| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 11.08.2020 17:11 Post subject: |
|
|
| 22. august mao. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.08.2020 17:39 Post subject: |
|
|
Jepp  |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 11.08.2020 17:48 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Hareide blir klar så snart hans engasjement som ekspert for TV 2s europacupsendinger er over. |
Er dette noe du vet eller noe du tror?  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.08.2020 18:37 Post subject: |
|
|
| Måten Hareide har uttalt seg på tyder jo på at det meste er i boks. Selv om han ikke har noen nåværende arbeidsgiver å ta hensyn til så hadde han vel neppe uttalt seg slik i media med mindre det var mer eller mindre klart. Kanskje det gjenstår noen detaljer, og dette avtalte møtet kan vel fort bare være å faktisk møtes for å signere papirene. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.08.2020 21:15 Post subject: |
|
|
Forum-sniktitt:
- Klubben behøver en sterk leder, som oser pondus. Så får vi se om vi får til å få det. Når det blir, kan jeg ikke svare nøyaktig på, uttaler Mikael Dorsin til rbkweb.no på spørsmål om status i trenerjakta.
Les mer: - Klubben behøver en sterk leder
– Alle vet at Åge er en fantastisk bra og sterk leder, men mer enn det vil jeg ikke kommentere, sier Dorsin.
Hareide kunne på sin side avsløre at partene har avtalt et nytt møte i slutten av august. Dorsin holder på sin side kortene tett til brystet.
– Det vil ta den tiden det trenger, og vi gikk ut å sa at vi kjører med Trond og Geir så lenge vi behøver, det har ikke endret seg, sier svensken.
Les mer: Dette sier RBK om Hareide-koblingen |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 12.08.2020 07:37 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor klubben ikke kan innrømme at de skal møte Hareide igjen når Hareide har sagt det så mange ganger.
Jeg tolker dette som at klubben omtrent ikke vil innfri noen av Hareide sine krav og heller gjør det samme som Brann, nemlig krever at dagens trenerteam skal fortsette sammen med ny hovedtrener (henriksen som assistent, Jamtfall som keepertrener etc.).
Dere som har hørt Hareide sin Podcast Teknisk Sone, og hørt episden "På feltet" vet at dette IKKE er smart fra klubben sin side. _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.08.2020 07:40 Post subject: |
|
|
https://www.nidaros.no/ha...-113-80729
Det begynner vel å ligne på at han ikke er HELT uaktuell. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.08.2020 08:33 Post subject: |
|
|
| RBK_1917 wrote: | Skjønner ikke hvorfor klubben ikke kan innrømme at de skal møte Hareide igjen når Hareide har sagt det så mange ganger.
Jeg tolker dette som at klubben omtrent ikke vil innfri noen av Hareide sine krav og heller gjør det samme som Brann, nemlig krever at dagens trenerteam skal fortsette sammen med ny hovedtrener (henriksen som assistent, Jamtfall som keepertrener etc.).
Dere som har hørt Hareide sin Podcast Teknisk Sone, og hørt episden "På feltet" vet at dette IKKE er smart fra klubben sin side. |
Fordi han har kontrakt med TV 2. RBK går aldri ut med å bekrefte at noen er klar mens de er under kontrakt med andre, med mindre de har signert avtale med spillere som har under 6 mnd. igjen av kontrakten.
SÃ¥ enkelt er det. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.08.2020 08:41 Post subject: |
|
|
Bortsett fra Vikvang som fortsatt er under kontrakt med Blink
Tviler på at en kortsiktig avtale om å være ekspert i studio for TV2 noen kamper er noe hinder for å annonsere han som neste trener fra f.eks 1.september. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 12.08.2020 08:43 Post subject: |
|
|
«Tre ting må på plass så er jeg klar» sier Åge.
Noen som har tilgang og kan fortelle litt? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.08.2020 08:44 Post subject: |
|
|
Det hadde vel neppe vært uaktuelt å bekrefte at han skulle over i trenerjobb hos oss etter den tidsbegrensede kontrakten med TV2, dersom det var sånn at han var hundre prosent klar. Ref. både Vikvang og diverse spillere.
Jeg tror fortsatt det ligger noen sjetonger på forhandlingsbordet før alle er helt enige om at han tar over som trener, selv om jeg også tror intensjonen er til stede hos begge parter. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 12.08.2020 08:56 Post subject: |
|
|
| Trondhjemsen wrote: | «Tre ting må på plass så er jeg klar» sier Åge.
Noen som har tilgang og kan fortelle litt? |
Kneet, kommentering for TV2 og en ukjent familiær grunn. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 12.08.2020 10:53 Post subject: |
|
|
| Kan du sitere litt løst fra den artikkelen? Får ikke engang opp overskriften. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 12.08.2020 11:20 Post subject: |
|
|
– Jeg skal i hvert fall møte dem og intensjonen er jo at jeg kommer. Så får vi se hvordan det går med kneet, det er jo det som har vært problemet hele veien. Intensjonen er Rosenborg, i hvert fall fra min side, sier Hareide.
...
Det mye omtalte kneet virket i hvert fall i god bedring. Sammen med Nidaros tok han heisen fra ankomsthallen og opp til parkeringsplassen på Årø flyplass. Hareide hadde vært i Bergen og jobbet med europacup-kommentering for TV 2. Kneet, kommentering og en ukjent, familiær grunn er de tre tingene som har utsatt den potensielle RBK-jobben.
– Det er ting som må gjøres unna. Jeg takket ja til kommenteringen for lenge siden, i tillegg til at det er noe familiært som må overstås. Men etter det er jeg klar, sier 66-åringen.
– Det verste som kunne skjedd er om jeg hoppet på denne jobben og måtte gitt meg fordi jeg ikke makter. Problemet er om det blir komplikasjoner i kneet man helst vil unngå, for eksempel gjennom å gå så mye på det ene kneet at det blir hovent. Vi har vært forsiktige, forklarer han.
...
– Det er helt uaktuelt med en løsning der du er mindre aktiv på feltet og leder laget i kamp?
– Det blir bare feil. De som er ansvarlige hele uka, må være ansvarlige når det er kamp. Det er alltid vanskelig å komme inn midt i en sesong også, for det er alltid tett med kamper og man får ikke noe tid.
...
– Er det noe annet enn RBK som er aktuelt?
– Nei. Ikke nå, men det har vært det før. Jeg har lagt det bak meg. Rosenborg har orden på tingene sine, heldigvis, sier han smilende. _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 12.08.2020 11:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | Selv Hareide erkjenner at det er lite som tilsier at det ikke blir han nå.
– Hva som tilsier at det ikke blir det? He-he, si det. Vi må selvfølgelig ta praten og gå igjennom en del ting, sier han. |
Resten av intervjuet høres det ut som om han allerede har tatt over. Sier "vi" skal spille 4-3-3, at vi har en stor jobb foran oss. Både han, spillerne og organisasjonen. Ikke lenger noe annet enn RBK som er aktuelt, og det andre som ikke ble noe av har han lagt bak seg. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 12.08.2020 11:27 Post subject: |
|
|
| Ut i fra det Hareide sier virker det som at det handler om når mer enn om han kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.08.2020 12:26 Post subject: |
|
|
| Tipper han er på plass 1.september. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.08.2020 12:33 Post subject: |
|
|
Merkelig hvor mye han snakker. Podcast med Dahl i Nidaros som en forlengelse av den artikkelen, snakker som en foss til TV2 og skal på Rasmus og Saga i morgen. Samtidig holder RBK helt tett, sier ingenting og sier at de er i en prosess.
Tidenes mageplask for Hareide om han ikke blir RBK-trener nå, og jeg kan tenke meg at noen i klubben synes det er litt turn-off om det ikke er avklart med dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.08.2020 12:49 Post subject: |
|
|
| Rimelig mageplask for oss også om det ikke blir noe av tror jeg. Kan bare se for seg de alternative kandidatene...grøss |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 12.08.2020 12:50 Post subject: |
|
|
| kan det være at Hareide føler for å (over)kompensere for at han tidligere har vært vag og kommunisert andre ting enn det klubben har, mens klubben, klok av skade fra tidligere kommunikasjons-mageplask og at Hareide kan være en smått vanskelig type å forholde seg til, har ilagt seg selv munnkurv til kontrakten er signert og laminert? |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 12.08.2020 13:09 Post subject: |
|
|
Litt pussig oppførsel fra en så rutinert mann som Hareide, som jo burde vite at alt kan skje til pennen er satt til papiret. Magefølelsen min sier at det blir Åge tilslutt, men at forhandlingene ikke er så klare som han gir uttrykk for. Vi får håpe det ikke drar ut for lenge. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 12.08.2020 13:17 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Merkelig hvor mye han snakker. Podcast med Dahl i Nidaros som en forlengelse av den artikkelen |
Hvilken podcast er det?
Edit: Børsen og katedralen. Episoden ligger ikke på itunes enda.
Last edited by Trondhjemsen on 12.08.2020 13:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 12.08.2020 13:18 Post subject: |
|
|
Børsen og katedralen heter den  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.08.2020 13:28 Post subject: |
|
|
| Trondhjemsen wrote: | | Hedon wrote: | | Merkelig hvor mye han snakker. Podcast med Dahl i Nidaros som en forlengelse av den artikkelen |
Hvilken podcast er det?
Edit: Børsen og katedralen. Episoden ligger ikke på itunes enda. |
Ligger her:
https://play.acast.com/s/...agehareide |
|
| Back to top |
|
 |
valen Junior
|
Posted: 12.08.2020 13:55 Post subject: |
|