English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 92, 93, 94  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 08.09.2020 10:51    Post subject: Reply with quote

Nei, det var - som sagt - ikke på bakgrunn av kampen mot Gibraltar. Han har spilt godt for Sarpsborg i det siste og har også høstet ros for sitt spill.
Han hadde blant annet et meget flott dribble-raid og skaffet straffe i en av de seneste kampene, der han viste fram gode ferdigheter med ball og god fysikk. Han har også kommet til en rekke gode målsjanser som han normalt burde satt i nettet (og ja da, det kan selvfølgelig anses som negativt at han brenner gode sjanser).
Det er ikke dermed sagt at han er en fullkommen spiss (ennå), men som type mener jeg han er en utmerket midtspiss i 4-3-3, litt i samme gate som en Sørloth/Haaland. Hvis/når han begynner å sette sjansene sin vil budene fra større ligaer komme. Hvis noen norsk klubb vil kjøpe han er det muligens siste sjanse nå. Personlig hadde gjerne byttet han ut med Islamovic og sett hva Hareide kunne fått ut av et slikt råmateriale, men det er selvsagt helt urealistisk.
Et hat-trick mot svak motstand kan gi en spiss den starten han trenger, derfor er det også helt riktig å la spissene ta staffesparkene.
Forhåpentligvis får Strand Larsen sjansen fra start i U21-kampen mot Nederland i kveld, så får han sjansen til å bevise at jeg kraftig overvurderer hans ferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.09.2020 11:07    Post subject: Reply with quote

Hørte for en gangs skyld Ærbekå-podden (noe jeg nok ikke kommer til å gjøre igjen). Her hevdes det at Zinkernagel kan være på vei til oss. Troverdigheten ligger antageligvis på Indykalia-nivå, men i mangel på andre rykter kan det vel kastes ut her.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.09.2020 12:13    Post subject: Reply with quote

Han er jo på utgående kontrakt og takket nei til forlengelse i Bodø i juli, men jeg tror nok det fort kan dukke opp mer attraktive tilbud enn hva vi kan stille med. Om ikke annet vil jeg tro han havner i en av disse klubbene i Mellom-Europa som har en økonomi-til-nivå-ratio som knuser vår.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.09.2020 12:35    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Forhåpentligvis får Strand Larsen sjansen fra start i U21-kampen mot Nederland i kveld, så får han sjansen til å bevise at jeg kraftig overvurderer hans ferdigheter.

Den kampen er vel i så fall bedre egnet til å få meg til å se dum ut enn deg Smile

Jeg ville aldri holdt mot en norsk U21-landslagsspiller at han så litt laber og dinosauraktig ut i en enkeltkamp mot Nederland, i alle fall. Det motsatte, derimot..
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 08.09.2020 18:57    Post subject: Reply with quote

Simen Juklerød er vel venstreback, norsk og med mindre spilletid i Belgia (hvis han ikke har byttet klubb allerede).
Jeg kjenner ikke spilleren så veldig godt, men han har en del ferdigheter både fysisk og teknisk som burde tilsi at han kunne vært en bedre spiller enn han faktisk er. Litt sånn Hovland. Høres ut som et klassisk Rosenborgkjøp.

Julian Ryerson er kanskje noe litt tilsvarende på motsatt side.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 08.09.2020 19:30    Post subject: Reply with quote

Juklerød nevnt på forumet: check
Én dag nærmere døden: check
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 08.09.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hoven Evland Jr. wrote:

Den kampen er vel i så fall bedre egnet til å få meg til å se dum ut enn deg Smile

Jeg ville aldri holdt mot en norsk U21-landslagsspiller at han så litt laber og dinosauraktig ut i en enkeltkamp mot Nederland, i alle fall. Det motsatte, derimot..

Det var ikke noe mål at noen skulle se spesielt dum eller smart ut, men det er jo alltid interessant å følge med på (påståtte) talentfulle spillere fra andre norske klubber. Smile
Jeg syns Strand Larsen klarte seg brukbart i denne kampen, men det er nok ikke slik at storklubbene står klar med sjekkheftet.

Pluss:
- Har tre gode forarbeid og gjennomspill til norske sjanser, der minst to av dem er så store sjanser at det normalt skal være mål.
- Kommer også til en god målsjanse selv på slutten av kampen.

Minus:
- Han har bra fysikk, men må bli enda bedre til å bruke den. Kan ta for seg mye mer i hodedueller.
- Bommer på ovennevnte sjanse, det er ikke noen god avslutning på en god målsjanse.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 08.09.2020 22:48    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
Juklerød nevnt på forumet: check
Én dag nærmere døden: check

Very Happy
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 08.09.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Men Juklerød er jo en spiller som Joachim Jönnson har etterlyst på A-landslaget. Bør ikke vi da gå all in?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 08.09.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Husker at det var en del enga supportere somikke forsto en dritt da Juklerød blei henta til Belgia

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 08.09.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Kjenner ikke Juklerød som spiller, men han fikk gode skussmål fra en svoren Royal Antwerpen supporter jeg møtte i Gent høsten 2018. Forøvrig fornøyelig å høre en belgier forsøke seg på det navnet.
Hvordan ståa er nå aner jeg ikke. Personlig håper uansett Dorsin og Hareide kan se forbi spillerprofilen SIB jobbet ut fra.
jorji
Rutinert

PostPosted: 09.09.2020 21:31    Post subject: Reply with quote

Strand Larsen hvert fall uaktuell nå, klar for Groningen.
https://direkte.vg.no/eli...tent=row-2
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 09.09.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende. Men det er ikke mange norske spisser som har gjort det stort i Nederland.
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 09.09.2020 22:36    Post subject: Reply with quote

Sørloth gikk vel også til Groningen uten å slå skikkelig igjennom men vet jo aldri
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 09.09.2020 23:21    Post subject: Reply with quote

Damion lowe står fortsatt uten klubb, kontrakt ut sesongen kunne vært noe.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 09.09.2020 23:28    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Husker at det var en del enga supportere somikke forsto en dritt

Tror du husker riktig.
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 10.09.2020 01:45    Post subject: Reply with quote

Dropper Brad Smith her. Venstrebacken vi hadde på prøvespill i 2016, som endte opp i PL er nå uten kontrakt. Stort sett spilt på reservelaget. Burde sjekkes ut.
Bye
Veteran

PostPosted: 10.09.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

Men, vi har jo nettopp hentet en vb som sist imponerte før Trump ble president jo
2mas
Sjef

PostPosted: 11.09.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

- For mig er det kun FCK, der er større eller på samme niveau i Skandinavien. Rosenborg har en flot historie, og det er selvfølgelig en stor klub, fortæller Philip Zinckernagel.

Han bekræfter samtidig, at der har været masser af interesse fra både skandinaviske klubber, men også fra klubber uden for.

Selv foretrækker Philip Zinckernagel at det næste skridt i hans karriere er af sportslig karrakter, men hvis ikke det rigtige tilbud dukker op, så tager han det med ro.

- Hvis ikke der kommer noget, der er meget bedre sportsligt, så har jeg det godt i Bodø, hvor vi spiller europæisk fodbold og kæmper med om mesterskabet.

Læs mere: Zinckernagel om Rosenborg-rygter: Det er en stor klub
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 11.09.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

Hva har egentlig skjedd med tidligere Eliteserie spillere som var for god for Eliteserien? F.eks. Moryke Fofana, Anthony Ujah osv.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 11.09.2020 11:54    Post subject: Reply with quote

Verdensveven forteller meg at de spiller fotball fortsatt, der ute i verden.
EspN
Veteran

PostPosted: 11.09.2020 12:13    Post subject: Reply with quote

Blir hypet opp i tippeligaen..og solgt.De fleste er ikke gode nok,Men finnes såklart unntak.Ujah gjorde sine saker bra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.09.2020 14:38    Post subject: Reply with quote

Ble faktisk nesten sjokkert nå når jeg søkte på disse Nirgerianske LSK spillerne.
Ujah og Nosa Igiebor fyller 30 først senere i år. Trodde de var i 30 åra nå, i hvert fall Ujah.

Ujah har jo hatt en bra karriere, selv om det ikke har blitt mange målene de siste par årene. Nosa så det jo ut til at kunne få en bra karriere, ble jo hentet til Real Betis, men så har det bare gått nedover. Stått uten klubb siden fjor sommer Nosa nå. Da spilte han på Kypros for Anorthosis Famagusta.

Fofana har vel gjort det ok i Tyrkia, men ikke noen veldig stor karriere der.

Så har man jo Fred Friday. Står nå uten klubb etter at han var ferdig i AZ i januar. Fikk kun spille første sesongen i AZ, 37 kamper og 7 mål i alle turneringer. Etter det ble det andrelaget til AZ og utlån til Sparta Rotterdam og deretter Twente når Twente var på nivå to. I Twente spilte han 11 kamper uten å score i 18/19 sesongen.

Etter det har han ikke spilt. Siste kamp for Friday var i april 2019. Fylte 25 år i år og står som nevnt uten kontrakt. Hadde det vært 2 år siden kunne det kanskje vært spennende å signere han men nå ville det være enda mer usikkert enn å signere Konate.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.09.2020 18:06    Post subject: Reply with quote

Ifølge podcasten til Rasmus & Saga så har Dorsin sagt at de følger situasjonen til Holmar Eyjolfsson. Ryktene om FCK stemte visstnok ikke.

- Torgeir Børven
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 11.09.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

Har vi ikke nok 30 år gamle stoppere? Ville heller hatt Kolskogen.

Håper vi tar en titt på Nicholas Mickelson i Godset. Tror det er en type som hadde passet som hånd i hanske for Hareides spillestil.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 92, 93, 94  Next
Page 79 of 94

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb