| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
jorji Rutinert

|
Posted: 30.06.2020 11:45 Post subject: |
|
|
| Det kan godt hende. Var vel noen som nevnte at kontrakten hans går ut om et par uker, så vil jo stemme med ryktene om at ny trener er klar da. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.06.2020 11:46 Post subject: |
|
|
Men rart om det møtet må foregå ansikt til ansikt i Køben, en dialog med DBU må vel være mulig å ha over mail samt teams, skype etc.
At man vil møte en aktuell kandidat til trenerjobben personlig har jeg mer forståelse for. |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 30.06.2020 11:47 Post subject: |
|
|
| Tyholt wrote: | | Dorsin observert på Værnes i går med destinasjon CPH |
Forhandlinger med DBU om å fristille Hareide før 1. August?
Edit: ser folk var før meg på den |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 30.06.2020 11:48 Post subject: |
|
|
| Vakker Blomst wrote: | | Tyholt wrote: | | Dorsin observert på Værnes i går med destinasjon CPH |
Forhandlinger med DBU om å fristille Hareide før 1. August? |
Dorsin er ikke på reisefot, er han ikke på feltet på Lerkendal i dag? _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 30.06.2020 11:51 Post subject: |
|
|
| Aner ikke, bare reagerte pÃ¥ Tyholts rykte. Han traff jo ganske bra forrige gang😊 |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 30.06.2020 12:11 Post subject: |
|
|
| Jeg kan ikke se at det finnes norske alternativer til Hareide. De andre norske med suksess er utenlands, altså Solskjær og Solbakken. Blir det ikke Hareide håper jeg på noe dansk eller nederlandsk. Vi trenger sårt kompetanse fra utlandet om RBK skal heve seg. Nå må det bli slutt på bare norske "verdensmestere"... |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 30.06.2020 12:16 Post subject: |
|
|
Alt det jeg har lest på nett fra tidligere spillere som Trond Sollied har hatt ansvaret for, sier meg at han var ekstremt kompetent som trener. De evnene er ikke noe han mister på 10-15 år.
Det samme gjelder Ã…ge Hareide i tiden etter at han hadde ansvaret for det norske landslaget. Ut fra resultater kunne han se ferdig ut som fotballtrener, men det var nok mer motivasjon og drive som manglet enn at fotballkunnskapene skulle ha forsvunnet som dugg fra solen.
Har Trond Sollied orden på livet sitt samt en ekte drive/motivasjon om å ville lykkes bør han absolutt kontaktes for et intervju der han kan komme med tanker om egen situasjon og trenerjobben i RBK.
En litt morsom ting. Kjørte et søk på Sollied fra utenlandske nettsider der jeg kom over et nylig intervju med den slovenske midtbanespilleren Nastja Ceh.
Regner med Google oversetter ikke fungerte helt optimalt her, men uansett frembringer den siste setningen noen bilder:
"Jeg fikk også mye frihet i Brugge fra den andre sesongen min der. Da jeg kom, spilte jeg ikke så mye. Treneren ( Trond Sollied, red. ) Sa meg til å være tålmodig. Han var alltid rolig ... ( etterligner ham ) Han satte seg ned, åpnet en boks øl og sa uhyggelig: "Ditt øyeblikk kommer."
Sollied får forørig mye ros:
" I dag kan jeg si at han var den beste treneren jeg har kjent i karrieren. Klubben spilte veldig bra under ham. Alle visste hva de skulle gjøre på feltet, alt gikk automatisk. Nå som jeg selv er trener, reproduserer jeg seksti til sytti prosent av det han gjorde"
"Hva kan du si galt om Trond? Ingenting."
Link: Nastja Ceh-intervju
Last edited by Borden on 30.06.2020 12:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 30.06.2020 12:18 Post subject: |
|
|
Kan jo fort være andre trenere i Danmark som er i loopen?
Som vanlig henger vi oss opp i ett navn. Forrige gang var det Bosz, denne gang Hareide. Vil overraske meg stort om Ã…ge blir den neste treneren til RBK.
Enig med de som vil ha impulser fra utlandet. Tar egentlig hva som helst bare det ikke er Skullerud, Deila eller Nordlie  _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 30.06.2020 12:21 Post subject: |
|
|
Forsiktig nå 50prosent, David Nielsen er jo tross alt trener i AGF.
Men Flemming Pedersen er jo nevnt, og forrige gang var det vel også litt snakk om Laudrup som mulig trener. Laudrup kan fort være aktuell nå selv om jeg mener at han ikke nødvendigvis passer. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 30.06.2020 12:24 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | Alt det jeg har lest på nett fra tidligere spillere som Trond Sollied har hatt ansvaret for, sier meg at han var ekstremt kompetent som trener. De evnene er ikke noe han mister på 10-15 år.
Det samme gjelder Ã…ge Hareide i tiden etter at han hadde ansvaret for det norske landslaget. Ut fra resultater kunne han se ferdig ut som fotballtrener, men det var nok mer motivasjon og drive som manglet enn at fotballkunnskapene skulle ha forsvunnet som dugg fra solen.
Har Trond Sollied orden på livet sitt samt en ekte drive/motivasjon om å ville lykkes bør han absolutt kontaktes for et intervju der han kan komme med tanker om egen situasjon og trenerjobben i RBK.
En litt morsom ting. Kjørte et søk på Sollied fra utenlandske nettsider der jeg kom over et nylig intervju med den slovenske midtbanespilleren Nastja Ceh.
Regner med Google oversetter ikke fungerte helt optimalt her, men uansett frembringer den siste setningen noen bilder:
"Jeg fikk også mye frihet i Brugge fra den andre sesongen min der. Da jeg kom, spilte jeg ikke så mye. Treneren ( Trond Sollied, red. ) Sa meg til å være tålmodig. Han var alltid rolig ... ( etterligner ham ) Han satte seg ned, åpnet en boks øl og sa uhyggelig: "Ditt øyeblikk kommer."
Sollied får forørig mye ros:
" I dag kan jeg si at han var den beste treneren jeg har kjent i karrieren. Klubben spilte veldig bra under ham. Alle visste hva de skulle gjøre på feltet, alt gikk automatisk. Nå som jeg selv er trener, reproduserer jeg seksti til sytti prosent av det han gjorde"
"Hva kan du si galt om Trond? Ingenting."
Link: Nastja Ceh-intervju
|
Åpnet en øl ja er vel selve kjernen i Tronds daglige liv. Tror det er en dårlig ide med en øl-luktende Sollied på brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.06.2020 12:28 Post subject: |
|
|
| Klubben kan ikke sette seg i en situasjon hvor Steffen Iversen og Trond Sollied står å kaster kebab på hverandre utenfor fire fine etter kamp på en lørdagskveld. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 30.06.2020 12:33 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Klubben kan ikke sette seg i en situasjon hvor Steffen Iversen og Trond Sollied står å kaster kebab på hverandre utenfor fire fine etter kamp på en lørdagskveld. |
Litt diskusjon over en kebab hadde nesten vært en opptur etter det lange gjespet under Horneland.
Så er det litt artig at dette København ryktet tar helt av, er ikke Dorsin på feltet i dag? _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 30.06.2020 12:34 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Klubben kan ikke sette seg i en situasjon hvor Steffen Iversen og Trond Sollied står å kaster kebab på hverandre utenfor fire fine etter kamp på en lørdagskveld. |
Har Sollied et kebabproblem også?? Da må man i hvertfall ligge unna! |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 30.06.2020 12:39 Post subject: |
|
|
| kanskje det er noen andre brukbare i Køben? |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 30.06.2020 12:41 Post subject: |
|
|
Dette flyet har tilfeldigvis ikke noen mellomlanding i nærheten av Skien? Merkelig om Dorsin sitter opptatt i Danmark i dag gitt en hektisk dag med Børven?
..og hvordan er det med karantene etter besøk i Danmark? (der henger jeg ikke med for øyeblikket) _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 30.06.2020 12:42 Post subject: |
|
|
Dorsin er da på Lerkendal?  _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 30.06.2020 12:43 Post subject: |
|
|
Tror det er ti dager om man har vært utenlands. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 30.06.2020 12:48 Post subject: |
|
|
Vi burde hatt webkamera på Lerkendal  _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 30.06.2020 12:50 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | "Han satte seg ned, åpnet en boks øl og sa uhyggelig: "Ditt øyeblikk kommer."
|
Tror det er greit å huske på at folks holdning til alkohol er ganske annerledes i Belgia enn i Norge. Å ta seg en øl i lunchen, rett etter jobb eller hvilken anledning det enn måtte være, er ganske normalt.
Jeg konsumerte alkohol omtrent hver eneste dag i årene jeg jobbet i Brussel. Endte ikke opp som en fyllik, men heller litt rundere og i litt dårligere form enn jeg ellers ville vært.  |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 30.06.2020 13:02 Post subject: |
|
|
Hvem mener du at klubben bør gå for som ny hovedtrener, Senador?  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.06.2020 13:05 Post subject: |
|
|
Et spørsmål:
Hvem var det som hadde en betydelig manager-karriere i Italia som var veldig interessert i jobben sist?
Var vel noe prat i Rasmus & Saga den gangen. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.06.2020 13:11 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | Alt det jeg har lest på nett fra tidligere spillere som Trond Sollied har hatt ansvaret for, sier meg at han var ekstremt kompetent som trener. De evnene er ikke noe han mister på 10-15 år.
|
Mister eller blir rusten? Ingen person er den samme som den var for 15 år siden. Man utvikler seg, og det kan være både i positiv og i negativ retning.
Helt uavhengig av ryktene omkring Sollied, så viser hans CV at han ikke har hatt en positiv utvikling.
Faktisk er karrieren såpass dårlig, at det vel hadde vært bedre om ryktene hadde vært sanne, og at han har løst det problemet. Men iflg han selv har han jo ikke hatt noe problem.
Så da står vi igjen med en karriere i fritt fall. |
|
| Back to top |
|
 |
chrisis87 Senior
|
Posted: 30.06.2020 13:15 Post subject: |
|
|
Jeg har arbeidssted på Lerkendal med utsikt over treningsfeltet, og er ganske sikker på at jeg så Dorsin på treningsfeltet i dag (sitter dog i 7. etg og kan ta feil). _________________ World needs bad men. We keep the other bad men from the door. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 30.06.2020 13:17 Post subject: |
|
|
Du får ta litt ansvar og stille med kikkert fra nå av. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
WillyO Junior
|
Posted: 30.06.2020 13:20 Post subject: |
|
|
| chrisis87 wrote: | | Jeg har arbeidssted på Lerkendal med utsikt over treningsfeltet, og er ganske sikker på at jeg så Dorsin på treningsfeltet i dag (sitter dog i 7. etg og kan ta feil). |
Går vel an å ta seg en dagstur til København? Observasjonen er vel fra i går? |
|
| Back to top |
|
 |
|