View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Old Junior

|
Posted: 14.10.2004 21:22 Post subject: Ullevål stadion |
|
|
jeg synes at ullevål bør utbedres litt.Cola tribunen bør bli like høy som de andre tribunene.det ser jo teit ut nå |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 24.10.2004 10:37 Post subject: |
|
|
Det er jeg helt enig i. Satt og tenkte på det under landskampen som var i høstferien. Men jeg ser heller at Lerkendal blir utvidet enn Ullevaal  |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 24.10.2004 10:51 Post subject: |
|
|
Det er en ting som er helt klart, og det er at Ullevaal må utvides, interessen rundt landslaget og cup-finalen er så stor at kapsaiteten nok er for liten. På f.eks cupfinalen hadde det ikke vært noe problem med en kapasitet på 40000, hvertfall!
Ikke hadde jeg blitt overrasket om en cupfinale mellom rosenborg og vålernenga kunne samlet 70-80000 til folkefest.
Hjemmekampen mot italia i juni kan også samle 30-40000 om det hadde vært plass til det.
Lerkendal kan også gjerne utvides, men ullevaal har større behov for det |
|
Back to top |
|
 |
MadMike Junior
|
Posted: 01.11.2004 16:38 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal Ullevaal utvides? Det er sjelden fullt der.
Kommer til å se stilig ut hvis Lyn spiller der og stadionen er utbygd til en kapasitet på om lag 30 000. Jihaa! 28968 ledige seter! |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 01.11.2004 17:16 Post subject: |
|
|
Vil gjerne informere at cupfinalen har vært utsolgt så lenge jeg kan huske. Begge vm-kvalkampene i høst var utsolgt. Vålerenga-stabæk og Vålerenga-TIL var utsolgt. Og Ullevaal Stadion er ikke bygd for FC Lyn Oslo, men for de store øyeblikkene, og lagene
Tror du at Santiago Bernabeu er utsolgt så ofte? nei, men muligheten for at det kommer 100000 er der. Og muligheten for at ullevaal stadion kommer til å bli utsolgt 5-10 ganger i 2005 er absolutt der om det går bra for Enga. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2004 17:35 Post subject: Re: Ullevål stadion |
|
|
FISKE THE RBKLOVER wrote: | jeg synes at ullevål bør utbedres litt.Cola tribunen bør bli like høy som de andre tribunene.det ser jo teit ut nå |
Det er allerede bestemt at Cola-tribunen (den eldste av de fire) skal erstattes av en ny en. |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 01.11.2004 21:55 Post subject: |
|
|
troinndern wrote: | . Og Ullevaal Stadion er ikke bygd for FC Lyn Oslo, men for de store øyeblikkene, og lagene. |
Det er Lyn sin hjemmebane opprinnelig da, så han hadde ikke så feil i det, men det er jo hovedbanen for landslaget og. |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 01.11.2004 22:50 Post subject: |
|
|
RBKw wrote: | troinndern wrote: | . Og Ullevaal Stadion er ikke bygd for FC Lyn Oslo, men for de store øyeblikkene, og lagene. |
Det er Lyn sin hjemmebane opprinnelig da, så han hadde ikke så feil i det, men det er jo hovedbanen for landslaget og. |
Lyn eier ikke mer enn 20 % av Ullevaal eller noe. De solgte seg ut for ikke så lenge siden.
For øvrig synes jeg de gjerne kunne bygd litt "nedover" også. Sånn som det er nå er det vel omtrent 3-4 meter opp til første rad. Det hadde blitt en helt annen stemning hvis setene gikk helt ned og var nærmere banen. For øvrig akkurat det jeg ville likt å se på Lerkendal... |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 01.11.2004 22:55 Post subject: |
|
|
ja, som i Bergen. Der er forøvrig Bataljonen på langsiden, det skulle vært noe for Kjernen også, fått med trøkk på den langeribunen, men de må få litt flere aktive medlemmer først. |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 01.11.2004 23:01 Post subject: |
|
|
Nå er ikke akkurat Bataljonen et foregangseksempel når det gjelder god stemning da... Gers (Rangers) derimot er det, og der er setene omtrent nede ved sidelinja. |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 01.11.2004 23:41 Post subject: |
|
|
duttend wrote: | Nå er ikke akkurat Bataljonen et foregangseksempel når det gjelder god stemning da... Gers (Rangers) derimot er det, og der er setene omtrent nede ved sidelinja. |
www.bataljonen.no sjekk tribunene, og tifo osv. Alle står på tribunene. |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 02.11.2004 16:51 Post subject: |
|
|
RBKw wrote: | duttend wrote: | Nå er ikke akkurat Bataljonen et foregangseksempel når det gjelder god stemning da... Gers (Rangers) derimot er det, og der er setene omtrent nede ved sidelinja. |
www.bataljonen.no sjekk tribunene, og tifo osv. Alle står på tribunene. |
Ja, men stemningen på Brann Stadion er ikke akkurat skremmende bra... |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 02.11.2004 16:57 Post subject: |
|
|
Det er vel ikke til å legge skjul på at det er et mer entusiastisk publikum i Bergen enn i Trondheim..... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2004 17:06 Post subject: |
|
|
jenssenc wrote: | Det er vel ikke til å legge skjul på at det er et mer entusiastisk publikum i Bergen enn i Trondheim..... |
Gidder ikke noen stor diskusjon, men Brann-fansen har vært veldig oppskrytt de siste årene...  |
|
Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 11.11.2004 15:25 Post subject: |
|
|
ja jeg er enig med deg 2mas VELDIG oppskryt men ferdig med det  _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 12.11.2004 19:05 Post subject: |
|
|
jenssenc wrote: | Det er vel ikke til å legge skjul på at det er et mer entusiastisk publikum i Bergen enn i Trondheim..... |
Jeg håper inderlig du tuller nå. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.09.2005 18:32 Post subject: |
|
|
Kanskje mest for spesielt interesserte, men i alle fall har hovedtribunen på Ullevaal byttet navn fra "Norsk Tipping" til "Hafslund": Tribuneoversikt
Kjekt å vite om for de som ikke vil stå sammen med Kjernen på kamper der. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.09.2005 21:07 Post subject: Re: Ullevål stadion |
|
|
2mas wrote: | FISKE THE RBKLOVER wrote: | jeg synes at ullevål bør utbedres litt.Cola tribunen bør bli like høy som de andre tribunene.det ser jo teit ut nå |
Det er allerede bestemt at Cola-tribunen (den eldste av de fire) skal erstattes av en ny en. |
hipp hurra. Kødd med fotballnorges beste supportertribune... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.09.2005 21:12 Post subject: |
|
|
Jeg ville også gjerne ha beholdt Cola-svingen, men Ullevaal stadion AS har allerede bestemt seg for å rive og bygge nytt.
Så bilder fra Norge - Brasil i 1988 på SportSvisj på NRK2 for et par uker siden, og må bare si at det var fett å se tribunen som skikkelig ståtribune! (Med nærmere ettertanke fungerer den i praksis som det også under cupfinalene.) |
|
Back to top |
|
 |
|