English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 23.12.2020 08:15    Post subject: Reply with quote

Ja, men det er slitsomt for alle om ÅH skal ha kontinuerlige konflikter med og i media. Unødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

Endelig!
Så deilig at noen omsider tørr stå opp imot Adressa, og faktisk vise at ting kan få konsekvenser!
Bare håpe Dagbladet lider samme skjebne nå!

Takk Ã…ge, fin julegave RBK Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Bye
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 09:26    Post subject: Reply with quote

Hæh? «Ting får konsekvenser»? Ja nei, da er det vel bare å forvente full boikott av Eurosport, TV2, Dagbla og VG da, der det meldes sterkere og langt mer upresist om Rosenborg hver uke.

Stillingskrig mot media er som kjent en kjempetaktikk.
Thulian
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 09:56    Post subject: Reply with quote

Du er mer av typen som legger seg på rygg og lar det stå til altså Rolling Eyes
Det er særs begrenset hva man faktisk kan gjøre mot media, og for Adressa som stort sett har +saker så kan dette være mye mere effektivt enn de andre du nevner, rett og slett siden nedslagsfeltet til Adressa er så mye mere snevert enn de andre.

De er kort fortalt mer avhengig av et samarbeidsvillig RBK enn de andre, blant annet grunnet at de som lokalavis må ha et godt tilbud til sine abonnenter.

Jeg iallefall synes det er kjempebra, så får du være uenig Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Troillongan
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 09:56    Post subject: Reply with quote

Er jo nokså forståelig at man blir irritert på nevnte journalist. Er ganske mange personlige meninger, sutter og fjas fra den kanten. Når var Rasmus sist positiv til RBK i mer enn ett sekund på rad?
glimt
Senior

PostPosted: 23.12.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Trodde Hareide hadde lært av tidligere håpløse kriger mot media. Han er jo tidvis som en furten unge.
https://www.vg.no/sport/f...sh-utspill
puckno
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 11:36    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er helt topp når Åge brummer og gjør seg litt sinna og setter omgivelsene på plass. Det minner meg om gamle dager. Han er en tydelig fyr og vet å plassere skapet, rydde, sette krav. Det behøver vi. Bare kudos fra meg så langt, selv om det er en jobb å gjøre for å få prestasjonene på plass.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.12.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg skal ikke uttale meg om denne saken konkret, men det begynner for min del å bli nok mediekontroll. Sports- og spesielt fotballjournalistikken i dette landet holder riktignok veldig pinlig nivå, men det er noe vi må leve med. Isolert sett er jeg enig i at å løpe med Morten Ps virkelighetsoppfatning bør få konsekvenser by default, men sammen med stengte treninger og diverse synes jeg det blir noen riper i folkelighets-prinsippet.
Predicted
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 14:13    Post subject: Reply with quote

Hareide har ikke i nærheten av gode nok resultater til å oppføre seg sånn.

Forøvrig enig med Zorac
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 14:24    Post subject: Reply with quote

Dette handler vel mest om at Rasmus sin oppførsel på "privaten", med tydelige stikk til Hareide på sin twitterkonto rundt Helland, stengte treninger og Tores avgang. For så å møte opp på feltet dagen derpå å late som ingenting, og ønsker å intervjue Hareide om det samme. Jadda vi skal skille mellom jobb og privatliv, men læll.. Adressa har bare godt av å få litt tilbake av og til, såpass til takhøyde bør vi ha.

Litt enig med puckno her gitt, var skitkasting begge veier i gamle dager å, det må de tåle.
ola.
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 14:27    Post subject: Reply with quote

Noe av det verste jeg vet i fotballen, er folk som glemmer at fotball er brød og sirkus. Det står ikke om liv.

Seriøs journalistikk innen sportens verden er noe annet enn sportsjournalistikk og ofte heller økonomijournalistikk og krimjournalistikk.

Thulian wrote:
De er kort fortalt mer avhengig av et samarbeidsvillig RBK enn de andre, blant annet grunnet at de som lokalavis må ha et godt tilbud til sine abonnenter.

Er du blåst? Du skriver implisitt at det er greit at maktpersoner og institusjoner med makt kan tillate seg å styre hva mediene skriver. Altså, god kveld.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 15:51    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:

Tja, én full sesong som ga seriegull og cupgull?
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 18:10    Post subject: Reply with quote

@ola,
Nei det skriver jeg ikke, du tolker det dit. Aldri sagt noe om at de skal styre det, men kanskje bestemme selv hva de vil gå ut med og hvem de skal prate med?
Du mener da altså at RBK som en institusjon ikke skal beholde retten til selv å bestemme hvor, når, om de vil intervjues?
Se? Gjorde det samme jeg.
God jul du

De må kunne påberope seg retten til å ikke ville bli intervjuet av et individ som konstant driver med click bait og feilaktige opplysninger.
Vi skal ha åpenhet i klubben, men det betyr ikke at vi nødvendigvis skal gå ut med all informasjon, som til og med i enkelte saker kan godt være at befinner seg vel innenfor det området som hører GDPR og personvern til.

God journalistikk er ofte en balansegang men hvem her med hånda på hjertet mener at Adressa er kjent for det?
Jeg gjør det iallefall ikke.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 23.12.2020 18:25    Post subject: Reply with quote

Noen ganger må man sette ned foten for media. Åpenhet er viktig, men også media kan trenge korreksjoner. Jeg mener Rbk trenger en Åge Hareide, han er litt som Nils Arne i sin tid, "skyter fra hofta" når det er nødvendig. Vi trenger en som vet å sette "skapet på plass" nå. Resultatene den siste tiden har vært begredelige, men jeg har trua på at vi kan se lysere tider i møte i dobbelt forstand.
enojado
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 18:41    Post subject: Reply with quote

At Åge skyter fra hofta er helt fint. Savner i grunn showet rundt klubben. Å stenge av flere treninger for interesserte og journalister er ikke veien å gå, mener nå jeg...
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 23.12.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Predicted wrote:

Du mener den gangen han fikk en gratistur med norges beste klubb som Nils Arne hadde bygget opp fra grunnen? Mener du den gangen?
elaberg
Senior

PostPosted: 23.12.2020 19:47    Post subject: Reply with quote

Hugsar godt eit intervju fra den tida med Ola By Rise ifm ein kamp der han hadde ansvaret som hovudtrenar da Hareide ikkje var disponibel: "Dette laget treng ingen trenar."
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 23.12.2020 20:07    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
puckno wrote:
Predicted wrote:

Du mener den gangen han fikk en gratistur med norges beste klubb som Nils Arne hadde bygget opp fra grunnen? Mener du den gangen?

Eggen sitt lag begynte nedturen etter 1999. NÃ¥r Hareide kom ble vi bedre enn det Eggen avsluttet med.
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 23.12.2020 20:34    Post subject: Reply with quote

Que.....stemmer det da ? Spiller jo egentlig ingen rolle, RBK trenger ingen Hareide i 2021, og Hareide trenger DEFINITIVT ikke RBK i 2021. Bare søl. Fra ende til annen.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 20:38    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:

Forøvrig enig med Zorac

Resultatene med det danske landslaget var vel ganske bra vel, i historisk målestokk??
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 24.12.2020 00:27    Post subject: Reply with quote

Er helt enig med RBK i denne saken. De samme journalistene som skriver kommentarer, enten det er i avisen eller Twitter, bør ikke være de samme som intevjuer. Det er akkurat samme rollefordeling man har innen kultur, hvor anmelder og intevjuer aldri er samme person i samme sak.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 24.12.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

elaberg wrote:
Hugsar godt eit intervju fra den tida med Ola By Rise ifm ein kamp der han hadde ansvaret som hovudtrenar da Hareide ikkje var disponibel: "Dette laget treng ingen trenar."

Akkurat denne hypotesen ble testet og avslørt som bullshit i 2004. RBK i 2003 var markant bedre enn i 2001 og 2002.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 24.12.2020 09:59    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er om vi skal tåle uberettiget kritikk eller ikke? Det aller meste av kritikk oppfattes som uberettiget for den som blir kritisert. Så er det opp til oss om vi vil ta opp kampen.

Når det gjelder kritikk av RBK i 2020 så føler ikke jeg så veldig sterkt for å gå imot den delene av kritikken som er uberettiget. Hadde vi vært BG, så kanskje, da jeg ville hadde hatt resultater som motbevis.

Hareide gjør dette fordi han ikke får det helt til - enda. Men, bare vent og ta det med ro. Dette vil bli bedre - langt bedre. Bare fokuser på laget og ikke alt annet.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 24.12.2020 12:35    Post subject: Reply with quote

Ting blir ikke bra av at alt rundt Hareide holder 3.div nivå. De fleste ansatte må byttes ut med kompetanse.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.12.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

Senador det er rett og slett ikke sant. Sorry, men her er du på villspor.

At folk i RBK holder 3 divisjon nivå er helt feil. Riktignok trengs det omstrukturering og friskt blod inn en del steder, men det kommer mere av at vi har blandet filosofi og kompetanse til en smørje som ikke ligner grisen, ikke at flere holder 3 divisjon nivå.

du må være mere nøyaktig. jeg er helt sikker på at det finne sfolk i apparatet som holder et alt for lavt nivå, men påstanden din må du eventuelt bevise eller spise Wink

Forøverig god jul til deg og dine kjære. Opplever deg som usakelig negativ, med hint av kvalitet og en kjærlighet for tiden med Nils som større enn de fleste.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 95, 96, 97  Next
Page 39 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb