English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 571, 572, 573 ... 776, 777, 778  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Neeskens: Er vel like sansynlig at han har gått Bjørn Hansen skolen
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 13:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tar det for gitt at det er inngått en avtale med Åge Hareide. Det blir for dumt at man ellers skal la det gå enda et halvår før en ny trener kommer.

Personlig mener jeg at det er uakseptabelt å måtte vente ytterligere et halvt år til en ordentlig trener er på plass. Dersom det er tilfelle at man er blank IG mener alvor med Henriksen ut året, vel da må jeg bare spørre meg hvilke andre klubber er det som holder på sånn?
PerO
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Eksil: Jeg venter heller et halvt år på en god trener, enn å få en hasteansettelse nå. Dette er et ekstremt viktig trenervalg, så det må gjøres et grundig arbeide med ansettelsen.

Åge er ganske selvfølgelig, for han er kvalifisert. Utenom Åge har jeg problemer med å se noen i Norge, utenom ev. Glimt-treneren.

Dermed må de ut i mer ukjent territorium, og da er kvalitetssikring ekstremt viktig.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:06    Post subject: Reply with quote

Noen som så Joacim Jonsson sin lille tirade mot Rosenborg på Indre Bane i går (?). Vet det er opplest og vedtatt at fyren er en klovn (han treffer jo så og si aldri på spillervurderinger), men hele den sekvensen var on point. Den totale mangelen på profesjonalitet i RBK er fryktelig skremmende. Det er ingen grunn til å tro at dagens styre vil treffe på neste ansettelse; det vil i så fall være griseflaks.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:11    Post subject: Reply with quote

Han har mye rett i det han sier og sier nok det mange tenker.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:14    Post subject: Reply with quote

hvis svensken i eurosport er en klovn hva skal man kalle de 2 som jobber i Dagbladet? synes ikke han er så gale som ryktet sier.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:32    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Jeg tar det for gitt at det er inngått en avtale med Åge Hareide. Det blir for dumt at man ellers skal la det gå enda et halvår før en ny trener kommer.

Personlig mener jeg at det er uakseptabelt å måtte vente ytterligere et halvt år til en ordentlig trener er på plass. Dersom det er tilfelle at man er blank IG mener alvor med Henriksen ut året, vel da må jeg bare spørre meg hvilke andre klubber er det som holder på sånn?

Det er akkurat dette jeg diskuterte i går.

Hele enig, det er i prinsippet altfor dumt hvis en avtale ikke er inngått.

Problemet er bare at det sannsynligvis IKKE er inngått noen avtale, og sannsynligvis heller ikke blir noen avtale med Hareide.

Det er ingen andre klubber som driver på denne måten - helt korrekt.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 29.07.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke at noen er overrasket over uprofesjonalitet i klubben, vi har da aldri vært profesjonelle.
Kent
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:37    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Eksil: Jeg venter heller et halvt år på en god trener, enn å få en hasteansettelse nå. Dette er et ekstremt viktig trenervalg, så det må gjøres et grundig arbeide med ansettelsen.

Åge er ganske selvfølgelig, for han er kvalifisert. Utenom Åge har jeg problemer med å se noen i Norge, utenom ev. Glimt-treneren.

Dermed må de ut i mer ukjent territorium, og da er kvalitetssikring ekstremt viktig.

Kvalitetessikring...!?

Det var spørsmål og usikkerhet knyttet til Hornelands stilling siden sommeren i fjor. Det er ett - 1 år siden.

Dette er ikke kvalitetessikring - det er apati, handlingslammelse og forsømmelse vi er vitne til.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:39    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg skjønner ikke at noen er overrasket over uprofesjonalitet i klubben, vi har da aldri vært profesjonelle.

Nei, det kan du gjerne si.

Men et sted bør grensen gå selv for denne gjengen. Og akkurat nå er klubben og dens ledelse i ferd med å bryte denne grensen.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:43    Post subject: Reply with quote

Langt på veg enig PerO.

Jeg skrev nylig at det var en tabbe å spikre trenerjakten med å ansette Horneland bare fordi alle andre sa nei og tiden gikk.

Presisering: jeg mener det er riktig å vente dersom man ikke har et knall alternativ på plass.

Det er bare at det er så pinlig uproft at man mangler kontroll så til de grader. Man burde vært langt mer i forkant enn hva vi ser nå, og enn hva vi har sett de siste årene.

Oppsummert, det burde ikke være nødvendig å ødelegge sesong etter sesong bare fordi de ikke evner å ansette gode trenere.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:48    Post subject: Reply with quote

Det at vi sliter med å komme på navn annet enn Hareide og Knutsen som vi kunne tenkt oss (av slikt som er realistisk) og ellers kaster rundt oss med håp om at Sollied skulle ha fått orden på seg selv tyder jo litt på at det ikke er all verdens å ta av, men så har vi kanskje ikke så altfor god kontroll på hva som eventuelt kunne vært aktuelt utenfor Norge som de på brakka burde ha.
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Er det noen her inne som Geir Hansen enn det som står i CV'en hans?

Eller kritiseres det av gammel vane?

Har du noen grunn til å tro at han ansettes på bakgrunn av annet enn navn? Skulle ønske jeg hadde en brøkdel av din positivitet til det som skjer i og rundt klubben.
Back to top
jaso
Senior

PostPosted: 29.07.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

http://rbkmedia.no/statis...renere.php

Ganske dårlig treffprosent etter Eggen her.
Stort sett henta kjent for klubben kandidater eller promotert assistenten og det flopper gang på gang.
Hareide og Hamren er vel unntak i tillegg til Horneland..

Og for å oppsummere siste år sett utenfra er det eg sitter med inntrykk av:

Perry må gå, vi må tilbake til røttene med 4-4-3 og angrepsfotball

Kåre får midlertidig jobb til en ny trener er på plass. Stemninga er letta, klubben har en del lovende unge kjappe bein og alt ser veldig bra ut i et par år.
Gode spillere ut, stallfyll og feil typer inn, gutteklubben grei med Bendtner og dårlige holdninger får slå rot. Kåre ut.

Horneland blir ansatt uten snev av tankegangen som var når Kåre kom inn, fokus var endra til at det måtte inn struktur og disiplin fordi det var ei spillergruppe der deler var ute av kontroll, for masse kompis holdning mellom trener og spillere.
Horneland fikk rydda opp i dette, Bendtner vekk og Helland, Botheim og Adegbenro (mitt inntrykk) stramma opp igjen. Dorsin tar over og rydder vekk stallfyll og får inn det som er tilsynelatende bedre kandidater. Så viser det seg at Horneland ikke klarer formidle den typen fotball RBK ønsker å spille(ingen såg den komme) og det blir Horneland ut.

Så er spørsmålet: hva nå?
Historisk sett er alle penga på Hareide, det kjente og trygge, alt anna vil komme som ei bombe for min del.
Hadde klubben presentert en ung(ish) 4-3-3 trener med litt ballast, så hadde også et fall blitt tatt lettere av oss supportere, fordi vi ser i alle fall at de prøver.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 15:03    Post subject: Reply with quote

Isolert sett er det riktig å sørge for at man kvalitetssikrer den nye treneren. Problemet er at styret gang på gang har bevist at de ikke er i stand til å gjennomføre en slik kvalitetssikring.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 15:13    Post subject: Reply with quote

Sliter med å gå med på at Horneland "stramma opp" Samuel og Botheim. Botheim vil naturligvis bli bedre med alderen, og Samuel presterte greit ved å holde seg relativt skadefri. Helland kan jeg gå med på, selv om det ikke var noe revolusjonerende. Avhengig av hvordan man ser det kan man kanskje si at han sparte oss noen kroner på å kaste ut vår beste og dyreste spiss, men var det verdt det? Vi spilte tross alt hele fjoråret uten en ordentlig spiss.
Back to top
jaso
Senior

PostPosted: 29.07.2020 15:23    Post subject: Reply with quote

Samuel hadde en periode etter Horneland der han ikke fikk spilletid fordi han ikke forstod rolla si i følge Horneland, kan være andre ting så klart, men dette var slik jeg oppfattet situasjonen.
Botheim og Helland hadde sitt som viste ganske greitt i kamp og uttalelser også. Botheim lot seg nok lett rive med.
Bendtner er ikke vits å diskutere en gang, burde nok aldri blitt henta til klubben.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Noen som så Joacim Jonsson sin lille tirade mot Rosenborg på Indre Bane i går (?). Vet det er opplest og vedtatt at fyren er en klovn (han treffer jo så og si aldri på spillervurderinger), men hele den sekvensen var on point. Den totale mangelen på profesjonalitet i RBK er fryktelig skremmende. Det er ingen grunn til å tro at dagens styre vil treffe på neste ansettelse; det vil i så fall være griseflaks.

For de som er interessert i tiraden mot RBK kan man se det fra 32:45 i følgende link:

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml

Man kan som nevnt ovenfor si mye rart om Jonsson, men det verste er at dette er rimelig spot on og ingen overdrivelse.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 15:59    Post subject: Reply with quote

Takker Kent. Den godeste svensken var spot on her ja, ikke mer å si om den saken.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Slutter ikke å forundres over at en 80 år gammel mann er fasit for hva som er riktig og galt for Rosenborgs vei videre. Postulatene og måten å spille fotball på; JA, de digger jeg og vil beholde/gjeninnføre; men at Koteng et riktig styreleder en periode til og at Rambo i hele høst er en god løsning osv. fordi NAE sier det - det må vi begynne å være kritiske til. Det er en 5-6-7 år siden man (i hvert fall jeg) begynte å sense at han for alvor holder på å bli gammel. Ikke like oppdatert, ikke like sharp, uttaler seg som om han vet alt om fremtiden fordi han gjorde det i fortiden. Like bakvendt som at Bobby Charlton inntil nokså nylig skulle ha et ord med i laget i United. Helt klar over at de mest Eggen-lojale (veteranlauget) neppe leser rbkweb, men det finnes også "unge" (som er barn av 80- og 90-tallet) som er sånn.

Folk blir gamle. Det er uunngåelig. Mange av oss vil også bli demente, livstrøtte og slutte å oppdatere oss enten fordi vi ikke gidder eller ikke lenger kan. Alderen slår inn på et gitt tidspunkt.

Det er uvurderlig det Nils har gitt klubben. Kan ikke røre han på det. Og han ER en virkelig legende og den største profilen og personligheten i norsk fotballs historie. Og han elsker klubben og vil naturligvis fremdeles markere seg, føle seg relevant og viktig. Men jeg er så lei og fed up av disse utspillene hele veien. Og at både medier, supportere og kanskje t.o.m folk i klubben er så servilt underdanige og bare aksepterer alt som fasit. Jeg greier ikke å slå meg noe mer til ro med Rambo ut 2020 fordi Nils sier det er lurt. Får ikke noe mer tillit til nåværende styre m/ dets leder fordi Nils sier det er bra komponert med de rette folkene.

At han var et eventyr som fotballtrener i mange tiår gjør han ikke til et orakel på moderne organisasjonstenkning for en klubb han som 80-åring har vært formelt ute av i tjue år minus seks måneder i 2010.

Takk!
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 16:19    Post subject: Reply with quote

Det sagt: Jeg elsker å passere statuen, se gamle klipp, lese og mimre og le og kose meg - men vi MÅ snart innse at tiden går og at alder og helse preger mennesker. De fleste av oss innser det ikke selv - dette må omgivelsene oppfatte på egenhånd.

Sier ikke at Nils er dement, det er han aldeles ikke, men mange av utspillene er i beste fall emosjonsstyrt gjetning og ønsketenkning. Behandles likevel som ubestridte fakta. I 2020. Forstår det ikke.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 16:49    Post subject: Reply with quote

Eggen har vel lært seg å styre seg litt på de eldre dagene. Hva han egentlig mener om Henriksen ut 2020 er ihvertfall jeg usikker på!.
Han støttet vel også OlaB utad. men jeg mener å vite at han mente noe annet innad!
Han prøver å være positiv og ha trua tror jeg.
Når det et sakt så kommer det ikke til å hjelpe mye med Geir H. Hans analyser har ikke vært verd mye i Juli 2020!!
Robin
Rutinert

PostPosted: 29.07.2020 17:36    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Jeg diskuterer ikke Kåre for å være nostalgisk, men fordi jeg mener han er den beste til å overta skuta. For at det skal skje må det nok et nytt styre til.

Kåre er uaktuell livet ut etter min mening, uansett om han plutselig skulle fremstå som det beste valget (noe han ikke gjør) på grunn av måten han handlet etter at han forlot klubben. Burde ikke engang vurderes til å tå i kiosken å selge pølser. Han brente alle broer da han saksøkte klubben.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 17:37    Post subject: Reply with quote

Eggen er nok mer enn noen, fullstendig klar over Henriksens mangler som trener.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 29.07.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Nidarosballklubb wrote:
Jeg diskuterer ikke Kåre for å være nostalgisk, men fordi jeg mener han er den beste til å overta skuta. For at det skal skje må det nok et nytt styre til.

Kåre er uaktuell livet ut etter min mening, uansett om han plutselig skulle fremstå som det beste valget (noe han ikke gjør) på grunn av måten han handlet etter at han forlot klubben. Burde ikke engang vurderes til å tå i kiosken å selge pølser. Han brente alle broer da han saksøkte klubben.

Dette er så dumt at jeg har ikke ord. Vi lever i en rettsstat. Selvsagt skal man få saksøke klubben dersom man mener at klubben har brutt loven. Det er slik den enkle mann kan beskytte seg mot maktovergrep fra den sterke part (les Kåre vs RBK). Utfallet og utviklingen i retten tydet vel også på at Kåre hadde noen poenger. Vi er ikke Nord- Korea heller.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 571, 572, 573 ... 776, 777, 778  Next
Page 572 of 778

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb