English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2007
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 61, 62, 63  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Strand
Veteran

PostPosted: 18.12.2006 20:50    Post subject: Reply with quote

Enig med Gina Krog, vi må ikke ha et anker som styrer spillet. I Real Madrid var jobben til Claude Makèlèlè simpel. Vinne tilbake ballen, gi den til Zidane. Dermed sto Zidane for alt det offensive, Claude det defensive. Om man kjører en tilsvarende stil i RBK, der Vidar Riseth (eller en ny defensiv midtbanespiller) vinner ballen og gjør det simpelt ved å gi den til si Marek eller Per Ciljan (Tettey ligger flere hakk bak disse to og burde være reserve). Da kan de fordele baller, forsere ledd med den eller whatnot. Vi må gjøre det vi har spillertyper til! Vi kan ikke la en overambisiøs Vidar leke Zidane og forsøke seg med "nydelige" pasninger (om han får det til, er det jo positivt. Men vi må se hans begrensninger).

Vidar - vinne ball
Per/Marek - fordele den, til enten Steffen som oppspillspunkt eller vinger. Den inderløperen som ikke får ballen må ofc gjøre seg spillbar.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert

PostPosted: 18.12.2006 20:57    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Makèlèlè

"Grøss". Hvorfor skriver du navnet på den måten? For det første er det feil(Makélélé er det rette), og for det andre holder "Makelele" i massevis.

For øvrig er jeg enig i at ballvinneregenskapene og evnen til virkelig å dekke hele området i bredden på egen halvdel er det viktigste med tanke på denne rollen. Men man sier jo ikke nei takk dersom en passende kandidat også har en utsøkt pasningsfot f.eks.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.12.2006 20:58    Post subject: Reply with quote

De kan jo spille til backene på vei fremover også, Manus.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 18.12.2006 21:04    Post subject: Reply with quote

Hvis mr Stoor forsvarer en høyrebackplass, tror jeg Strand spiller indreløper neste år. Det bør gå på bekostning av Riseth, som må ut, eller tilbake dit han er best. Laget vil få pasningssikkerhet bakfra med Sapara.
Han vil spille mye raskere og mere presist igjennom motstanderens midtbaneledd, enn hva Riseth gjør. Denne sammensetningen av midtbanen er sikkert svakere defensivt, men vi vil få flere i avslutningsfasen av angrepene, flere avslutninger som igjen gir flere mål. Sapara-Strand-Skjelbred håper jeg på, men jeg tviler.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 18.12.2006 21:45    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
De kan jo spille til backene på vei fremover også, Manus.

Heldigvis er ikke jeg hovedtrener Razz
Back to top
oddrane
Veteran

PostPosted: 18.12.2006 21:48    Post subject: Reply with quote

Også er det litt forskjell på å ha en Zidane som har ansvaret for det offensive spillet og en Skjelbred.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.12.2006 21:55    Post subject: Reply with quote

Det er lidt forskel i modstanderne også, da.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Strand
Veteran

PostPosted: 18.12.2006 22:00    Post subject: Reply with quote

Sapara blir for oss en Zidane kontra motstanden. Det samme blir Skjelbred når han kommer i form. I Europa har vi da klart oss bra før uten Zidane, men tidene har endret seg. Vi må bli stabile i Norge først, før vi kan bli som i 99. Men nå mister vi sikkert Iversen...
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 18.12.2006 22:51    Post subject: Reply with quote

Så da får vi vel krysse fingrene for at LSK, Brann eller Vålerengen ikke anskaffer en Materazzi da :p
Nero
Proff

PostPosted: 19.12.2006 05:40    Post subject: Reply with quote

All ære til en superveteran som Strand! Men vi gjør oss selv en bjørnetjeneste hvis vi bruker ham som indreløper neste sesong. Han er definitivt på hell som spiller, og vi trenger å utvikle de unge vi har på midten.

Dette gjelder forøvrig på andre plasser som Strand kan spille også, ving, back. Men det er ikke like opplagt at det er andre kandidater på de plassene, spesielt ikke hvis vi regner med skader/karantene.

Når det gjelder Riseth så hadde det vært en fordel om noen kunne lære ham å spille bare enkle pasninger fra nå av.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 19.12.2006 18:59    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Om man kjører en tilsvarende stil i RBK, der Vidar Riseth (eller en ny defensiv midtbanespiller) vinner ballen og gjør det simpelt ved å gi den til si Marek eller Per Ciljan (Tettey ligger flere hakk bak disse to og burde være reserve).

Jeg fatter ikke, hva har Ciljan bevist iår som tilsier at han er flere hakk bedre enn Tettey? Latterlig komentar!

Når det gjelder neste sesong så håper jeg Tettey får sjansen som det defenvie ankeret allerede den første (trenings)kampen i 2007.
Han trenger tillit og tid til å venne til seg spillet som anker, og Tettey bør få de sjansene han kan få. 21år vs. 35år (april 2007) enkelt valg!
gm
Veteran

PostPosted: 19.12.2006 20:22    Post subject: Reply with quote

Nero mener du at Roar Strand ikke forsvarer en plass på laget? Den skal du få problemer med å forklare. Roar var kanskje vår beste spiller i år, og vil helt sikkert være like god i sitt siste år.
Back to top
olaola80
Senior

PostPosted: 19.12.2006 20:36    Post subject: Reply with quote

Roar kan like godt ta den defensive midtbanerollen! Han kan være ryddegutt og sette i gang Sapara og Skjelbred. Kanskje han holder seg skadefri hele sistesesongen også da?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 19.12.2006 20:59    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Jeg fatter ikke, hva har Ciljan bevist iår som tilsier at han er flere hakk bedre enn Tettey? Latterlig komentar!

Skjelbred beviste i fjor, deler av årets sesong at han er bedre enn Tettey. Tettey er grei nok, men er enda ikke god nok i forhold til hva en kan forvente av en spiller i rbk.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 19.12.2006 21:23    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Nero mener du at Roar Strand ikke forsvarer en plass på laget? Den skal du få problemer med å forklare. Roar var kanskje vår beste spiller i år, og vil helt sikkert være like god i sitt siste år.

Vil ikke påstå at Roar var den beste for RBK i år, maks topp 5, Iversen og Hirschfeld har vert de to klart beste. Også Sapara var bedre i mine øyne.

Og hva anngår Tettey PCS så er PCS bedre pr dags dato, og han har også ett langt større potensiale,
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 19.12.2006 22:59    Post subject: Reply with quote

Enig med Manus og balla angående PCS vs. Tettey. PCS bør gå forann hver gang basert på det de har prestert frem til nå imo. Tettey kan også bli en kjempespiller for oss, men han trenger mer tid. Strand blir vel mer (super)reserve til neste år så lenge Stoor gjør jobben sin som back?
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 08:37    Post subject: Reply with quote

Hvordan har strand spilt seg ut av laget? Han er den eneste som ofrer alt alltid. Bryr seg fint lite om det er er Hønefoss eller Real Madrid som står på motsatt banehalvdel. Det kan du ikke si om noen andre i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Nero
Proff

PostPosted: 20.12.2006 10:54    Post subject: Reply with quote

Har ikke sagt at Strand har spilt seg ut av laget. Men han er på grensen til pensjonsalderen nå, og i indreløperrollen der han er best har vi Sapara, Skjelbred og Tettey. Skal Strand få plass der, må vi ofre en av de andre. Det er meget kortsiktig tenkt.

På back-plassen har han i høst vist at han ikke er god nok. Det sier han selv også, at han ikke liker å spille der.

Hvor skal Strand spille mener dere da?

I mine øyne er det best å ha han som en super-reserve neste sesong.
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 20.12.2006 14:53    Post subject: Reply with quote

Strand har tidligere spilt både høyre- og venstreving med stort hell, og kan absolutt være en backup for laget der neste sesong.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2006 15:12    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Det kan du ikke si om noen andre i Rosenborg.

Jeg synes Skjelbred står bra på uansett motstand. Beina går jo hele tida, og ofte løper han nesten 50 meter i full fart bare for å presse keeperen. Det er gledelig å se at han har tatt opp arven etter Strand på det feltet, synes jeg.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 15:20    Post subject: Reply with quote

Når Roar løper 50 meter for å ta ballen, ser du en innbitthet og sikkerhet du ikke finner hos noen andre. Du vet at han får ballen og at han takler klokkerent. Per må få noen år til med erfaring før han er på samme nivå, men han har absolutt muligheten til å bli like god.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
gm
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 21:27    Post subject: Reply with quote

Nero, du mener at Roar har spilt så dårlig på høyrebackplass i høst. De kampene har ikke jeg sett. Han var veldig veldig bra, spesielt husker jeg hjemmekampen mot Vif, der han var fantastisk. Hareide ville ha Roar med på landslaget igjen, fordi han var landets beste høyreback. Skjønner ikke at Rbk supportere får seg til å skrive negativt om Roar. Laget fikk en ny dimensjon med Roar på høyreback. Håper han avslutter karrieren med en stor sesong. Og det gjør han.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.12.2006 21:43    Post subject: Reply with quote

Roar har også tidligere spilt veldig bra på høyreback i serien (spesielt hjemme på Lerkendal). Imidlertid har han ofte sviktet i den posisjonen når motstanderen har blitt bedre, f.eks. i CL høsten 2002.

Derfor mener jeg at vi må satse på Stoor i denne posisjonen, og la Strand kjempe om plass som indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 20.12.2006 21:44    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Skjelbred beviste i fjor, deler av årets sesong at han er bedre enn Tettey. Tettey er grei nok, men er enda ikke god nok i forhold til hva en kan forvente av en spiller i rbk.

Tettey god nok i forhold til hva man kan forvente av en RBK-spiller. Tettey har hatt en bedre sesong totaltsett enn Per Ciljan, etter min mening. Per viser glimtvis storspill men har ikke vært like jevn som Tettey. Opprasjonen skal selvfølgelig ta deler av skylden her, men uansett mener jeg ikke Ciljan er mye bedre enn Tettey pr. dags. dato. Det blir en feil påstand etter min mening.
Nero
Proff

PostPosted: 21.12.2006 08:55    Post subject: Reply with quote

Eh, fordi om Roar har vært den mest selvoppofrende spilleren Rosenborg har hatt, og en av de beste, så må det vel likevel gå an å si fra om det som ikke er bra også. Når det gjelder back-plassen, så har han en tendens til av og til å komme med noen horrible tversoverpasninger. Noe som for all del må unngås fra akkurat den posisjonen. Selv har han sagt at han ikke liker å spille back. Da er det et naturlig resonnement at vi heller bør satse på en typisk back-spiller, istedet for "poteten" Roar som er så god at han kan brukes på de fleste plasser, men ikke like god alle plasser.

Når det gjelder ving så kan han spille godt der også, men han er ingen spesialisert ving-spiller, så vi burde heller satse på å få en slik istedet. Som indreløper er han fortsatt kanskje den beste vi har. Jeg syntes også at han var vår beste spiller i flere kamper i første halvdel av sesongen. Men skal vi gi ham plassen så må vi som sagt ofre en av de unge nye som vi ønsker skal bære laget i framtiden. Det mener jeg er å gjøre oss selv en bjørnetjeneste. Dertil kommer også at han ofte ikke orker spille særlig mer enn 60 min per kamp for tiden. Derfor Roar som en superreserve.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 61, 62, 63  Next
Page 19 of 63

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb