English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Storklubb?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 44, 45, 46  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende

PostPosted: 27.10.2006 13:18    Post subject: Reply with quote

Enn at FCK kan kalle seg nordens største klubb og en STORKLUBB!!!! De har endelig kommet til CL etter alle midlene de har. FCK har enda ikke scoret et eneste mål og ligger sist i gruppa. I tillegg vill jeg si at den gruppa som FCK er i, imponerer meg ikke. Man Utd er ok, Celtic er det dårligste laget fra nivå 2 og Benfica er det dårligste laget fra nivå 3. Snakk om storklubb ja.

Mye vanskeligere å møte lyon, real madrid og olympiakos spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.12.2006 10:02    Post subject: Reply with quote

- Vi er konkrete, og har sagt at vi skal være blant de 30 beste lagene i Europa, og et kjent, respektert varemerke, sier Rosenborg- direktør Nils Skutle.

Les mer: RBK med store mål
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
martibs
Veteran

PostPosted: 05.12.2006 17:05    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Enn at FCK kan kalle seg nordens største klubb og en STORKLUBB!!!! De har endelig kommet til CL etter alle midlene de har.

De er vel en stor klubb med tanke på økonomiske muskler og publikum/tilhengere. Mye større en Rosenborg ihvertfall.

Nå viste jo Olympiakos seg å være veldig dårlige, både i fjor og i år, så jeg tror nok Benfica er bedre enn dem. Men Lyon og Real slår Man U og Celtic lett!
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 06.12.2006 00:50    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Vi er konkrete, og har sagt at vi skal være blant de 30 beste lagene i Europa, og et kjent, respektert varemerke, sier Rosenborg- direktør Nils Skutle.

Les mer: RBK med store mål

I løpet av hvor mange år håper de å få til dette?
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 06.12.2006 09:40    Post subject: Reply with quote

Innen 10 år har blitt nevnt tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 05.01.2007 12:49    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan RBK bli blant de 30beste klubbene i Europa når man henter og deler erfaringer med trønderske amatørklubber?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2007 13:04    Post subject: Reply with quote

Flyttet innlegget ditt hit.

Hva mener du egentlig?
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 06.01.2007 23:39    Post subject: RBK som Topp30-klubb ! Reply with quote

Forundrer meg over hvor liten tro folk har på at RBK kan bli like god som i gamle dager. Uttalelser om at vi aldri kommer tilbake på det nivået osv... HVORFOR?

Vet ikke hvor realistisk/sansynilig det er at RBK igjen ikke bare vinner mot verdens beste lag, men også virkelig rundspiller dem, men jeg mener :

SELVSAGT ER DET MULIG !!!
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 00:49    Post subject: Reply with quote

Håp og tro på at vi kommer opp dit igjen, har vel alle. De fleste isåfall.

Men fotballen har tatt en vei, der penger har alt for stor betydning. Jo mere penger, jo større sjangse for at klubber er blandt verdens beste. Se på Chelsea.

I den karegorien vi vi konkurer i, mellomstore klubber, er vi allerede fattige. I forhold til store gutta er vi bleiebrukere. I norsk målestokk er vi rike ja.

Vi spiller i en liga som er for dårlig. Vi får ikke jevn og god konkurangse som kan heve oss. Det at TL hat så dårlig status som den har, gjør også at de store spillerene ikke kan komme hit. Der er også økonomi og lønn.

Selvfølgelig, med masse dyktighet, finne de riktige spillerene, beholde arvesølvet vårt, så kan vi nok komme opp til topp 30? Men helt inn i europatoppen greier vi aldri. Vi vil nok rundspille et topplag en gang i blandt, men aldri hver gang..

Beklager skrivefeil å dårlig formulering. CB Beer
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 02:27    Post subject: Reply with quote

Ã… bli rangert som en topp 30 klubb (sportslig sett) er :

1.
avhengig av at UEFA legger om opplegget rundt UEFA-cupene. De store nasjonene har nesten 10 plasser hver (f eks 4 i Champions Leauge,5-6 i UEFA cupen, litt avhening om de vinner plass gjennom Intertoto cupene)
Slik det er i dag, så blir det ektremt vanskelig å gjennvinne en topp 30.

2.
Og at de andre norske lagene gjør det bra i UEFA-cupene, slik at lag fra Norge får litt høyere rangering, og får litt lettere motstand i kvalifiseringene, og senere gruppespill..

Det er under pkt 2. at Royal Leauge skal gjøre litt nytte, ved å gi de andre norske lagene litt motstand. For å forbedre dette så burde Royal Leauge konseptet muligens vært utvidet litt,først med lag fra Finland, og så med noen inviterte lag fra andre europeiske ligaer, men da må nok premien for å vinne Royal Leauge opp noen hakk, så lag i andre europiske ligaer blir interessert.. Men slik det ser ut nå så blir nok Royal Leauge nedlagt..
EOn
Junior

PostPosted: 07.01.2007 04:13    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det en god ide å inkludere Finland? Ligaen deres er vel ikke mye å skryte av. Jeg kan ikke huske ett eneste finsk lag fra europacup. Ei heller at det finske landslaget har deltatt i et eneste EM eller VM. Jeg ser derfor ikke at det skal være med og heve standarden på RL.

Men forøvrig er jo poenget ditt godt. Men sånn som nivået i RL er nå, så er det lite sannsynlig at den blir utvida ved at noen banker på og vil med. For de norske og svenska laga fungerte turneringa i år mer som nedtrening enn som formbevarende da ingen lenger deltok i europacupene. De danske laga er midt i sesongen og prioriterer naturlig nok den. Alt dette resulterer i et veldig B-preg på hele opplegget. Royal League blir først verdifullt når flere nordiske lag deltar i europacupene og ser på RL som det det skulle være, en hjelp for å forbedre prestasjonene i off-season.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 04:42    Post subject: Reply with quote

Jeg kan se poenget i å få med lag fra Finland... Det vil da hjelpe litt siden det blir mer variert motstand en bare norsk, svenske og danske lag... Dette kan også hjelpe til å utvide prestisjen i Finsk fotball da det kan hjelpe og bedre lagene dem også, husk at det er en del gode finer der ute, kan jo nevne Teemu Tainio og Samii Hypiaa eller hvordan det skrives... Men hvorfor stoppe Finland, Hvorfor ikke ta med Island og Færøyene også. hadde ikke skada noen om vi hadde dratt inn de i royal league.

For de som ikke ser vitsen i å dra inn RL her så er det jo med å øke standaren blandt de beste lagene i skandinavia nå (ihvertfall et forsøk) skal RBK vise seg som et sterkt lag i Europa må de jo kunne heve seg over sine naboer, men jeg ser ikke hvorfor vi skal stoppe med bare de to landene i har vært underlegene iløpet av historien (ikke fotball) IFK var det vel som kom inn og vant UEFA cupen som underdogs og vi kom til kvarten i CL som underdogs, jeg trur at hvis Konseptet RL blir litt forandra så kan ting fort skje i Europa. Vi hever jo ikke bare oss selv men også andre.

Back to on-topic-land. Jeg trur at RBK kan bli blandt de 30 beste lagene i Europa.. Vi mangler litt midler men de kommer jo med jevnlig europa spill, litt nye sponsor avtaler og kanskje litt vasking på brakka... Vi må da satse Ungt og friskt og ikke så mye påå rutine, selv om rutine også er viktig så vi må ikke brenne alle de gamle... Ja mange kommer til å si at det og satse på ung gutter er dumt, men det har hjulpet oss før... mange av de gamle stjernene våre var unge en gang... selvsakt skal vi ikke sats på bare gutter som er egenproduserte, men nå krever jo UEFA at det skal være x antall egenproduserte spillere... vi ser jo lyspunkter ved at vi henta Traore og Hyka (som jo forsåvidt ble sent hjem, noe jeg syns er synd). jeg trur at satsinga på både egene og utenlanske spillere kan være et kjempe konsept som kan sende RBK langt opp... Nå må Rosenborg bare satse på å skaffe seg en farmer klubb hvor de kan avle noen gode unge talenter samtidig som RBK kan sende talentene sine for å få førstelagserfaring så ser jeg ikke bort ifra at vi får et Rosenborg med en ny storhetstid i Europa som kan vare lenger.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.01.2007 12:32    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Men fotballen har tatt en vei, der penger har alt for stor betydning. Jo mere penger, jo større sjangse for at klubber er blandt verdens beste. Se på Chelsea.

I den karegorien vi vi konkurer i, mellomstore klubber, er vi allerede fattige. I forhold til store gutta er vi bleiebrukere. I norsk målestokk er vi rike ja.

Vi spiller i en liga som er for dårlig. Vi får ikke jevn og god konkurangse som kan heve oss. Det at TL hat så dårlig status som den har, gjør også at de store spillerene ikke kan komme hit. Der er også økonomi og lønn.

Problemet med dette argumentet er at man kunne si nøyaktig det samme for 15 år siden. På tross av mindre ressurser så klarte vi å komme oss opp på godt europeisk nivå da, og vi kan klare det nå også.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 13:35    Post subject: Reply with quote

Hvis det skal fungere med en farmerklubb, så må klubben være i minst 1.divisjon her hjemme, men hvorfor ikke ha farmerklubber i andre land, som Sverige og Danmark? I Sverige så kunne både Sundsvall og Østersund vært aktuelle.. Hvis dette med farmerklubber skal fungere så bør de aktuelle klubbene holde et visst nivå, å egentlig så er 1.div litt for dårlig også..

Grunnen til at jeg trakk inn Finland i Royal Leauge er at finske lag burde erstatte det dårligste laget fra norge,sverige og danmark, det hadde høynet nivået i Royal Leauge, og hadde de økte premiepengene i turneringen, så kunne det ha vært aktuelt å invitere et lag fra nederland,tyskland og Belgia (f.eks Gronningen, Eintracht Frankfurt, ogCharleroi). Da hadde Royal Leauge fått en fint nivå. Og vært god trening til å møte internajsonale lag i tellende kamper..

Å Henning : det som skjedde for 15 år siden, er ikke nå, ting har utviklet seg...
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 14:12    Post subject: Reply with quote

jeg tenker på å utvide RL. det hadde kanskje hjulpet det også. det hadde jo vært lurt om vi bare sendte avgårde 1ste og 2dre plassen fra hver liga... og ja med øking av premie potten så kunne vi invitert andre europeiske lag. jeg trur også at det kunne økt standaren i RL
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 07.01.2007 14:40    Post subject: Reply with quote

Man blir ikke topp 30 ved å:
(utfordringer)
1. utveksle erfaringer med trønderske amatørklubber.
2. ansette folk med bakgrunn i RBK fremfor kompetanse--->innavel og kameraderi.
3. gå 10mill i minus hvert år
4. få smårusk fra hovedsponsorer
5. elendig til å bygge merkevaren RBK.
6. være en idrettsklubb med et styre bestående av lokale personer som er bestevenner over hele linja.
7. i tillegg så er ikke RBK interresert å ha en hjemmeside på engelsk. Det står "comming soon", det har det gjort et år. Veldig uprofesjonelt og dårlig med tanke på å at det er viktig å ha fans over hele verden for å bygge en storklubb. Internettsida til RBK kunne like gjerne hvert hjemmesida til Sleivdal IL(ikke langt i fra), men håper og tror den blir forbedret.

Dette er bra:
1. Grunnet Høgmo så har vi fått inn kompetente folk som ikke har bakgrunn i RBK med Hollekim og Torbjørnsen.
2. Ny treningslab.
3. Stort fokus på talentutvikling, men er skeptisk til at de henter kompetanse fra amatørklubber i Trøndelag.
4. Klare mål
5. Fokus på å hente gode nok spillere. Ser ut som dette har forbedret seg med Sapara.
6. Vunnet serien, har en brukbar stall, men trenger et par forsterkninger.
7. RBK er et kjent navn i Europa, det gjelder å bygge videre på dette!!
Back to top
Valiant
Senior

PostPosted: 07.01.2007 14:42    Post subject: Reply with quote

SLETTET AV BRUKER

Last edited by Valiant on 07.01.2007 20:59; edited 1 time in total
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 15:13    Post subject: Reply with quote

En mulighet for å gjøre RL mer atraktiv for klubbene, er å få seedingpoeng. Sikkert vanskelig å få dette gjennom i UEFA, men tror det hadde hjulpet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
simonfcb
Proff

PostPosted: 07.01.2007 16:35    Post subject: Reply with quote

Seedingpoeng ja.. Hadde vært noe det, men Royal League må nok vokse betraktelig før den tid..

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2007 17:01    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

1. Nok en gang, hva sikter du til?
2 og 3. Rosenborg har utlyst mange nye stillinger på det åpne markedet nå og flere skal det bli. Det vil omsider sørge for økt inntjening. Du overdramatiserer underskuddet på 10 mill. Pengene blir brukt for å katalysere nye verdiskaping - det er ikke verdier som bare forsvinner. Investering, med andre ord.

Det med seedingpong er selvsagt helt umulig da resten av Europa er utelukket fra turneringen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2007 17:03    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår fortsatt ikke hva du mener, senador. RBK har besøkt både Chelsea, Liverpool og Lyon det siste året, og henter erfaringer og inspirasjon fra "de store". Hvilke trønderske amatørklubber snakker du om?

Og Henning: Forskjellene på store og små blir dessverre bare større. Eggen påpekte det før hjemmekampen mot Inter i 2002, og pekte på at de store klubbene i England, Spania, Italia - og delvis Tyskland og Frankrike - nå henter de beste spillere fra hele verden, og ikke lenger bare fra eget land. Samtidig har budsjettene blitt mangedoblet siden 1995 - mye takket være TV-avtalene.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2007 18:02    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
senador wrote:

2 og 3. Rosenborg har utlyst mange nye stillinger på det åpne markedet nå og flere skal det bli. Det vil omsider sørge for økt inntjening. Du overdramatiserer underskuddet på 10 mill. Pengene blir brukt for å katalysere nye verdiskaping - det er ikke verdier som bare forsvinner. Investering, med andre ord.

Det med seedingpong er selvsagt helt umulig da resten av Europa er utelukket fra turneringen.

Nå skal det sies at punkt 3 er reelt om man kobler det mot mangelfull oppbygging/forvaltning av brandet RBK da, som er det som gjør at man går ti miller i minus for 2006, og hadde snaut halvannen mill i pluss i fjor.
Vi er ikke en verdiskapende bedrift, vi er en bedrift som ligger brakk hva økonomisk utvikling angår med penger i fast eiendom og på konto hos Fokus. Ikke det mest verdiøkende. Solid, sikkert, men...vel...

Nye stillinger? Hva er oddsen for at CRM-annonsen fører til nok en generasjon Skutle på Brakka... Wink ............. Confused

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 18:12    Post subject: Reply with quote

Henning, jeg ser poenget ditt.
Det var store forskjeller da og, men poenget mitt var at det nå er enda større veiskiller, de rikeste klubbene konkurerer på et nivå om spillere vi bare kan drømme om, uansett hvor dyktige vi skulle bli sportslige igjen.

Vi leser dag inn og dag ut om klubber som setter sponsorrekorder, milioner av fans verden over, medie avtaler som er større en hele TL tilsammen osv. De 10-15 største klubbene i europa er i en egen liga, og jeg tror at forskjellene bare blir større
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2007 18:20    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Henning, jeg ser poenget ditt.
Det var store forskjeller da og, men poenget mitt var at det nå er enda større veiskiller, de rikeste klubbene konkurerer på et nivå om spillere vi bare kan drømme om, uansett hvor dyktige vi skulle bli sportslige igjen.

Det er jo ikke de etablerte vi må konkurrere med dem om.
Det er de unge, som ennå ikke er gode nok for Bundesliga, Premier League, Primera, Serie A vi må plukke.

Og da særskilt her i Skandinavia, bør vi ha stålkontroll. Derfor skulle jeg gjerne sett at Torbjørnsen, eller en som ham også gikk like grundig til verks her i Skandinavia også. Jeg har sagt det utallige ganger, men jeg mener fortsatt at det bør være en spikret målsetting for RBK at Skandinavias Kahlenberg'er, Källström'er, Agger'e, Djuric'er m.fl går røkla-RBK-Europa, ikke røkla-Europa!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 07.01.2007 18:27    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
senador wrote:

1: Å hente trenere fra Trondheims ørn, byåsen osv vill kanskje ikke gi oss en like bra talentsatsing som hvis RBK hadde letet rundt om i Norge, kanskje skandinavia for å få de beste trenerne til sine juniorer. Nå vet jeg at de prøvde å skaffe skogheim fra Ham Kam, og det skal de ha ros for. Hvis RBK skal bli en toppklubb og storklubb må man prøve å skaffe seg best mulig kompetanse, det gjør man ikke ved å ansette alle trenere fra Trøndelag fotballkrets.

2: I RBK har det i lang tid vært innavel og kameraderi. RBKspillere har blitt ansatt i veldig stort grad etter karrieren. Hvor mange i det sportslige apparatet var ikke fra RBK i 2005? I 2005 hadde vi så å si bare folk fra RBK i alle posisjoner uten å hente inn andre som har andre måter å se ting på, dette er veldig viktig for utvikling av organsisajosnen. Der mener jeg Høgmo har gjort en kjempe jobb for oss(hollekim, torbjørnsen, tørum). Det blir vanskeligere å spise biff i et selskap med bare kniver. Jeg får nesten følelsen at Jørn Sørloth har større sjanser for å få en stilling i RBK enn en som er mer kompetent, grunnet RBKkulturen og kameraderiet(dette har forbedret seg etter Høgmos intreden, men vi har mer å hente)

3. Mulig jeg overdramatiserer. Uansett håper jeg at RBK tar underskuddet seriøst og jobber aktivt for at dette ikke gjentar seg. Tallene er der, de lyver ikke. Hvilke investeringer er det du tenker på, jeg har ikke helt oversikt?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 44, 45, 46  Next
Page 6 of 46

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb