View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 05.07.2020 22:39 Post subject: |
|
|
Krølle-Morten er feilfri han. |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 05.07.2020 22:43 Post subject: |
|
|
Det hører med at Bodø-glimt slo et ufattelig svakt Brann-lag. tipper Glimt holder et par kamper til, så er det mer eller mindre slutt. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.07.2020 23:18 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle det plutselig "ta slutt"? De har mistet 2-3 viktige spillere fra i fjor, men har et såpass innarbeidet mønster, at de hever seg enda et hakk i år! De holder nok godt utover høsten, til slitasjen på nøkkelspillere gjør seg gjeldende. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 05.07.2020 23:24 Post subject: |
|
|
Det er alltid skeptikere til Glimt og Knutsen her inne. Det samme var det i forrige sesong da det også var et tema.
Tviler på at Glimt vinner serien, og det er ikke det som er poenget heller. Det er at de spiller klassisk nydelig RBK fotball som hentet fra vår storhetstid.
Den typen fotball vi har prøvd med lite hell gjenskape i 20 år.
Med en trener som får absolutt alt ut av spillerne han har til disposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.07.2020 23:32 Post subject: |
|
|
Se intervjuet med Saltnes.
Snakker om hvor sterke de er mentalt og at de aldri opplever en illusjon der de er uovervinnelige.
Det er snakk om godt treningsarbeid, gode relasjoner og at man i alle ledd vet hva man jobber imot, akkurat slik vi "skulle" gjøre det i Rosenborg.
Glimt er ikke et luftslott, de har en rød tråd og om Knudsen skulle bli vår nye trener så kommer de til å fortsette slik de har gjort for de har funnet ut at måten Nils gjorde det på fungerer meget bra fremdeles, med litt nordlansk krydder :p
Jævli artig å se på Glimt i dag, men også utrolig artig å se andreomgangen vår  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
jelepjokk Junior
|
Posted: 05.07.2020 23:44 Post subject: |
|
|
Lei av unnskyldningene fra diverse folk om at det ikke funker med Eggenfotball mer. Se på Bodø Glimt. Skjønner godt om Knudsen ikke vil nå. Håper han kommer etter Hareide. |
|
Back to top |
|
 |
Bomaan94 Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.07.2020 12:06 Post subject: |
|
|
Legg til en kommentar som beskriver litt av innholdet i mailen du linker til!
Linken er altså til en sak om at Emberland fortsetter ut kontraktstiden med lønn, uten arbeidsplikt. Han er altså ferdig. |
|
Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 06.07.2020 15:52 Post subject: |
|
|
Hvorfor skjer det ingenting? Tyder dette på at Hareide har sagt nei eller at klubben ikke godtok den angivelige krav-speccen hans? Har hørt gjennom Teknisk Sone podcasten hans de siste dagene - overbevist om at dette kan bli veldig bra såfremt RBK-organisasjonen klarer å akseptere en trener som stiller ekstreme krav til alle rundt seg. |
|
Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 06.07.2020 15:55 Post subject: |
|
|
Toilling wrote: | Keenoir wrote: | Noe sjans å hente tilbake han som trente RBK 2 i fjor om alt annet skulle feile? |
Gert Herkees dro vel pga. Uenigheter (antagelig med styret) så det er vel liten sjangs for det, men RBK2 var bedre enn RBK under hans styre i mine øyne.
Trist at styret i RBK er totalt blottet for kunskap. |
Det verste er at Heerkes kanskje hadde vært hovedtrener i dag hadde Horneland fått sparken mot slutten av forrige sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.07.2020 16:25 Post subject: |
|
|
Det ALLER viktigste er at den nye treneren må ha en offensiv spillestil. Om det er 4-3-3, 3-5-2, 4-3-1-2 eller 4-2-4, er ikke så viktig for meg. Tror enkelte henger seg for mye opp i formasjon. Det er spillet som er viktig. Hadde jeg vært trener ville jeg mest sannsynlig valgt mer 4-3-1-2 enn 4-3-3. Kommer selvsagt an på hvilke spillere man har til rådighet! |
|
Back to top |
|
 |
Naaerdetnok Junior
|
Posted: 06.07.2020 16:31 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Det ALLER viktigste er at den nye treneren må ha en offensiv spillestil. Om det er 4-3-3, 3-5-2, 4-3-1-2 eller 4-2-4, er ikke så viktig for meg. Tror enkelte henger seg for mye opp i formasjon. Det er spillet som er viktig. Hadde jeg vært trener ville jeg mest sannsynlig valgt mer 4-3-1-2 enn 4-3-3. Kommer selvsagt an på hvilke spillere man har til rådighet! |
Det aller viktigste med en ny trener er at han har en tydelig spillestil som kan forankres i spillerkjøp og som er så tydelig at den kan videreføres når han forsvinner. Som trenere gjør. Vi får ingen ny Eggen som sitter i 15 år, i særdeleshet om han har suksess. Se bare på våre egne fablinger om Knutsen i Glimt. Det er større fisker enn RBK der ute. Tydelighet, forankring i hele organisasjonen og kontinuitet er nøkkelen. Jeg tror Hareide både forstår dette og kan være tøff nok til å få det på plass. Det er alt for mange småkonger som kjører sine egne løp i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 06.07.2020 16:58 Post subject: |
|
|
Rayman wrote: |
Det verste er at Heerkes kanskje hadde vært hovedtrener i dag hadde Horneland fått sparken mot slutten av forrige sesong. |
Hva tilsier at Heerkes burde være hovedtrener i Rosenborg? |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 06.07.2020 17:59 Post subject: |
|
|
Han fikk RBK 2 til å spille grisegod fotball med raske kombinasjoner langs bakken, fra midtopperne til angrepsrekka - samt god struktur i presset.
Husker jeg så en kamp da han nettopp hadde tatt over: balltrillinga så ganske tafatt ut og spillerne var tydelig uvant med å bruke ballen på ønsket måte. Tenkte at dette kommer aldri til å gå, men da jeg fikk sett litt i fjor viste den samme gjengen et spill bedre enn noe fra et RBK-lag siden Atletico på Lerkendal 2010 etter min mening. Åpenbart dyktig med utvikling av unge spillere.
Har også erfaring som hovedtrener på et høyere nivå enn alle realistiske alternativer utenom Hareide, med sine tre sesonger i Eredivisie. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.07.2020 18:29 Post subject: |
|
|
attityd! wrote: | Hvorfor skjer det ingenting? |
Fordi det ikke er noen prosess. Det var vel ingen som helt seriøst trodde det??? Med mindre det lar seg gjøre å få på plass et nytt styre i løpet av sommeren/høsten 2020 (via ekstraordinært årsmøte) er Henriksen temmelig garantert RBK-trener til langt ut i 2021. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 06.07.2020 18:34 Post subject: |
|
|
La oss håpe tr0ndern tar feil. Skulle dog ikke forundre meg om de tar seg god tid. Laget er jo i fremgang siden vi slo Stabæk sitt juniorlag...
Tipper ny trener er på plass medio august eller tidlig september. Tidligst. |
|
Back to top |
|
 |
Bomaan94 Junior
|
Posted: 06.07.2020 18:44 Post subject: |
|
|
https://www.t-a.no/sport/...168553.ece
Dette er en Pluss sak skrevet 26.Juni, men. Trønder Avisen spår ganske bra her at Koteng forbereder seg på en langvarig trener jakt. Så det skal ikke forundre meg at vi får en ny trener 2021. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.07.2020 19:07 Post subject: |
|
|
attityd! wrote: | Hvorfor skjer det ingenting? Tyder dette på at Hareide har sagt nei eller at klubben ikke godtok den angivelige krav-speccen hans? |
Sannsynligvis har Hareide avslått og styret sitter der uten gode kandidater, fordi det de kjenner til av trenere er de som vises i TV-ruta på fotballxtra hver helg. Blir ikke overrasket om Henriksen sitter ut sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 06.07.2020 19:17 Post subject: |
|
|
Dersom styret ikke har kunnskapen over aktuelle og tilgjengelige trenere, får de hyre noen som har peiling og oversikt. Stoler ikke helt på at Henriksen har det som kreves (selv om vi har tatt flere poeng under han enn Horneland). Vi har møtt dårligere lag de siste tre enn de første tre, men vi har også spilt noe av den dårligste fotballen (første omgangen mot STB - grøss...) i år. |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 06.07.2020 19:20 Post subject: |
|
|
Nå er det vel Dorsin som har fått oppgaven med å finne en ny trener. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.07.2020 20:12 Post subject: |
|
|
Jeg fryktet at styret står der handlingslammet nå. Hareide har vel sagt nei da han sjekket økonomisk status ( noe han alltid gjør i aktuelle klubber). |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 06.07.2020 20:17 Post subject: |
|
|
nå er det vel bare menighetsrådet her inne, samt div. selverklærte eksperter rundt hovedstaden som høyt og tydelig har uttalt at Hareide er the one and only. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.07.2020 20:19 Post subject: |
|
|
Jeg fryktet at styret står der handlingslammet nå. Hareide har vel sagt nei da han sjekket økonomisk status ( noe han alltid gjør i aktuelle klubber). |
|
Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 06.07.2020 20:28 Post subject: |
|
|
Resten må gå fan account wrote: | Han fikk RBK 2 til å spille grisegod fotball med raske kombinasjoner langs bakken, fra midtopperne til angrepsrekka - samt god struktur i presset.
(..) da jeg fikk sett litt i fjor viste den samme gjengen et spill bedre enn noe fra et RBK-lag siden Atletico på Lerkendal 2010 etter min mening. Åpenbart dyktig med utvikling av unge spillere.
Har også erfaring som hovedtrener på et høyere nivå (..) |
Hvis dette stemmer så er jo nicket ditt fasiten. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 06.07.2020 21:04 Post subject: |
|
|
Bomaan94 wrote: | https://www.t-a.no/sport/2020/06/26/Koteng-forbereder-seg-p%C3%A5-en-langvarig-trenerjakt-22168553.ece
Dette er en Pluss sak skrevet 26.Juni, men. Trønder Avisen spår ganske bra her at Koteng forbereder seg på en langvarig trener jakt. Så det skal ikke forundre meg at vi får en ny trener 2021. |
Minner mistenkelig om starten på siste trenerjakt ledet av samme styre. |
|
Back to top |
|
 |
|