View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
digre Proff
|
Posted: 01.07.2020 20:06 Post subject: |
|
|
Jeg har et, muligens sjokkerende, forslag. Hva om vi supportere velger å være overveldende positiv til den nyansatte - uansett hvem det er. Så er vi med på å skape en positiv stemning, en trygghet og kanskje ro slik at prestasjonsgruppa kan prestere.
Og får vi lov til å komme på Lerkendal igjen, kan vi kanskje la være å pipe, komme med bannere som krever folks avgang og la være å tagge ned vårt eget hjem.
Når det er sagt, håper jeg at de som bestemmer vet at vi helst vil se folk som spiller raskt i lengderetning og som heller vil vinne 12-11 enn 1-0. |
|
Back to top |
|
 |
WillyO Junior
|
Posted: 01.07.2020 20:27 Post subject: |
|
|
digre wrote: | Når det er sagt, håper jeg at de som bestemmer vet at vi helst vil se folk som spiller raskt i lengderetning og som heller vil vinne 12-11 enn 1-0. |
Er en trener som vil spille raskt i lengderetning ditt førsteønske? Jeg vet om en trener som ville spille slik, og han heter Drillo. Det går an å spille fin fotball uten at ballen hele tiden skal gå fremover. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.07.2020 20:30 Post subject: |
|
|
https://www.youtube.com/w...wHPMl-HVGA
Er det bare jeg som syns Danmark hadde endel dødball og innleggsmål under Hareide?
Men skal samtidig ikke legge så mye vekt på det fine spillet kanskje, når det ikke finnes så mange land i verden som klarer å spille fin og angrepsvillig fotball. Vanskeligere for trenere å sette sitt offensive preg på et landslag enn klubblag, siden det offensive spillet ofte tar lengre tid å øve inn for landslag.
Last edited by Mikkelsen on 01.07.2020 20:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.07.2020 20:32 Post subject: |
|
|
Med bakgrunn i det Hedon skriver, gitt at det stemmer - noe jeg i grunnen ikke har all verden grunn til å tvile på, Høres Hareide ut som akkurat det vi trenger nå.
Over mange år og under mange regimer har vi langt på vei mistet oss selv. Det snakkes varmt om artig og angrepsvillig fotball, 4-3-3 og arven etter Eggen, men det er ofte langt mellom liv og lære. Et sammensurium av forskjellig tankegods, faglig filosofi og ideologi er og har vært i alt fra styrerom til spiller en. Treneransettelser, andre ansettelser i sportslig ledelse samt spillerkjøp mangler en rød tråd, og har lenge gjort det. Det hentes ofte inn aktører som ikke passer i sine roller, kanskje først og fremst fordi rollene og kravene til disse er for dårlig definert. Å hente Horneland til å erstatte Ingebrigtsen og å hente Hovland for å erstatte Rasmussen er bare to eksempler på dette. Det er tydeligvis overhodet ingen underliggende strategi over hva vi skal ha hvor og når.
Jeg fikk for min del skikkelig trua på Hareide fordi han stiller tunge krav. Det er det nok for få som har gjort i og rundt klubben i alt for lang tid.
Hareide stiller som krav å få myndighet og handlingsrom til å kjøre klubben inn i et felles langsiktig spor igjen. Et fundament som kan bli en moderne ground zero, som er robust nok til at man vet hva man skal og må gjøre når Hareide etterhvert takker for seg. Han ønsker tydeligvis å bidra til å bygge en klubb som står støtt på egne bein - og holde antall bein til et nødvendig minimum.
Det er mange i klubben nå og tidligere som har et ansvar for at klubben har falmet først og fremst når det gjelder filosofi, og den skal gjennomsyre alt på Lerkendal. Fotball er et lagspill med klare roller, samspill og ansvarsfordeling også utenfor banen. Det ser ut som vi nå kan få alle tiders mulighet til en hard reset som skjærer gjennom hele organisasjonen.
Det blir ikke billig, det blir kanskje ikke pent, men en liten revolusjon er sjelden det. Vi trenger nærmest desperat en endring i hvordan klubben arbeider og (ikke) samarbeider, og dette er det beste kortet jeg har sett på en stund. Så får vi svelge pillen med at det måtte en moldenser til, attpåtil i en slags manager-rolle for å få oss tilbake til mange av Eggen samhandlingsprinsipper. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
WillyO Junior
|
Posted: 01.07.2020 20:33 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=JwHPMl-HVGA
Er det bare jeg som syns Danmark hadde endel dødball og innleggsmål under Hareide? |
Mye av det som gjorde at han, på tross av gode resultater, har en noe blandet standing blant det danske publikum. De vil spille vakkert, og har spillerne til det. De gjorde gode resultater på den "norske" måten, men vil skape like gode (og kanskje bedre) resultater på den "danske". |
|
Back to top |
|
 |
CmdrKeen Junior
|
Posted: 01.07.2020 20:36 Post subject: |
|
|
Uavhengig av hvordan trenerjakten går vil jeg gjerne takke for slike fantastiske perler:
El Duderino wrote: | Birger Løfaldli (som har sett mange fotballkamper og trolig er en jævel på langrenn-klassisk stil).
..
Leif Welhaven (utdannet innen jus, statsvitenskap, journalistikk og strategisk kommunikasjon på 7 år!!)
..
Ekspertkommentator Jesper Mathisen (norsk mester i kneskader, kaptein i flere kamper i FK Starts glansperiode) støtter forslaget; hun kjenner språket/kulturen og har fått 4-3-3 inn med morsmelka, sier Mathisen.
..
Ekspertkommentator Joachim Jonsson (tidligere sportsdirektør i den nå falmede storheten Fredrikstad), og som også har internasjonal erfaring (er svensk) har også stor sans for forslaget.
|
Much love! _________________ CmdrKeen |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 01.07.2020 20:45 Post subject: |
|
|
CmdrKeen wrote: | Uavhengig av hvordan trenerjakten går vil jeg gjerne takke for slike fantastiske perler:
El Duderino wrote: | Birger Løfaldli (som har sett mange fotballkamper og trolig er en jævel på langrenn-klassisk stil).
..
Leif Welhaven (utdannet innen jus, statsvitenskap, journalistikk og strategisk kommunikasjon på 7 år!!)
..
Ekspertkommentator Jesper Mathisen (norsk mester i kneskader, kaptein i flere kamper i FK Starts glansperiode) støtter forslaget; hun kjenner språket/kulturen og har fått 4-3-3 inn med morsmelka, sier Mathisen.
..
Ekspertkommentator Joachim Jonsson (tidligere sportsdirektør i den nå falmede storheten Fredrikstad), og som også har internasjonal erfaring (er svensk) har også stor sans for forslaget.
|
Much love! |
Takk. Formoder det ikke er ironisk. |
|
Back to top |
|
 |
CmdrKeen Junior
|
Posted: 01.07.2020 20:55 Post subject: |
|
|
El Duderino wrote: | Takk. Formoder det ikke er ironisk. |
Nei nei! Forfriskende humor  _________________ CmdrKeen |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.07.2020 21:00 Post subject: |
|
|
T.S sine utfordringer er ikke bare rykter som har gått oppigjennom de siste ja 20 åra. Det er utfordringer man ikke tuller med da de ofte har en bakenforliggende årsak.Problemet har vært der. Om det er der i dag vet jeg ikke. Men mange har gode og dårlige perioder med denne utfordringen.
La oss oppfører oss anstendig her. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 01.07.2020 21:13 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Joestlaachmkr wrote: |
Hakke påstått det. Hva jeg forsøker og fortelle er at PL, La Liga, Eliterserien eller den maltesiske ligaen kunne ikke ha starta opp igjen uten at UEFA godkjente det, selv med tillatelse fra myndighetene.
Med andre ord, så har UEFA/FIFA siste ordet. |
Åpenbart ikke. UEFA kan si "start å spill", men siden lokale myndigheter kan nekte det. Så da er det ikke UEFA som har siste ordet. I utgangspunktet kunne myndighetene sagt at profesjonell fotball ikke skal forekomme i 2020 så hadde ikke UEFA hatt noe de skulle sagt.
Som var utgangspunktet for kommentarene du slang ut. Det var NFF og Klaverness som skisserte ut en plan som gjorde at myndighetene aksepterte oppstart så fort som de gjorde, ikke UEFA. |
Not taking the bait
Myndighetene og fotballforbundene i Norge eller i England kan ikke stanse ligaen midt i sesongen uten tillatelse fra UEFA.. ikke heller kan de starte opp igjen uten at UEFA har godkjent det. 25 mai så gav UEFA de europeiske nasjonene tillatelse til og restarte hjemlig liga igjen.
Påstår du at det var Lise Klaveness fortjeneste at PL, La Liga, Serie A, Bundesliga og Eliteserien starta opp igjen ell?  |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 21:16 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=JwHPMl-HVGA
Er det bare jeg som syns Danmark hadde endel dødball og innleggsmål under Hareide?
Men skal samtidig ikke legge så mye vekt på det fine spillet kanskje, når det ikke finnes så mange land i verden som klarer å spille fin og angrepsvillig fotball. Vanskeligere for trenere å sette sitt offensive preg på et landslag enn klubblag, siden det offensive spillet ofte tar lengre tid å øve inn for landslag. |
Eneste jeg vet er at en stor majoritet av danske fotballfans var drittlei av den primitive spillestilen til Hareide. |
|
Back to top |
|
 |
CmdrKeen Junior
|
Posted: 01.07.2020 21:24 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: |
Myndighetene og fotballforbundene i Norge eller i England kan ikke stanse ligaen midt i sesongen uten tillatelse fra UEFA.. |
Har du feber? Hvis en nasjonalstat bestemmer seg for å forby fotball, så har selvsagt ikke UEFA noe de skulle sagt. Makan til fjas! _________________ CmdrKeen |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.07.2020 21:26 Post subject: |
|
|
Ikke mat trollet. Joestlaachmkr Er 100% søppel. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 01.07.2020 21:27 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | Mikkelsen wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=JwHPMl-HVGA
Men skal samtidig ikke legge så mye vekt på det fine spillet kanskje, når det ikke finnes så mange land i verden som klarer å spille fin og angrepsvillig fotball. Vanskeligere for trenere å sette sitt offensive preg på et landslag enn klubblag, siden det offensive spillet ofte tar lengre tid å øve inn for landslag. |
Eneste jeg vet er at en stor majoritet av danske fotballfans var drittlei av den primitive spillestilen til Hareide. |
Danskene lever enda i den troen at de er Nordens svar på Brasil. Ja, de spilte fantastisk flott fotball i VM da de var på sitt beste med Laudrup-brødrene m.fl., men Hareide er realist og valgte å spille med den stilen og taktikken han hadde mest tro på gitt spillermaterialet han hadde til rådighet, og dagens danske landslag har på ingen måte de samme kvalitetene som de beste generasjonene på 80- og 90-tallet. Danskene trenger en realitetsorientering, og vil komme fort ned på bakken igjen om de nå får en landslagstrener som legger om til samba-fotball. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 01.07.2020 21:31 Post subject: |
|
|
Jeg syns vi er mye tydeligere i avslutningsfasen i dag. Takk, Rambo! |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 21:56 Post subject: |
|
|
CmdrKeen wrote: | Joestlaachmkr wrote: |
Myndighetene og fotballforbundene i Norge eller i England kan ikke stanse ligaen midt i sesongen uten tillatelse fra UEFA.. |
Har du feber? Hvis en nasjonalstat bestemmer seg for å forby fotball, så har selvsagt ikke UEFA noe de skulle sagt. Makan til fjas! |
Niks, har du? Du er på sykkeltur om du tror at f.eks Norge bare kan stoppe hjemlig liga uten videre - det er det tilslutt UEFA som avgjør. Derimot så har ikke UEFA noe de skulle ha sagt om et eller anna europeisk land hadde bestemt seg for og stoppe all sport i landet ut 2020, også var det opp til fotballforbundet/regjeringen og avgjøre tid ligaen skulle starte igjen etter at UEFA gav samtlige europeiske nasjoner til og starte opp igjen etter 25 mai. Men fotballforbundet/regjeringen i Norge eller i Albania kan ikke stanse nasjonalligaen uten tillatelse fra UEFA, samme gjelder for når de skal starte opp igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 22:00 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Joestlaachmkr wrote: | Mikkelsen wrote: | https://www.youtube.com/watch?v=JwHPMl-HVGA
Danskene lever enda i den troen at de er Nordens svar på Brasil. Ja, de spilte fantastisk flott fotball i VM da de var på sitt beste med Laudrup-brødrene m.fl., men Hareide er realist og valgte å spille med den stilen og taktikken han hadde mest tro på gitt spillermaterialet han hadde til rådighet, og dagens danske landslag har på ingen måte de samme kvalitetene som de beste generasjonene på 80- og 90-tallet. Danskene trenger en realitetsorientering, og vil komme fort ned på bakken igjen om de nå får en landslagstrener som legger om til samba-fotball. |
Ingen tvil om at danskene overvurderer seg selv. Men når man så Danmark under VM 2018 så må jeg si meg enig i at danskene ikke spilte den mest underholdene fotballen, og at det var stor forskjell på spillet til Hareide og Morten Olsen. Men danskene har alltid hatt et negativt syn på norsk fotball. Drillofotball er vel grøss og gru for enhver danske. |
|
Back to top |
|
 |
CmdrKeen Junior
|
Posted: 01.07.2020 22:08 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Ikke mat trollet. Joestlaachmkr Er 100% søppel. |
Ser det nå. Beklager. Jeg er ny, men lærer  _________________ CmdrKeen |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 22:30 Post subject: |
|
|
CmdrKeen wrote: | Hedning wrote: | Ikke mat trollet. Joestlaachmkr Er 100% søppel. |
Ser det nå. Beklager. Jeg er ny, men lærer  |
Jeg har nå ihvertfall peiling på hva jeg prater om. Kunnskapsnivået til medlemmene her er ikke av øverste hylle. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 01.07.2020 22:32 Post subject: |
|
|
Men du har ikke peiling. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.07.2020 22:47 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: |
Niks, har du? Du er på sykkeltur om du tror at f.eks Norge bare kan stoppe hjemlig liga uten videre - det er det tilslutt UEFA som avgjør. Derimot så har ikke UEFA noe de skulle ha sagt om et eller anna europeisk land hadde bestemt seg for og stoppe all sport i landet ut 2020, også var det opp til fotballforbundet/regjeringen og avgjøre tid ligaen skulle starte igjen etter at UEFA gav samtlige europeiske nasjoner til og starte opp igjen etter 25 mai. Men fotballforbundet/regjeringen i Norge eller i Albania kan ikke stanse nasjonalligaen uten tillatelse fra UEFA, samme gjelder for når de skal starte opp igjen. |
HAhahaheaheheaheaheaheah.
Det var jo selvfølgelig UEFA som bestemte at all organisert idrett skulle stanses fra 12. mars i Norge
https://www.helsedirektor...erogtilbud
Åhnei, næmmen, oida. |
|
Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 01.07.2020 23:08 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Joestlaachmkr wrote: |
HAhahaheaheheaheaheaheah.
Det var jo selvfølgelig UEFA som bestemte at all organisert idrett skulle stanses fra 12. mars i Norge
https://www.helsedirektor...erogtilbud
Åhnei, næmmen, oida. |
Gjennom NFFs medlemskap i UEFA, har vel faktisk UEFA noe de skal si om nasjonale ligaer? Eller?
Nedstenging av liga er vel frivillig, så lenge det ikke er fattet vedtak i UEFA (feks av generalforsamling el.), mens oppstart krever «go» fra UEFA (forutsatt at UEFA har pålagt nasjonale ligaer å stanse i forkant). Eller? |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.07.2020 23:16 Post subject: |
|
|
attityd! wrote: |
Gjennom NFFs medlemskap i UEFA, har vel faktisk UEFA noe de skal si om nasjonale ligaer? Eller?
Nedstenging av liga er vel frivillig, så lenge det ikke er fattet vedtak i UEFA (feks av generalforsamling el.), mens oppstart krever «go» fra UEFA (forutsatt at UEFA har pålagt nasjonale ligaer å stanse i forkant). Eller? |
Det som man må forstå er at det er myndighetene som har lagt ned et forbud.
UEFA har ingen myndighet dersom norske myndigheter velger å forby fotball. De har heller ingen myndighet til å sette igang fotball med mindre det gjøres lovlig av norske myndigheter igjen. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.07.2020 23:16 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | CmdrKeen wrote: | Joestlaachmkr wrote: |
Har du feber? Hvis en nasjonalstat bestemmer seg for å forby fotball, så har selvsagt ikke UEFA noe de skulle sagt. Makan til fjas! |
Joest, dette er jo idiotisk selv i forhold til Senador.
Hvordan du kom fram til denne konklusjonen må du gjerne redgjøre for, men her har du driblet deg selv inn i pølsebua, ut igjen og så over gjerdet og inn i avfalskonteineren  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 23:31 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | attityd! wrote: |
Det som man må forstå er at det er myndighetene som har lagt ned et forbud.
UEFA har ingen myndighet dersom norske myndigheter velger å forby fotball. De har heller ingen myndighet til å sette igang fotball med mindre det gjøres lovlig av norske myndigheter igjen. |
Korrekt.
Men myndighetene har ikke lov til og stanse ligaen uten tillatelse fra UEFA.. Ikke kan de starte opp igjen heller uten et ja fra UEFA. |
|
Back to top |
|
 |
|