View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.07.2020 13:47 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | machiavelli wrote: | Ja, for UEFA har myndighet til å bestemme det  |
Fotballforbundene til de forskjellige nasjonene i Europa har ikke lov til og stoppe/starte hjemlig liga midt i sesongen uten tillatelse fra UEFA, kort og godt. Og etter 25 mai så gav UEFA tillatelse til at de europeiske ligaene kan starte opp igjen. |
Og da startet alle ligaene umiddelbart uten at lokale myndigheter var involvert? |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 01.07.2020 13:49 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | KitWalker wrote: | Mustrum Ridcully wrote: | Om du er en offentlig person så blir det fort gjort at folk prater om deg, og stiller du snydens i studio så har du bare deg selv å takke. Hvorfor skal man slutte å si sannheten bare for at noen synes at det er fælt å høre den? Livet er fullt av kjipe realiteter, dette er en av dem. |
Så du påstår at Sollied ennå har et problem og kan verifisere det med at han møtte på TV snydens for mange herrens år siden? |
Påstår og påstår Fru Blom. Jeg så ham på tv, det var fælt og pinlig og det er ingenting som tyder på at det har skjedd noen forandring siden den gang. Da hadde han hatt trenerjobb nå og den berømte timingen hadde ikke vært tilstede om vi hadde spurt om han ville ha en stilling hos oss. Men lev i din egen fantasiverden du, vi andre forholder oss til virkeligheten. |
Forhåndsdømme er du jævlig god til, antageligvis best i verden på det du ... |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.07.2020 13:55 Post subject: |
|
|
Hvorfor er du så bitter? Aldri skjønt vitsen med det jeg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 01.07.2020 13:56 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Joestlaachmkr wrote: | machiavelli wrote: | Ja, for UEFA har myndighet til å bestemme det  |
Fotballforbundene til de forskjellige nasjonene i Europa har ikke lov til og stoppe/starte hjemlig liga midt i sesongen uten tillatelse fra UEFA, kort og godt. Og etter 25 mai så gav UEFA tillatelse til at de europeiske ligaene kan starte opp igjen. |
Og da startet alle ligaene umiddelbart uten at lokale myndigheter var involvert? |
Hakke påstått det. Hva jeg forsøker og fortelle er at PL, La Liga, Eliterserien eller den maltesiske ligaen kunne ikke ha starta opp igjen uten at UEFA godkjente det, selv med tillatelse fra myndighetene.
Med andre ord, så hadde UEFA siste ordet.
Last edited by Joestlaachmkr on 01.07.2020 13:59; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.07.2020 13:56 Post subject: |
|
|
Jeg er rimelig sikker på at Hareide har fått tilbud om jobben. Så gjenstår det å se om han takker a. Han er førstevalget.
At T.S er aktuell har jeg liten tro på. Han burde komme langt nede på listen.
Men Horneland var jo også langt nede så hvem vet hva dette styret får til. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.07.2020 14:01 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: |
Hakke påstått det. Hva jeg forsøker og fortelle er at PL, La Liga, Eliterserien eller den maltesiske ligaen kunne ikke ha starta opp igjen uten at UEFA godkjente det, selv med tillatelse fra myndighetene.
Med andre ord, så har UEFA/FIFA siste ordet. |
Åpenbart ikke. UEFA kan si "start å spill", men siden lokale myndigheter kan nekte det. Så da er det ikke UEFA som har siste ordet. I utgangspunktet kunne myndighetene sagt at profesjonell fotball ikke skal forekomme i 2020 så hadde ikke UEFA hatt noe de skulle sagt.
Som var utgangspunktet for kommentarene du slang ut. Det var NFF og Klaverness som skisserte ut en plan som gjorde at myndighetene aksepterte oppstart så fort som de gjorde, ikke UEFA. |
|
Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 01.07.2020 14:02 Post subject: |
|
|
Katastrofe med Hareide,gammel og sur i tillegg til usedvanlig grisk,kommer til å flå klubben |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 01.07.2020 14:04 Post subject: |
|
|
Høres kanskje ut som om Hareide prøver å ta en Sollied? Med tanke på podcast'en hans og uttalelsen om andre tilbud, og at han ikke er presentert ennå tyder på at han egentlig sikter over RBKs nivå og bare bruker linken til å annonsere at han er ledig og en attraktiv trener.
Edit: Norskspråklig podcast forresten, kanskje jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 01.07.2020 14:21 Post subject: |
|
|
Nøler Hareide mer enn noen dager mener jeg vi bare må hoppe videre på lista. Dårlig tid er jo en ting, men det kan også tyde på at motivasjonen ikke er der den bør være. Hareide er ikke så sensasjonelt god at vi kan ta til takke med en delvis motivert utgave _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.07.2020 14:22 Post subject: |
|
|
Hareide skulle vel ledet Danmark i EM nå så helt borte er han vel ikke tross sine 66 år!.
Men noen bør jo sjekke ut hva Denne Solli holder på med !! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.07.2020 14:24 Post subject: |
|
|
Velger å være forsiktig optimist ang. Hareide. Dialogen skal ha vært positiv ifølge NRK, men jeg forstår at han ikke vil forplikte seg helt enda hvis det uansett er noen måneder til han kan starte i jobben for fullt. Også vet han at han nærmer seg slutten av karrieren sin, slik at han vil nok ikke låse seg til Rosenborg før han er i nærheten av å kan jobbe og dermed er åpen for andre tilbud også.
Hadde han ikke vært motivert for Rosenborg tror jeg han hadde takket nei på flekken, slår meg ikke som en type som tar jobber han ikke er motivert for. Vil vel bruke tiden etter operasjonen på å ta en runde med seg selv og familien, finne ut hva som er riktig jobb for han å ta tenker jeg uten å måtte stresse.
Så er det jo slik at med landslag så slipper du å være på feltet hver dag, og det er jo sikkert noe som teller positivt når man nærmer seg 70 år og har et nyoperert kne.
Så bør vi selvsagt ha en dialog med flere kandidater vi også, slik at vi vet hvor vi kan lete skulle Hareide si nei. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 14:26 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Ryktes også at Høgmo tar med seg Perry som assistent, og visstnok Kåre som veileder innenfor arbeidsrett, samt Ivers som kostholdsekspert og humørspreder. |
Og Nicki Bille blir leder for Akademiet. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.07.2020 14:28 Post subject: |
|
|
Og Horneland blir sidespissekspert |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 01.07.2020 14:37 Post subject: |
|
|
Gi oss Trond Sollied.
Hareide er ikke motivert og red etter min mening på en bølge etter Eggen den ene sesongen han var her. Så ble han uspiselig ifølge Bratseth.
Det finnes ingen alternativ. Utenlandske til Rosenborg? Hvem i all verden skulle det være? Wenger? Og det å satse på et nytt Norsk trenertalent ala Horneland på nytt går ikke denne gangen.
Gi Trond Sollied sjansen! Angrepsvillig 433-mann, fantastiske meritter med 2 seriegull og cupgull Belgia, samt seriegull med Olympiakos og CL erfaring.
Hva kan han få til med denne troppen? Vi har jo en gjennomgående spennende stall etter Børven og Skjelbred signerte. |
|
Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 01.07.2020 14:38 Post subject: |
|
|
Hvilken podcast snakkes det om? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.07.2020 14:38 Post subject: |
|
|
Teknisk Sone. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 01.07.2020 14:42 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Velger å være forsiktig optimist ang. Hareide. Dialogen skal ha vært positiv ifølge NRK |
Vi hadde en positiv dialog med Hjulmand også, før man innså at han ikke var interessert likevel.
Last edited by Undergangen er nær on 01.07.2020 14:46; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.07.2020 14:43 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Nøler Hareide mer enn noen dager mener jeg vi bare må hoppe videre på lista. Dårlig tid er jo en ting, men det kan også tyde på at motivasjonen ikke er der den bør være. Hareide er ikke så sensasjonelt god at vi kan ta til takke med en delvis motivert utgave |
Hvis dette drar ut flere dager er det på grunn av oss, ikke Hareide. Hareide ønsker jobben, men har levert en kravspec i retur som nå styret i Rosenborg vurderer. Handler etter sigende om at Hareide synes stallen er dårlig sammensatt og mangler rollespillere for 443. |
|
Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 01.07.2020 14:45 Post subject: |
|
|
Er dette noe du vet, Hedon? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.07.2020 14:49 Post subject: |
|
|
Det kommer fra en god kilde, så det vil overraske meg om det ikke stemmer. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.07.2020 14:50 Post subject: |
|
|
Ja, jeg skriver jo at klubben må ha dialog med flere kandidater de også.
Så lenge klubben mener de kan vente på Hareide, så mener jeg det er riktig. Så håpe jeg at de samtidig ikke kjører seg fast i det sporet, men har en dialog/holder seg oppdatert på flere kandidater samtidig. Når klubben mener de ikke kan vente lenger så får de kreve endelig svar, blir det nei så gå videre til neste mann som de mener er tilgjengelig. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 01.07.2020 14:52 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Hvorfor er du så bitter? Aldri skjønt vitsen med det jeg. |
Skjønner det, mobbere mangler egenskapen empati. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 01.07.2020 14:55 Post subject: |
|
|
Syns det er helt på sin plass at Hareide setter litt krav og ønsker å gi sportslig avdeling og styret en utfordring i om de ønsker å møte kravene hans.
Det er slik det må være.
De har jævlig godt av å bli utfordret de som sitter på toppen der. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 01.07.2020 14:56 Post subject: |
|
|
Hedon, har ikke kildene dine i så fall noe informasjon om Sollied/Strand koblingen? Er det snev av sannhet i den? |
|
Back to top |
|
 |
|