View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Chriz Senior
|
Posted: 24.10.2004 22:04 Post subject: |
|
|
Hva med Pa-Modou Kah, nå har jo klubben hans i Sverige nylig rykket ned, han er sikkert lysten på retur Norge..
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=251493
Kan brukes både på midtbanen og forsvar, var jo en kvalitets spiller når han spilte i norge, fikk jo sjangser på landslaget også, synd han dro til en bakgårdsklubb, men skjønner grunnen, hvem kommer vel ikke konflikt med snusleppa Rekdal.. For vondt her gang jeg ser den mannen på tv.. |
|
Back to top |
|
 |
Iversen Senior
|
Posted: 24.10.2004 22:28 Post subject: |
|
|
rbk kan jo like godt hente halve sogndal heller _________________ Bodø/Glimt.. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.10.2004 16:39 Post subject: |
|
|
Har måske en ny mulig midtstopper kandidat
Mbulelo Mabizela
Han er lige blevet frigivet af Tottenham. Han følte ikke at han blev integreret nok i Tottenham, og at det var derfor at resultaterne fra hans side udeblev. men der er ingen tvivl om at han er en spiller med potentsiale.
Han var som 22årig kaptejn på det syd afrikanske landshold i world cupen i 2002. Han er beskrevet som en hårdt tacklende og hovedstærk spiller, han har en rolig spillestil og er god til at distribuere bolden. Han kan, så vidt jeg ved, spille både midtstopper og defensiv midtbane.
Nu har Rosenborg jo ikke haft den største sucess med folk fra Afrika før, men man ved jo aldrig
Der er selvfølgelig også spørgsmålet om han synes Rosenborg er en atraktiv klub at spille for, men man ved jo aldrig før man prøver! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 28.10.2004 13:06 Post subject: |
|
|
Jonas Johansen vil jo bort fra Tromsø. Stort stopprtalent. DET er noe RBK trenger, altså en stopper med fremtiden for sine føtter. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 31.10.2004 11:13 Post subject: |
|
|
Vel, nå må Rune Bratseth kjenne sin besøkelsestid og prøve å kjøpe Martin Andresen fra Stabæk. Vålerenga er veldig interessert og Martin Andresen i form er vel en av de beste spillerene i eliteserien. Andresen er muligens faktoren vi har savna på midtbanen når Ørjan Berg har vært ute.  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 31.10.2004 11:35 Post subject: |
|
|
Martin Andresen, Andre Muri, Alexander Ødegaard og Brede Paulsen Hangeland! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.10.2004 11:58 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Martin Andresen, Andre Muri, Alexander Ødegaard og Brede Paulsen Hangeland! |
Den listen høres bra ut, men jeg ville nok heller ha sett at Muri blir "vraket" til fordel for en spiller alá Johan Lærde Bjørndal.
Vi må ha en midtstopper i Hangeland/Soma-klassen + en som ikke er klar for (fast) førstelagsspill enda, men som kan bli det i løpet av et par sesonger. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.10.2004 19:08 Post subject: |
|
|
Håber på at Rosenborg køber enten Hangeland eller Soma indfor næste sesong.
Håber også at vi får Martin Andresen men hvis han skifter klub tror jeg desværre han går til Vålerenga eller udlandet.
Men en anden spændene spiller at hente, kunne være Frederik Strømstad, han har jo spillet rigtigt godt for Start i 1 divison.
Synes egentlig ikke vi har brug for nogle angribere som kan gå direkte ind på holdet, medmindre Helstad fejler helt og Brattbakk ikke kommer i form igen, men måske et ungt angrebstalent er sagen? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2004 23:34 Post subject: |
|
|
Til dere som fortsatt vil ha Steffen I.: SÃ¥ dere TV2-sporten i kveld?
"Rosenborg er rævva!" osv. er ikke direkte en invitasjon til å bli hyllet i Tr.heim av en fyr med den farsarven, men som knapp har sagt et positivt ord om RBK etter at han forlot klubben kun timer etter mirakelet i Milano...  |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 31.10.2004 23:54 Post subject: |
|
|
Som Trønder bør han søren ikke tørre vise seg offentlig i Trondheim. Skal få høre det om han plutselig bestemmer seg for å dra på besøk til far. Det ville jeg såfall sett fra mitt vindu.  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 01.11.2004 14:39 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab
Skrevet: 14.09.04 15:30
Martin Andresen, Andre Muri, Alexander Ødegaard og Brede Paulsen Hangeland!
Oppdatert liste:
Jeg vil ha Martin Andresen, Brede Paulsen Hangeland, Ranghval Soma, Alexander Ødegaard, Christian Grindheim og en Sterk Spiss! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 01.11.2004 16:00 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab
Oppdatert liste:
Jeg vil ha Martin Andresen, Brede Paulsen Hangeland, Ranghval Soma, Alexander Ødegaard, Christian Grindheim og en Sterk Spiss!
Hva mener dere? |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 01.11.2004 16:21 Post subject: |
|
|
Hangeland går sikkert til Everton. Jeg går for Soma. Iversen vil jeg ikke hit etter det jeg har lest om han nå. Han kan bare bli værende i hovedstaden. Er til å bli kvalm av. Jeg vil helst se at vi kjøper en stopper, før vi kjøper en spiss, også en erstatter for Berg. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.11.2004 16:23 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Baadshah/Tab
Oppdatert liste:
Jeg vil ha Martin Andresen, Brede Paulsen Hangeland, Ranghval Soma, Alexander Ødegaard, Christian Grindheim og en Sterk Spiss!
Hva mener dere? |
Hvis vi skal gå ud ifra din liste så vil jeg starte med 2 spillere som jeg gerne vil have, og som jeg tror er spillere som RBK har en chance for at hente.
Martin Andresen og Alexander Ødegaard er begge spillere som vil forstærke Rosenborgs trup, og de kan begge gå direkte ind i startopstilling. Da begge er 1. divisionsspillere indenfor næste sesong er der en realistisk mulighed for at Rosenborg kan blive deres nye arbejdsgiver.
Tilgængeld vil Vålerenga og Lillestrøm have Martin Andresen og Brann og Brøndby vil gerne have Alexander Ødegaard, hvilket betyder at der evt. kan opstå en budkrig, eller at en af spillerne melder ud at de heller vil til en anden klub end Rosenborg.
Brede Hangeland betragter jeg i øjeblikket som uaktuel da han skal til prøvespil i Everton, derfor ser jeg gerne Ragnvald Soma i Rosenborg. Han har jo tidligere udtalt at han gerne vil til udlandet igen, og CL spil for Rosenborg er et udemærsket udstillings vindue for netop det formål. Plus at chancen for at han kommer på landsholdet er større. Problemet bilver nok at få Brann til at sælge, tror ikke de er interesserede i at sælge så god en spiller når de har udtalt at de vil udfordre Rosenborg næste sesong. Men selvfølgelig har alt sin pris, jeg tror bare ikke Rosenborg vil være villig til at betale det, formodentlige, store beløb Brann vil forlange.
Chritian Grindheim er et stort talent men medmindre Rosenborg kan få ham billigt synes jeg ikke det er det rigtige tidspunkt at købe ham på. Hvis man kunne få ham billigt, og så udlåne ham til en første divisions- eller Tippeligaklub ville måske være en løsning. For vi har brug for mere end 1 forstærkning på den centrale midtbane, i hvertfald efter næste sesong.
Synes faktisk ikke vi behøver en spiss som kan gå direkte ind på holdet, så ser jeg hellere at Rosenborg køber et ungt spiss talent. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 01.11.2004 16:50 Post subject: |
|
|
En ny midtstopper er et MUST, det er nesten så vi må ha TO. Riseth skrangler og ligger nede halve kampen, Hoftun er over the top nå. Men hvor skal vi hente dem? Hangeland velger helt sikkert utlandet fremfor RBK, Soma trives i Brann, finnes det andre gode alternativer (ikke Muri....hehe)?
Andresen er et hett navn, vi trenger en sentral midtbanespiller. Når det gjelder spillere på topp, ønsker jeg også at vi kjøper en spiller som naturlig går rett inn i førsteelleveren, OG som scorer mål. Nå som Iversen har skutt seg i foten ("RBK e Rævva") - dessuten scorer han ikke nok mål, håper jeg Ødegaard kommer, eller at RBK gjør et scoop og finner en 17 år gammel Rooney-kloning en eller annen plass (med litt mer vett i skolten selvsagt). |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 02.11.2004 11:19 Post subject: |
|
|
Kloke ord fra deg Harald!
Jeg tror desverre at vi må glemme både Brede Paulsen Hangeland, Ranghval Soma, fordi Brede drar nok til Everton og Brann vil nok aldri selge til oss!
Harald:
Chritian Grindheim er et stort talent men medmindre Rosenborg kan få ham billigt synes jeg ikke det er det rigtige tidspunkt at købe ham på. Hvis man kunne få ham billigt, og så udlåne ham til en første divisions- eller Tippeligaklub ville måske være en løsning. For vi har brug for mere end 1 forstærkning på den centrale midtbane, i hvertfald efter næste sesong.
Jeg skrev Chritian Grindheim fordi han er et stort talent og er kaptein i U21 og kan danne midtbanen sammen med vår Per Ciljan Skjelbred om 5 år! Og det rette tidspunkt for å kjøpe ham er "nå", fordi Haugesund har rykket ned til 2 divisjon så jeg tror/vet vi får ham billig!  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.11.2004 12:00 Post subject: |
|
|
Hva med Kjell Andre Thu da? så vidt jeg vet betraktes han som svært talentfull. Ardian Gashi hadde vel heller ikke vært så dumt, men han kan vi sikkert glemme med en gang. Når det gjelder Grindheim er han alt for god til å spille i 2. divisjon. Så lenge han kommer seg vekk derfra, bryr jeg meg lite om hvor han evt. havner. Dessuten syns jeg vi skal huske på at i tillegg til Per Ciljan Skjeldbred har RBK også en mann med navn Alexander Tettey i stallen, så midtbanen er ikke det jeg bekymrer meg mest for (foreløpig.)
Når det gjelder midtstoppere, må det da finnes noen talenter på u-21landslaget. Blandt annet er det vel en med et serbisk-klingende navn som jeg ikke husker i farten, men som visstnok skal være god. Mato etellerannet, tror jeg. Didrik Fægri ble betraktet som et stort talent i 17-årsalderen. Hvordan han er nå som 20-åring (?) vet jeg ikke.
Når det gjelder spisser: Hva med han futsal-spilleren som var på prøvespill i Sør-Amerika etter futsal-VM? Thierry Dje Dje Danon eller noe sånt. Han ble jo nevnt i samme settning som Alex Valencia, og han vet vi jo hvor god kan være, iallefall før Brann nesten ødela han (Tom Nordlie ser imidlertid ut til å fått han tilbake på rett spor, spørsmålet er bare om det er "for sent" for Valencias del.)
Nå tar jeg bare navn ut av hodet som jeg har hørt noe om, om alt stemmer og hvor gode de egentlig er vet jeg ikke.
Ellers må det da gå ann å gjøre et scoop hvis Rune B. & Co. bare er villige til å se utenfor Norden. (Selv om Sverige sikkert har en del, Benjamin Kibebe, for eksempel. Kan vi sikkert få billig ettersom AIK rykket ned.)
En gammel lagkamerat av meg, Alexander Nynes, har høstet mye skryt på alderbestemte landslag og samlinger, og har vært på prøvespill i Bodø/Glimt. Han kan kanskje være verdt å prøve ut. RBK lot seg jo imponere av Espen Opdal for noen år siden (Kjenner han godt, i følge han var han ikke langt unna en overgang, Tor Erik Moen er jo også fra samme distriktet. Og Preben Dalhberg, som høstet ros for sin innsats som junior i Viking for noen år siden, men alt dette er en digresjon), så det er mulig å være god selv om man er fra et lite sted, og spiller langt nede i divisjonssystemet (selv om 2. og 3. divisjon egentlig ikke er så veldig langt ned, ettersom det vel finns 8 divisjoner under Tippeliga-nivå, om jeg husker riktig) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.11.2004 15:52 Post subject: |
|
|
Nå, ser ud til at Rekdal ikke længere vil have Ødegaard da han synes han er for dyr. Det var jo gode nyheder for Rosenborg:
Ødegaard er for dyr _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 02.11.2004 16:01 Post subject: |
|
|
Jepp, det er gode nyheter
RBK må kjøpe Ødegaard! No doubt about that!
Martin Andresen er jeg mere lunken til, vet ikke om han vil passe så godt inn i Rosenborg stilen. Han er en bra spiller, men synes han mangler litt teknikk jeg da. Pasningsfoten hans kan man ikke klage på.. Enga henter vel han, så blir vel ikke noe problemstilling  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2004 17:15 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Nå, ser ud til at Rekdal ikke længere vil have Ødegaard da han synes han er for dyr. Det var jo gode nyheder for Rosenborg |
Det er vel Brann som er den største utfordreren... Ødegaard har visst vært Brann-fan hele livet...  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.11.2004 17:31 Post subject: |
|
|
Toom wrote: | Jepp, det er gode nyheter
RBK må kjøpe Ødegaard! No doubt about that!
Martin Andresen er jeg mere lunken til, vet ikke om han vil passe så godt inn i Rosenborg stilen. Han er en bra spiller, men synes han mangler litt teknikk jeg da. Pasningsfoten hans kan man ikke klage på.. Enga henter vel han, så blir vel ikke noe problemstilling  |
Hvis det stemmer at Ødegaard er Brann-fan kan det nok bli vanskelig å få han, men vi skal aldri si aldri.
Martin Andresen vil klart forsterke midtbanen vår, og han kan vel kanskje fungere både i ankerrollen, og som venstre indreløper. Solli tar over for Roar, Andresen tar over for Berg, og så putter vi Fredrik sentralt. Så har vi Tettey og Skjelbred i bakhånd. Det er en god midtbane. Men vi overlever selv uten Andresen. Vi har jo Christer George og Frode Johnsen også, som aktuelle midtbanespillere.
Førsteprioritet er stopper. Deretter kunne jeg tenkt meg en John Carew-type, bare med betydelig mer vett i skallen. En som er betydelig mer "down to earth", enn det nevnte Carew er. Uansett. En spiller som kan holde på ballen, vinne i lufta og skyte. Men det er dessverre ikke for mange av disse i norsk fotball. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
FredPersen Junior
|
Posted: 03.11.2004 12:11 Post subject: |
|
|
Steven Lustu, Ragnvald Soma, Mika Koppinen, Karim Essidiri... dette er navn Bratseth & Co burde vurdere. Disse vil tilføre laget deffansiv trygghet, mer fart langs kantene, og samtidig representere elementer i den foryngelsesprosessen laget er i.. her er mitt "ønske-RBK" anno 2005, med dobbel dekning i tippeliga-standard på alle plassene
Johnsen/Rønningen -
Stensaas/Dorin, Soma/Riseth, Hoftun/Lustu, Koppinen/Basma - Winsnes/Brattbakk, Berg/Solli, Strand/Russel - Storflor/Brattbakk, Johnsen/Braathen, Helstad/Essidiri |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2004 13:15 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Hvis det stemmer at Ødegaard er Brann-fan kan det nok bli vanskelig å få han, men vi skal aldri si aldri. |
Ikke overraskende kaster fosningen Idar Vollvik (forræder!) seg inn i kampen for å få Ødegaard til Brann. Han planlegger å legge inn en offensiv sammen med de andre Brann-investorene:
- Jeg tar gjerne samtaler med de andre investorene. Det er et veldig positivt samarbeidsklima for tiden i og med at Brann tok bronse og er i cupfinalen, sier Vollvik til Bergens Tidende.
Me får sjå korleis det går. Uansett bør en ny midtstopper være førstepri for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
|