| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
dalla Rutinert
|
Posted: 13.12.2006 17:38 Post subject: |
|
|
lest innlegget ditt attach.
poenget mitt var å komme med et utspill, slik at folk her kan tenke seg litt om, man trenger ikke være så forbanna frekke og arrogante som enkelte er.
orker ikke diskutere videre.
men uansett folkens. ha en riktig god jul!;D |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.12.2006 17:46 Post subject: |
|
|
| Interessant diskusjon, men et spørsmål jeg lenge har lurt på: Hva betyr eksentrisitet i keepersammenheng? Tendens til å gjøre tabber? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.12.2006 17:48 Post subject: |
|
|
Evnen til å gjøre uvanlige og underlige ting. Så det blir vel et ja, men det er ikke kun tabber. Higuita, har du kanskje sett? Uansett, her er han. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.12.2006 18:36 Post subject: |
|
|
| Takk. Ja, har sett den redningen mange ganger, helt utrolig gjort selv om det er i en privatkamp (skyt meg om det ikke var det). |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 14.12.2006 03:02 Post subject: |
|
|
Dette er temmelig OT, men så står det i stil med resten av tråden.
Som en med høyere utdanning kan jeg si på generelt grunnlag at en med utdanning på et felt har større sannsynlighet for å si noe fornuftig om emnet enn en som ikke har det. Men på den annen side så er det ingen garanti for at det er slik. Jeg vet mange som har høyere utdanning enn meg på mitt fagfelt som snakker mye tull. Dette gjelder særlig for fag hvor subjektivitet har mye å si. Og jeg har vel rett når jeg sier at idrettsfag ennå ikke er matematikk. Uansett blir det usaklig å forsøke å kvele en debatt ved å slå i bordet med en grad. Man må bruke mer raffinert argumentasjon enn som så.
attach: bra signatur du hadde! Kjenner meg igjen der gitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.12.2006 03:38 Post subject: |
|
|
Det er flere ting som for forsvarer Alexander Lund Hansen i denne diskusjonen, mye av er nevnt tidligere.
En ting som mangler etter min mening er kommunikasjon. Kommunikasjon mellom forsvarsledde og keeper. Dette tar god
til å få bygd opp, selv en så god keeper som Edwin Van Der Sar
slet med å kommunisere med forsvaret det første året han var
i Manchester United! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Gina Krog Senior
|
Posted: 14.12.2006 11:56 Post subject: |
|
|
De akademiske debattanter må gjærne ta seg en 5 minutter innom wikipedias side om tankefeil
Fotballfaglig tråden bør ellers være av interresse for den som ønsker en akademisk tilnærming til fotballdiskusjon.
Last edited by Gina Krog on 14.12.2006 12:30; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.12.2006 11:59 Post subject: |
|
|
| Gina Krog wrote: | De akademiske debattanter må gjærne ta seg en 5 minutter innom wikipedias side om tankefeil
|
Fantastisk  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.12.2006 14:53 Post subject: |
|
|
Når en diskusjon med flere debattanter først har blusset opp, så er det ikke særlig enkelt å flytte diskusjonen, hvis det er det ønskelige... Dessuten springer diskusjonen ut fra Lund Hansen, og den omhander fortsatt riktig tema siden den handler om Lund Hansen skal få tid på seg.
Og poenget med tankefeil, ser jeg passer veldig godt inn her, men du kunne gjerne vært mer konkret i din kritikk... |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.12.2006 16:07 Post subject: |
|
|
| dalla wrote: |
Det er her en etter mitt syn kommer til milepælen som medfører at Norge er og forblir et 2 divisjons land innen fotball. Man tar ikke det siste steget videre. Man prøver ikke å finne ut HVORFOR ting hender som de gjør, hvordan kan vi klare å springe de 2 minuttene ekstra, hvordan kan man holde fokuset i 30 sekunder lengre. Her stangerer vi, vi hører etter min mening i alt for stor grad på hva spillerne sier, samt vår "egen filosofi og synsning" og såldes kommer tilslutt med våre ,"u utdannete", hypoteser. Konklusjonen blir OFTE basert på et resultat som noen ganger virker, og andre ganger ikke. Poenget er at det ofte blir veldig tilfeldige resultater av dette. |
Tror du er slike analyser som har gjort Ronaldinho er verdens beste spiller og Brasil verdens beste lag. Eller er det talentutvikling?
| dalla wrote: |
Går dere til en bil mekaniker som har tatt fagbrev, eller går dere til en som henger på gata og sier han kan fikse alt.? kansje man kan høre på mekanikeren først? |
Her blir det vel litt feil retning. Bilmekanikeren er i denne debatten Thorstvedt, Jamtfall og By Rise ++ som har utøvd keeperyrket i flere år.
Ingeniøren som designer motoren og tegner bilen er den med utdanningen.
Og ja, da ville jeg valgt bilmekanikeren til å reparere bilen min.
Men jeg ville satt pris på at bilmekanikeren og ingeniøren hadde en kontinuerlig meningsutveksling for å gjøre bilen min best mulig og min neste bil enda bedre!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Gina Krog Senior
|
Posted: 14.12.2006 17:36 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Og poenget med tankefeil, ser jeg passer veldig godt inn her, men du kunne gjerne vært mer konkret i din kritikk... |
La oss si at dess høyere akademisk erfaring en har dess større er forventningene til gyldig argumentasjon og tenkning.
Ang. Lund Hansen og diskusjonen om alder etc, så er det påvist, i det minstte i labforsøk, at det er stor forskjell på hvordan erfarne og ikke erfarne keepere bruker blikket. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.12.2006 17:40 Post subject: |
|
|
Da må du forvente et svar om at det er individuelt fra en viss person...
Men mer seriøst, det var interessant informasjon. Problemet jeg ser i diskusjonen mellom meg og min høyakademiske motdebattant, er at det ser ut til at han nekter for at det kan oppstå generelle trender selv om det er individuelle forskjeller.
Han argumenterer mot min tese om at uansett hvor lærenem en person er, så har han lært mer (opparbeidet rutine/erfaring) når han er 30 år enn 20 år. Han kontrer med å si at læreevnen er individuell og at det varierer hvor mye personer har lært i en viss alder. Det er ikke feil, men det er derimot helt irrelevant, og en slags forsøpling av debatten, da han heller gjentar det tusen ganger istedet for å bli med på den mer relevante tankegangen.
Nå venter jeg spent på en dekonstruksjon av innleggene mine fra den kanten...
| Nero wrote: | | attach: bra signatur du hadde! Kjenner meg igjen der gitt. |
Jeg måtte fjerne den da vedkommende følte det som et hån.  |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.12.2006 21:04 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Nero wrote: | | attach: bra signatur du hadde! Kjenner meg igjen der gitt. |
Jeg måtte fjerne den da vedkommende følte det som et hån.  |
Var ikke det meningen? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.12.2006 21:09 Post subject: |
|
|
Jo, det kan du si, men det var mest en reaksjon på holdningen, og når han tok det så personlig, valgte jeg å ikke lage noe mer styr.
Signaturen min var kunst. Setningen var jo den samme som han skrev, men jeg puttet den i annen kontekst. Da ble den plutselig mindre likt av opphavsmannen. 
Last edited by attach on 14.12.2006 21:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.12.2006 21:13 Post subject: |
|
|
Hehe. Med en så selvhøytidlig person, burde det ikke vært noen bombe. Har faktisk hovedfag jeg, så kom ikke her å diskuter med meg... Det heter master i dag forresten.  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 15.12.2006 00:52 Post subject: |
|
|
Utsagnet fortjener oppmerksomhet, så hvis attach absolutt ikke vil ha den, så tar jeg den.. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 15.12.2006 01:53 Post subject: |
|
|
Ikke for å skape kvalm, men dette hører vel strengt tatt hjemme i en chat og ikke her ?
La oss diskutere trådemne så langt det går....  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2007 09:39 Post subject: |
|
|
– Det er nok klart det ville vært lettere å få spilletid i en annen klubb, og jeg må innrømme at jeg jo har ambisjoner om mer enn benken. Derfor er dette noe jeg på sett og vis vurderer kontinuerlig, sjøl om jeg altså trives og har det veldig bra i Rosenborg, sier Alex.
Les mer: Koser seg på La Manga |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.03.2007 18:44 Post subject: |
|
|
I all stillhet forlenget Alex i fjor høst faktisk kontrakten ut 2009. Syns faktisk det er litt irriterende at RBK ikke opplyser om sånt.
Men nå er i alle fall spillerprofilen hans oppdatert. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 15.03.2007 18:51 Post subject: |
|
|
Hadde du sjekket FM hadde du merket det allerede  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.03.2007 19:27 Post subject: |
|
|
| Men har dette vært allment kjent? Hadde gått meg hus forbi. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 15.03.2007 19:31 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke hørt no om det i media nei. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.08.2007 06:26 Post subject: |
|
|
| Gå inn på rbk-tv og sjekk kampsammendraget fra kampen mot Mo. ALH er faen meg like udugelig på dette nivået, se for dere denne gjøken i en evt CL kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.08.2007 09:57 Post subject: |
|
|
| Jeg gjentar; ALH har ikke noe å gjøre på RBK1. Klubben burde ha hentet inn en ny 2.keeper for lenge siden. Steinar Sørli er bedre...... |
|
| Back to top |
|
 |
Kenn30 Junior

|
Posted: 29.12.2007 23:06 Post subject: |
|
|
Så nå forsvinner Lars og Jarstein kommer inn. Dvs at vi fortsatt sitter med ALH som 2.keeper. Skremmende. Jarstein er hissig og kan fort hisse på seg en utvisning eller to i året.
Ønsker Jarstein velkommen til RBK men ser det som skummelt å ha ALH som 2.valg. _________________ Svart å kvit te døden tar mæ! |
|
| Back to top |
|
 |
|