English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sarpsborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Faye
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
1%
 1%  [ 2 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
7%
 7%  [ 12 ]
Tagseth
3%
 3%  [ 6 ]
Holse
49%
 49%  [ 76 ]
Børven
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
38%
 38%  [ 59 ]
Total Votes : 155

Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.08.2020 00:25    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Nesten litt merkelig å lese på forumet i kveld. For en gangs skyld er alle glade og fornøyde. Ingen senador som gulper opp gammelt spy , og ingen som klager eller er negative. Bare glade mennesker. Det er nesten litt surrealistisk, men viser bare hvor mye dette betydde for alle som er glade i RBK. Håper bare godfølelsen holder seg til Ålesundkampen neste helg.


Tror du har hoppet over de 10 første sidene i tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2020 00:47    Post subject: Reply with quote

ADVARSEL! Langt innlegg med flere digresjoner, samt usikker bruk av komma, bindestrek og kolon..

Fantastisk 2.omgang! Uten tvil det beste vi har sett av Rosenborg på lang tid.

Men:

Jeg skrev litt i pausen om hvordan vi gir fra oss initiativet i kamper (også i dag) gjennom å presse halvhøyt. Dette halvhøye presset er per i dag det største problemet vi har (spillemessig), og er trolig den viktigste årsaken til at vi i så mange kamper har framstått som det dårligste laget i store perioder til tross for at vi har klart bedre spillere enn de fleste motstandere vi møter.

For å beskrive litt hva som skjer (og har skjedd de siste 3-4 årene!):

Spissene våre starter presset, uten at vingene kommer etter. Presset er for slapt og det er enkelt for motstander å spille ut til en ledig back eller til en ledig midtbanespiller. Etter at dette første presset kommer for sent, vil denne mottagende spilleren få god tid med ballen. Midtbanen er for treg i etterpresset deretter igjen, og når midtbanen vår først kommer etter ender dette med at de lager et gigantisk mellomrom bak seg. Da kan motstanderlaget velge og vrake i hvorvidt de vil spille ball inn i mellomrommet eller i de havene av rom som finnes på sidene, fordi backene våre blir satt i en situasjon hvor man må velge mellom pest og kolera. Dette så vi mange ganger i førsteomgangen i dag. Reitan og Trondsen må velge om de skal bidra til å demme opp for trusselen som eventuelle rettvendte spillere i mellomrom utgjør, eller om de skal ut og dekke kantspillerne til motstanderlaget. Uansett blir vi svært sårbare. I dag var det mange situasjoner hvor særlig Reitan valgte det siste - å la vingen få stå nokså fritt fordi det kanskje er bedre enn at Sarp får vende opp i mellomrom. Når vingen/vingbacken så fikk ballen kunne han velge og vrake mellom å spille ledige lagkamerater ut 45 (forsvarslinja til Rosenborg faller alltid ned mot egen boks i disse tilfellene) eller å slå bak forsvaret vårt. Coulibaly og Strand Larsen boltret seg mellom forsvarslinja vår og midtbanen som ikke hadde rukket å komme seg tilbake etter sitt for sene pressforsøk høyt i banen, og slik kunne Sarpsborg altså skape 5 gode muligheter på eksakt samme måte i 1.omgang. Altså: stopper -> (back ->) upresset midtbanespiller -> ledig ving/vingback/spiss bredt i banen -> upresset midtbanespiller/spiss i mellomrom rundt 16m-streken -> avslutning på/i mål.

De gangene vi derimot greide å sette sammen et press hvor Ceide og Holse (som er en veldig god presspiller når han først gjennomfører) reagerte samtidig som Børven, og hvor midtbanen og forsvaret i tillegg sto etter, endte dette i to forskjellige resultater; 1) gunstige brudd høyt i banen med spillere i gode posisjoner, og 2) at Sarpsborg måtte slå en "hail-Mary-pasning/pasning til icing". Begge disse resultatene er gunstige for oss. I førsteomgangen var det - med unntak av det gode ettertrykket de første 6 minuttene - en dominerende tendens til at vi ikke klarte å sette sammen et kollektivt press. Kanskje ikke så rart - vi har jo ikke trent på dette siden Hamren/Eggen.

Samtidig bar 1.omgangen defensivt preg av at Reitan og Hovland virkelig ikke er gode forsvarsspillere. Det var rett og slett tafatt. Gode blokkeringer og dårlige avslutninger gjorde at vi slapp svært billig unna gang på gang. I tillegg til en dommeravgjørelse som vitner om et labert kunnskapsnivå hos enkelte dommere i eliteserien (det bør være mulig for hoveddommer å se at Faye Lund har klar sikt der). Om vi skal tillegge noe positivt fra førsteomgangen så er det at intensiteten i presspillet vårt når det først kommer er høy og god. Tagseth, Skjelbred, Zach (og Konradsen) er alle ballvinnere av høy eliteserieklasse. Den generelle arbeidsinnsatsen er heller ikke et problem - det er den taktiske forståelsen for når presset skal settes inn som er det store problemet. En annen positiv ting er at vi tross alt skaper en del muligheter.


Apropos det; det generelle angrepsspillet i 1.omgang bar preg av at vi ikke fikk tak i ballen i gunstige posisjoner ofte nok, av at vi ikke var konstruktive nok når vi fikk tak i den nær egen boks, og av at avstandene var for store. Spillerne skal ha kudos for at de i svært mye større grad forsøker å finne konstruktive løsninger med ball sammenlignet med tidligere (hvor det ofte ble slått langt og håpløst mot enslig spiss) - men også i dag er det mulig å bli enda mer konstruktive med ball (men som sagt, bedre enn før! Tore har gått fra å være mester av håpløse klareringer til å framstå som en City-stopper). I tillegg bærer omgangen preg av at vi ikke flytter opp nok folk ofte nok. Ceide og Holse er gode til å kombinere når det er folk å kombinere med. Når dette mangler blir hverken driblinger, flikker eller innlegg like farlige som de bør være, og Ceide framstår unødvendig egoistisk. I tillegg bærer angrepsspillet preg av at den enslige spissen vi har der framme ikke evner eller forsøker å HOLDE på ballen, og dermed rekker ikke laget å komme høyere i banen før vi igjen mister ballen. Der må Børven utvikle seg - han må skjønne når han skal holde kula lengre og når han skal legge igjen på førstetouch. Det mest konkrete eksemplet på dette var ca etter 40 spilte minutter, på den store sjansen til Holse. Da vant vi ballen høyt (en av få ganger vi greide dette) og kunne skapt en 4 mot 2-situasjon, men dette endte i stedet med en litt tilfeldig situasjon på siden hvor det var marginer som gjorde at Ceides pasning mot Børven tilfeldigvis havnet på blank goal for Holse. I stedet for å slå ut til Ceide på første touch burde Børven tverrvendt, gått rett mot forsvarer og skapt en 2 mot 1-situasjon hvor enten Børven eller Ceide uansett ville endt opp alene med keeper, og hvor forsvarerne må velge mellom to dårlige løsninger for sitt lag. I stedet fikk Sarpsborg et ekstra sekund til å komme seg på plass, og det var som sagt bare tilfeldig at Holse fikk en stor sjanse av det. I de fleste kamper er vi avhengig av at Børven i enkelte perioder kan holde kula slik at vi får kommet etter, da dette er svært gunstig for å komme seg fortere ut av dårligere perioder for laget, spille av presset og få pauser i de tyngre periodene i kampene (slik Bendtner greide å bidra mot Ajax!)

Men, bare så det er nevnt - i 2.omgang kom Børven mye bedre til rette i form av at det generelt var flere spillere i hvitt rundt ham. Da kom det fram et par skikkelig gode eksempler på hva Børven kan bidra med som kombinasjonsspiller foran boksen (overhopp, flikker og presise tilbakelegg, samt gode forsøk på veggspill).

I 2.omgang framstod vi som er fantastisk fotballag i perioder, og svaret på hvorfor ligger nok i noe så enkelt som at vi sendte mange folk fram i banen, turte å stå etter når vi mistet ballen og derfor vant ballen igjen og igjen i gode posisjoner. Da var det bare for spillerne å slipe seg løs. Trondsen kunne storme i angrep og bidra med sin gode venstrefot, Ceide kunne isoleres mot 1 motspiller i stedet for 3, Reitan fikk vist at han er langt bedre offensivt enn defensivt, Holse fikk vist hvor god han er til å kombinere, score og skape, Zach fikk igjen vist målteften sin og Tagseth fikk vist terrieren og den kreative fotballspilleren som han har potensial til å være. I tillegg kom ballvinneregenskapene til Skjelbred virkelig til rette!

I de små periodene Sarpsborg hadde ball gikk dette fint, og de hadde ikke tilløp til noe som lignet på tilløp engang. Dette skyldes nok mange ting, men av det som angår oss selv handlet mye om at vi i disse periodene hadde mindre avstander i presspillet. For det meste lå vi da enten så lavt og kompakt at mellomromet var ikkeeksisterende, eller så gikk vi høyt i presset og stresset Sarpsborg til å gjøre feil, slik som ved 4-1. Sarpsborg fikk aldri en pause.

Alt dette resulterte i en meget god omgang med spillere som koste seg, sjansebonansa og svært god stemning i stua.

Personlig er jeg en fan av læresetningen "angrep er det beste forsvar". I dag er det åpenbart bedre for oss å stå høyt mest mulig, det er åpenbart en fordel at vi sender mange folk i angrep, og det er åpenbart at vi får et bedre utfall ved å gå for 3 og 4 enn vi hadde fått hvis vi skulle forsvart en ledelse. Det er ingen ting som tyder på at vi løper en større risiko ved å gjøre dette enn ved å ikke sende så mange folk framover. I eliteserien er det kun Molde, Bodø-Glimt og Vålerenga som virkelig har potensialet til å straffe oss for å sende for mange folk framover i banen, men også i disse kampene er jeg overbevist om at det vil kunne være mye å hente på å ha et ønske og en plan om å dominere, angripe og tørre å by på seg selv i større grad enn vi har forsøkt de siste årene. Mange snakker om hvor mye krefter det koster å ha et høyt press. Tenk da hvor mye det koster å være det laget som ikke greier å spille seg ut, å være det laget som må slå ballen til icing og som må løpe etter motspillere hele tiden! Digresjon; min påstand er, og har alltid vært, at vi først og fremst røk mot Apoel i pausa på Lerkendal og ikke i Nikosia i 2016 - fordi vi her hjemme la om taktikken i pausa og framsto som et lag som var mer opptatt av å forsvare seg enn å angripe etter pause. Vi fillerista jo Apoel i 1.omgang, og burde aldri sett oss tilbake!

Jeg er også hellig overbevist om at det er artigere og mer utviklende å spille fotball for et lag som angriper. Det trenger såklart ikke bli så offensivt at det blir helt Ranheim (som har dominert alt av kamper men sluppet inn mål omtrent hver gang motstander kommer seg over midtbanen i år), men jeg er så latterlig lei av å se et Rosenborg-lag som tar hensyn til det andre laget så mye, at jeg heller vil at det skal bli for naivt enn for lite ambisiøst. Etter sånne kamper som i dag kommer det jo også fram at spillerne framover i banen er i stand til å stelle i stand enormt med problemer for motstanderne til tross for manglende trening sammen, til tross for at vi har famlet i blinde i 3-4 år, og til tross for vi avslutter med folk i stadig nye posisjoner og konstellasjoner som følge av skader.

Til slutt vil jeg bare si at jeg håper at vi lærer av denne kampen. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at det er slik at 30 gode minutter mot Odd, 45 gode minutter mot Viking og 55 gode minutter mot Sarp betyr at laget vårt har funnet ut av ting for godt. Det vil forundre meg lite om denne gjengen spiller en ny dårlig, ustrukturert førsteomgang med halvhøyt press og lite evne til å angripe mot Ålesund. Når man hører at det er "for mange tapte dueller og at Sarpsborg er tunge på dødball" og "vet ikke hvorfor det skjer" som er problemet i pausa -ja, da er det lett å iallefall tenke at det fortsatt mangler en del på kompetansen og forståelsen av spillet blant nøkkelspillere så vel som trenerapparat i klubben. Fotball spilles faktisk først og fremst med hjernen, og der alle alltid snakker om at ferdighetene + fysikken i internasjonal fotball er det som utgjør det største gapet i forhold til norsk fotball, er jeg overbevist om at det i minst like stor grad er forståelsen av hvordan fotballen spilles som bidrar til dette gapet (digresjon igjen, gitt).

Sånn. Rant og tanktetømming over. Deilig med seier og masse sjanser! [/u]
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2020 01:03    Post subject: Reply with quote

Og bare for å presisere:

Når jeg skriver "sende mange folk fram i banen" mener jeg ikke at man skal sende alt av spillere opp, dytte midtstopper fram som spiss, ha backene kunstig høyt i oppspillsfasen eller stå med indreløpere i 4-1-5.

Det jeg mener er at spillere, feks backer (som i Rosenborg skal være angrepsspillere like mye som forsvarere!) skal tørre å være med rundt på siden, uten å tenke konsekvensene av hva som skjer dersom ballen mistes. Jeg mener at indreløpere skal tørre å gønne på inn i boks med tanken om at de skal score, ikke holde igjen løpet for å forsikre seg om å være klar til å springe hjemover. Jeg mener at spillerne skal tørre å ta skrittet fram når vi mister ballen i stedet for at alle skal snu og gjøre brannslukking hjemover. Og ikke minst: jeg mener med dette at spillerne skal tørre å bli med framover for å skape et overtall for Rosenborg i nærheten av ballen til enhver tid. Om spillerne er så offensive at de greier å by motstanderne på mer problemer enn de klarer å håndtere, vil man stresse de så mye at de tross alt ikke greier å komme avgårde på den farlige kontringen så ofte uansett, og skulle de gjøre det vil forhåpentligvis økt risiko gi økt avkastning i form av scoringer uansett.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 10.08.2020 07:46    Post subject: Reply with quote

Fantastisk resultat og underholdende fotball! Det er slike kamper som gjør det godt å være til for en til tider hardt prøvet supporter.

MÃ¥tte det bare fortsette slik!

Synes Skjelbred sto frem som den ledertypen dette laget har savnet en stund.

Ceide må få spille fast. God både alene og som lagspiller. Nils Arne må ha kost seg godt i går. Smile

RBK

P.S. Og så må jeg bare få sagt det: Håper Brann slår Molde og deretter presterer såpass labert at Kåre...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 10.08.2020 08:26    Post subject: Reply with quote

Fantastisk innlegg av Pokie Tommel'n opp!

Det er slik vi vil se Rosenborg, det aner meg at de har holdt på med dette en god stund på feltet uten at vi har sett så mye til det på kamp, men nå har de iallefall bevist at de kan, så jeg tillater meg selv å være optimistisk framover.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Ã…fjord

PostPosted: 10.08.2020 08:51    Post subject: Reply with quote

Veeeeeldig bra innlegg av Pokie. Tommel opp.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.08.2020 08:56    Post subject: Reply with quote

Det er lenge siden jeg har blitt så underholdt av en Rosenborg-kamp. Det var et lag som plutselig hadde bestemt seg for å spille offensiv fotball fra start, og selv om ikke første omgang var spesielt 'god' totalt sett bar den i alle fall bud om at vi ønsket oss framover i banen. Man kan til og med si at den perioden vi sliter mer et et utslag av manglende tålmodighet - vi var fæle til å løpe fra oss selv med ball - enn manglende mot, og det er faktisk et lite veiskille for et lag som har vært redde for å legge for mange sjetonger på bordet ganske lenge nå.

Prestasjonen er selvsagt ikke feilfri, og vi er fortsatt der at vi, tross tidlig ledelse, gjennomgår en fase som med litt utur kunne gitt oss en reprise på Odd-kampen fra sist. Vi er litt heldige som får en annullering (som jeg mener kan forsvares, men ikke er åpenbar) og et tverrliggertreff, og hadde vi blitt liggende to mål bak ville vi selvsagt fått problemer. Men vi er gode cirka halvparten av kampen, får uttelling på gode tidspunkt, og tør å stå etter når vi havner i førersetet for andre gang.

Noen sentrale lærdommer fra dette:

- Vi tjener veldig mye på at stopperne tør å være med på å skape overtall. Selv om Tore ser mer ut som The Waterboy enn Maradona når han raider offensivt gjør det livet veldig vanskelig for S08 når det skjer.

- Det er vanskelig å overvurdere betydningen av Skjelbreds inntreden for vår økte ballsikkerhet i laget. Han bruker både nivået og rutinen sin til å omdefinere den defensive midtbanerollen, maler på med pasninger og forseringer, posisjonerer seg godt og har et enormt arbeidsområde.

