View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
micke Proff
|
Posted: 26.06.2020 14:21 Post subject: |
|
|
Å hente Kjetil Knutsen som hovedtrener mener jeg har for stor risiko. Det RBK trenger nå er en langsiktig løsning med en trener som har stor autoritet og som kan røske litt i grasrota i RBK.
Kjetil Knutsen står for den rette typen fotball som vi i Trøndelag vil ha i RBK, men han har for liten erfaring. Skal vi gå på et nytt prosjekt for å "trene" opp en trener? Jeg mener Kjetil Knutsen har bedre av å være i Bodø noen år til for å eventuelt bli en kandidat for RBK i fremtiden.
Vi RBK supportere(med god hjelp av media) spiser opp trenere, så vær så snill å få inn en som tåler å stå i stormen, som evner å banke inn en tydelig spillestil, som evner å be adressa om å roe seg noen hakk når det er nødvendig, samt å gi oss tilbake gleden av å se RBK rundspille alle motstandere på Lerkendal. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.06.2020 14:24 Post subject: |
|
|
Koteng sier at de søker etter en trener med CV, da er vel ikke Kjetil Knudsen særlig aktuell.
Sollied og Hareide derimot ... |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 26.06.2020 14:31 Post subject: |
|
|
CV er nok smart. Treneren trenger pondus for å styre denne spillergruppa. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.06.2020 14:34 Post subject: |
|
|
Jeg er langt på vei enig i modellen andre har nevnt. Det vi må ha inn nå er en trener med tyngde, erfaring og "presence" som kan ta tak i ting umiddelbart, men også langsiktig nok til å ha jobben i 3 år pluss. Så bør vi få inn en lærling enten som assistent eller i Henriksens nylig avsluttede andre-assistentrolle som kan sige til seg lærdom for forhåpentligvis være klar til å ta over stafettpinnen. Denne treneren bør være et skikkelig Rosenborg-emne med romantisk forhold til Eggens filosofi og spillestil. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.06.2020 14:34 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Tom Nordlie ut sesongen. God nok trener til at vi ikke rykker ned |
Ja det er jo Lillestrøm et levende bevis på. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 26.06.2020 14:38 Post subject: |
|
|
Nå er Nordlie langt ned på lista mi også, men han fikk 3 kamper for LSK? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.06.2020 14:38 Post subject: |
|
|
Jeg setter en tier på at Sollied er RBK-trener når vi møter VIF 1. juli. |
|
Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 26.06.2020 14:40 Post subject: |
|
|
Vi må ikke glemme midt oppi alt dette at året fortsatt er 2020. Dette er ikke den typen år der man får en bra trener eller en trener man har lyst på. I lys av dette er de eneste realistiske utfallene som følger:
Kjetil Rekdal
PÃ¥l Arne "Paco" Johansen
Jan Jönsson kapittel 2
Lars Bohinen Du leste det her først.
Edit: Når jeg tenker meg om, så blir det definitivt Arild Stavrum.
Last edited by vegardj on 26.06.2020 14:44; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 26.06.2020 14:42 Post subject: |
|
|
Det skal være en trener med CV, men det kan ikke være en trener fra utlandet på grunn av Covid. Vi burde få inn en ganske kjapt da Henriksen mest sannsynligvis vil bare gjøre jobben vanskeligere. Om vi ikke skal se lenger enn vår egen bakhage så sitter vi vel igjen med Reker, Hansener og Bronis da vi ikke får Kjetil Knutsen. Om ikke annet kan man i det miste prøve å ring folk utenfor Norge og høre. Hadde i det minste vært fint om de hadde kommet med mer av en plan enn "Vi skal sette oss ned og se på CVer".
Ellers tenker jeg egentlig at om vi absolutt skal drive med en midlertidig løsning så kan vi fortsatt se etter en midlertidig løsning som har autoritet og kanskje synger på siste verset karrieremessig så vi slipper å tomle oss selv i rævva mens vi venter på at Hareide kanskje kommer. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.06.2020 14:43 Post subject: |
|
|
Til dere som vil ha Sollied: Hvorfor?
Mannen har ikke prestert på 15 år.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.06.2020 14:44 Post subject: |
|
|
vegardj wrote: | Vi må ikke glemme midt oppi alt dette at året fortsatt er 2020. Dette er ikke den typen år der man får en bra trener eller en trener man har lyst på. I lys av dette er de eneste realistiske utfallene som følger:
Kjetil Rekdal
PÃ¥l Arne "Paco" Johansen
Jan Jönsson kapittel 2
Lars Bohinen Du leste det her først. |
At vi er i et spesiell tid i 2020 er en av flere grunner til at jeg setter penger på Sollied.
De du nevner her mangler CV. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.06.2020 14:45 Post subject: |
|
|
Hva med Helena Mikkelsen? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.06.2020 14:46 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | Til dere som vil ha Sollied: Hvorfor?
Mannen har ikke prestert på 15 år.. |
Fordi han har:
1. CV.
2. Eggen har nevnt han.
3. Tiden vi er i(Corona bl.a).
Pluss flere andre punkter som har vært ramset opp flere ganger her inne. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 26.06.2020 14:49 Post subject: |
|
|
Første kravspec inneholder altså:
- Artig og angrepsvillig fotball
- Sterk CV
- Sterk leder/autoritær.
- God pedagog
Med den situasjonen klubben er i idag så tviler jeg på at vi får utfyllt mer enn en av disse tingene, og da er det artig og angrepsvillig fotball som bør stå øverst på lista.
Jeg tror at dersom vi får på plass en trener som står for en fotball som er artig å se på, og artig å spille så vil spillergruppa innrette seg etter det gjøre han spiselig for spillergruppa selv om han ikke har noen ekstrem CV å vise til.
Last edited by Huber on 26.06.2020 14:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 26.06.2020 14:53 Post subject: |
|
|
Definer "vil ha". Gitt at han er like kapabel som tidligere kan han være en som kombinerer de tre tingene som oftest nevnes i forbindelse med ny trener:
- Pondus
- CV
- En gitt spillestil
Men for meg er han en mann hvor kurven for hva vi kan få raskt, krysser kurven for hva vil kan forvente nå.
Er han best tenkelig utfall? Neppe. Kan vi få han? virker sånn. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 26.06.2020 14:54 Post subject: |
|
|
En ting skal nåværende styre ha, de gjør det veldig spennende for oss. De opplagte navnene man håper på kan det være, men det kan også være en som har fått til mye ut av lite. Ved siste tilfelle er ikke spillestil et kriterie. Og man trenger ikke å ha vunnet noe, så lenge man er på øvre halvdel av tabellen er man kvalifisert. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.06.2020 14:58 Post subject: |
|
|
Huber wrote: | Første kravspec inneholder altså:
- Artig og angrepsvillig fotball
- Sterk CV
- Sterk leder/autoritær.
- God "lærer"
Med den situasjonen klubben er i idag så tviler jeg på at vi får utfyllt mer enn en av disse tingene, og da er det artig og angrepsvillig fotball som bør stå øverst på lista.
Jeg tror at dersom vi får på plass en trener som står for en fotball som er artig å se på, og artig å spille så vil spillergruppa innrette seg etter det gjøre han spiselig for spillergruppa selv om han ikke har noen ekstrem CV å vise til. | Slå sammen sterk CV og autoritær. Henger sammen disse. Når man snakker om å ha autoritet så menes det ikke en kjeftsmelle og en Nazi som mange her inne tror når vi som mener at en som som skal trene RBK bør være autoritær. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 26.06.2020 15:01 Post subject: |
|
|
Vi vil spille sånn som vi spilte før, passer perfekt at han ikke har oppdatert seg på 15 år  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 26.06.2020 15:03 Post subject: |
|
|
Av de som er nevnt er Hareide min favoritt. Om Sollied noensinne skal være aktuell bør det vell være på korttidskontrakt nå. Blir uansett spennende å se hvem vi ender opp med. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.06.2020 15:04 Post subject: |
|
|
Har veldig tro på Knutsen som RBK trener, men er litt skeptisk til det på nåværende tidspunkt, pga situasjonen klubben er i. Hadde ting vært någenlunde normalt så skulle jeg slengt meg på blant de som ønsker han, men slik status er i klubben akkurat nå så tror jeg en type som Hareide, med den erfaringen, er bedre rustet til å få klubben ut av disse problemene. Vi må først få klubben opp av grøfta, og så kan vi begynne å drømme om forrykende Eggen-fotball og ecup bravader.
Last edited by Sløvsekken on 26.06.2020 15:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.06.2020 15:04 Post subject: |
|
|
Nytter ikke med CV når det er 15 år siden.
Hva med David Moyes? God CV. Gjorde det godt med Everton. Trent selveste Manchester United. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 26.06.2020 15:05 Post subject: |
|
|
Hvorfor er Sollied mer aktuell på grunn av Covid 19?? Bor ikke han i Belgia? Hvis Korona skal være et element i trenerjakten, så blir det en eller annen innad i landet.
Såg Klinsmann var ledig på markedet. Han kjenner vel Skjelbred godt om ikke mer! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.06.2020 15:07 Post subject: |
|
|
Dette var så bra sagt at jeg gjentar det:
Henning wrote: | Jeg håper klubben velger en trener ut fra filosofi og ikke ut fra "pondus". Spillergruppa er en rådløs gjeng ribbet for selvtillit, ikke en mett gjeng med primadonnaer, det de trenger er en trener med riktig filosofi. Knutsen må derfor stå øverst på lista, og hvis han ansettes må han få tid. |
|
|
Back to top |
|
 |
Torgeir Rutinert
|
Posted: 26.06.2020 15:07 Post subject: |
|
|
https://twitter.com/Ole_S...6450979840
4-3-3-folk som kan stå på blokka: Hareide. Maalen. De to i team? Knutsen, men glad i Bodø. Fagermo, men kliss ny jobb. Kan Sollied være mer aktuell nå enn sist? Gustafsson i Norrköping, men litt mer flex 4-3-3 enn ren. Jonevret?
FÃ¥r Sagbakken rett med ett av disse navnene, tro? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.06.2020 15:09 Post subject: |
|
|
Det ligger vel litt i kortene at Hareide er førstevalget. Om han takker nei er jeg særdeles usikker dog. Frykter at vi fort kan gå i samme fella som med Horneland-ansettelsen, at de legger alle eggene i ei kurv og ikke har peiling på hva de skal finne på om det ikke skjer. |
|
Back to top |
|
 |
|