| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 17.12.2006 19:51 Post subject: |
|
|
| PÃ¥ hvilket grunnlag kan du uttale deg om det? |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 17.12.2006 19:54 Post subject: |
|
|
Etter hans uttaleser å beregne så er dette siste vi har hørt fra ham i Norge på en stund. Han har sagt flere ganger den siste tiden at han vil prøve treneryrke i utlandet.
De fleste som er interisert i fotball har nok fått med seg det... _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 17.12.2006 19:56 Post subject: |
|
|
Eggens avgang er en konsekvens av den debatten som pågår i toppfotballmiljøet om trenerens rolle.
Skal treneren konsentrere seg om å gjøre en begrenset jobb, trene spillerne og føre laget etter instruks fra en sportslig ansvarlig. Eller skal treneren være sjef, jfr Nils Arne eller kanskje engelske managere.
Knut Torbjørn Eggen er tilhenger av sistnevnte, mens FFK ønsker seg større kontroll.
Men fullt så enkelt er det heller ikke. Andre ting spiller også inn. Jeg tror Eggen kunne godtatt mer dersom han hadde følt at klubben hadde støtta ham mer. Jeg bor her nede og er sjokka over folks urealistiske forventninger til Eggen og FFK. Idioter jeg treffer kommer med superargument som "Han har jo ikke utvikla en eneste toppspiller", og på lederplass i lokalavisa står det at FFK burde slippe nedrykkskamp i serien. (Omtrent fire klubber var utenfor fare i år.)
Styret har vært feige, og selv om de innser at Eggen er et kupp, lot de være å gå ut og møte kritikken. Det har skuffa Eggen, og gikk ut i media og sa at han savnet støtte fra klubbledelsen. Selv ikke da kom styret på banen.
Det er synd, for med en dobling av budsjett og nytt stadion midt i byen, kunne FFK tatt steget mot målet sitt. Men uten Eggen har jeg ikke troa på at de kommer seg ut av nedrykkskampen. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.12.2006 20:44 Post subject: |
|
|
Litt inside info, dette dreier seg engentlig om en krangel mellom KTE og asfalthodet, samt at tidligere investor Terje Høili ser sitt snitt til å si takk for sist til styret i FFK. KTE og asfalthodet er flere ganger sett i åpenlys krangel, sies det. Høili ønsker makta fra bakrommet og har alliert seg med asfalthodet, samt endel aktører innad i klubben og vips så var KTE ute.
Ser frem til masse artig lesing i Fredrikstad Blad fremover, samt en rekke afrikanske spillere, med John Shittu på slep, ho ho! Tror dette kan bli skøy! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 17.12.2006 21:04 Post subject: |
|
|
Jeg tror det kan bli 1 divisjon, men mye faller på hvem den nye treneren blir. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 17.12.2006 22:06 Post subject: |
|
|
Ja, det blir spennende å se. FFK kan liksom ikke velge og vrake. Jeg tipper Vegard Skogheim er en råheit kandidat. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 17.12.2006 23:11 Post subject: |
|
|
Han er ansatt som assistent i Ham-Kam! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.12.2006 12:22 Post subject: |
|
|
| VG bekrefter mye av det ace skrev: Morgan begynte i sommer å kjøpe spillere som Eggen ikke ville ha, og det med støtte fra Høili. Synes ikke det er rart at Eggen drar sin vei. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 18.12.2006 12:48 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | Han er ansatt som assistent i Ham-Kam! |
Ja, i tillegg har han ikke erfaring som trener på toppnivå. Så det blir spennende å se. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.12.2006 10:24 Post subject: |
|
|
| Ser ut som hele gjengen har vært på fylla kvelden før. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 19.12.2006 10:33 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | Ser frem til masse artig lesing i Fredrikstad Blad fremover, samt en rekke afrikanske spillere, med John Shittu på slep, ho ho! Tror dette kan bli skøy! |
Off Topic, men... Det er merkelig hvor godt samarbeidsklimaet mellom Lyn og Shittu har blitt, f.eks vedr. Edu og nå masse nye spillere på prøvespill, etter at MA gikk til FFK.
Begynner å tvile mer og mer på at Shittu har så mange svin på skogen som det ble hevdet den gangen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.12.2006 11:05 Post subject: |
|
|
| Hjelper ikke med nytt stadion, med Morgan som sjef rykker FFK ned. Ikke lett å finne en topptrener nå. Jørn Andersen? Om han er rett mann er mer usikkert...... |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 19.12.2006 11:35 Post subject: |
|
|
Uten Eggen blir det vanskelig. Man kan alternativt se på det som at Lyn ikke ble gode før Morgan kom dit. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.12.2006 12:51 Post subject: |
|
|
| Lyn har vel ikke hatt noen særlig framgang på banen under Morgans periode. Morgan var ikke så veldig populær da han forlot Lyn. Hvor lenge han blir i FFK skal bli spennende å se.... Han lever iallefall ganske farlig, vil jeg tro. Kontroversiell er han uansett, i likhet med badegutten. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 19.12.2006 14:11 Post subject: |
|
|
Ifølge Dagbladet kan Raymond Kvisvik avkrefte at KTE har hatt en maktkamp med seg selv:
- Selv om mange medier har gitt uttrykk for store konflikter mellom Knut Torbjørn og Eggen, kjenner jeg ikke til noen maktkamp her, sier han.
http://www.dagbladet.no/s...86545.html |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 19.12.2006 18:02 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | Off Topic, men... Det er merkelig hvor godt samarbeidsklimaet mellom Lyn og Shittu har blitt, f.eks vedr. Edu og nå masse nye spillere på prøvespill, etter at MA gikk til FFK.
Begynner å tvile mer og mer på at Shittu har så mange svin på skogen som det ble hevdet den gangen. |
Tror heller både Lyn og FFK vil være venn med Shittu, slik at de får høye pengesummer fra de spillerne de selger videre.
Heller venn (penger), enn ikke venn (ikke penger)! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 22.12.2006 00:26 Post subject: |
|
|
| Nero wrote: | Ifølge Dagbladet kan Raymond Kvisvik avkrefte at KTE har hatt en maktkamp med seg selv:
- Selv om mange medier har gitt uttrykk for store konflikter mellom Knut Torbjørn og Eggen, kjenner jeg ikke til noen maktkamp her, sier han.
http://www.dagbladet.no/s...86545.html |
Drukket for mange pils til maten?
Ikke maktkamp mellom Knut Torbjørn Eggen og Morgan Andersen, står det. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 22.12.2006 09:16 Post subject: |
|
|
| De har vel rettet på det da... Sikkert etter å ha lest RBKweb. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 22.12.2006 09:43 Post subject: |
|
|
Journalisten hadde sikkert en pils eller tre for mye før han begynte å skrive.. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 08.05.2007 20:05 Post subject: |
|
|
Tarik Elyounoussi stilte til nettpart, og fikk følgende sp.mål:
Landslag
NÃ¥r du spiller u21 landskamper for norge, kan du da ved et senere tidspunkt spille alandskamper for Marokko??
Fra: Andreas fra Flekkerøy
Svar: ja, det kan jeg!
Hæ? Når han først har spilt kamper for et land, kan han da bytte? |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 08.05.2007 20:10 Post subject: |
|
|
| A-lagskamper er offesielle kamper, så ja det kan han. Men blir nok Norge på Tarik. Er flere som har spilt u-landskamper for et land og a-kamper for et annet, kommer ikke på noen eksempeler nå men. El-Fakri hadde vel så vidt jeg husker tilbud om å spille for Marokko i sin tid. Tarik har vel norsk pass, men marokkanske foreldre, da kan han velge hvilket land han vil spille for. Når han har spilt a-landslagskamper er han tapt for det andre landet. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 08.05.2007 20:16 Post subject: |
|
|
| Greit, jeg trodde det var landskamper generelt. |
|
| Back to top |