| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 14.12.2020 10:59 Post subject: |
|
|
| Det er litt trist hvis Tore ikke skal få avslutte karrieren sin foran et fullsatt Lerkendal, men gårsdagens prestasjon var på mange måter en verdig exit. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.12.2020 11:56 Post subject: |
|
|
Hvis dette blir exit (jeg tviler) så var det vel omtrent så verdig som det kunne bli i 2020. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.12.2020 14:30 Post subject: |
|
|
Om Tore tar 1 år til så kommer det helt an på hvordan de slanker stallen for om det er kurrant eller ikke.
Hvoland/Valsvik ut er en ting men så har vi Helland, Åsen, Konradsen, Hedenstad også, og å ha noe erfaring i troppen neste år trenger ikke være ueffent, men det kan ikke være så mye som vi har i dag.
Tore kommer helt sikkert til å levere bra neste år, og særlig tror jeg at om han hadde vært 3 stopper bak Holmar/Besim at han kunne ivaretatt kroppen nok til å levere veldig bra, for det kan ikke stikkes under en stol at det som er verst med alderen er å spille kamp uke inn og uke ut da restitusjon ikke akkurat blir enklere med åra.
Uansett kjipt om han takker for seg uten å få hyllesten han fortjener, da foreslår jeg en testimonial kamp neste år, for det fortjener han  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.12.2020 14:38 Post subject: |
|
|
| Rbk har blitt et gamlehjem. Det er fint om han avslutter nå og ender en fantastisk karriere. Så slipper vi en ny «Peter Shilton»situasjon. Han har allerede fått temposvikt i føttene. Rbk må komme seg videre. Vi utvikler oss ikke med denne kjærligheten for å bruke spillere til de er 40-år og langt over sitt beste nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 14.12.2020 14:45 Post subject: |
|
|
| Han er fortsatt mer en god nok til å bidra i troppen. Å ha med han som en rotasjonsspiller og litt mentor for de litt yngre stopperne neste år (Serbecic og kanskje en til?) hadde vært helt nydelig. Han har ikke tempo til å være sjefen i forsvaret ute i Europa mot sterkere motstand; men viste seinest i går at han kan holde toppnivå i Norge... |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 14.12.2020 15:33 Post subject: |
|
|
Enig i det, ville vært positiv til en ettårskontrakt hvor Tore er å anse som en rotasjonsspiller. Har utvilsomt mye i tilføre både garderoben og på banen i enkeltkamper, og kan være veldig grei å ha som backup gjennom en lang sesong. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.12.2020 16:09 Post subject: |
|
|
Samtidig så har vi Hovland på kontrakt ut 2021 som vi neppe blir kvitt før den tid, og Valsvik ut 2022, men han er vel på vei ut tipper jeg.
Reginiussen som tredjevalg og en Heggem eller Mikkel Ceide som fjerdevalg bak Serbecic og Eyolfsson kan fungere det, men Hovland og Reginiussen mellom førstevalgene og ungguttene er en rutinert backup for mye. Vi skal drive butikk og fotballag, ikke veldedighet. Ville heller tatt Reginiussen et år til hvis vi kunne fått avhendt Hovland til Brann eller noe. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.12.2020 22:39 Post subject: |
|
|
Exacly Zorbeltuss.
Vi kan ikke beholde alle sammen, til nød en av dem, men jeg vil si det avhenger av hva som skjer med de lenger frem på banen også.
AT det flagges på NEttavisen at 5 man er på tur ut (Konate, Hedenstad, Helmersen, Denic og Skogen) synes jeg er for tynt, men jeg har på følelsen av at det avhenger av hvem av de andre det er interesse rundt/kontraktsituasjon etc.
Kan godt kutte flere men liten vits å kutte dem om alternativet er å si opp kontrakten da flere av dem har noe å tilføre i treningshverdagen. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2020 22:18 Post subject: |
|
|
- Han vet selv at klubben på nåværende tidspunkt ikke kan si noe eksakt i forhold til det budsjettet for 2021, kommenterer Hareide.
- Reginiussen avgjør altså ikke sjøl om han forlenger?
- Nei, det er jo ikke sikkert. Vi får snakke med ham når vi vet mer om vår egen situasjon.
Les mer: - Får snakke med Tore når vi er ferdige
Tolker dette dithen at Reginiussen uansett må ned i lønn neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.12.2020 14:05 Post subject: |
|
|
Hareide tar en Skammelsrud 2.0? Hørtes for meg ut som at Tore gjerne ville tatt et år til. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 18.12.2020 14:06 Post subject: |
|
|
Dessverre helt nødvendig. Tore har gjort mye bra for oss, men nå begynner han å havne bakpå i de fleste kamper. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 18.12.2020 14:06 Post subject: |
|
|
Han får faktisk ikke fortsette slik jeg leser intervjuet på rbk.no:
- Kontrakten min gikk ut og jeg har forståelse og respekt for at klubben prioriterer annerledes neste år |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 18.12.2020 14:13 Post subject: |
|
|
Takk for innsatsen Tore, du er nesten helt der oppe og nikker med de beste; i enkelte aspekter har du til og med gått forbi! _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.12.2020 14:21 Post subject: |
|
|
kjenner jeg har mixed feelings her...
Vært mye bedre om Tore selv hadde takket for seg å lagt opp.
Men jeg har forståelse for at klubben velger sånn de gjør, det må komme for en dag og de er vell smertelig klar over at de sannsyneligvis ikke blir kvit både Hovland og Valsvik.
Tar seg et år for Gutan Tore nå eller tror vi det er full stopp?
Uansett, i mitt voksne liv den beste stopperen vi har hatt. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
|
|
Aiai, det måtte komme til slutt, men håpet det skulle bli hans valg. Tore er absolutt der oppe blant de mest viktige spillerne vi har hatt.
Da bør Hovland ikke være en del av gjengen etter jul! _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
|
|
| En fantastisk bidragsyter både på og utenfor banen. Har holdt nivået fra første til siste kamp. Mest imponert over måten han kom tilbake på etter den stygge skaden i 2015. Går inn i historiebøkene som en av de bedre stopperne vi har hatt og det sier ikke rent lite! |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3654 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 18.12.2020 14:26 Post subject: |
|
|
Takk for alt Tore.
En bauta, myk granitt! |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 18.12.2020 14:27 Post subject: |
|
|
Da endte det altså opp med at Molde-kampen ble en verdig nok exit.
Takk for innsatsen. Klubblegende. |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 18.12.2020 14:28 Post subject: |
|
|
Den nest beste stopperen som jeg har sett i RBK-drakt. Mitt minne strekker seg tilbake til 96-97. Vil kun rangere Hoftun foran.
Kvalitetsmessig har vi vel hatt folk som har vært i nærheten av samme nivå, men med tanke på innsatsen han har lagt ned for klubben over mange år og personligheten på og utenfor banen, er det ikke mange utespillere som kan måle seg. I hvert fall ikke i moderne tid.
Dette er vemodig. Tusen takk Tore. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 18.12.2020 14:36 Post subject: |
|
|
| Tror han fint kunne vært god en sesong til for oss - mest fordi alternativene vi har ikke er gode nok til å utkonkurrere ham. Uansett: En real legende, en klippe på og utenfor banen. Tusen takk for innsatsen! |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 18.12.2020 14:38 Post subject: |
|
|
Takk for alt Tore! En fantastisk spiller som har satt dype spor i klubben! _________________ I have spoken. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 18.12.2020 14:41 Post subject: |
|
|
Legende
Takk Tore! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.12.2020 14:44 Post subject: |
|
|
| Trist, men det har vært øyeblikk i høst hvor jeg har tenkt at dette er riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.12.2020 14:47 Post subject: |
|
|
Riktig avgjørelse, sett opp mot lønn, alder og ferdigheter. Riktig vei å gå for gamle helter. Takk for en lang rekke gode bidrag for Rosenborg! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
|