| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.07.2020 13:56 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Handler etter sigende om at Hareide synes stallen er dårlig sammensatt og mangler rollespillere for 443. |
Hørtes jo 100% rimelig ut.
Tipper han krever investeringsmidler for å kjøpe X antall spillere.
- Minst 1 midtstopper
- Venstreback backup / førstevalg om Trondsen blir indreløper
- 1-2 indreløpere (erstatte Åsen + kanskje Konradsen) |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 13:59 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Troillongan wrote: | | Nøler Hareide mer enn noen dager mener jeg vi bare må hoppe videre på lista. Dårlig tid er jo en ting, men det kan også tyde på at motivasjonen ikke er der den bør være. Hareide er ikke så sensasjonelt god at vi kan ta til takke med en delvis motivert utgave |
Hvis dette drar ut flere dager er det på grunn av oss, ikke Hareide. Hareide ønsker jobben, men har levert en kravspec i retur som nå styret i Rosenborg vurderer. Handler etter sigende om at Hareide synes stallen er dårlig sammensatt og mangler rollespillere for 443. |
Fornuftig fyr denne Hareide. Peker jo bare på det som ganske mange har påpekt som nokså åpenbart. Selv glade amatører kan jo se det at det skranter når det gjelder typer og sammensetting. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.07.2020 14:00 Post subject: |
|
|
Det der kan jo fort være den viktigste effekten av å ansette en merittert trener som Hareide.
Vi trenger sårt noen som sitter med både sportslig kompetanse og erfaring fra andre arenaer, som kan være vår kompetansemessige go-to guy. Selv om det innebærer å tråkke på noen tær med tanke på det som har blitt gjort tidligere. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 01.07.2020 14:04 Post subject: |
|
|
Greit nok at alderssammensetning i laget ikke er 100%, men den er betraktelig bedre enn forrige sesong. Vi har mange fremadstormende unggutter, som etter hvert kommer til å bite godt fra seg. Jeg klarer derfor ikke å se hva Hareide ikke liker med sammensetningen, foruten forsvarsleddet.
Synes vi har mange gode rollespillere for 433, eneste er vel at vi snart Mangler venstreback, såfremt ikke Trondsen omskoleres permanent. Ellers skulle vi gjerne hatt én ekstra midtstopper (Serbecic), men han ble dessverre lånt ut resten av sesongen. Ser det som null problem å skulle hente han tilbake i september.
På midtbanen er vi godt forspent, og i angrepsrekka har vi mange alternativer. Indreløpere: Konradsen, Åsen, Tagseth, Zachariassen og Tørset Johnsen. Sentral midtbane har vi Skjelbred og Trondsen, der sistnevnte gjerne kan spille indreløper.
Angrepsrekka: Adegbenro, Ceide, Børven, Botheim, Islamovic, Helland, Holse og Brattbakk. Dette er spillere jeg tror ville spilt fast på mange lag i serien.
Forsvarsrekka: Hedenstad, Reitan, Reginiussen, Hovland, Valsvik og Meling. Der MÅ vi få inn én til to ekstra ila. neste overgangsvindu, i alle fall hvis Meling selges.
Håper og tror at klubben klarer å lande Hareide, og at han ser verdien i de mange gode spillerne som allerede er i klubben, eller som nylig har kommet. Tror det kan bli en perfekt match for alle parter! _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.07.2020 14:06 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | mangler rollespillere for 443. |
Spille uten keeper? Er nå det så smart?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.07.2020 14:11 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | Hedon wrote: | | Handler etter sigende om at Hareide synes stallen er dårlig sammensatt og mangler rollespillere for 443. |
Hørtes jo 100% rimelig ut. |
Takket være Svendsen så er altså barnefotballbestemmelsen (om en ekstra spiller på banen til lag som ligger under med fire mål) blitt til en permanent regel for RBK, som nå får en ekstra utespiller.
Vet ikke om jeg synes det er riktig, men nå tar jeg det vi får. Takk, NFF!  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.07.2020 14:13 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Det der kan jo fort være den viktigste effekten av å ansette en merittert trener som Hareide.
Vi trenger sårt noen som sitter med både sportslig kompetanse og erfaring fra andre arenaer, som kan være vår kompetansemessige go-to guy. Selv om det innebærer å tråkke på noen tær med tanke på det som har blitt gjort tidligere. |
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 01.07.2020 14:15 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Troillongan wrote: | | Nøler Hareide mer enn noen dager mener jeg vi bare må hoppe videre på lista. Dårlig tid er jo en ting, men det kan også tyde på at motivasjonen ikke er der den bør være. Hareide er ikke så sensasjonelt god at vi kan ta til takke med en delvis motivert utgave |
Hvis dette drar ut flere dager er det på grunn av oss, ikke Hareide. Hareide ønsker jobben, men har levert en kravspec i retur som nå styret i Rosenborg vurderer. Handler etter sigende om at Hareide synes stallen er dårlig sammensatt og mangler rollespillere for 443. |
Og derfor trenger vi en slugger som Hareide. Han ser, sier, peker, forklarer, gestikulerer osv det alle ser. Og setter krav bak. Helt topp.
Musikk i mine ører 🎶🎺
Noen mente ovenfor at Hareide fløt på en bølge sist han var her. Det gjorde da vitterlig Sollied også. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.07.2020 14:15 Post subject: |
|
|
| Captain wrote: |
Ikke god nok: N
God nok: J
Talent til backup: T
På midtbanen er vi godt forspent, og i angrepsrekka har vi mange alternativer. Indreløpere: Konradsen N , Åsen N, Tagseth J, Zachariassen J og Tørset Johnsen T. Sentral midtbane har vi Skjelbred J og Trondsen (back eller indreløper, ikke sentral), der sistnevnte gjerne kan spille indreløper.
Angrepsrekka: Adegbenro J , Ceide T, Børven J, Botheim T, Islamovic N/J, Helland N , Holse T og Brattbakk T. Dette er spillere jeg tror ville spilt fast på mange lag i serien.
Forsvarsrekka: Hedenstad J, Reitan T, Reginiussen J, Hovland N, Valsvik N og Meling (forsvinner). Der MÅ vi få inn én til to ekstra ila. neste overgangsvindu, i alle fall hvis Meling selges.
|
SÃ¥ etter ny gjennomgang (takk for listingen av navn!):
- Talent(er) for backup venstreback og midstopper
- Førstevalg midtstopper
- Førstevalg venstreback om trondsen ikke er back
- Talent backup i ankerrollen
- Ny(e) indreløpere 1 eller to avhengig av trondsen
- Nytt førstevalg på høyreving
Selg konradsen, åsen, hovland
Behold valsvik, helland og Islamovic foreløpig, men på prøve |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.07.2020 14:16 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | | Mustrum Ridcully wrote: | Hvorfor er du så bitter? Aldri skjønt vitsen med det jeg. |
Skjønner det, mobbere mangler egenskapen empati. | .
Olav du må vakne! Dei kvite riddarane kjem! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 01.07.2020 14:19 Post subject: |
|
|
| Etter det Dagbladet erfarer er Yngvar Stadheim på tur inn dørene som ny RBK trener. Dagbladets egen ekspertkommentator, multitalentet Morten P., viser til at Stadheim er vant til å ta over etter trenere som har trukket seg. Eksperten viser til at Stadheim tok over landslaget etter Tord Grip i 1988 på strak arm, og slo til med uavgjort mot selveste Brasil og 2 seire over sterke Kypros. En uslepen diamant, sier Morten P. Ekspertkommentatorens personlige favoritt er imidlertid Tore Strømøy. Han har erfaring fra kappgang og Handball, er alltid blid, omgjengelig og særs god med media. Det er egenskaper som ikke kan overvurderes etter en tung sesongstart og kan gi RBK et løft, sier eksperten og viser til nylig gjennomført analyse. Analysen vil bli offentliggjort i natt/morgen tidlig (i kveld er det kamp og tross alt lille lørdag). |
|
| Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 01.07.2020 14:21 Post subject: |
|
|
Mini mener kun Hareide av kandidatene har nok pondus til å takle jobben. Han vil ikke ha Sollied.
Synes han sier mye fornuftig her:
https://www.nordicbet.com...pa-sju-ar/ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.07.2020 14:23 Post subject: |
|
|
Tore Strømøy er en dark horse her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
overlapp Junior
|
Posted: 01.07.2020 14:24 Post subject: |
|
|
| Tenk at jeg er så nær å oppleve en trenersignering jeg ikke mister nattesøvnen av. Hvis det i tillegg kan bidra til at en ballspillende midtstopper rusler inn dørene på Lerkendal om ikke lenge - kanskje i tospann med en høvelig venstreback - så skal jeg søren ta meg tilgi nok et år uten gull. |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 14:25 Post subject: |
|
|
| bæærnt wrote: | | Hedon wrote: | | Troillongan wrote: | | Nøler Hareide mer enn noen dager mener jeg vi bare må hoppe videre på lista. Dårlig tid er jo en ting, men det kan også tyde på at motivasjonen ikke er der den bør være. Hareide er ikke så sensasjonelt god at vi kan ta til takke med en delvis motivert utgave |
Fornuftig fyr denne Hareide. Peker jo bare på det som ganske mange har påpekt som nokså åpenbart. Selv glade amatører kan jo se det at det skranter når det gjelder typer og sammensetting. |
Her må vi bare innfri alle ønsker og krav! Det er styret og sportslig ledelse som har satt oss i denne situasjonen, og da kan de ikke si nei bare fordi en med faktisk fotballfaglig kompetanse har et par krav for å takke ja til jobben. Kjør på da, det er bare positivt at noen stiller krav for å ta jobben |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 01.07.2020 14:25 Post subject: |
|
|
I podcasten med Hareide snakker han om at det er essensielt med stoppere som kan tre ballen gjennom ledd, og eksemplifiserer med Molde-RBK der han sier det var masse rom sentralt å spille i som aldri ble brukt. Må nok ha et par nye stoppere da.
Snakker også om at det er veldig viktig å være ballsikker og rask internasjonalt. Vi har dessverre mye spillere som mangler minst en av dem.
Last edited by Undergangen er nær on 01.07.2020 14:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 01.07.2020 14:28 Post subject: |
|
|
| Kan det tenkes et scenario der det blir for dyrt å ansette Hareide pga hans krav om nye spillere som passer 4-3-3, særlig mtp corona-situasjonen og manglende inntekter fra publikum? |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 14:30 Post subject: |
|
|
| Kommandør wrote: | | Kan det tenkes et scenario der det blir for dyrt å ansette Hareide pga hans krav om nye spillere som passer 4-3-3, særlig mtp corona-situasjonen og manglende inntekter fra publikum? |
Nei, ikke når vi bruker over 2 millioner for å kjøpe løs fire uker av en kontrakt |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.07.2020 14:31 Post subject: |
|
|
Kan være ganske typisk ledelsen i RBK at de synes riktig kompetanse er for dyrt/krevende og derfor heller velger den billigere inkompetansen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 01.07.2020 14:35 Post subject: |
|
|
| Hvad?!? Lige kommet fra arbejde og ser, at Sollied og Strand bliver trænere. Har ikke læst de 10 sider jeg er bagud i fremtidige trænertråden, så ved endnu ikke, om der er rigtig hold i det. Jeg vil bare beklage mig over, at jeg har spildt en dag med arbejde frem for rbkweb |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.07.2020 14:39 Post subject: |
|
|
Johnny: Mye har skjedd siden den gang. NÃ¥ er det Hareide som er frontrunner.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 01.07.2020 14:42 Post subject: |
|
|
| Bare endnu en grund til at ærge sig over, at jeg har brugt dagen på arbejde! Åh! Der er meget jeg skal nå at læse før kamp |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 14:55 Post subject: |
|
|
| Man kan da ikke arbeide i en sådan stund! |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 01.07.2020 15:00 Post subject: |
|
|
| Adresseavisen har nå kommet på banen i trenerspørsmålet i RBK. Avisens egen ekspertkommentator, Birger Løfaldli (som har sett mange fotballkamper og trolig er en jævel på langrenn-klassisk stil), ønsker seg Ola By Rise tilbake. Lokal forankring er viktig og Ola vet hva som kreves. Etter lang tid i offentlig sektor har han også det overskuddet som trengs. Min analyse viser at han er riktig mann til riktig tid, avslutter Adressas fotballtrenerekspert. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.07.2020 15:06 Post subject: |
|
|
| Nesten så man må inn å sjekke div. nettaviser selv nå, fordi etter at dagsavisen har publisert Sollied og Strand så frykter jeg hva media kan prestere å ha på trykk. Blir vanskelig å skille fiksjon fra fakta for å si det slik. |
|
| Back to top |
|
 |
|