English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 92, 93, 94  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.08.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

Tror vi først skal fokusere på å heve nivået på 11'eren på kort sikt. Å få ecup neste år er kritisk, og det vil også være en forventning om at vi skal være på toppen igjen i 2021. Da må vi først sette inn ressurser for å tette hullene vi har i dagens lag.

Venstreback og stopper er det mest prekære. I tillegg har vi en utfordring på midtbanen, hvor vi pr.dato ikke har noen gode alternativer til Skjelbred sentralt. Tagseth er sannsynligvis den minst dårlige løsningen, men han er litt for urutinert til å mestre den posisjonen på nåværende tidspunkt, og er klart bedre som indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 28.08.2020 19:47    Post subject: Reply with quote

Hareide har skrevet under for RBK, og har nok allerede en ganske god oversikt over troppen vil jeg tro. Alle, inkludert de som ikke har sett en eneste forballkamp i hele sitt liv, vet at RBK MÅ ha en ny venstreback. Denne backen burde allerede vært signert!! Hvorfor skal vi alltid vente til langt ut i vinduet før man henter noen? Gjør som andre klubber av og til. Vær littegrann i forkant. La spilleren få trene litt med laget i landslagspausen. Vi har nettopp spilt en Europacupkamp med bare juniorer på benken. I tillegg til «gamechanger» Valsvik selvsagt. Hvilken toppklubb setter seg i en slik situasjon frivillig?
Back to top
marco83
Senior

PostPosted: 31.08.2020 22:00    Post subject: Reply with quote

Vil Pereira være den nye venstrebacken?
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 01.09.2020 05:38    Post subject: Reply with quote

Tipper man henter inn en venstreback nå. Så vil det nok bli en del utskiftninger inn mot neste sesong. Hareide vil nok se hva han har og hvem som tar steget.
Captain
Veteran

PostPosted: 01.09.2020 07:00    Post subject: Reply with quote

Tror Pereira er et meget bra valg som ny venstreback. Perfekt alder for videresalg, og ikke minst offensiv i spillestilen.
h b
Veteran

PostPosted: 01.09.2020 07:43    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Hareide har skrevet under for RBK, og har nok allerede en ganske god oversikt over troppen vil jeg tro. Alle, inkludert de som ikke har sett en eneste forballkamp i hele sitt liv, vet at RBK MÅ ha en ny venstreback. Denne backen burde allerede vært signert!! Hvorfor skal vi alltid vente til langt ut i vinduet før man henter noen? Gjør som andre klubber av og til. Vær littegrann i forkant. La spilleren få trene litt med laget i landslagspausen. Vi har nettopp spilt en Europacupkamp med bare juniorer på benken. I tillegg til «gamechanger» Valsvik selvsagt. Hvilken toppklubb setter seg i en slik situasjon frivillig?

Tror ikke vinduet åpner før 8. september, så så forferdelig trege er vi vel ikke
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 01.09.2020 09:01    Post subject: Reply with quote

Ser ganske mange nevne Mannsverk som forsterkning for oss. Er han bedre enn Tagset sentralt da? Kanskje et lurt kjøp for å fase han inn etter PCS.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 01.09.2020 09:02    Post subject: Reply with quote

Kan vel også hende (hvis det er fra Norge f eks) at man har ventet til landslagspausen med å gjøre ordentlige framstøt siden det da er spillepause. Så da kan en håpe at det skjer noe denne uka.
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 01.09.2020 09:05    Post subject: Reply with quote

Mannsverk, Pereira og Rosted inn ?

Ser ut som et ok vindu det, men er vel litt for mye penger det er snakk om ....
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.09.2020 10:25    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Ratatosk wrote:

Tror ikke vinduet åpner før 8. september, så så forferdelig trege er vi vel ikke

Klar over at vinduet ikke åpner før 8. September. Men av erfaring fra de siste vinduene så har man måtte ventet lenge på at spillere er på plass.Ender til og med at man ikke får tak i spillere. Ingen problem å signere spillere nå. Kan bare ikke spille før 8. September. Greitt å få trent en uke eller to med klubben før det. I hvertfall nær man har vært på utkikk etter en spillerposisjon i månedsvis!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.09.2020 12:17    Post subject: Reply with quote

Står ikke nødvendigvis bare på RBK heller da. I forhold til norske spillere så sikter vi oss jo gjerne inn på øverste hylle, og det er også de spillerne som har størst forhåpninger om å spille på et høyere nivå, og dermed kanskje vil avvente utover i vinduet for å se om det dukker opp noen utenlandske klubber først. I tillegg til at det er en selgende klubb som sannsynligvis må erstatte det som er en nøkkelspiller.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 02.09.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

Der vi var noen år tilbake da vi kunne vente ut utlendingene før vi hentet Trondsen/Adegbenro og hadde stall til å takle det så går jo det bra.

Nå må vi nesten ha en venstreback inn dørene før vinduet formelt er åpent, helst innen første trening etter tredagersferien spillerne har fått.

Kan kanskje kjøpe seg tid med å låne inn noen ut sesongen.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.09.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en back så fort som mulig selvsagt, men det er også viktig at vi får inn riktig spiller, og ikke bare handler for å handle, som jeg har inntrykk av at var gjengangeren under Bjørnebye. Fikk i allefall ikke inntrykk av at spillerens kvaliteter og hvordan han passer inn i den rollen man ønsket å fylle var veldig gjennomtenkt med en del av de kjøpene.
Back to top
Pepsi
Junior

PostPosted: 03.09.2020 07:38    Post subject: Reply with quote

I følge sportsjournalist Daniel Kristofferson så har Djurgården nå sagt at de ikke kommer til å selge noen flere spillere i dette vinduet,så da blir det ingen Augustinsson nå ihvertfall.DIF har visstnok avvist et bud fra RBK på ca 5 mill tidligere i sommer.

Blir spennende å se hvem som er i søkelyset til Micke og Åge nå på vb. Risa, Pereira?
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 03.09.2020 07:46    Post subject: Reply with quote

Var vel i 2019? at Bjørnebye la inn bud på omtrent alle venstrebackene i eliteserien på deadline day? Det pinligste med hele opplegget var jo at til og med Trondheimsgutten Aasbakk takket nei, etter at RBK og KBK ble enige om pris.
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 03.09.2020 08:09    Post subject: Reply with quote

Huff, la oss slippe å gjenoppleve de mørke tider. La oss se opp og fram mot lyset, og la pastor Hareide lede oss til det forgjette land! RBK
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.09.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Var ikke det slik at Apoel slet økonomisk? Om det hadde vært en mulighet, så syns jeg vi burde prøvd oss på Zahid. Ganske god teknisk, kreativ og målfarlig. Best bak spissen i en 4-2-3-1.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2020 11:22    Post subject: Reply with quote

Men vi skal jo vitterlig ikke spille 4-2-3-1? Hareide har jo vært veldig tydelig på at han ønsker å spille 'klassisk' 4-3-3, og det ville vært tåpelig å kjøpe inn en spiller til en rolle vi ikke har bare fordi vi eventuelt kan?
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 03.09.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Ståle, ja alt med den frenetiske letingen etter en (tilsynelatende hvilken som helst) venstreback var flaut å bevitne, en bekmørk uke i klubbhistorien helt klart.

Om det ikke dukker opp en utenlandsk venstreback håper jeg vi prøver å kjøpe Pereira. Om vi så må ut med 10-15 mill tror jeg fort det er god business om han kommer på en 4/4,5-årskontrakt. Miststopper håper jeg vi ser til utlandet etter, helst ikke noe norsk a la Rosted eller Rogne. Blir for likt det vi har og ikke særlig bedre. Trenger et klart førstevalg. En ung midtbanespiller som Johan Hove eller Mannsverk (som jeg har liten kjennskap til) kan og være god business med stor oppside.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2020 11:37    Post subject: Reply with quote

Håkon Evjen sliter med spilletid i AZ. Kunne det vært interessant å høre hvordan utsiktene hans er i Nederland fremover? Slår meg som nøyaktig den spillertypen vi mangler på indreløperplass, og hvis han har havnet i en posisjon der de sliter med å satse på ham..

Om ikke en permanent overgang skulle være realistisk, så kunne kanskje et utlån vært mulig for å få spilletid.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.09.2020 12:01    Post subject: Reply with quote

Jeg føler at hvis vi skal hente en midtbanespiller i dette vinduet så må det i allefall være en som går rett inn og hever 11'eren, type Henriksen. Skjelbred og Zachariassen er bankers i en toppet 11'er, så da har vi i prinsippet Tagseth, Åsen og Konradsen som kjemper om den 3. plassen. I tillegg har vi Holse som har et stort potensiale som indreløper, i fall man prøver (og lykkes med) Ceide og Adegbenro på hver sin kant. Vi trenger mao. ikke flere midtbanespillere i kategorien ok/ok+. Da må det ryddes opp litt i stallen først.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.09.2020 12:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men vi skal jo vitterlig ikke spille 4-2-3-1? Hareide har jo vært veldig tydelig på at han ønsker å spille 'klassisk' 4-3-3, og det ville vært tåpelig å kjøpe inn en spiller til en rolle vi ikke har bare fordi vi eventuelt kan?

Nå har jeg ikke sett hvordan Apoel spiller, men han hadde helt sikkert klart seg fint i indreløper posisjonen.

zaphod81 wrote:
Håkon Evjen sliter med spilletid i AZ. Kunne det vært interessant å høre hvordan utsiktene hans er i Nederland fremover? Slår meg som nøyaktig den spillertypen vi mangler på indreløperplass, og hvis han har havnet i en posisjon der de sliter med å satse på ham..

Om ikke en permanent overgang skulle være realistisk, så kunne kanskje et utlån vært mulig for å få spilletid.

Ganske sterkt i mot lån av spillere. Vi er ikke så desperate at vi må låne en spiller som Evjen. Da bør det være med opsjon på kjøp i så fall.

Om det er faktisk slik at vi ser etter midtbanespillere så ville jeg i tillegg til Evjen, foreslått Kitolano i Odd. God spiller og sikkert billigere enn Evjen og Henriksen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.09.2020 12:34    Post subject: Reply with quote

Når man tenker etter sånn bare sånn passe, hvor mange av de store klubbene eller klubber med suksess i hjemlig liga av ok kvalitet spiller med anker i 4-3-3?`Det er jaggu ikke mange, kommer faktisk ikke på noen.

Om klubben har vinger så spiller de såfremdt jeg ser utelukkende med 1 spiss og en mann bak spiss og to sittende midtbanespillere (dynamisk varierende relasjon seff).

den eneste formasjonen jeg kan komme på å ha sett med anker må være 3-5-2 med vinkback.

Er jeg på bærtur her nå eller?

Jeg er overbevist om at Åge kommer til å spille offensiv RBK fotball med vinger og en spiss, men hvordan den midtbanen vil se ut det tørr jeg jaggu ikke skrive under på!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

Sånn som jeg husker Zahid så skulle han slitt både med å bidra nok defensivt og å orke å ta nok løp, selv med en noe mer tilpasset indreløperrolle. Han er mye mer en hengende spiss enn en fremskutt midtbanespiller, og vil nok passe bedre i Holses innoverkantrolle enn la oss si Åsens indreløperrolle i vårt system.

Jeg tror rett og slett det finnes mange bedre og billigere alternativer uten norsk pass.

Jeg synes jo heller ikke lån er noen optimal løsning, men i dette vinduet tror jeg vi kommer til å få hendene fulle med å signere definitivt en venstreback og trolig en stopper, og hvis Samuel går må vi nok ha enda en venstresidespiller inn. I sånne situasjoner kan vi slå noen fluer i en smekk ved å låne en spiller som både kjenner systemet, kjenner ligaen og har mange av de egenskapene vi mangler mest i laget, i stedet for å gjøre en dårlig fundert signering. Kjøpt oss tid til å gjøre en god signering til våren. Så ville vi jo laget oss en personlig relasjon til Evjen, og kanskje en senere permanent signering hadde vært ett steg nærmere hvis situasjonen ikke bedret seg i AZ neste år.

Det jeg er aller mest imot er å låne backupspillere og utfordrere. Lånespillere må enten heve elleveren eller løse et helakutt, men midlertidig problem.
robbie
Veteran

PostPosted: 03.09.2020 14:37    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Når man tenker etter sånn bare sånn passe, hvor mange av de store klubbene eller klubber med suksess i hjemlig liga av ok kvalitet spiller med anker i 4-3-3?`Det er jaggu ikke mange, kommer faktisk ikke på noen.

Fabinho i Liverpool? Rodri i Man City? Busquets i Barca?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 92, 93, 94  Next
Page 77 of 94

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb