| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.01.2021 12:51 Post subject: |
|
|
Jeg håper Bodø/Glimt kjøper, og deretter satser blindt på Salvesen som førstevalg. Helt annen type enn Junker, og mye mer i tråd med de feilvalgene vi har holdt på med på spissplassen. Satt på spissen: løpssterk fribryter med betongtouch. Ekstremt norsk spiss.
Hodet er solid plassert på blokka da, selvsagt, men jeg tror Glimt vil få akkurat de samme problemene som vi fikk dersom de gjentar feilen med å skifte ut de produktive spillerne sine med sånne innsatskjemper. Nå har de mistet Hauge, (snart) Junker og Zinckernagel - jeg lurer på om de klarer å finne typene som kan drive offensiven. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.01.2021 13:36 Post subject: |
|
|
| Mye sutring fra spillere for tiden. Forstår Glimt. 15 mill for en spiller som leverte 27 mål i ligaen er faktisk et skambud, og det vet Junker utmerket godt. Så får folk teoretisere markedspris til det vokser kuleramme ut av ørene deres. Muntlig avtale eller ei, når du har signert for ytterligere to år så får man forholde seg til det. Burde være enkelt for kjøpende klubb å øke budet om han er så viktig for dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.01.2021 13:56 Post subject: |
|
|
Nok et aspekt av den moderne fotballen. Spillerne er gitt all makt, og kontrakter gjelder tydeligvis bare én vei.
Det kan vel hende at ting også har endret seg litt i og med at Glimt har sluppet/mistet to av sine viktigste offensive spillere på kort tid.
Jeg synes denne var spesielt kostelig:
| Quote: | | – Avtalen var at jeg skulle komme til Bodø, få ut potensialet mitt, og så skulle jeg videre. De sa at «hvis du scorer 20 mål, så sender vi deg avsted». Jeg scoret 27 mål. Det var på grunn av den lovnaden at jeg syntes Glimt var interessant. Jeg skulle opp, levere, boom, så er det videre. Det har nærmest vært hele min motivasjon for å gjøre det så godt. |
Bra fyr. Hel ved. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 26.01.2021 14:02 Post subject: |
|
|
Kamelåså versjon 2.0. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 26.01.2021 14:05 Post subject: |
|
|
For en tosk!
Skjønner at han vil til Serie A. Men pliis. Budet må vær ordentlig, og hvis han bare skulle innom, hvorfor signere så lang kontrakt? KONTRAKT..... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.01.2021 14:16 Post subject: |
|
|
Skjønner at dere mener spilleren ikke har noe å komme med her, men samtidig kan man spørre seg hvor lurt det er av BG å drite i løfter de har gitt.
Hva er mest verdt, 15 millioner eller en umotivert spiller. Men nå har de vel tjent så mye på salg at de har råd til å sette hardt mot hardt og kaste 15 millioner ut av vinduet. Spørsmålet er om det er en bærekraftig strategi på sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 26.01.2021 14:22 Post subject: |
|
|
Bodø glimt begynner å bli stormannsgale. Å ikke selge spillere som har levert en strålende sesong til fordel for mye større ligaer er ekstremt lite smart.
Hadde budet vært 5-10 mill hadde jeg skjønt det, men 15 mill i dagens marked er faktisk helt greit.
Lett å se at Bodø glimt ikke er en erfaren storklubb siden de går i denne fella. Eliteserien er ikke en blivende plass for de beste spillerne. Det må klubbene bare innse. _________________ I have spoken. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 26.01.2021 14:25 Post subject: |
|
|
| 15 Mill for Junker er et fantastisk bud. Han er en svært begrenset spiller som er veldig avhengig av at laget han spiller på spiller på hans styrke som er å være målsnik. Ville ikke blitt glad om RBK kjøpte han for 5 Mill. |
|
| Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 26.01.2021 14:45 Post subject: |
|
|
Å være målsnik er undervurdert. Men så har vi jo lite erfaring med slike her i klubben de siste årene. _________________ Herre går bra? |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.01.2021 14:59 Post subject: |
|
|
Glimt selger spillere som bare det:
Layouni, Evjen og Hauge.
Zinckernagel fikk spille alle kampene i fjor på bekostning av Tuonekti og Hauge, selv om han var på utgående. T.o.m. Herrem fikk gå midtveis i 19-sesongen til tross for at de jaktet medalje i serien. Sammy Skytte fikk gå etter kun et halvt år i Bodø for en rimelig pris til tross for at Glimt hadde betalt 3-4 millioner da han kom.
Så skal liksom Bjørkan og Berg bort også. Det er greit å skille mellom bærekraftig drift og ren, skjær dumskap.
Tror de fleste fotballspillere forstår BG sin situasjon her. Det er også en uke igjen av vinduet. Mye kan skje. Det bør jo være ganske ukontroversielt å forhandle seg til en bedre pris fremfor å godta det første og beste budet. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.01.2021 15:00 Post subject: |
|
|
Joda, det er bare å ønske Glimt velkommen til toppen av den norske næringskjeden. Greit at også andre får smake på at det kanskje ikke er så lett.
Men herregud for et intervju. Det er jo en ren massakre. Greit nok at klubblojaliteten er død, men dette er noe helt annet.
Rart hvordan flere av disse (Layouni i går) som har gått fra "ingenting" til (aktuelle for) utlandet i Glimt tydeligvis mener at det utelukkende er B/G som skylder dem noe. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 26.01.2021 15:04 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke Glimt får noe mer enn 15 millioner for Junker. Jeg tror heller ikke han klarer å reprodusere de tallene en gang til. Og jeg vil ikke ha ham i Rosenborg, tror han hadde floppet her, på samme vis som Børven. Hans prestasjoner er et resultat av kollektivet Glimt mer enn at han er en så sabla god spiss.
Begynner å bli populært å ut i media og sutre for spillerne i ES nå. Antar vi får se bare mer og mer av det og at det er agentene som trekker i trådene som regel. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 26.01.2021 15:12 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Rart hvordan flere av disse (Layouni i går) som har gått fra "ingenting" til (aktuelle for) utlandet i Glimt tydeligvis mener at det utelukkende er B/G som skylder dem noe. |
Spikern på hodet. "De berettigede", er vel noe med tiden vi lever i. Og så har det noe med grådighet å gjøre så klart. Er litt for mye penger i fotballen i dag.
At Glimt, trener og apparat har reddet karrierene deres og satt dem i denne posisjonen sier de lite om.
Nå får BG virkelig se hvordan det er å ha suksess ja. Hvis de klarer å holde det gående lenger så får de også media etter seg de også. Tviler sterkt på at trener og ledelse vil slipper flere spillere nå om det ikke er store summer i det. Finner jo ikke spiss med kvalitet til en billig penge så lett. |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 26.01.2021 16:38 Post subject: |
|
|
Det viser seg at grunnen til at Layouni er så grinete, er at Glimt og Pyramids bare forhandlet seg imellom angående salget uten å involvere parasit... jeg mener agenten hans. Så til tross for skryten av hvor mye penger han har, samt den latterlige sammenligningen med Helland, så tenker sikkert Layouni at han kunne fått enda mer enn en netto årslønn på ti millioner. Sjarmerende fyr. Håper på strekkskade i første kamp. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.01.2021 16:57 Post subject: |
|
|
| Neste gang vi vinner serien håper jeg vi ikke blir like gode som Glimt var i år. Da må vi jo bare selge spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.01.2021 17:33 Post subject: |
|
|
Da var sutringa i gang.
" – Jeg føler jeg har muligheten til å oppfylle en drøm om å prøve meg i en av verdens største ligaer, men klubben vil ikke engang forhandle. De holder ikke hva de lover. Det gjør meg både skuffet og frustrert. Det er ikke optimalt for meg og min motivasjon å bli frarøvet en slik økonomisk og fotballmessig mulighet, sier Junker til VG. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.01.2021 17:44 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Neste gang vi vinner serien håper jeg vi ikke blir like gode som Glimt var i år. Da må vi jo bare selge spillere. |
Der er sånn det har blitt dessverre. Hadde det vært opp til meg hadde ingen klubber fått lov til å ha mer enn to utlendinger. De store klubbene skulle blitt tvangsoppløst dersom de får blodpenger. Klubber fra land som har for høyt korrupsjonsnivå fjernes fra medlemskap og turneringer. Alt av tv-sendinger fra de store ligaene fjernes. Agenter og agentvirksomhet bannlyses for all tid. Dette erstattes med spillernes egen forening som ikke har overskudd som formål. Innføre makslønn på 5 millioner kroner i året.
Så er det jo sånn at man må være på tå hev. Det krever dyktige folk, ikke nødvendigvis eksrbkere som «kan rbk». Må man ha en plan, ikke bruke vg som basis for spillerkjøp. Man må ha speidere og kontaktnettverk. Kaffe med Sørloth på Brakka hjelper dessverre lite. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.01.2021 19:11 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Neste gang vi vinner serien håper jeg vi ikke blir like gode som Glimt var i år. Da må vi jo bare selge spillere. |
Dette er en naturlig konsekvens av å være god i lille Norge, noe vi selv merket i forrige periode vi spilte god fotball. Midtsjø, Selnæs, Svensson, Holmar, Søderlund og Gykjær mfl forsvant i løpet av ganske kort tid. Enkelte av spillerne vi solgte fikk vi fryktelig godt betalt for og burde være relativt enkelt å erstatte. 20 mill for en 28 år gammel Søderlund er eksempelvis meget god butikk.
Så handler det om hvordan man takler dette. Vi har opprettholdt et visst nivå selv om vi "alltid" har mistet gode spillere - selv om vi nå er i en posisjon hvor en skikkelig opprydning er nødvendig (og vi har fortsatt nok penger til et skikkelig skippertak), mens eksempelvis Sarpsborg og Strømsgodset ikke klarte å fylle på. Glimt klarte det etter å ha mistet Layouni, Evjen og for den saks skyld Herrem i 2019, så får vi se hvordan de nå takler å miste mye av, om ikke hele angrepsrekka, og muligens også noen av de lokale unggutta. Det er mye som skal erstattes, og mye penger redder ikke situasjonen om de ikke forvaltes riktig.
Når det snakkes om å gjenskape handler det ikke bare om prestasjon, men også spillerne bak prestasjonen, som man nødvendigvis mister deler av der vi ligger i næringskjeden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 26.01.2021 20:04 Post subject: |
|
|
Fotballspillere er bortskjemt!
Vær heller ydmyk. Ikke krev salg og begynn å prate ned motivasjonen for neste sesong hvis du ikke blir solgt. Æsj!
Håper crotone leser greia og bare dropper karen. Håper også glimt kjøper Salvesen og han får smake benken.
Men realistisk sett så vet jeg at han blir solgt. Snakker opp Glimt når avtalen er i boks gjør han òg.. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.01.2021 14:02 Post subject: |
|
|
Synes ikke Junker isolert sett er verd særlig mye mer enn 15mill, men det er jo flere interesserte klubber og om crotone byr 15 og ikke vil forhandle om mere og glimt sier nei er de jo i sin fulle rett om de har ansett en markedsverdi rundt 20 for Junker. At han går så åpenlyst ut å sutrer kan bare slå tilbake på ham selv.
enten kjører Glimt den harde linja og han må gå ut kontrakten sin eller de får bud rundt 20 mill eller noe høyere enn 15 og selger.
uansett tror jeg neppe Junker får spille mer for Glimt om han ikke går offentlig ut å beklager.
Kan jo skjønne at han er skuffet og redd for at drømmen glipper, men dette var slappe greier :/ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.01.2021 14:50 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | At han går så åpenlyst ut å sutrer kan bare slå tilbake på ham selv.
...
uansett tror jeg neppe Junker får spille mer for Glimt om han ikke går offentlig ut å beklager.
:/ |
Du ser ikke det å ha 15 millioner + lønn sittende på tribunen som noe som "slår tilbake" på klubben altså? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.01.2021 15:19 Post subject: |
|
|
I akkurat dette tilfellet forstår jeg Junker godt. 15 Mill er sinnsykt bra betalt for han og om de ikke godtar det kommer han aldri til å bli solgt. _________________ "- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller." |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 27.01.2021 15:29 Post subject: |
|
|
| Men det er jo ikke bra betalt for han? At vi fikk 20 for Gytkjær er sinnsykt bra betalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.01.2021 18:57 Post subject: |
|
|
Dette blir jo en vanskelig sak, da det er forskjellige interesser og scenarier involvert.
Kort sakt ønsker Junker seg ut og gir blanke i overgangssummen, mens Glimt vil bli mest mulig kompensert for å slippe sin stjernespiss. Begge parter tenker først og fremst på sine egne interesser, noe som er naturlig. Junker vil til en kulere liga og tjene vesentlig mer penger, mens Glimt nødig vil slippe ham, spesielt siden resten av angrepsrekka er borte.
Så er det vanskelig å sette verdi her, da markedspris og prisforlangende ikke nødvendigvis er det samme. Å kjøpe en meget produktiv målscorer er i seg selv dyrt, men kontraktslengde og tidligere meritter teller selvsagt inn. 15 mill er etter alt å dømme et fair tilbud. Men så er det hvor mye han er verdt for Glimt, som må erstatte enda en angrepsspiller. Økonomisk sett må de ikke selge, sportslig ønsker de ikke å selge, og kan objektivt sett takke nei til alt under et tilbud de ikke kan si nei til.
Men så spiller jo Junker trumfkortet ved å syte i media, og mer eller mindre proklamere at han vil sette seg på bakbeina om han ikke får gå. Det kan selvsagt fort være karriereselvmord - få Serie A-klubber kjøper fra norske benker, og han vil i det minste ha dårligere forhandlingskort i forhold til lønn og posisjon hos eventuelle beilere. Glimt er sånn sett rævkjørt om Junker gjør ord til handling; de sitter med en spiller som egentlig ikke vil spille og kanskje uansett må erstattes, og går samtidig sannsynligvis glipp av 15 millioner.
Høyt spill av den sjarmerende dansken, men jeg tror dessverre det lykkes. Spillere som holder seg selv som gissel har en lei tendens til å lykkes. Det er en del prinsipielle problemer med dette, men jeg forstår om Glimt ikke ønsker å ta en for laget her, selv om det åpenbart kan bite dem i ræva senere. Junker fremstår uansett som en type som fort kan bli gift i systemet, så det er kanskje like greit å ta pengene og (la ham) stikke. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|