| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 09.09.2020 17:26 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Da får man utslag som at Jebali ikke hadde en snøballs sjans til å gjøre noe vettugt i Rosenborg-drakt. Det spiller dog ingen rolle, all den tid han aldri blir konfrontert med sine utallige skivebom.
. |
Når det gjelder Jebali har han vel vært ute i ettertid og sagt at det at han ble solgt etter kort tid beviser at han hadde rett i at dette var et dårlig kjøp.
Lav terskel for å kalle noen bomkjøp der, asså. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 09.09.2020 18:31 Post subject: |
|
|
| "Överraskande" der altså. Når det ordet kommer fra Joacim Jonsson, så blir jeg "forsiktig optimist"... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.09.2020 20:14 Post subject: |
|
|
Rosenborg har aktiverat den utköpsklausul som finns i Pas avtal och vi önskar honom all lycka i framtiden.
– Pa har gjort det väldigt bra under sin tid hos oss och det här visar än en gång att Jönköpings Södra är rätt klubb att komma till för att utvecklas som fotbollsspelare och ta kliv i sin karriär, säger Vetton Gramozi, sportsligt ansvarig.
Läs mera: Pa Konate klar för Rosenborg
Er det vanlig med utkjøpsklausuler i svenske kontrakter? Regner uansett med at den ikke var særlig høy i en halvårsavtale uten fast lønn.
| nidaros997 wrote: | | På den andre siden så har vi forsøkt dette med å hente spillere fra en divisjon lavere i våre naboland en del ganger tidligere, og ikke alltid lyktes med å få de opp på topp tippeliganivå. |
Blir rart å sammenligne Konate med A-landskamper for både Sverige og Guinea og spill på høyeste nivå i tre land med Nielsen og Levi. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.09.2020 20:27 Post subject: |
|
|
| Samtidig har vi også hentet f.eks Demidov fra Obos, og Stadsgaard som var en vandrende skadeliste før han kom hit, så det kan slå begge veier. Fordelen med Konate er jo da at Hareide faktisk kjenner spilleren veldig godt, og har sannsynligvis betydelig mer kontroll på potensialet hans enn det sausnebbet i discovery studio har. Når det er sagt så er det selvsagt få garantier i fotball. Ting skal fungere både sosialt/trivselsmessig og i relasjon med medspillere for at man skal lykkes. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.09.2020 20:54 Post subject: |
|
|
Konate har vist at han duger selv på CL-nivå. Det kan selvsagt være at skader og eventuelt andre ting har satt ham mye tilbake, men som 2mas er inne på er det i utgangspunktet vesentlig mindre risiko her enn med Levi, Amundsen, Nielsen og for den saks skyld Demidov. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 09.09.2020 20:55 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Samtidig har vi også hentet f.eks Demidov fra Obos, og Stadsgaard som var en vandrende skadeliste før han kom hit, så det kan slå begge veier. Fordelen med Konate er jo da at Hareide faktisk kjenner spilleren veldig godt, og har sannsynligvis betydelig mer kontroll på potensialet hans enn det sausnebbet i discovery studio har. Når det er sagt så er det selvsagt få garantier i fotball. Ting skal fungere både sosialt/trivselsmessig og i relasjon med medspillere for at man skal lykkes. |
Og Ørjan Berg.... |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 09.09.2020 21:06 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Blir rart å sammenligne Konate med A-landskamper for både Sverige og Guinea og spill på høyeste nivå i tre land med Nielsen og Levi. |
Joda, ser poenget, ifht. at denne spilleren har prestert tidligere og således har et potensial til å prestere på topp skandinavisk nivå igjen, og det er kanskje bedre å gjøre en sammenligning med for eksempel Stadsgaard som også hadde prestert godt men blitt skadet. Rosenborg tok sjansen og fikk full uttelling. Er spent på hva Hareide kan trylle frem av overraskelser. Håper han har flere ess i ermet i dette overgangsvinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 09.09.2020 21:12 Post subject: |
|
|
Vil jo slite med overgangen på tempo/fysikk i starten.
Bør nok ikke starte søndag, men tors må han innpå før fortsettelsen.
En tung start kan ødelegge en del, men samtidig, er han god nok så går det seg til sammen med ÅFritjof som taklet KevinKeegen flere ganger i -81.
HÃ¥per vi har en opsjon.
-klubben sier ingenting om dette.. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.09.2020 07:53 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Vi kommer vel ikke unna at et unisont kor av svensker ikke skjønner bæret av dette? |
Det du glemmer er at det er Joacim Jonssons huskor. Er det i det hele tatt en note i det koret som ikke er falsk? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.09.2020 16:20 Post subject: |
|
|
| Konate trente rolig med kun en trener i går. Neppe aktuell for startplass mot Godset...? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.09.2020 18:41 Post subject: |
|
|
| Venter vel kanskje på negativ covid test 2? Tørr vel ikke la han trene med laget før det. Så får vi se hva som skjer på søndag. Kan nok hende han først er klar til Ventspils ja. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.09.2020 19:38 Post subject: |
|
|
- Jag ser fram emot att komma ut på banan igen och spela fotboll. De har ligaspel nu och Europa-matcher, vilket är matcher som jag saknat. Jag är spänd inför att det ska dra igång.
Rosenborg är just nu på fjärdeplats i Eliteserien och ställs även mot Ventspils i nästa vecka i den andra kvalomgången till gruppspelet i Europa League. Konate menar att det blir speciellt att få spela i Europa igen.
- Ja, det är fantastiska matcher att få uppleva och det ska bli jättekul att få göra det igen.
26-åringen är samtidigt inne på att bevisa sig för att få ett nytt kontrakt med klubben.
- Jag ska bevisa mig för mig själv och för alla, men sedan får man se vad som händer. Om jag gör det bra öppnas det möjligheter, så det ska bli skitkul.
Läs mera: Konate lycklig efter flytten: "Blev lite överraskad - har varit en krokig väg"
 |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 11.09.2020 05:54 Post subject: |
|
|
| Pa virker som en lur signering.Beviselig høyt potensiale og med en sult som virker å være enorm.Spennende og i tillegg nærmest gratis! |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 11.09.2020 07:25 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Det du glemmer er at det er Joacim Jonssons huskor. Er det i det hele tatt en note i det koret som ikke er falsk? |
På den andre siden - dette ser så dårlig ut at det må være en genial signering. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.09.2020 08:11 Post subject: |
|
|
Hoftun og Horneland har gått ... Hareide neste? Neppe Hansen ... kanskje Helland? Henriksen? Ah ... Hedenstad _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.09.2020 08:13 Post subject: |
|
|
Hoppet du over Henriksen, haavarl? Haavarl må gå. HMG.
edit: redigeringskongen rettet seg selv opp. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.09.2020 08:24 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Haavarl må gå. |
darn
Forøvrig håper jeg damelaget henter Ma Konate. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 11.09.2020 08:50 Post subject: |
|
|
| Hahaha. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.09.2020 10:17 Post subject: |
|
|
Var litt festlig da Molde hadde Mame og Pape Diouf.
Ellers:
– Alle har lov til å si hva de mener. Jeg har absolutt ingen aning om hvem han er, sier Konate.
(...)
24. november 2015 rundlurte han Gregory van der Wiel da Paris Saint-Germain gjestet Malmö i Champions League. Jo da, nederlenderen scoret faktisk og det franske storlaget vant overlegent 5-0, men Konate fikk vist fram noen gode takter.
– Champions League er et nivå jeg vil komme tilbake til og vise at jeg hører hjemme der. Det er slike kamper jeg vil spille. Men akkurat nå får vi konsentrere oss om Europa League og ta det steget med RBK. Også skal jeg først vise at jeg hører hjemme på laget. Men ambisjonene til en klubb som RBK er ikke noe nytt for meg, fortsetter han.
Les mer: RBKs nye spiller ble kalt «katastrofal» av fotballekspert. Det får ham bare til å glise og sende et stikk tilbake |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 11.09.2020 11:41 Post subject: |
|
|
Interessant å se kravspekken for nye spillere, ifølge mange på forumet:
"Han er bedre enn de andre i sin posisjon" (når vi har ingen i hans posisjon, til nød en middels høyreback)
"Han er billig, så da er det godkjent" (som om prisen er førsteprioritet)
"Er han så dårlig som mange frykter, så er han jo borte til jul uansett" (er ikke det viktigste å ha kvalitet også i høst?)
"Treneren vil ha ham, så da blir det bra" (som om alle trenere treffer på alle kjøp. Med en slik argumentasjon kan man aldri diskutere/kritisere spillerkjøp, for en trener med høyeste trenerkurs vet alltid bedre enn fansen)
Jeg vil understreke at jeg forstår argumentene, og at de selvsagt gir mening. Markedet er heller ikke enkelt. Utfordringen er derimot at disse argumentene må komme I TILLEGG til det viktigste, nemlig troen på at vi får en god spiller. Men her virker det som om, etter Horneland-år og ørkenvandring, de mindre viktige argumentene godkjenner hele overgangen. At en spiller er billig er en bonus, ikke det viktigste. At Hareide kjøper en spiller betyr ikke automatisk at det blir bra.
Så er Konate en god nok spiller, som gir oss påkrevet kvalitet også i høst? Jeg har mine tvil. Og dette spørsmålet fortjener mer fokus, ja aller mest fokus, midt oppi jubelen over at RBK faktisk har greid å kjøpe en venstreback... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.09.2020 11:49 Post subject: |
|
|
Vet ikke hva slags planet du lever på, men jeg vet ikke hvor du ser denne jubelen hen. Jeg ser tvert imot et stabilt høyt fokus og mistanke om at han her ikke er god nok.
Denne "mange på forumet" må du lengre nord på Fosen med. Hvis jeg ber deg komme med liste, så blir den syltynn! |
|
| Back to top |
|
 |
onkel Junior
|
Posted: 11.09.2020 11:52 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: |
Forøvrig håper jeg damelaget henter Ma Konate. |
Er det kona te Pa? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.09.2020 12:05 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Denne "mange på forumet" må du lengre nord på Fosen med. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.09.2020 12:06 Post subject: |
|
|
At det er så mye positivt om Konate er vel i beste fall en overdrivelse. Det handler vel mer om at folk stoler på at Hareide vet hva han driver med, og avventer med noen totalslakt før man faktisk får sett han i aksjon. Jeg vil jo tro det et tilfelle av kalkulert risiko. Man henter en spiller som har prestert bra tidligere på en billig overgang. Selvsagt ingen garanti at han vil slå til, men risikoen er økonomisk sett liten. Vi har ikke gått på noen stor smell om han ikke slår til.
Vi hadde jo også 2 klare kandidater på blokka, som begge nå har vist seg umulig å få hentet i dette vinduet. Augustinsson fordi Djurgården nekter å selge før sesongen er over, og Pereira som har tilbud fra utlandet vi ikke kan matche. Da kjøper man seg litt tid til å finne nye kandidater på denne måten. |
|
| Back to top |
|
 |
|