| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sveinung Junior
|
Posted: 12.03.2021 11:06 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Spiller vi med angreps-a-laget i sort og forsvars-a-laget i rosa?
1-0 til rosa enn så lenge etter fint spill av juniorene i rosa og litt sløvt forsvarsspill hos sort i åpningsminuttene. |
Det er førstelaget minus førstelagets forsvarsfirer (sort) mot andrelaget + førstelagets forsvarsfirer (rosa).
Sort
----------------------- Tangvik
Andersson ----- Serbecic - Valsvik --- Chrupalla
---------------- Henriksen - Tagseth
Ceïde -------------- Zachariassen ------ Vecchia
------------------------- Dino
Rosa
---------------------- Hansen
Augustinsson -- Hovland -- Holmar ----- Reitan
-------------- Konradsen -- Ceïde
Kulego -------------- Holse ------------- Engen Vik
------------------------RWP
Last edited by Sveinung on 12.03.2021 11:23; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.03.2021 11:07 Post subject: |
|
|
Ja, var det jeg mente det så ut som  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.03.2021 12:02 Post subject: |
|
|
| Interessant at Tagseth er inne på "førstelaget" |
|
| Back to top |
|
 |
3rl3nd Rutinert
|
Posted: 12.03.2021 13:11 Post subject: |
|
|
Hvordan ser toppet startoppstilling ut?
Det virker som vi skal spille med to sittende midtbanespillere. Med utgangspunkt i det, og i at Per er skadefri, er dette min ønskede XI.
Hansen
Reitan - Hovland - Holmar - Augustinsson
Henrix - PCS
Holse
Ceide - Dino - Vecchia
Zachen blir ofret, han har ikke riktig skillset til den framskutte midtbanerollen.
Bytt gjerne ut Hovland med en bedre, mer spillende stopper. Besim har ikke overbevist meg enda utifra de internkampene jeg har sett, men det er tynt grunnlag å dømme på.
Om Åge er overbevist om at to sittende er veien til suksess, må den tredje på midtbanen være bevegelig, god til å kombinere og til å tre gjennom vinger og backer. Der er Holse best i troppen. _________________ Troillan i tykt og tynt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.03.2021 13:14 Post subject: |
|
|
Hansen
Reitan - Hendrix- Holmar - Augustinsson
Tagseth - PCS
Holse/Zach
Ceide - Dino - Vecchia
Holse og Zach kan bytte på ut i fra forventet kampbilde / kamputviklingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sveinung Junior
|
Posted: 12.03.2021 14:11 Post subject: |
|
|
Trond Henriksen ropte ut i frustrasjon i dag under internkampen at "når Dino møter, må du stikk inn bak!" Tipper han snakket om 10er-rollen.
Tror egentlig Zachariassen kan bli god i 10er-rollen, han trenger bare litt tid til å finne ut av timingen (ref. Helland i Rasmus&Saga). På Frøya scoret han jo mål etter et nydelig løp i bakrommet, så jeg tror nok vi vil kunne få glede ut av Doffen i år også.
Jeg er mest spent på hva vi skal gjøre med Holse. Han hadde en ganske god sesong i fjor, ser ikke ut til å prioriteres i dag og passer kanskje ikke det nye systemet så godt. Det er mulig det hadde vært best å selge ham før verdien synker.
Siden han liker godt å holde i ballen, hadde Rosenborg i alle fall fått en langt annerledes angrepsprofil med Holse i 10er-rollen i stedet for Zachariassen. Kan se for meg at Holse kan være nyttig mot lavtliggende lag, hvor han kan fungere som en slags boksåpner. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.03.2021 14:18 Post subject: |
|
|
Førstelaget i midtbane og angrep spilte veldig tydelig med klassisk treer på midtbanen, men i mine øyne er bruken av Henriksen i den dype rollen fortsatt feil. Han faller veldig, veldig dypt, uten at noen av stopperne av den grunn fyller på offensivt, så vi blir veldig baktunge i en 5-2-3. Det er ett problem. Det andre problemet er at avstanden mellom ham og indreløperne blir så stor at vi i praksis enten må spille ut på en ferdig isolert back eller en lang pasning på en indreløper som kommer møtende hjem igjen. Da får vi den der støttepasningsfotballen vi har sett så mye av.
Ellers synes jeg tempoet er brukbart, men nivået er ganske lavt. Mange unøyaktigheter som ødelegger, pasninger bak medspiller, og mange rene alibiinvolveringer når man åpenbart har mistet alt av oversikt. Slår stikkere og innlegg i forlatte rom uten å kikke opp. Begge Rosenborg-lagene skaper lite sjanser, og det er vel nesten forsvarsspillerne som fremstår giftigst, med 3(?) avslutninger i tverrligger, og dessuten svært dårlig forsvarsspill på begge målene.
Jeg synes vel egentlig ikke at duellen førstefirer mot førstesekser gav så veldig positive svar. Dårlig angrepsspill fra svart, litt bedre med Holse, men rosa forsvar klarte likevel ikke å holde unna, og slipper inn et billig mål (og burde virkelig ha sluppet inn ett til). Nykommer Augustinsson på venstre back er bra defensivt, men det er veldig tydelig hvorfor dette ikke er noen målpoengkonge, ikke bare på grunn av manglende offensiv vilje posisjoneringsmessig, men ikke minst fordi han velger støtte med ball hver eneste gang. Førstestopperne er jo faktisk ikke helt solide foran eget mål, og bidrar jo dessuten heller labert når deres eget lag har ballen. Usikre hver gang. Når man kan sammenligne direkte med hvordan Serbecic behandler ball på motsatt lag, så skjønner man hvorfor Åge leter etter løsninger der, om det enn er Besim eller Henriksen. Han har alltid tid med ball, blir veldig sjelden tvunget til å slå hjemover, og leverer nesten alltid en pasning med mening. Serbecic ble jo ikke utfordret all verden defensivt av det rosa juniorlaget, så det er ikke noen ren sammenligning per se, men man kan se potensialet i frispillingen med en mer spillende stopper hvis vi bare klarer å finne noen mer passende bevegelser enn snorrette møtebevegelser lenger framme i banen.
Angående angrepsspillet så har vi egentlig ikke kommet noe lenger. Vi spiller oss stadig ned til trengte innlegg fra der sekstenmeteren møter dødlinja, vi sliter stadig med å få fylt på med løp i boksen, og førstemann inn velger stadig vekk en nesten umulig bevegelse på bakre stolpe framfor å true det mest tilgjengelige rommet. Derfor treffer 70% av innleggene keeper på første stolpe. Dino scorer riktignok et mål, men både der og senere demonstrerer han at han fortsatt går inn for tidlig og får ballen bak seg - selv når den slås nesten på målstreken. Det mest lovende synes jeg var kantspillernes interesse for å spille opp hverandre, pluss egentlig Holses etterlengtede boksåpneregenskaper når han fikk spille for svart lag. Vi ser ut som vi er veldig avhengige av at kantspillerne produserer noe på egen hånd, og selv om de virker ganske friske er det veldig lite planlagt bevegelse rundt de. Vi vet jo kantene er gode individuelt, men de må ha litt mer hjelp offensivt for at vi skal lage de store, åpne sjansene vi behøver for å begynne å score mye mål.
Alt i alt synes jeg det er lite imponerende det som vises, særlig offensivt, og jeg sliter med å se hva vi ønsker å gjøre som lag, utover å komme kompakt på overgangene. Riktignok er det to splittede ellevere, men man burde jo kunne forvente at alle har stort sett samme grunnidé offensivt, og den synes jeg fortsatt er fraværende. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 12.03.2021 15:53 Post subject: |
|
|
Kampen var skuffende synes jeg. Mye støtte og mye spill på feilvenfte spillere som stopper farten og rytmen fremover. Dino ser likedan ut som i fjor. Mange touche som fører til lavt tempo. Innlegg kommer når forsvaret er i god balanse og lett klarere. Kantene blir mye alene og må utfordre stort sett en mot en. Hva vi prøver på som skal være vanskelig å forsvare seg mot vet jeg ikke.
Langt ut på siden som igjen må spille tilbake og vi må vende osv.
Nei dette var ikke noe morro å se på stort sett.
Noen gode bevegelser av Vecchia. Andersson kan bli vår nye Meling.
Henriksen dyp stor sett hele tiden og kun lange passninger som mulighet.
Så å si alle oppspill på feilvenfte og da støtte..
Nei litt skuffet altså _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 12.03.2021 16:01 Post subject: |
|
|
Kommer Hoff tror jeg Henriksen blir midtstopper med en gang _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 12.03.2021 17:35 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Ellers synes jeg tempoet er brukbart, men nivået er ganske lavt. Mange unøyaktigheter som ødelegger, pasninger bak medspiller, og mange rene alibiinvolveringer når man åpenbart har mistet alt av oversikt. Slår stikkere og innlegg i forlatte rom uten å kikke opp. |
Man kan jo tenke seg til hvordan det blir når man møter motstander og spillere man ikke kjenner så godt. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 12.03.2021 17:43 Post subject: |
|
|
| Seriøst den kamp i dag var håbløs. Intet i det offensive spil er ændret. Mange løbemaskiner og Dino der sænker tempoet fremme. I tillæg var kanterne lukket helt ned i dag. Ja det er ikke helt så let når det ikke er U19 spillere man ligger overfor. Det bedste ved kampen var således 4 backkæden, der havde meget godt fat. Men Åge hvad er den offensive plan ? Det er som om der ikke findes de rigtige løb der skal gøre andre gode - de fleste står og venter på bolden. Må indrømme jeg blev meget skuffet - når nu Åge har talt om de har terpet og terpet spilmønstre. Allerede nu spår jeg at vi får uendelig svært ved at score imod bedre hold og etableret forsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 12.03.2021 18:04 Post subject: |
|
|
Okay I’m calling it - vi havner utenfor topp4 i år. Det er i alle fall min spådom. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.03.2021 18:35 Post subject: |
|
|
| Dette lover ikke godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 12.03.2021 18:45 Post subject: |
|
|
Svak kamp, med Dino som fortsetter med å dra ned tempoet. Synes nysigneringene gjør det bra, men hva Dino gjør som angriper for oss etter det han har prestert for oss er uforståelig. Synes virkelig vi burde selge han til Malmø for 40 fantasillioner.
Anderson og Vecchia var det mest positive. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 12.03.2021 18:54 Post subject: |
|
|
Mye klaging på spillere her (muligens med rette) men hovedproblemet er fortsatte Hareide da. Han er en gjerrig lavrisiko-trener med fokus på resultat, han er ikke interessert i underholdende fotball. Så da blir det fort noen (mange) kjedelige kamper gitt.
@ibejnar: Hareide har ingen offensiv plan. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 12.03.2021 22:35 Post subject: |
|
|
Underholdning har da en ganske så sterk sammenheng med det å skape trøbbel for motstanders forsvar som en jo må få til for å fylle premieskapet.
Det høres jo ut som gjennomgansmelodien fra de senere år, og det var hverken underholdende eller ga resultat. En av de to må en da kunne få lov til å forvente synes nå jeg. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 12.03.2021 23:01 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er meget relevant at tage en diskussion omkring den offensive plan og vores spillestil. Jeg kan simpelthen ikke se hvad vi vil. Alt er lagt op på at en af vores kanter kan hive noget op af hatten. Der er ingen samspil eller relationer med de 3 løbemaskiner på midten. Dino er kun brugbar hvis vi får slået et indlæg imod ham. Jeg savner relationelle færdigheder og en offensiv der ved hvad planen er og evner at gøre hinanden gode.
Som sagt synes jeg den seneste interne kamp var ren elendighed. Det gik så langsomt og virkede energi og ide forladt. Jeg har min største frygt for når vi møder eks. Molde og Bodø eller bare et voksent hold der gør modstand. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.03.2021 23:46 Post subject: |
|
|
Jeg legger generelt lite i oppkjøring, og spesielt nå som det ikke er annet enn internkamper, men det er jo om ikke annet trist at vi tilsynelatende (så ikke kampen selv) sliter med akkurat det samme vi har gjort mer eller mindre hele veien siden Kåre ble kjip. Det kan heller ikke skyldes all verden på satte mønstre som tar tid å endre, da vi knapt har igjen spillere i en førsteellever fra før Åge kom.
Men jeg skal klare å legge bort romantikken og leve med pragmatikk så lenge vi blir en profesjonell og gjennomført fotballklubb igjen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 13.03.2021 00:48 Post subject: |
|
|
Jeg ser på fotball for å bli underholdt. Om vi skal spille enda en sesong hvor målet er å forsvare oss så kan jeg gjøre noe annet. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.03.2021 22:41 Post subject: |
|
|
Vi klarer rett å slett ikke å sette opp et angrepsspill som er farlig, vanskelig å stoppe som skaper store klare målmuligheter.
Dette hvis vi skal angripe/spille som i intern kampen.
Forsvaret var også shaky med 2 klareringer i tverrligger...
Hvet ikke hvor mye man kan legge i kampen _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 14.03.2021 09:45 Post subject: |
|
|
| Altså der blev jo stort set ikke skabt en åben målschance af vores såkaldte bedste offensiv og spillet gik alt alt for langsomt. Det blev en smule bedre i 2. omgangen hvor man kan se at primært Vecchia og Holse gerne vil kombinere sig igennem og vi forsøger at holde et højt pres. Men jeg føler simpelthen ikke at holdet på nogen måde er afstemt og trækker i samme retning. Generelt er vi vel også for defensivt indstillet især med Henriksen Doff og hvis 3. manden derinde også vil spille til siden og bagud. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.03.2021 13:15 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | Altså der blev jo stort set ikke skabt en åben målschance af vores såkaldte bedste offensiv og spillet gik alt alt for langsomt. |
Ceide hadde ihvertfall minst 2 innlegg som på blank goal ble avsluttet utenfor. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 14.03.2021 17:36 Post subject: |
|
|
Håper vi får tilbake tabell-konkurransen i år, så får vi indirekte også en indikasjon på hvordan folk her inne har trua på prosjektet til Åge.
Takker for referatene fra internkampen. Setter pris på meninger som setter skapet på plass.
Før om årene har jeg ofte sett alt av treningskamper på nett, men kjenner nå at lysten etter å se laget spille må komme av seg selv etter rapporter om at laget har fått tilbake et offensivt spillemønster som begynner å ligne på noe. Om Bodø får det til, så hvorfor ikke Rosenborg?
Håper prosjektet til Åge lykkes, og at Rosenborg nå endelig får på plass mye av det som har vært savnet etter initiativene til Høgmo og Hamrén. Samt at unge spillere som Ceide og Tagseth slår gjennom på ordentlig.
Målsettingene får være topp 3, spill i Europa, og et etablert offensivt spillemønster som gjør at det igjen er morsomt å se Rosenborg spille. Krysser fingrene for at Åge og spillerne lykkes med det!
 |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.03.2021 18:26 Post subject: |
|
|
Hansen
Reitan - Henriksen - Eyolf - Augustinsson
Hoff
Ciljan - Zach
Ceide - Dino - Vecchia
Tipper dette da blir ny førsteellever (når ciljan er tilbake, Holse/tagseth tar rollen hans mens han er skadet) |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.03.2021 22:34 Post subject: |
|
|
Småfrekt å vrake Holse, en av våre klart beste spillere i fjor, og en av få offensive spillere med bevist potensiale for mye målpoeng.
Men oppsettet illustrerer luksusproblemet vi har fått; det må nødvendigvis være noen meget solide navn på benken. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|