English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Supercupen

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2006 11:30    Post subject: Supercupen Reply with quote

Vil ha norsk «Charity Shield»-kamp

Syns dette er et bra initiativ. Forsto aldri hvorfor idéen ble skrinlagt etter den TV3-sendte kampen mellom Viking og Rosenborg i 2002.

Last edited by 2mas on 08.01.2007 16:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondh
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 12:01    Post subject: Reply with quote

Ideen er vel grei nok. Men jeg tviler på det blir et tiltak som tar av noe særlig.
De senere år har vel denne kampen også falt en del i prestisje også i England, men Charity-konseptet gir vel en grunn til å opprettholde det.
Med 2-3000 tilskuere som det var i Viking-RBK er det vel ikke så mye å hente der.
Det blir vel bare en offisiell treningskamp med et trofe som ikke gir noen status og som blir debattert om har noen framtid.
SÃ¥nn som Royal League.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2006 12:03    Post subject: Reply with quote

Som så ofte før, tenker jeg på mitt eget beste: Jeg vil gjerne se generalprøven til RBK på TV i stedet for sporadisk oppdatering på adressa.no.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 12:06    Post subject: Reply with quote

Enig. Åpning av FFK sitt nye stadion med en sånn kamp gir nok en fin ramme rundt kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.12.2006 13:40    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli lei av å lese charity. NÅ heter det Community Shield
kristobal
Legende

PostPosted: 12.12.2006 13:55    Post subject: Reply with quote

Blir jo ingen Viking-kamp så fin erstatning hvis man ser slik på det. Tror det vil fungere neste år pga lagene osm er involvert, ny stadion etc, men at det skal bli noen knallsuksess på langsiktig basis er jeg mer tvilende til.

Virker som om norsk toppfotball og TV2 forsøker å tvinne og tvære ut mest mulig av den norske fotballen nå som den er mer populær enn noen gang, men denne hausingen og flere og flere kamper kan slå tilbake på dem selv.

Folk kommer til å gå lei (innse at norsk klubbfotball ikke er så veldig bra akkurat) i løpet av få år, og den diskusjonen skulle vi gjerne tatt i en annen tråd.

Men tro meg, norsk fotball kommer til å gå på en alvorlig smell om to til fire år. Særlig økonomisk, men det vil også slå ut sportslig for en del klubber. Derfor er det så utrolig viktig at RBK tenker langsiktig nå, og ikke kaster seg på kjøpefesten. Det kan gi RBK et fortrinn av dimensjoner som gjør at de kan dominere i overskuelig framtid og muligens få muligheten i Europa år etter år slik at de kan komme tilbake på det nivået de var, evt ta et ytterligere steg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2006 15:05    Post subject: Reply with quote

Fortsett pengediskusjonen her: Fotball og forretning

Jeg tolker VG-saken dithen at TV2 egentlig er skeptiske til et mestermøte, men at det derimot er Fredrikstad som presser på. En åpningskamp mot Rosenborg vil fylle nystadionet, og skaffe gode inntekter; har mine tvil om at Morgan vil gi bort hele overskuddet.

Samtidig er dette en bra måte å vekke folket på, og gjøre de bevisste på at fotballsesongen for alvor er i gang. Har ikke sjekket statistikken, men RBK har vel vanligvis trukket mer folk til Lerkendal i 2. runde enn 1. runde nettopp fordi folket trenger ei uke på å mobilsere.

För övrigt: Nytt 2007: Supercupen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2007 16:28    Post subject: Reply with quote

NTF tenker å kalle oppgjøret for "supercupen", slik som i Sverige og overalt ellers på kontinentet. Antar de fleste har sett at kampen likevel ikke spilles i Fredrikstad.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.02.2007 20:37    Post subject: Reply with quote

Supercupen avlyst
Back to top
Fredrik90
Senior

PostPosted: 11.02.2007 16:15    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Folk kommer til å gå lei (innse at norsk klubbfotball ikke er så veldig bra akkurat) i løpet av få år, og den diskusjonen skulle vi gjerne tatt i en annen tråd.

Da hadde vel folk gått lei for veldig lenge siden?? Ikke akkurat så den norske serien nettopp startet opp da... Dessuten tror jeg det er mer på grunn av spenning enn ferdigheter at folk ser på norsk fotball. Og tilhørightet ikke minst.
kristobal
Legende

PostPosted: 12.02.2007 11:15    Post subject: Reply with quote

Feffa wrote:

Da hadde vel folk gått lei for veldig lenge siden?? Ikke akkurat så den norske serien nettopp startet opp da... Dessuten tror jeg det er mer på grunn av spenning enn ferdigheter at folk ser på norsk fotball. Og tilhørightet ikke minst.

Det siste er nok sant i øyeblikket. Norsk fotball har fått en enorm opptur de siste årene publikumsmessig og økonomisk. Slikt går i bølger. Norsk Ishockey på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet var i samme situasjon. Norsk kvinnehåndball på midten av 90-tallet også.

Jeg frykter det samme skjer i fotballen. Uten større avstand i kvalitet vil det ikke skje utvikling, og da må noe av spenningen drepes.

Norsk fotball har ikke vært i nærheten av den publisiteten den har nå. TV2 kjører opp norske treningskamper og fotballsaker foran verdensmesterskap i vinteridrettene.

Publikumstallene kommer til å svinge nedover i løpet av et par-tre år når klubbene ikke lenger kan trekke nye tilskuere gjennom enorm medieinteresse, nye stadioner osv. Da vil også mediainteressen falle noe, og da raser inntektene nedover.

Dette ble veldig off-topic, men for å pense litt tilbake på saken så tror jeg ikke nødvendigvis en superfinale vil bli noe suksess i Norge. Det avhenger så mye av hvilke lag som er med. Royal League og sviktende interesse for den norske cupen er kanskje også et uttrykk for at folk synes det begynner å bli nok.

Husker 19000 tilskuere på omkamp i 4. runde i cupen i 1991 mot Kongsvinger jeg. Det var tider det. Smile
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 12:19    Post subject: Reply with quote

Må bare fortsette på samme tråden, så får 2mas eller harald flytte til en mer passende tråd.

Tror grunnen til den fallende interessen for cupen, er dårlig produksjon. Du får et mye dårligere produkt på standion i en cup-kamp enn i en seriekamp.

Royal League kan bli en suksess om TV, klubb og spillere tar turneringen seriøst. Pr i dag tar ingen turneringen seriøst. Aller minst TV og spillere.

Tror derimot at du har et poeng i at det går i bølger, og at fotball flyter på en bølge for øyeblikket. Dette er helt naturlig. De som kan gjøre svingningene mindre, er media. Der er TV2 veldig flink. Dessverre sutrer NRK fortsatt over at de ikke fikk sende norsk fotball. Derfor eksisterer nesten ikke norsk fotball for NRK...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 12.02.2007 15:04    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
De som kan gjøre svingningene mindre, er media. Der er TV2 veldig flink. Dessverre sutrer NRK fortsatt over at de ikke fikk sende norsk fotball. Derfor eksisterer nesten ikke norsk fotball for NRK...

TV2 er flinke akkurat nå ja. Men vi så hvordan storsatsingen på BLNO plutselig fikk et skudd for baugen også. Det er en del ting som ikke eksisterer i TV2s sportsverden også, fordi de ikke har rettigheter.

TV2 er bare ute etter å tjene penger. Det betyr at den dagen pendelen svinger nedover og fotballsatsingen ikke lenger er like lønnsom, så er TV2 de første til å miste interessen. En skal ikke mange år tilbake for å se TV2 sende andreomgangene i søndagskampene 25 minutter forskutt fordi de var fast bestemt på å kjøre 21-nyhetene som vanlig.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 15:26    Post subject: Reply with quote

Klart TV2 er ute etter å tjene penger. I mye større grad enn NRK. Men fotball har alltid vært populært i Norge. Du kan ikke sammenligne det med BLNO. Hvor TV2 måtte prøve å få nordmenn til å like basket, så norsk basket, så de teite (superkule) programlederne til TV2... Dømt til å mislykkes det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 12.02.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

Fotball har alltid vært populært i Norge ja, og sammenlikningen med BLNO blir feil. Det er sant. Men sammenlikningen med hva TV2 gjorde tidligere med direkterettighetene sine er absolutt relevant. Jeg tror nok TV2 føler at siden de har betalt så enooormt mye for rettighetene så må de også satse for fullt.

Jeg tror ikke de vil være villige til å legge i like mye neste gang.

Sjansen for å gå lei var ikke så stor den tida det var innslag fra et par-tre kamper på Sportsrevyen og det var 22 kamper i året.

Jeg mener derfor at en superfinale i utgangspunktet bare var et nytt påskudd for å tjene mer penger, og at det på lang sikt ikke ville bli en suksess her i landet.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 12.02.2007 23:15    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt var at media er den viktigste faktoren til at fotball forblir en suksess. Jeg er sikker på at om NRK, Viasat eller TV2 får rettighetene til Royal League, vil vi få et mye bedre produkt, og RL vil bli en suksess.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb