| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.11.2020 12:24 Post subject: |
|
|
| Jeg syntes de første 15-20 minuttene (før målene) var noe av det beste vi har levert angrepsmessig i år. Det er kanskje ikke mye som skal til for å si det, men jeg var genuint optimistisk fram til målene mot. Jeg mistenker at vi har mye større problemer i huene til spillerne. Det skal veldig lite til før de ser ut til å kollapse helt mentalt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.11.2020 12:50 Post subject: |
|
|
Enig i at vi startet bra. Vi var ganske gode - dog uten å skape veldig mye annet enn offensive dødballer - helt fram til den overgangen der Grøgaard viser at han egentlig er back når Kristiansen slår inn upresset, og vi egentlig burde fått baklengs. Fram til da hadde vi 72-28 possession og full kontroll. Etter det klarte Brann å jevne ut kampen allerede før de får alle gavepakkene sine.
Men hva beviser egentlig 20 dominerende minutter på Lerkendal mot et formsvakt bortelag som legger seg bakpå, og dét under en hovedtrener som er notorisk dårlig til å legge seg bakpå?
Eller for å si det på en annen måte: hva beviser disse 20 minuttene, sammenlignet med de veldig mange minuttene der vi ikke får til å sette noe trykk på motstander? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.11.2020 13:48 Post subject: |
|
|
| Hva beviser egentlig 1,5 kamper? Åge dømmes særdeles hardt basert på en kort periode. Fra han tok over til idag har de jo knapt fått trent skikkelig. Jeg regner ikke landslagspauser for gode treningsperioder, 1) fordi flere spillere er borte på oppdrag og 2) fordi det er først i sesongoppkjøringene at det virkelig gode fundamentet legges. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.11.2020 14:18 Post subject: |
|
|
Jeg gjentar gjerne: jeg har sjelden sett det der 'men vi har jo ikke fått trent sammen på feltet'-argumentet for et dårlig lag føre til bedring etter noen 'gode treningsuker'. Det samme gjelder vel i og for seg for 'etter en sesongoppkjøring sammen'.
Jeg dømmer ikke Åge ennå. Vi har ikke spilt mange kamper (9) under ham, og en liten svekkelse mens vi endrer ting er om ikke forventet så definitivt innenfor utfallsrommet. Men det er likefullt urovekkende at vi etter snart en tredels sesong - som ikke har vært den vanskeligste tredelen på noen måte - ser såpass lite utvikling i spillet. Jeg hadde faktisk forventet at vi etter ti Åge-kamper framstod både noe mer solide, mentalt sterkere og også mer strukturerte framover enn vi gjorde under Henriksen, og faktum er at det gjør vi faktisk ikke, ikke på noen av parameterne.
Vi kommer nok til å fullføre en prosess over vinteren som handler om å rydde i stallen, få inn noen typer som mangler, og sette noen andre rutiner for hvordan vi trener og analyserer. Der har Åge med sin erfaring en nøkkelrolle, det tror jeg vi uansett kommer til å dra veksler på over tid, og det er også denne delen av jobben jeg har mest tillit til Åge. Vi behøvde dette nå. Om vi kommer til å oppnå sportslig suksess under Åge - les: seriegull - er jeg ærlig talt ikke sikker på.
Jeg håper jo at ting skal klikke på plass etter hvert som de endringene som gjøres blir rutine, og vi får frigjort det potensialet vi har i stallen samtidig som vi styrker oss i spissen, men foreløpig famler vi, og vi må ta oss i nakkeskinnet umiddelbart for å berge en europaplass som virket nesten naturgitt for noen kamper siden. Mislykkes vi i dette, og vi ikke får nødvendig tiltro til spillemønsteret i gruppa, så kan det bli oppoverbakke neste vår. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.11.2020 00:37 Post subject: |
|
|
Det har vært mange endringer i både laget og systemet rundt, så det er selvsagt for tidlig å slakte Åge. Men jeg er enig med Zaphod at det må være lov å forvente mer progresjon enn vi har sett. Det har jo faktisk vært mer en regresjon; det er færre linker og gjentatte gjenkjennelige bevegelser og mønstre nå enn det var under Rambo, og i det offensive har det ikke vært mange utskiftninger. Ikke er det offensive ofret for det defensive heller, da vi i hvert fall ikke har bedre tall bakover enn under Henriksen - selv om vi trekker fra keepertabber og dommefeil de siste kampene.
Jeg er imidlertid mer bekymret over kampledelsen til Hareide. Zachariassen på ving for å uskadeliggjøre Ruud var et kjempetrekk, men det er flere jeg stusser på. Hvorfor starter vi med snudd V med Zachariassen i front når han beviselig er bedre i en rolle hvor han kan starte dybdeløpene litt lenger tilbake i banen? Og han er vel omtrent den midtbanespilleren vi har som har dårligst ferdigheter til å være klassisk tier? Hvorfor spiller Ciljan "aldri" som dyp midtbanespiller i klassisk V, der han har hatt sine soleklart beste kamper?
Hvorfor bytter han ut Ceide mot Brann, som var vår beste i perioden vi var gode, og attpåtil setter innpå en mindre rutinert og uprøvd spiller på nivået? Hvorfor bytter han så ut den angrepsspilleren som er best på å plukke poeng og har ferdigheter både på egenhånd og som regissør? Og hvorfor fullfører Islamovic og Hedenstad mens vi har flere bytter igjen, begge har vært svake og vi trenger mål?
Det er flere av disposisjonene hans jeg rett og slett ikke forstår. Han tar sjelden grep som gjør oss bedre og/eller endrer ferdighetene i laget etter kampbilde og behov, og han starter ofte med konstellasjoner - spesielt på midtbanen - som er mindre optimale enn vi har mulighet til. Jeg håper ikke vi har en trener som viser seg å være så "god" på taktikk og kampplan og samtidig så dårlig på å ta grep underveis at det hverken blir fugl eller fisk. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.11.2020 16:31 Post subject: |
|
|
– Vi hade sådan tur att vi fick Hasse Backe över som tränare 1985 och han var mycket systematisk. Jag hade haft bra tränare i Norge och i England, men de var långt ifrån så systematiska som Hasse var. Det var det som triggade mig, säger Hareide och berättar om kvällen som verkligen blev startskottet för en fantastisk tränarkarriär.
– Tommy Söderberg kom över från Sverige och då hade vi en helkväll på loftet hemma hos mig då vi pratade fotboll, drack whisky och hyggade oss. Det var helt fantastiskt. Det samtalet tar jag upp som grunden.
Läs mera: ”Satt uppe på loftet och drack whiskey”
Legger merke til at Kvällsposten mener det var skotsk whisky i brødteksten og irsk whiskey i overskrifta. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.11.2020 22:24 Post subject: |
|
|
"Det ække no E i whisky" _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 29.11.2020 19:49 Post subject: |
|
|
| Dinosauren Åge Hareide må sparkes umiddelbart! Koste hva det koste vil. Det vil bli mye dyrere å la denne bedrageren få ett år til med katastrofefotball og middelmådige spillerkjøp. Her må også Koteng og resten av styret trekke seg asap. |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 29.11.2020 19:50 Post subject: |
|
|
| Synes alle må trekke seg jeg... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.11.2020 20:14 Post subject: |
|
|
Argumentene og synspunktene for å påpeke at Rosenborg spiller dårlig fotball stiger stadig til nye høyder.
Iløpet av kampen mot et av Europas store overraskelser og formlaget i Eliteserien i dag, på bortebane, har Trener Åge Hareide både blitt kaldt en dinosaur og umerritert.
Hva Åge selv har å si om dette er uklart da undertegnede ikke har evnet å få ham i tale.
Det som er sikkert er at et kravstort og sultent publikum på Lerkendal lenge har fått nok og skyter nå fra hofta på alt som rører seg.
Et treigt og mentalt slitent RBK tapte i dag 5-1 borte mot Bodø/Glimt som har hatt vind i seilene hele sesongen og spiller hurtig fremoverettet fotball med spillere som gjennom de siste par årene har blitt funnet, coachet og skreddersydd i rollene sine.
I dag var Glimt som forventet mye bedre enn Rosenborg, slik de har vært i hele år, og det er ifølge renomerte kilder helt klart Rune Bratseth, styret på Lerkendal og Åge Hareide sin feil.
kommer dette til å bli bedre til neste år?
Kommer Åge til å få sparken i morgen?
Ansetter vi en gammel traver for å kome oss opp på hesten?
Ja følg med dere, her kan alt skje! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 29.11.2020 20:56 Post subject: |
|
|
Det er håpløst å skylde på Hareide for dagens situasjon. Klubben som helhet er rett og slett "utslitt". Har sagt det i ett par år nå at de er nødt å bruke en sesong eller to på å faktisk bygge ett lag i stedet for å gjøre panikkjøp for å prøve å presse ut en kvalikk til Europa.
Det optimale hadde vært å starte den prosessen for 2 år siden, men da valgte de å heller gå for spillere som Søderlund og Hovland. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.11.2020 21:06 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | Det er håpløst å skylde på Hareide for dagens situasjon. Klubben som helhet er rett og slett "utslitt". Har sagt det i ett par år nå at de er nødt å bruke en sesong eller to på å faktisk bygge ett lag i stedet for å gjøre panikkjøp for å prøve å presse ut en kvalikk til Europa.
Det optimale hadde vært å starte den prosessen for 2 år siden, men da valgte de å heller gå for spillere som Søderlund og Hovland. |
Hadde klubben hatt en klar, tydelig og bærekraftig strategi så hadde man ikke hentet de spillerne der. Styret har forsømt klubben med å overtale sportslig styring til treneren. Resten skal være eksrbkere på høy lønn for å sikre fremtiden til disse. Klubben fremstår mer som en melkeku for eksrbkere og trønderske trenere som ønsker å leve av fotball enn en seriøs toppklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 29.11.2020 21:08 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | Det er håpløst å skylde på Hareide for dagens situasjon. Klubben som helhet er rett og slett "utslitt". Har sagt det i ett par år nå at de er nødt å bruke en sesong eller to på å faktisk bygge ett lag i stedet for å gjøre panikkjøp for å prøve å presse ut en kvalikk til Europa.
En kan jo lure på hva Hareide tenkte eller håpet på da han sa ja ? Han kan da umulig være sjokkert eller overrasket over hvor ille alt har vært skrudd sammen de siste årene ? Og disposisjonene som han har gjort underveis i de siste kampene. Kaster han bevisst enkelte spillere under bussen i håp om.....ja hva da ? |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 29.11.2020 21:10 Post subject: |
|
|
Kjetil Knutsen tok over Glimt i 2018 og tok laget til 11.plass.
2019 2.plass og 2020 1.plass.
Så, Hareide kan absolutt få til ett vinnerlag, visst han får oppkjøringen og inn de spillerne han trenger for 2021. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 29.11.2020 21:20 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke vi ser noen sylskarp plan/måte å spille på. Det ser bare ut som mye rot og tilfeldigheter. Og hvor ble det av dette presset vi begynte med under Hareide ..
Har vi noen god plan for å spille oss ut og skape overtall ??
Ser vi planen Hareide snakket om når vi skulle gjenvinne ballen ??
Jeg synes generellt vi ser ut som Viking og alle andre middelmådige norske lag helt uten noen X faktor. Hareide hva holder du på med ?? _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.11.2020 21:24 Post subject: |
|
|
| number10 wrote: | Kjetil Knutsen tok over Glimt i 2018 og tok laget til 11.plass.
2019 2.plass og 2020 1.plass.
Så, Hareide kan absolutt få til ett vinnerlag, visst han får oppkjøringen og inn de spillerne han trenger for 2021. |
Kunne gjort det enklere og bare ansatt den treneren som faktisk gjorde det først som sist. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.11.2020 21:38 Post subject: |
|
|
Oppsummert? Tviler på at det han sier er verd et nytt abonnement. |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 29.11.2020 22:21 Post subject: |
|
|
| Åge er vår femte trener på 2år! Kanskje gi han litt tid?! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 29.11.2020 22:26 Post subject: |
|
|
Bardal så vel aldri noe slikt om hornyland kanskje vår dårligste trener ever!!
Hva skjer her ??
Kan Hareide velge å trekke seg etter sesongen ?? _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 29.11.2020 22:36 Post subject: |
|
|
Altså, det var ikke Bardal som sa det der.
"Vi er heldig som har Kai. Han er klar for større oppgaver, men det vil være krise for oss om han drar. Hvis jeg var styreleder i Rosenborg, ville jeg kasta ut Hareide på flekken. Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å ansette Kai i hans rolle – så lenge han hadde hatt en organisasjon rundt seg som hadde hatt trua, sier Utleira-lagleder Torgeir Kråkenes." |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 29.11.2020 22:38 Post subject: |
|
|
| Håpløs tittel når det ikke er Bardal som har sitatet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.11.2020 06:35 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: |
Kan Hareide velge å trekke seg etter sesongen ?? |
Skulle likt og se en del på forumet her (og for ikke å snakke om i media) dersom han stakk til Viking etter denne sesongen - og så tar dem til gull på første forsøk i 2021... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 30.11.2020 11:08 Post subject: |
|
|
Denne Kråkenes er nettopp det.
Og nå er han også sur etter helgens slakt av sitt eget lag.
Har vel aldri vært noen fotballspiller.
La oss komme til 20.januar.
Jo mer vi pines nå, jo større entusiasme!
Bare å kvitte seg med 3-4spillere og jobbe knallhardt på flankene. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 30.11.2020 11:41 Post subject: |
|
|
Ja det er altfor tidlig å dømme Hareide. Han har bevist seg før han. Selv om det har vært litt merkelige taktiske disposisjoner sett fra mange av oss supportere.
Han kom til en klubb i krise og med mangelfull spillerstall. Det er klart ting tar tid. Men han står uansett ikke for fotballen vi vil se. Bare resultatene kommer. Men da må det skje ting på spillersiden ref. fart, teknikk, målfarlighet, samt på coachingen så samhandligen flyter. |
|
| Back to top |
|
 |
|