet.

Når det gjelder Roar så har du jo rett i det. Mente bare at det ikke nødvendigvis var den hardcore kjærligheten til drakta og rbk som var den ene store grunnen til at han ble i klubben, men at like så viktige ting som familie også spilte en stor rolle. Hadde han ikke vunnet og spilt CL hvert år hadde vel også mulighetene vært større for at han hadde reist ut, som han påpeker selv.

Hvis han blir ut karriæren tross stor interesse fra utlandet vil jeg nå si at han ihvertfall fra min side mister stemplet som klubbhore.

Last edited by Hedning on 20.12.2006 00:48; edited 3 times in total
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 00:45    Post subject: Reply with quote

iKing wrote:
Hvordan vet vi at dette er en tabbe av Bratseth. At han hentet Steffen har tross alt bidratt til at vi tok gull i år. Dersom dette var et av kravene til Steffen når han kom, så synes jeg det uansett var et bra valg av Bratseth. Bedre å ha Steffen ett år og ta gull, enn å havne midt på tabellen på grunn av at vi ønsker å tenke langsiktig.

Skal prøve å være kortfattet.Tabbekvoten til Bratseth er brukt opp. Tap grunnet feilkjøp de siste 4 årene er i 100 mill.-klassen. OBR-avskjeden, og ansettelsen av daværende hjelpetrener. Feigheten da Perry misslyktes. Sa nei til talentspeidere i klubben for 2 år siden, inntil Høgmo overtalte han til å få Torbjørnsen ansatt. Svak forhandlingsleder. Spillere blir tilbudt eks.vis 2 årskontrakter, men alle som en, nesten uten unntak får det som de vill etter noen runder på brakka, minnst 1 år ekstra. Han er rett og slett ikke rett mann for den kansje viktigste jobben i RBK. Embarassed

Last edited by skjæringen on 20.12.2006 00:48; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2006 00:47    Post subject: Reply with quote

Nu forstår jeg hvad du mente mtp. Roar

Knapt så enige angående Iversen. Ja, jeg forventer at han er lidt "anstændig". Det er vel ikke for meget forlangt at man lærer af tidligere fejl(Tottenham). Hvis han går gratis til Genk(?!?) er det endnu et slag i ansigtet på klubben.
Men at Brakka vender den anden kind til, er selvfølgelig ikke hans skyld.

Medlem nr. 2477
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 00:56    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Om Iversen skifter klub eller ikke, ændrer ikke ved at han er en klubhore.

Kjære vene. Han har spilt for FIRE klubber. Hva er da IKKE en klubbhore? (btw, Roar Strand har spilt for erkerival Molde.)
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2006 00:58    Post subject: Reply with quote

Og så? Kjære ven, han er stadig en klub hore.

EDIT: Forresten har Erik oftun også spilt i Molde, hvor vil du hen?

Medlem nr. 2477
Back to top
Genkstar
Junior

PostPosted: 20.12.2006 01:11    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
We will keep you informed, but we probably know less than you.

Ok thx
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 01:16    Post subject: Reply with quote

Iversen probably won't go to such a sucky club as Genk anyways.
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 01:37    Post subject: Reply with quote

Folkens om SI går nå, så er det ikke mer en jeg forventer av ham. Om han ikke går så overrasker han meg. Hva som jeg derimot mener er fullstendig uforståelig er den kontrakten han har fått med RBK. Dette er jo noe av det største knefall jeg noensinne har sett for en enkelt spiller.

Kjære Rune Bratseth, se til helvete å pakk sammen, du har gjort nok ugang og det gjelder deg også Nils Skutle. Kom dere vekk før dere ødelegger klubben min fullstendig.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 01:58    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:
Feil...hadde vært totalt utenkelig for meg. Ser ut som dette sier en god del om din egen tilhørighet til klubben balla.

Stakkers pengeslaver....
"Thy money perish with thee"

Hvor mye tjente SI på dette året i RBK. (lønn, SOF, leiligheten..) nesten 10 mill ?

Blir ikke det minste overasket om han dra, men stakkars fyr, hvis penger så til de grader styrer livet hans som jeg har inntrykk av at det gjør.

Jada du er så flink og flott atte, er relativt lett å sitte og si sånt når man ikke trenger å bevise hva man egentlig hadde gjort. Og dette sier ingenting om min tilhørighet til klubben. Dette sier enkelt og greit bare at jeg er en realist som faktisk klarer å se nøytralt på slike saker. Som sagt tidligere så ville 99.9% valgt penger i utlandet, og jeg ler like rått hver eneste gang jeg ser hovne supportere sitter og syter over at spillere velger å tjene seg noen kroner ekstra. Og når man i tillegg starter dette uten at overgangen har skjedd så blir det hele enda mer latterlig.

Det er like enkelt for deg å sitte og si at du ikke hadde gått for pengene som det er for meg å si at om jeg vinner i lotto så skal jeg brenne alle pengene og bruke aska til å gjødsle Lerkendal. For det kommer aldri til å skje.
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 20.12.2006 02:00    Post subject: Reply with quote

Var greit med en oppfriskning av Litj-Ivers' lojalitet, kjenner jeg..
fra en blog fra tiden da han kom fra enga: For folk med dårlig hukommelse

Steffens avskjed med Rosenborg fortonet seg slik: Roping av "Aldri mer Rosenborg!" samt vising av fingern til supportere.

Flere ganger siden vist fingern til RBK-supportere, samt flere tilfeller av drittslenging.

”Jeg kan ikke helt se at jeg kan bli Rosenborg-spiller etter dette.” Til Dagsavisen dagen etter sølvfeiringen.

”Det blir veldig vanskelig å dra til Rosenborg etter å ha vært her. Jeg er blitt tatt utrolig godt imot av publikum. Det hadde vært dolking i ryggen å dra dit”. (Iversen til VG under sølvfesten i 2004)

”Det blir ikke pengene, men pakken som avgjør.” Samme intervju i VG 2004.

”Han holder jo på å bli litt uspiselig her oppe, gjør han ikke?” Bratseth i Trønder-Avisa 1.november da han benekter at Iversen skulle være aktuell for RBK.

Under VIFs gullfest i Oktober 2005, var Steffen særs aktiv i syngingen av "Rosenborg er ræva!"

På vei ut av spillerbussen og inn i Rådhuset i Oslo, ropte Steffen til fans og presse: "Æ e ækte Vål'enga-gutt! Det har æ alltid vært!"
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 02:05    Post subject: Reply with quote

ace, så lenge vi har ett styre som er bundet på hender og føtter(hvor hvert enkelt styremedlem er nikkedokker) så lever nok SKUTLE og Bratseth i den uforstyrrende verden, så lenge vi medlemmer av klubben sitter passiv. Er det ikke på tide å vokne opp forumdeltagere?
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 20.12.2006 02:36    Post subject: Reply with quote

Helt enig, på tide at supporterne sier i fra om at vi ikke er videre imponert med ledelsen og måten de bruker pengene på (blant mange andre ting), og hvordan de legger seg flate for spillerne. Det skal være en ære å få spille for rbk, ikke slik at spillerne dikterer alle betingelsene. Særlig S. I. og F. J. er veldig stygge. Den legger man mye penger i for å få i klubben bare for å gi han muligheten for å gå gratis etter 1 sesong??? Den andre syter og truer med å gå bare for å få gullkontrakt på et tidspunkt han ikke engang presterer! Vel dersom noen er flinke til å få i gang en måte å markere dette på så har de min støtte og jeg skriver gjerne under på en protest.

FFS.
Back to top
shinyskjel
Junior

PostPosted: 20.12.2006 02:39    Post subject: Reply with quote

Iversen virker forferdelig korttenkt.. kanskje like greit at han drar sin kos.

Seier kommer ikke dalende fra himmelen, men må jobbes hardt for her på jorden!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
m1chael
Senior

PostPosted: 20.12.2006 03:00    Post subject: Reply with quote

må si meg enig med ballaballaballa... Er rimelig enkelt å sitte på gjerdet å titte ned og kommentere. Men som nevt tidligere..det finnes noen få unikum som hadde takket nei til millioner, uansett om en har penger i banken eller ikke. Disse ser andre verdier enn penger, men dette er en utdøende rase i dagen fotball, og i verden generelt. Cash is king.. slik har det blitt. Hvis vi ser det hele i sort/hvitt så er Steffen leid inn til å gjøre en jobb, og den har han til de grader gjort så langt.
Syns det er alt for mye hausing rundt dette temaet uten at vi i det hele tatt vet stort. Drar han så drar han, kan heller sitte å syte da. Syns heller vi skal takke han for den jobben han virkelig har gjort i stedet for å kritisere han for noe han enda ikke har gjort, eller KANSKJE kommer til å gjøre. Hvis Litj-Ivers velger å bli, og faktisk da ofrer latterlig mye cash for RBK og supporterene, ja da er det sikkert koolt å få denne linken slengt i trynet.. syns vi skal se på egen tilhørighet før vi rakker ned på andre.

Spillere som Roar Strand kommer vi nok ikke til å ha på lenge lenge.. Finnes en eller to slike i hver klubb. Resten av laget skiftes ut med jevne mellomrom. Grovt sett så finnes det da kun en-tre spillere på hvert enkelt lag som ikke er "klubbhorer".
Hvis vi ikke hadde kvalifisert oss til CL så mange ganger så hadde nok ikke Strand vært her så lenge som han har vært. Hadde Litj-Ivers utsatt turen til Tottenham kunne han kanskje ha spilt for RBK uten "alle" disse klubbskiftene. Hvem vet...er kun spekulasjoner.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 214, 215, 216  Next
Page 55 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb