English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gustav Valsvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 13.01.2021 18:20    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:


Jeg er ikke en tilhenger av Hovland, og jeg håper at Besim og Holmar blir det faste stopperparet vårt, men har du virkelig så lite fotballfaglig innsikt at du mener at Hovland og Tore ikke har vært det soleklare stopperparet for oss de siste årene?


Fotballfaglig innsikt Love Hehe, jeg kan jo meddele at jeg ikke er spesielt fan av Valsvik heller. Poenget er at hans konkurrent, Hovland ikke akkurat har vært noen "bauta" i forsvaret vårt de siste årene heller. Han sendte oss egenhendig ut av i CL-kvalikk mot Zagreb blant annet. Jeg forstår godt at Valsvik synes han har fått få sjanser, at Hovland, med sine mange tabber skulle være et klokkeklart valg over ham tror jeg flere enn Valsvik har stusset over. Som han selv viser til, og også Zaphod81 gjør, så har han tallene på sin side. Veldig nyttig stallspiller, og har noen ekstremferdigheter i sin duellstyrke samt at jeg synes han er mer stabil og 'rolig i toppen' enn Hovland. Hovland har nok et høyere maksnivå og er langt raskere, men så har man de mange hjerneblødningene da. Nå har ikke jeg sett Besim spille fotball på to år, men om rapportene om hans kamper i Sarajevo stemmer så håper og tror jeg at det blir ham og Eyjolfsson som blir vårt foretrukne stopperpar neste år. Og jeg skjønner om Valsvik ikke vil godta å sitte på benken og heller ønsker å gå til .. f.eks Godset.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2021 19:47    Post subject: Reply with quote

Bjarmann:

- Valsvik har to år igjen av kontrakten med Rosenborg, men han er tilgjengelig. Det har litt med økonomi å gjøre, Rosenborg har et litt annet lønnsnivå enn det vi har. Det må vi eventuelt løse. Gustav var veldig positiv og viktig for oss i fjor høst da vi skulle prøve å dekke hullet Hanche-Olsen etterlot seg. Vi håper vi har gjort et godt inntrykk på Gustav også. Hvis han ender opp med å forlate Rosenborg til fordel for en annen klubb i Norge, så håper vi det kan bli Stabæk.

Les mer: Bjarmann om Geelmuyden-retur: - Vi håper å ha Herman på plass 1. februar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 23.01.2021 02:16    Post subject: Reply with quote

Gustav Valsvik (27) står frem i Adressa med offentlig sutring og noe som fremstår som kritikk av arbeidsgiveren. Han har åpenbart ikke tatt opp dette internt med Hareide eller Dorsin før han velger å gå ut i media og kritisere klubben.

Når man ser svarene fra Hareide og Dorsin, virker det som at Gustav Valsvik, ansatt i Rosenborg, heller har foretrukket å være en brikke i et spill der hans agent, Jim Solbakken, trekker i trådene.
Mulig Gustav Valsvik er blitt lurt av agenten sin og slett ikke fått informasjon som Rosenborg angivelig har gitt. Da bør han eventuelt ta konsekvensene av det.
Samtidig må Rosenborg som organisasjon nå ta vare på ervervet kompetanse om skurkisme. (Heller ikke dette, i likhet med andre data som prosesseres i sportslig avdeling, kan lagres i ansattes hoder eller private områder som man kan risikere ikke er tilgjengelige for organisasjonen når den ansatte en gang reiser videre.)

Innse at Jim Solbakken ikke nødvendigvis er den redeligste typen i bransjen.
Alt de sier til ham må de formidle til spilleren han angivelig handler på vegne av. Og noter ned i svarteboka eller hva de nå velger å ha av protokoller for kontakt med skurke-Jim. Gjør det til en rutine. Alltid. (Dette kan ikke Solbakkens klienter forhandle seg bort fra. En konsekvens av skurke-Jims modus.)

Dette er et spill der Jim Solbakken vil tuske til seg enda mer penger på bekostning av norsk fotball. Han har klart å få Valsvik til å kritisere RBK og "belønningen" forventes vel å være at RBK terminerer kontrakten, slik at Solbakken (og Valsvik) får viljen sin?

Adressa wrote:
Men om han ber meg om å ha guts til å si noe, så skal jeg si noe, sier Hareide.

- Vi har hatt kontakt med agenten hans Jim Solbakken direkte, så de forstår helt sikkert situasjonen, så det stemmer ikke at det ikke har vært kontakt. Vi har hatt jevnlig dialog med Gustavs agent Jim Solbakken, som har blitt invitert hit. Men han har ikke kommet, sier Hareide.

RBK-treneren fortsetter:
– Vi har nok ulike oppfatninger av saken. Vi har hatt en god uke, i mine øyne. Og om han ikke mener det slik, synes jeg også at han kunne kommet til meg. Det er merkelig å løpe til pressen med det. Det er ikke riktig at de behandles annerledes, og det er nokså illojalt å gå ut og gjøre det på denne måten. Han får sin lønn i Rosenborg, mener RBK-sjefen.

Hareide sier han ikke kjenner seg igjen i at Valsviks rådgivere skal ha bedt RBK terminere kontrakten hans, og fått nei.

- Det er ikke riktig. Det er mye annet i dette, også, når det gjelder en kontrakt. Det er en forpliktelse, og det er ikke bare slik at den kan rives i stykker, sier Hareide.

Og henviser til sportslig leder Mikael Dorsin.

- Vi kjenner oss ikke igjen det Gustav hevder her, men vi føler at vi har strukket oss langt for å foreslå løsninger. Men vi har ikke lykkes å komme til enighet med hans agent Jim Solbakken, sier Dorsin.


Mer: "Føler seg frosset ut av Rosenborg-ledelsen"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 23.01.2021 11:08    Post subject: Reply with quote

Som det nevnes av flere:dette er et spil av agent og spiller, og de hadde ikke valgt mediastrategi viss de hadde vært i utlandet. De tror nok Norge og RBK er amatørenes scene, men der tar agenter og firerbanden feil. Utfordringen for alle parter er å finne betalingsvillige kunder i disse koronatider.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2602

PostPosted: 23.01.2021 11:15    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per LSK finner en investor. Ser mye likhetstegn mellom Valsvik og Kippe. Han blir godt mottatt der.

Solbakken bør bare kuttes. Av klubb og spiller. Gjerne før salg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 23.01.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Hvem er røkla Valsvik snakker om? Valsvik, Åsen, Helland? Og 1 eller 2 til.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 349

PostPosted: 23.01.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

My 2c

Basert på uttalelsene i media synes jeg man skal være forsiktig med å kalle det sutring. Det kan like gjerne være at arbeidsgiver her har forsømt ansvaret sitt. Det ideelle er selvsagt å ta slike ting internt, men opplever man å bli skikkelig dårlig behandlet, så er det ikke overraskende at en fotballspiller går ut i media.

Jeg mener også det blir synsing å spekulere i at dette er en brikke i et spill med agenten. Det betyr ikke nødvendigvis at Solbakken ikke deltar aktivt selvsagt.

Hvis vi skal ta utgangspunkt i at det Valvik opplever er det riktige, så er kritikken betimelig.

Noe av det han påstår kan jeg vanskelig se at er løgn. Som det at en liten spillergruppe tilsynelatende blir overlatt til seg selv. Hvis det også er de samme som ikke får nevnte instrumenter, kan jeg godt forstå frustrasjonen hans og opplevelsen av å bli oversett. Dette er selvsagt ikke greit av arbeidsgiver.

Å «nedbemanne» / bytte ut, er en krevende prosess. Her håper jeg også andre personer enn Dorsin og Hareide er involvert slik at prosessene gjøres på en bedre måte enn tidligere eksempler har visst. Rosenborg er ikke akkurat kjent for ryddige prosesser de siste årene.

Det er sannsynlig at «røkla» er han selv, Åsen, Helland, X og Y, men det er strengt tatt helt irrelevant. Poenget om dårlig behandling, jf. Instrumenter, tilsidesatt på treningene og manglende coaching står seg uavhengig av hvem det gjelder. At Tore Reginiussen også reker en moralsk pekefinger gir også en viss indikasjon på at det er noe som ulmer.

Idrett er prestasjon og det er forståelig at Hareide må rydde i stallen all den tid den rett og slett er for dårlig - og for dyr i drift, men måten man gjør det på, er viktig.

For å trekke parallelen til nedbemanning; å diskutere dette med spilleren før jul, er ikke godt nok. Joda, de tjener lønnen sin, men hvordan man blir behandlet har alt å si. De bør inkluderes i treningshverdagen på nøyaktig samme måte som alle andre.

Jeg er ikke uenig i at en spiller som Valsvik bør «fases ut», men jf. tidligere prosesser håper jeg ikke dette blir atter en fiasko. Det har vært nok av flaue episoder i RBK i senere tid.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 23.01.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

De klubbene RBK forsøker å konkurrere mot i Europa lar uønska spillere trene med rekruttene eller kun få treningsopplegg med en fysisk trener. Valsvik har det tross alt bedre enn det i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.01.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

At det i det hele tatt gjøres et poeng av at - korrekt eller ei - Solbakken har bedt Rosenborg terminere kontrakten og fått nei, viser hvor skakkjørt denne delen av bransjen er blir. Om det stemmer - hva så? Rosenborg har betalt for Valsvik og gitt ham lønn. Selvsagt vil de ha igjen noe for investeringene sine.

Siden Solbakken er så opptatt av rettferdighet overfor Valsvik og ønsker at Rosenborg skal fjerne alle økonomiske hindre for å sikre en glattest mulig overgang for ham, kan han ikke selv gjøre oppdrag Valsvik pro bono slik at den økonomiske terskelen blir minst mulig for neste klubb? Eller funker det ikke sånn den veien, kanskje?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 268
Location: Hent tribunen

PostPosted: 23.01.2021 16:41    Post subject: Reply with quote

FÃ¥ det bort!
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 625
Location: Ã…fjord

PostPosted: 23.01.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

Tenker at Valsvik selvsagt må behandles som et fullverdig medlem av stallen, så lenge han er her. Virker som han er iallfall delvis fryst ut, og mangel på god kommunikasjon gjør ikke saken bedre.

Når det er sagt, så er det mye vi ikke vet, og at Solbakken er involvert taler jo ikke til spillerens fordel. Som noen påpeker, i utlandet gjøres dette mye hardere enn i RBK og Norge, uten at det frikjenner klubben, hvis Valsviks versjon stemmer.

Uansett dårlig å gå ut i media slik.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 23.01.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Å gå ut i media burde være nederst på listen over alternativer for en misfornøyd spiller. Han sier selv at det siste møtet han har hatt var september(?) i fjor. Kanskje han kunne tatt initiativ til et møte med Hareide selv før han går ut i media og syter? Det faktum at han velger en så klønete strategi får meg til å tenke at han bare vil vekk. Og at uttalelsene hans er en pådriver til å fremtvinge dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 23.01.2021 20:23    Post subject: Reply with quote

Er vel så enkelt at Valsvik har oppdaget at ingen klubber er villig til å betale han det samme for å spille fotball som han har i Rosenborg.

Han er da ute etter at Rosenborg ved å enten kompensere deler av lønn eller avstå fra overgangssum slik at han kan finne en annen klubb uten å måtte gå ned i lønn.

Rosenborg har "callet" bløffen og sagt at du er ikke ønsket og står fritt til å finne en ny klubb og kan ikke forvente å få betalt. Det putter Valsvik i den situasjonen at han kan beholde lønnen de to årene han har igjen og sitte på tribunen hos oss eller han kan gå ned i lønn og finne en klubb han får spille.

Derfor er han ute å syter i avisen fordi klubben har handlet og gjort det tydelig for han hvor landet ligger. Den samme beskjeden har nok de andre fått!
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 23.01.2021 20:31    Post subject: Reply with quote

Ikke rart konspirasjonsteorier florerer for tiden når det til og med oppstår rundt Valsvik. RBK har svært dårlig renommé, fortjent sådan, etter ulovlig og dårlig oppførsel de siste årene. Så dette er ikke overraskende, men trist hvis heller ikke Hareide er typen til å gjøre ting på en seriøs og menneskelig måte.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1253

PostPosted: 23.01.2021 20:51    Post subject: Reply with quote

Min umiddelbare tanke er at klubben må slippe dem gratis hvis ikke det er snakk om ekstra intr fra utlandet.
-De går mye ned i lønn ved salg.

Hvis spillerne samtidig skal ha kompensasjon fra klubben, -sett dem på b-laget med en gang.
-Pål skal være sjeleglad for den sjangsen og pengene han fikk i fjor.

En ser jo at der ikke er humør i Per og Markus.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 23.01.2021 22:48    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Ikke rart konspirasjonsteorier florerer for tiden når det til og med oppstår rundt Valsvik. RBK har svært dårlig renommé, fortjent sådan, etter ulovlig og dårlig oppførsel de siste årene. Så dette er ikke overraskende, men trist hvis heller ikke Hareide er typen til å gjøre ting på en seriøs og menneskelig måte.


Jeg synes det er like mye konspirasjonsteori at du klandrer Åge. Om man tenker litt her så er det en kjensgjerning hvordan spillere og agenter bruker media for å få det som de vil. Og Valsvik har jo ikke engang tatt det opp med Åge selv!

Dette er fotball. Det er ikke sånn at alle kan få spille, eller at man kan forvente å få millionlønn og ha sjefen løpende ved siden av seg for å betrygge følelsene sine.

Om Valsvik ville ha bedre miljø i troppen så oppnådde han vel nå nettopp det motsatte med sin handling. Og om han ville ha mer sjangse i Rosenborg, så fikk han mindre sjanse nå. Jeg er sikker på at om noen byr en liten sum for Valsvik så selger klubben ham. Jeg ser ikke noe ulovlig her. Er det brudd på arbeidsmiljøloven så varsler man vel arbeidstilsynet, ikke Adresseavisa, og man er mer spesifikk. Den kyniske i denne saken er Valsvik som forsøker å bruke media istedet for å snakke med klubben sin. For det har han jo tydeligvis ikke engang forsøkt!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.01.2021 23:12    Post subject: Reply with quote

Hva har Rosenborg gjort som er ulovlig?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.01.2021 23:25    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Er vel så enkelt at Valsvik har oppdaget at ingen klubber er villig til å betale han det samme for å spille fotball som han har i Rosenborg.

Han er da ute etter at Rosenborg ved å enten kompensere deler av lønn eller avstå fra overgangssum slik at han kan finne en annen klubb uten å måtte gå ned i lønn.

Rosenborg har "callet" bløffen og sagt at du er ikke ønsket og står fritt til å finne en ny klubb og kan ikke forvente å få betalt. Det putter Valsvik i den situasjonen at han kan beholde lønnen de to årene han har igjen og sitte på tribunen hos oss eller han kan gå ned i lønn og finne en klubb han får spille.

Derfor er han ute å syter i avisen fordi klubben har handlet og gjort det tydelig for han hvor landet ligger. Den samme beskjeden har nok de andre fått!


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 24.01.2021 03:53    Post subject: Reply with quote

VÃ¥r egen Winston Bogarde :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 24.01.2021 11:02    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig det er uoverensstemmelser i henhold til vanlig arbeidsrett i denne situasjonen. Det er mye slikt i normal fotballtradisjon og nesten hver gang de blir utfordret i retten, taper fotballtradisjonen. Men det forundrer meg at spilleren velger å prosessere dagen i media. Det lukter agenttaktikk.
Og nevnte agent har tidligere drevet med usannheter, direkte løgner og uredelig taktikk for å få spillerne til å velge det han vil.

Og det er en vi må forhandle med for å sikre oss Mannsverk i konkurranse med Molde.

Jeg hadde digget om vi kjørte prinsipper og trakk oss fra Mannsverk-kjøpet det øyeblikket Sogndal hentet inn Solbakken og samtidig utløste tilbakekjøpsklausuler vi har med sogndalsspillere og gitt beskjed om at vi avventet videre samarbeid.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3956
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 24.01.2021 11:07    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært en sann glede om RBK boikottet Solbakken og ikke ville ha noe med kjeltringens spillere å gjøre. Da hadde nok flere klubber hengt seg på tenker jeg.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 24.01.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

Hvor mye er igjen hvis vi tar vekk Nordic Sky og Solbakken?

Kanskje der ligger forklaringen på alt tilknyttet Nordic Sky vi har hentet? Razz
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1900

PostPosted: 24.01.2021 12:32    Post subject: Reply with quote

Selg
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3907
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2021 14:13    Post subject: Reply with quote

Middelmådig spiller vi aldri skulle kjøpt i utgangspunktet.
Har tydeligvis enten ikke forstått hvor usmakelig og uredelig egen agent er ennå, eller så er han en dust selv. Uansett håper jeg vi aldri ser ham i RBK-drakt igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.01.2021 19:46    Post subject: Reply with quote

Fagforeningen lar seg bruke av Valsvik. Patetisk!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
Page 13 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb