| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Eyjolfsson |
|
2% |
[ 2 ] |
| Konate |
|
19% |
[ 16 ] |
| Zachariassen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Henriksen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
4% |
[ 4 ] |
| Islamovic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ceide |
|
48% |
[ 41 ] |
| Skjelbred |
|
10% |
[ 9 ] |
| Holse |
|
10% |
[ 9 ] |
|
| Total Votes : 84 |
|
| Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:02 Post subject: |
|
|
Det blir for tilfeldig det som skjer fra midten og opp...
SÃ¥ er denne Dino ikke god nok/hurtig nok i mottaket dessverre.
Dof springer og jobber men litt uten tanke om hvor og hva han så skal gjøre..
Hvis vi skal bruke Henriksen til det han gjør nå, kunne hentet en til halv pris. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:03 Post subject: |
|
|
| har nu bestemt set Holse spille bedre kampe - men han er god på den måde at han hele tiden er spilbar og meget boldsikker, og også tager de dybe løb, hvilket scoringen vidner om. Vores spil blev også markant bedre efter Per kom ind. Det undrer mig stadig hvorfor vi ikke kan fastholde presset når vi er foran. Der er jo bestemt ingen grund til at invitere et dårligt hold ind i kampen i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:05 Post subject: |
|
|
| sukram wrote: | | Yv89 wrote: | | Hva gjør Åsen på banen? i troppen |
Ftfy. |
Hahah, takk!  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:08 Post subject: |
|
|
Åge har en meget tøff oppgave med å få drillet noe offensiv samhandling i denne troppen. Hovedproblemet er at det generelle ferdighetsnivået er for lavt, ballen hopper og spretter før man får kontroll og pasningskvaliteten er urovekkende dårlig. Selv upresset slår vi bort ballen eller klassikeren spille ballen bak spiller i medløp. Det er kun Helland som har ferdigheter til å vende spillet med en pasning, resten tør ikke prøve engang.
Og så er det Bardals kjepphest, kroppsstilling. Bardal har helt rett når han tar opp dette, våre spillere står konsekvent feil ved mottak av ball. Og når man overhodet ikke orienter seg i forkant så blir det støttepasninger eller balltap.
Er kanskje for negativ nå,men det er så forb.... frustrerende å se på RBK nå |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:10 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Er kanskje for negativ nå,men det er så forb.... frustrerende å se på RBK nå |
Neida, vi må tørre å gi en realistisk analyse, selv når den er ganske negativ. Håper Åge får mulighet til å forme laget med spillere som har bedre ballferdigheter, ikke minst i forsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:12 Post subject: |
|
|
| Må si jeg er litt skuffet over Henriksen. Gjør en drittjobb, men veldig svak med ballen i beina. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 01.11.2020 20:14 Post subject: |
|
|
| Ja, dessverre ingen tvil om at basisferdigheter jevnt over er på et alarmerende lavt nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.11.2020 20:15 Post subject: |
|
|
Det blir for lett å forsvare seg når vi har kun en spiller der fremme som kan forsere ledd (Ceide) . Helland kan det ikke. Islamovic kan det ikke og Holse kan det ikke godt nok som ving. Vi må ha to raske vinger som kan drible. Islamovic er ikke sterk og god nok i boksen. Han er grei feilvendt, men ingen matchvinner i boksen.
Henriksen er helt ut av det. Midtbanen har lavt teknisk nivå. Det samme kan sies om forsvaret.
Dette lager vinner ikke mot BG og VIF. Kanskje mot et slitent Molde som har spilt kamp i EL.
Dorsin har så langt sviktet. Han har en stor jobb foran seg. Islamovic var feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.11.2020 20:20 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Må si jeg er litt skuffet over Henriksen. Gjør en drittjobb, men veldig svak med ballen i beina. |
Det må vell være effekten av å ha gått klubbløs så lenge, en ordentlig god oppkjøring er vell det han trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:22 Post subject: |
|
|
| Jeg ville seriøst spille Per og Holse sammen centralt for at fastholde spillet. De finder hinanden godt og har begge en basis teknik som de andre åbenbart ikke har. Så kunne Henriksen og Doff slås om den sidste plads. |
|
| Back to top |
|
 |
Sveinung Junior
|
Posted: 01.11.2020 20:26 Post subject: |
|
|
Sånn bortsett fra at kampen til slutt blir unødvendig spennende når Hansen er uheldig og Rosenborg ikke har scoret flere mål, synes jeg egentlig ikke at det er så stor grunn til å være misfornøyd. Laget skapte ganske mange plausible scoringssituasjoner i løpet av kampen, og det kunne fort ha vært scoret flere mål. Defensivt hadde Rosenborg også god kontroll.
Jeg ser det snakkes om dårlige basisferdigheter, men jeg synes faktisk at basisferdighetene har blitt betydelig bedre etter at Geir Hansen ble ansatt, og ytterligere etter at Hareide kom. Særlig synes jeg at pasningsspillet nå har mer "snert" i seg. Utviklingen går i riktig retning. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.11.2020 20:30 Post subject: |
|
|
| Sveinung wrote: | Sånn bortsett fra at kampen til slutt blir unødvendig spennende når Hansen er uheldig og Rosenborg ikke har scoret flere mål, synes jeg egentlig ikke at det er så stor grunn til å være misfornøyd. Laget skapte ganske mange plausible scoringssituasjoner i løpet av kampen, og det kunne fort ha vært scoret flere mål. Defensivt hadde Rosenborg også god kontroll.
Jeg ser det snakkes om dårlige basisferdigheter, men jeg synes faktisk at basisferdighetene har blitt betydelig bedre etter at Geir Hansen ble ansatt, og ytterligere etter at Hareide kom. Særlig synes jeg at pasningsspillet nå har mer "snert" i seg. Utviklingen går i riktig retning. |
Jeg synes ikke vi har kontroll. I starten og slutten av kampen gir vi start farlige situasjoner med dårlig press som fort blir til mål. I første omgang har vi ikke et skudd på mål og er vel heller ikke i nærheten. Det er det bare Rbk som får til mot et dårlig start. Hvordan er det mulig å bli så dårlig offensivt? |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 01.11.2020 20:37 Post subject: |
|
|
Det er noen ting med Dino som jeg ikke liker, så men del av det i denne kampen. Albuene er jo oppe alt for mye, men så har han jo også det med at han skal liksom dempe ballen med at den spretter opp i lårene og så skal den falle ned og gjerne sprette en gang. Det tar for lang tid. Og selv om han kjemper hardt, vinner en del dueller og glimter til med et par bra avleveringer, så er det han viser for lite for å være spiss i Rbk spør du meg. Det er ikke rart vi scorer lite når vi har lite kreativitet på midtbanen og ham på topp. Fin avlevering til Konate hadde han da.
Holse er et must i start ellveren. Han har en spilleforståelse og teknikk som hever sjansen for å score mål. Defensivt er vi rimelig solide nå, men med det laget vi har nå så hadde vi blitt utrolig mye bedre om vi hadde klart å skaffe oss en rask spillende midtstopper, en kreativ og ballsikker midtbanespiller og en bedre spiss. Hadde kanskje trodd at Rasmus fikk noen minutter i dag men det hadde vel først skjedd om vi ledet med mer. Reitan var veldig dårlig i dag også synes jeg. Men bra med 3 poeng og det defensive er i alle fall bra selv om det er mot laber motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 01.11.2020 20:42 Post subject: |
|
|
| Hvor kan jeg se målet? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:47 Post subject: |
|
|
| vegardj wrote: | | Hvor er alle som klagde på skylappene til Ceïde nå? |
Vi gleder oss hver gang de er borte. Langt igjen, men fremgangen er der. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 01.11.2020 20:49 Post subject: |
|
|
Anser den Hareide-, Henriksen og Per Ciljan-effekten som ganske død om publikum mot formodning skulle slippe til neste år. Dette er voldsomt lite engasjerende og oppløftende hjemme mot dumpekandidat. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 01.11.2020 20:57 Post subject: |
|
|
Ja, Dino er ikke god nok.
Henriksen må heve seg, ellers er dette for dårlig.
Reitan er for begrenset, veldig mange enkle feil. Ellers Konate god idag. Ceide topp. Holse er med på snu kampen sammen med Per.
Hareide har litt å svare for når han starter med Kon og Helland. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 01.11.2020 21:02 Post subject: |
|
|
| Hareide svarede gentagne gange at begge havde spillet rigtig godt og at han havde brug for Hellands flødefod i kampe hvor man får mange hjørnespark. Vor herre til hest - hvis vi skal spille bedre og mere moderne fodbold med stor bevægelse og løb omkring boldholder, må og skal både Konradsen og Helland på bænken. Altså holdet blev bedre i det sekund Per trådte ind på banen. Han er bare så vigtig for holdet. |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 01.11.2020 21:21 Post subject: |
|
|
Foruten at jeg ikke forstår så mye av laguttaket i et par posisjoner, så synes jeg slett ikke dette er så altfor dårlig. Vi dominerer kampen fra start til slutt. 7-1 i målsjanser og mye ball. Litt skuffet over hvordan vi opptrer på sluttten, men sånn blir det fort når man bare leder med 1. Skulle ønske vi gjorde flere bytter.
Gjenvinningsspillet er til tider veldig bra. Start ligger lavt, så vi trenger litt mer kreativitet og tempo. Men Start kommer så vidt over midtbanelinjen i store deler av kampen. Absolutt mye å bygge videre på. Tror det bare et tidsspørsmål før det løsner skikkelig offensivt |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 01.11.2020 21:23 Post subject: |
|
|
Enig der ibejnar.
Helland og Kon hever for bra lønn til å has med videre. De er skadet for ofte og spiller for sjeldent bra. Holse og PCS er såklart startmateriale uansett hva Hareide tenker om frisparkene til Helland osv.
Konate synes jeg fortjener en kontrakt. Ceide.. for en spiller han er i ferd med å bli. Man kan jo se at målene kommer til å komme. Han jobber tydeligvis knallhardt for man ser bra forbedring på valg, avleveringer og avslutninger nå. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 01.11.2020 21:31 Post subject: |
|
|
Så siste halvdel av førsteomgangen og hele andre. Dette er fremgang. Vi evner å holde ballen bedre i laget og har noen fine kombinasjoner. Foreløpig er det ikke skarpt nok de siste 20 metrene så det blir for lite sjanser av det (og dermed lite mål). Men jeg synes vi er nærmere 2-0 enn de er redusering.
Venstresiden med Konate - Skjeldbred - Ceïde kombinerer bra. Midtstopperne er også gode.
Presspillet har også kommet seg og defensivt er bedre enn på lenge. Nå holder vi 0-en i kampene - det er bra.
Fremover er det foreløpig bare nesten. Islamic gjør innimellom fine ting, men det blir veldig mye som ikke er bra nok også. Innleggene kommer ofte ikke frem og man går seg fast. Av og til savner jeg at de skyter - når de skyter savner jeg ofte gode skudd...
Husk hvor vi har vært - jeg er mer optimistisk enn på flere år. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 01.11.2020 21:41 Post subject: |
|
|
| 27 poeng på de 11 siste, etter dagens kamp. Mye å gå på spillemessig, men Åge leverer resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 01.11.2020 21:58 Post subject: |
|
|
Helland er en luksuspiller som vi ikke har råd til å ha på banen. Han jukser i press-spill og markering, han verken truer, oppsøker eller skaper rom, så han fungerer omtrent utelukkende hvis vi dominerer kampbildet, noe han ikke evner å bidra til at vi gjør. Det virket en periode som om han hadde lært leksa si ifjor, men kroppspråk, bevegelser og uttalelser tyder på at den leksjonen forsvant i det Akintola dro og Holse brukte litt tid på å bevise at han er et mye bedre valg.
Per dags dato så ser jeg ikke noe annet vi kan bruke ham til enn joker til å slenge innpå mot slutten av en kamp hvor vi trenger scoring og motstander legger seg inn i egen fem-meter for å mure igjen.
Skal vi ha innoverkant så kan vi like gjerne bruke Åsen der hvis Holse ikke er tilgjengelig eller må hviles.
Henriksen er verken ryddegutt eller playmaker, men boks til boks, få den mannen høyere i banen og sett Skelbred/Tagseth sentralt, Doff gjør jobben sin bra, men Konradsen er bare en blekere versjon som ikke er komplementær til verken Doff eller Henriksen, Konradsen kan spille sammen med Skjelbred og Tagseth, ellers ikke, altså bør han ikke spille med mindre både Doff og Henriksen er ute. Best for alle om han spiller fotball annet steds neste år tenker jeg.
Jeg håper Hareide sine disponeringer er basert på hvem som har spilt mye under Horneland og at han først og fremst går etter resultat (Selv om valget av Helland foran Holse er ganske uforståelig uansett) og at vi får se noe meget bedre til neste år. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.11.2020 22:34 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at Helland tidvis sinker spillet vårt og jukser defensivt. Men Helland tilfører dødballene våre en ekstra dimensjon og kan legge krossere og innlegg på et annet nivå enn resten. Helland serverer nesten et ferdigscoret mål i første samt er svært nær på cornere.
Holse er såklart framtiden, men er fortsatt ganske ustabil så ser ingen grunn til at Helland ikke kan være en god spiller å ha i stallen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 01.11.2020 22:46 Post subject: |
|
|
Dino er en løpende vindmølle. Det er jo kaos i alt han foretar seg.
Veldig skuffende kamp generelt sett. Start, dumpekandidaten kjører oss faktisk i 20 minutter før vi klarer å etablere et press. Alt for dårlig. Offensivt sliter vi i denne perioden med å få ballen fremover. Start biter av oss i oppspillsfasen. bekymringsfullt at vi er så lette å stoppe. Hareide har virkelig ikke klart å utløse noe positivt offensivt enda.
Skjønner ikke hvorfor Konradsen og Helland starter. Det ble straks litt bedre når Konradsen går ut og Per Ciljan kommer inn.
Reitan gjør en begredelig kamp med høy feilprosent. Svak begge veier. Veldig ustabil spiller.
Har nesten ikke sett Henriksen etter at han kom. Helt merkelig anonym!
Holse og Ceide er gode i dag.
Oppsummert alt for dårlig. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
|