- Det er så jævlig viktig at folk går på det initiativet på første stolpe når innleggene skal slås. Innleggene til Ceïde og Tagseth er nøyaktig slik de har vært hele tiden, men Holse og Doff har en helt annen aggressivitet enn de andre på å starte helhjertet.

- Holse må rendyrkes og involveres enda mer innover i banen. Han har et offensivt blikk som alle de andre spillerne våre mangler, og kommer til å framtvinge taktiske grep fra motstander hvis han får fortsette å herje på kanten av sekstenmeteren.

- Valget av midtspiss er slett ikke åpenbart.


Børs:

Faye Lund 3 - Ikke spesielt tillitvekkende opptreden. Kan neppe lastes for baklengsmålet, men blir reddet av dommeren når han tabber seg ut litt tidligere. Har generelt litt problemer.

Reitan 4 - Lager til dels motorvei imot på sin side i første omgang. Godt innlegg før 1-0. Bør være enda mer synlig og markant som breddeholder på høyre med en såpass tydelig innoverkant på sin side.

Reginiussen 7 - Uvurdelig i boksen i vår dårlige periode. Tør å slippe seg løs med ball og avanserer når han ikke møter press

Hovland 4 - Veldig passiv før 1-1, og har en rekke ukonsentrerte feil som kunne fått konsekvenser. Har ikke knekt koden på å dra på seg press før han spiller ball.

Trondsen 5 - Litt mer småfeil enn vanlig i første omgang. Veldig aktiv fremover, og har god kjemi med Ceïde, men fant ikke medspillere med innleggene. Kunne likevel fort hatt en assist igjen.

Zachariassen 6 - Gjør seg best rettvendt, og aller best i boks, der er han stadig i nærheten av noe. Litt uryddig ellers. Scorer igjen.

Skjelbred 7 - Voldsomt viktig for laget med sitt arbeidsområde. Vinner duellene sine og skaper ettertrykk og balltempo. Setter opp en målsjanse som gir 3-1.

Åsen - Setter 1-0 på et fint løp i boksen. Blir til tider avkledd med ball når han bruker for lang tid. Ut med skade.

Holse BB 8 - Har en fot innom mye av det vi skaper offensivt, og har et blikk for den forløsende pasningen som skaper overtallet. To scoringer på gode bevegelser i feltet, kunne/burde hatt 3, og skulle fått et straffespark. Den eneste som prøver å finne Børven.

Børven 4 - Gjentatte ganger for upresis og utålmodig når han inviteres med i spillet feilvendt. Bedre jo mer offensive vi er. Assist til 1-0. Ballvinner og tredje sist på 4-1, så det er først og fremst egne sjanser og scoring som mangler.

Ceïde 8 - Får utfordre veldig mange ganger med ball, og Halvorsen får en tøff kveld for S08. Står kampen godt. To assist fordi det plutselig er folk i områder han når med sitt svakeste bein.

Tagseth 7 - Er med på å drive opp et balltempo som etter hvert sliter ut Sarpsborg. Klart best med mye folk rundt seg slik at entouchspillet hans får resultater. To assist.

Islamovic - Kommer inn med fokus. Iskald snookeravslutning til 5-1, Tomasson-style. Nærmer seg start.

Valsvik - Inn som venstreback i et rent blidgjøringsbytte.

Brattbakk - FÃ¥r noen minutter.

Henriksen 7 - Skal ha mye ros for å klare å få laget til å vise mer mot denne gangen, tørre å være et underholdende fotballag. Minus for Hovland, som er en unødvendig risiko å ta.

Dommer Hansen 5 - Legger lista litt på fribryting, uten at det får konsekvenser i form av stygt spill. Misser en klar straffe til oss, og annulleringen er enten genial eller idiotisk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.08.2020 08:58    Post subject: Reply with quote

Og PS. Utmerket long read fra Pokie Tommel'n opp!
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
FJohnsen04
Junior


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 33

PostPosted: 10.08.2020 09:47    Post subject: Reply with quote

Mtp. at Ceide ofte går ned til linja for å legge inn med sin dårligste fot. Vil det ikke være mer hensiktsmessig å bruke han på motsatt kant? Da vil han kunne treffe enda bedre med innleggene, samtidig som kan gå forbi backen med enda høyere fart. Det er svært sjeldent at Ceide går innover i banen, dermed ser jeg ikke helt hvorfor han utelukkende skal spille som innoverkant.

Med Ceide som høyreving kan Adegbenro gå inn på venstreving når han er tilbake, og Holse inn på indreløper. Da får også brukt Holse sin kreativitet mer i det oppbyggende spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 10.08.2020 09:53    Post subject: Reply with quote

Tja, tror vi får se mer av Ceide innover i banen, og trusselen om å gå begge veier gjør at det blir vanskeligere å forsvare seg. Han går vel ned til linja til dels fordi forsvarerne velger å gi prioritet til rommet innover.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 10.08.2020 10:06    Post subject: Reply with quote

Fint innlegg Pokie. Da trenger vi bare en skikkelig temposterk midtstopper for å plukke opp kontringer når forsvaret presser høyt (og selvsagt noen andre forsterkninger og dubletter, men det kommer nok etter hvert som man skjønner hvordan man skal spille). Spillerkjøp uten plan må det bli slutt på, vi har rett og slett ikke råd lenger!
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 10.08.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Ja, Ceïde kan sikkert gjøre en god figur på høyrekanten også.

Å "bytte side underveis" er forøvrig et godt gammelt RBK-triks. Ingenting i veien for at de skifter litt side nå og da for å gjøre backene til motstanderen litt mer svimle.

Jeg tror også at Helland kan være en veldig god innbytter i situasjoner der Ceïde/ Holse/ Samuel begynner å bli slitne eller ikke helt har dagen. Da er gjerne motstanderbackene slitne også og da kan Helland fort komme til sin rett og gjerne score også.

Håper også at det blir noen minutter på Brattbakk innimellom - han synes jeg det er gøy å se på (og ja, jeg vet jeg er veldig forutinntatt pga. navnet...)
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 10.08.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Jeg tror også at Helland kan være en veldig god innbytter i situasjoner der Ceïde/ Holse/ Samuel begynner å bli slitne eller ikke helt har dagen.


Det var noe med denne setningen. RBK
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

Enig. Håper Hellands klippekort er inndratt nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2020 14:37    Post subject: Reply with quote

Så highlights en gang til på rbk.no. Med headset. Fanger opp denne kommentaren fra S08-benken etter tverliggerskuddet deres på 1-1:
"F***, så j***** flyt døm har, ass!"
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 10.08.2020 17:25    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk ikke sendt kampen fordi britisk Eurosport heller ville vise VM i Snooker.

Ergerlig. Men etter å ha sett sammendraget på RBK.no er det mye å glede seg over. Jeg får inntrykk av at en stor endring fra tidligere kamper i år er at vingene trekker innover mye mer enn før. Dette er i såfall helt fantastiske nyheter.

Hadde vingene spilt sånn når vi hadde Bendtner i klubben, ville det blitt Champions League både i 2017 og 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 10.08.2020 19:18    Post subject: Reply with quote

Bendtner av 2018 format ville ha hengt rundt sammen med stopperne igår, så vet jo ikke helt hva forskjell det ville ha utgjort da?

2017? Tja, kanskje, men slik laget fremsto igår så ville vel denne utgaven ha pisset på det vi hadde å vise til i 2017 og 2018.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 10.08.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

Så ikke første omgang og bare de første 35 av andre, men de minuttene jeg så var vel ganske klart de morsomste jeg har sett på god stund. Holse var i går så mange hakk over det Helland har vist hittil i år at jeg nesten ikke har ord. Også morsomt at Ceide endelig klarer å få seg noen målpoeng igjen.

Børven er kanskje bedre i boksen, men står på mitt at Dino totalt sett er en bedre RBK-spiss.

Til slutt vil jeg si at Ciljan er en berikelse, Tagseth bringer med seg teknikk og energi og at jeg kommer til å savne Trondsen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:


Hadde vingene spilt sånn når vi hadde Bendtner i klubben, ville det blitt Champions League både i 2017 og 2018.


Enig, synd vi ikke hadde den slags servering da.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2020 00:56    Post subject: Reply with quote

Blir ren andreomgangbørs grunnet manglende tid til å se førsteomgang.

Faye Lund - Gjør ingenting og får følgelig ikke karakter.
Reitan - 5 - Litt anonym.
Reginiussen - 7 - Et par viktige defensive involveringer. Flink til å ta initiativ med ball.
Hovland - 4 - Småslurv som kunne ha kostet.
Trondsen - 6 - Konstant med offensivt. Kan være mer presis.
Zachariassen - 7 - Aktiv i presset og flink til å bytte roller. Upresis i noen situasjoner.
Skjelbred - 8 - Tar ansvar i press og oppbyggende spill for å skape overtall. Enormt driv.
Tagseth - 9 - Enorm i presset og presis i alle kombinasjoner.
Holse - 8 - Litt anonym. Flink i bevegelser og avgjørelser på siste tredel. Enorm presisjon.
Børven - 5 - Anonym. God til å kombinere med medspillere i gode posisjoner.
Ceide - 8 - Ekstremt god til å utfordre. Mer direkte nå.. Gode innlegg. Upresise skudd.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 11.08.2020 03:21    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg fikk ikke sendt kampen fordi britisk Eurosport heller ville vise VM i Snooker.


Om du skulle ha eurosportplayer, så funker det selv uten vpn i utlandet. Det er nytt fra i år. Vist ikke så kan denne infoen muligens være til nytte for andre.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.08.2020 08:32    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette ble etterhvert en morsom kamp noe vi ikke har sett på lenge. Gode tendenser med flott spill.


Påminnelse til nye lesere: Senador er positiv når han mener det er fortjent.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 11.08.2020 10:33    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
senador wrote:
Dette ble etterhvert en morsom kamp noe vi ikke har sett på lenge. Gode tendenser med flott spill.


Påminnelse til nye lesere: Senador er positiv når han mener det er fortjent.
Hm, har bare vært her i 15 år, så det visste jeg ikke.

Eller fra intervjuet med Ceide:

- På den første blir jeg satt opp én mot én, og da bare kjører jeg på. Jeg vet at Carlo kommer inn i boksen hver gang, og jeg fant ham.
'
Nettopp. Det heter fast spillemønster, noe jeg har savnet. Dvs et spillemønster som ikke går ut på at man demper ballen, ser seg om mens man håper at ingen tar den fra en, for så å sende den sideveis eller bakover. Tidvis variert med en poleball frem langs sidelinjen til pressledd som ligger alt for lavt og dermed er i undertall. Dvs det vi åpenbart har trent på siden starten av 2017 sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.08.2020 14:35    Post subject: Reply with quote

Vi så det også mot Tromsø, hvor bevegelsene kom - ofte på første stolpe. Det ble mål og målpoeng da også, gitt. Derfor synes jeg også det blir feil å vingeklippe Adegbenro; han har samme begrensninger/utfordringer i innleggsposisjon, men har knapt hatt en kamp ennå hvor medspillerne har tatt høyde for dette. Å parkere spillere i klynge med forsvarere på bakre stolpe gjør ingen av venstrekantene våre noen tjenester.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 11.08.2020 15:17    Post subject: Reply with quote

Jo, det har vært åpenbart en stund hva de trener på og vi har sett det i glimt og i varierende grad i noen kamper. Mot Odd var det dessverre fraværende, dessuten var Odd ganske gode og fikk til mer av det RBK prøver på enn vi gjorde.

Søndag var vel første gang vi så det såpass godt utført og i en såpass lang, sammenhengende, periode. Håper det gir selvtillit til å prøve enda mer, og at de ukeslange pausene man nå har gjør det mulig å øve enda mer i tillegg til å pleie skader.

Når man nå endelig ser ut til å finne ut av hvordan man bør spille (noe som gjør ansettelsen av Horneland enda mer uforståelig) så bør det kanskje også være enda enklere å finne ut av hvor svakhetene i spillerstallen finnes, og hvilke spillere man trenger å utvikle som backups og i neste omgang førstevalg når noen blir solgt. En temposterk og ballsikker midtstopper ved siden av Reginiussen må være pri 1 i tillegg til å erstatte Trondsen.

Jeg tror det heter Bodø/Glimt modellen (ironi).

Og for første gang har jeg et håp om at det ikke er helt umulig å hente inn Molde. En andre plass etter Glimt i år er etter min mening helt innafor.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb