English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.02.2021 17:24    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Med Eikrem er de stort sett lysår bedre enn tregosten RBK.

La oss nå ta 5 valium og vente og se i allefall én tellende kamp før vi kjører dommedagsprofetiene. Molde (og Glimt) har en stor fordel nå i forberedelsene. Molde fordi de er gitt fritak pga ecup, Glimt fordi de gir faen i å bidra i den nasjonale dugnaden.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende

PostPosted: 26.02.2021 17:30    Post subject: Reply with quote

Ja da, fullt klar over den kampen, men generelt er det stor forskjell med og uten Eikrem. De hadde vel spilt en tung kamp på torsdag før møtet med rbk også.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 26.02.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

Helt på linje med Sløvsækken. Har lige set kampen igennem. De første 30 er rødt hold klart bedst og faktisk også det meste af 2. omgang, og hvis ikke Åge kan se at Holse skal spille offensivt centralt er der noget helt helt galt. Han er spilbar, og undervejs hele tiden, god på bolden og har det offensive mindset vi mangler derinde. Tror faktisk også han kan gøre Dino markant bedre. Aldeles ubegribeligt hvis man kan vælge et trekløver med Zac, Henriksen og Per. Ingen af dem kan åbne et forsvar. Plus også til Reitan og Veccia. Begge var meget indvolverede i spillet, og Reitan var rigtig stærkt på bolden og duellerne i dag. Fedt at se. Min MOM i dag.
Dino var nærmest usynlig indtil han scorede kort før tid. Man må simpelthen forvente lidt mere fra de kant. Og så fik jeg igen set at Ceide kan sætte en mand, men også at han stadig ikke scorer på de største chancer og stadig vælger forkerte løsninger. Han må og skal forbedre sit slutprodukt, der er ikke eksisteredel. Jeg havde forventet mere derfra. Jeg synes også jeg fik set at Weidesheim Poul ikke er noget alternativ til Dino.
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 26.02.2021 18:44    Post subject: Reply with quote

Det er rett og slett bekymringsverdig at Dino spiller fotball i langbukse og jakke inne i en hall! Minner om dårlig holdning. Kan ikke skylde på at det er kaldt, for da er han for passiv!
larsarus
Legende

PostPosted: 26.02.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

Jeg skal se et par kamper, men herregud om ikke Henriksen overbeviser i den dype rollen på utrolig kort tid! Da går jeg fra "med all respekt til Hareide" til "med null respekt for Hareide" på to kampforløp. Ciljan var det eneste som lignet noe når det gjaldt DM-rollen i hele fjor (av det jeg så).
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 26.02.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Henriksen bør rykkes ned som midtstopper. Han vil være en forstærkning der. Så kan vi måske også pludselig stå med en spillende stopper.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.03.2021 23:35    Post subject: Reply with quote

Planen var å møte Odd søndag. Da det ikke ble noe av, velger RBK i stedet å spille internkamp fredag.

Kampen har avspark klokken 10.30, og adressa.no sender kampen for våre abonnenter. Vi går på lufta klokken 10.15.

Les mer: RBK spiller internkamp fredag: Adressa sender direkte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.03.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

Noen som så dagens treningskamp?
Så ut som en antatt "førsteellever" mot B-laget?
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 05.03.2021 16:48    Post subject: Reply with quote

Virket som et ganske toppet lag ja. Er vel kanskje først og fremst høyrebacken og en stopperplass som fortsatt er i spill inn mot seriestart etter hvert vil jeg tro.

I tillegg så har vi Holse, som nok en gang startet på midtbanen. Skal han nå satses på der eller er det bare midlertidig grunnet skade på Skjelbred og lite andre alternativ? Tagseth og Konradsen spilte på B-laget så kan se ut til at Holse prioriteres over de to, hvis det da ikke har med å gjøre at B-laget skulle ha en grei midtbane også i kampen. Konradsen er riktignok akkurat tilbake i spill og spilte bare 45 min.

Målene ligger forresten ute på RBK.no nå.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.03.2021 00:44    Post subject: Reply with quote

Jeg mener fortsatt Holse vil være bedre på midtbanen. Han var tidvis god på høyrekanten i fjor, men han er i utgangspunktet ikke noen kantspiller. Jeg tror han kommer langt bedre til sin rett på midtbanen, hvor han blir mer involvert i spillet. En langt mer offensivt orientert spiller enn Henriksen/Skjelbred, og er en mer kreativ og ballsikker spiller enn Zachariassen og Konradsen. Med andre ord en type spiller vi mangler på midten, og som vi fort trenger for å spille ut lavtliggende lag. Da holder det ikke bare med løpsmaskiner og defensiv trygghet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.03.2021 11:36    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Ja da, fullt klar over den kampen, men generelt er det stor forskjell med og uten Eikrem. De hadde vel spilt en tung kamp på torsdag før møtet med rbk også.

Kanskje lysår ikke er riktig ordbruk da? Men du la tross alt til modifikatoren "stort sett". Så de er stort sett LYSÅR foran (Den største størrelsen du kunne komme på?), men også noen ganger klart dårligere.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.03.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

I mange kamper har vi sett Molde slitt meget mot svak motstand når Eikrem ikke er på banen. Så setter de han inn og vips vinner de kampen. Han er den viktigste spilleren for Molde. Så ja, jeg har ikke sagt at de aldri spiller dårlig med Eikrem. Det har de gjort, feks mot RBK sist.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2021 10:12    Post subject: Reply with quote

Rosenborg kommer alltid til å slå Molde med Eikrem så lenge vi kan stille med Per. Han er den perfekte spilleren til å ta ut en sånn spiller, fordi han er bedre defensivt på alt Eikrem forsøker på offensivt. Han er tøff nok i duellspillet til at Eikrem er sjanseløs der, og kjapp nok i beina til å slippe å ligge helt som et frimerke, fordi han også er erfaren nok til at Eikrem ikke klarer å snike til seg rom. Veldig effektiv motgift, garantert ligaens verste spiller å møte for Eikrem og Molde.

Jeg vil faktisk hevde de burde benke ham mot oss, og forsøke å vinne 11 mot 11, for med Eikrem og Skjelbred på banen var det faktisk 11 mot 10.

Hvis vi derimot må forsøke det samme med en annen spiller, så er vi fort i mer trøbbel. Doff (og ikke minst Tagseth) er for urutinerte til å passe godt nok på, og Henriksen blir nok i stor grad nøytralisert selv av en sånn jobb, fordi han får for liten arbeidsradius til å kunne slippe Eikrem unna seg med ball i laget. Det er jo på den ene siden mye det som skjer mot de andre lagene, som nok også har fokus på å hindre Eikrem, men ikke har kvaliteten til å få den til, og det er på den andre side grunnen til at Eikrem ikke klarer seg på høyere nivå, der flere lag har midtbanespillere av Skjelbreds kaliber.
Brumle
Proff

PostPosted: 08.03.2021 11:09    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Rosenborg kommer alltid til å slå Molde med Eikrem så lenge vi kan stille med Per.

Her er det bare å satse hus og heim folkens. A sure bet! 100%! Cool
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

Tar gjerne et fornuftig vektet veddemål på det ja.

Ulempen for Molde med å ha Eikrem på banen er jo også at de selv gjør seg avhengige av ham. Som sagt: er de smarte stiller de heller med to av de andre gode midtbanespillerne sine dersom Per er tilgjengelig for Rosenborg. For jeg skal overhodet ikke nekte for at Molde-laget generelt er bedre enn det vi har sett av Rosenborg de siste to sesongene.
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 09.03.2021 13:40    Post subject: Reply with quote

Noen som har gjort seg tanker om hvordan vi ser ut ved seriestart? Jeg forsøker:

Hansen
Reitan, Henriksen, Eyjolfsson, Augustinsson
Zachariassen, Hoff, Holse
Ceide, Islamovic, Vecchia

Synes dette laget er meget spennende. Vil ha Skjelbred inn for Hoff så fort han er skadefri. Opplever at vi har kvalitet og spissferdigheter i alle ledd her.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 09.03.2021 13:54    Post subject: Reply with quote

Håper ikke, men sitter litt med en følelse av at det fort kan bli:

------------------ Hansen -------------------------
-- Reitan - Hovland - Holmar - Augustinsson --
------------- Henriksen - Hoff ------------
---------------- Zachariassen ------------
------- Ceide - Islamovic - Vecchia -----
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.03.2021 14:15    Post subject: Reply with quote

------------------ Hansen -------------------------
-- Reitan - Henriksen - Holmar - Augustinsson --
------------- Hoff - Tagseth ------------
---------------- Holse ------------
------- Ceide - Islamovic - Vecchia -----

Tror kanskje et salg av Zac er nærmere enn det vi tror eller eventuelt at det er sånn Åge ser det for seg når budet på ham kommer.
Zac kommer nok til å spille men skal han i den dype rollen blir det nok så Hoff evt Tagseth holder igjen.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.03.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Hansen

Reitan - Hovland - Eyolf - Augustinsson

Henriksen

Holse - Zach

Ceide - Islamovic - Vecchia

(ikke det jeg håper, men det jeg tror)
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 09.03.2021 16:17    Post subject: Reply with quote

Det laget der lukter det 3-0 tap av på Infertility Arena.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2021 16:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vel strengt tatt seriestarten flyttes ut såpass at laget i første serierunde vil se ut akkurat som man med minst mulig fantasi klarer å gjette seg til at det settes opp. Tipper Holse tar høyrekanten knepent pga defensive kvaliteter.

Ingen overraskelser altså, såpass åpenbart at jeg ikke gidder skrive det ut.
ola.
Veteran

PostPosted: 09.03.2021 16:37    Post subject: Reply with quote

At Ceide starter på høyrekanten tror jeg nesten er like sikkert som at Arne tar venstre. Ellers tror jeg det blir akkurat så forutsigbart som man kan se for seg.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2021 16:39    Post subject: Reply with quote

Han har utmerket seg i internkamper, Ceïde, så mye er sikkert, og i år tror jeg faktisk også han vil klare å ta plassen på egne meritter. Jeg tror bare at vi kommer til å starte med et mer balansert lag i første serierunde.
2mas
Sjef

PostPosted: 11.03.2021 21:53    Post subject: Reply with quote

Fredag viser Adressa hvordan tingenes tilstand er i RBK-leiren, når klubben spiller sin tredje internkamp .

Kampen har avspark klokken 10.30, og adressa.no sender oppgjøret for våre abonnenter.

Internkampen spilles i Stjørdal.

RBK planlegger å spille 45 minutters førsteomgang, og en andreomgang på 30 minutter.

Les mer: RBK spiller internkamp fredag: Adressa sender direkte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende

PostPosted: 12.03.2021 12:02    Post subject: Reply with quote

Spiller vi med angreps-a-laget i sort og forsvars-a-laget i rosa?

1-0 til rosa enn så lenge etter fint spill av juniorene i rosa og litt sløvt forsvarsspill hos sort i åpningsminuttene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 43, 44, 45  Next
Page 14 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb