English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 321, 322, 323 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
håpløs
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 12:57    Post subject: Reply with quote

Kai Bardal og Bratseth sku sparret på adressa-pod'n i dag!

Ingen trening på midtre 3del i dag eller i går. Aldri sett trening på stor bane eller TO ledd mot motstand på siste 3del etter corona.
Ingen nærhet - ingen bevissthet.
Sies at de heller ikke har trent på cornere eller frispark-innlegg.

Helland&co er fornøyd og dertil mett!
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Det intervjuet med Horneland i Adressa gir meg assosiasjoner til denne karen:

https://en.wikipedia.org/...os_Kaiser_(footballer)

Han hadde en tiårig karriere som profesjonell fotballspiller, uten å spille en eneste ordentlig kamp. Men han var god til å markesføre seg selv, og å snakke for seg. De rette kontaktene hadde han også.

Hvor lenge skal Horneland få holde på før styret forstår at tåkepratet bare er Keiserens ny klær?

En annen løsning som Horneland kan ha foreslått men som ikke er nevnt her inne, er manager-rollen, hvor Horneland blir en manager (posisjonert over Dorsin), og hvor det hentes inn en ny trener som skal jobbe sammen med Emberland på feltet.
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 23.06.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Sevenseven wrote:
Hvorfor kan ikke en styreleder for en gang skyld si: "det som er prestert er for dårlig, og hvis det ikke skjer noen store forbedringer, så må vi gjøre noe med trener situasjonen."

En spade er en spade, du lurer ingen med å kalle det en rake.

For det første: hvordan vet du at dette ikke har blitt sagt? For det andre: en styreleder må, i motsetning til deg og meg, gjøre mer enn å si at noe ikke er bra nok. De må gjøre noe med det, noe som ikke gjør situasjonen verre.

Skal Horneland få fyken med en gang? Før noen erstattere er på plass? Uten å bli hørt? (med de konsekvensene slik håndtering *igjen* vil ha for folks lyst til å komme til klubbe for å være trener).

Veeeldig enkelt å sitte på sidelinja og synse om hva som bør gjøres når man ikke har anvar gitt.

For det første: det er ment i media. Det er for ofte at styreledere går ut å sier"treneren han har full tillit" 2 kamper senere får han sparken. Dette er på generelt grunnlag og jeg har på følelsen at hvis B/G raserer oss på søn. Så vil nettopp dette skje.

For det andre, dette er et forum. Og derfor er det lov å synde og mene.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

@Hedon

Det virket som om du hadde hørt nyss om at det i det minste var jobbet med noen muligheter her. (selv om du ikke nødvendigvis støtte at Hornis var på vei ut i helgen). Er det du har hørt om fortsatt aktuelt, eller viste det seg å ikke stemme?
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 23.06.2020 13:06    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:

Absolutt. Men dette er også poenget: det har konsekvenser hvis Koteng gjør det samme. F.eks kan det gjøre jobben til Horneland mye vanskeligere, og mer avgjørende, forverre situasjonen ti RBK
senador
Legende

PostPosted: 23.06.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror vel ærlig talt ikke klubben selv vet hva som er prosessen her - jeg tror det som vanlig er fullstendig ad hoc og uten noen som helst plan. Jeg tror de har låst seg såpass fast i en idé om at det automatisk skulle gå så bra nå at de ikke engang vurderte hva som ville være konsekvensen dersom ikke resultatene kom fra start.

Selv ikke en definitivt fallende trend gjennom treningskampene - som i seg selv burde være et hint om at vår utvikling ikke var like god som hos våre konkurrenter - gjør at noen begynner å tenke contingency planning.

Så lenge vi ikke har noen løsningsalternativer på bordet - som jeg leser dette som - så tror jeg det er lite vi kan gjøre for å påvirke sesongstarten nå. Vi er plent nødt til på en eller annet vis finne en seier hjemme mot Glimt - og det ser ut som vi vil trenge både prestasjon og flaks der - og klare å slite oss til noe mot Brann også, ellers får vi ikke den selvtilliten vi trenger i mangel på en spilleplan noen tror på.

Det er vel en mer enn middels sjanse for at vi i første omgang kaster penger på problemet ved å kjøpe fri Børven for alt for mye penger, og parallelt forsøker å få Ciljan spilleklar så tidlig som overhodet mulig. Kanskje hiver oss på Henriksen. Annet er det vanskelig å se at vi kan gjøre.

Det hele ender vel med at Hareide må unngå nedrykk for enhver pris til høsten.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.06.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
@Hedon

Det virket som om du hadde hørt nyss om at det i det minste var jobbet med noen muligheter her. (selv om du ikke nødvendigvis støtte at Hornis var på vei ut i helgen). Er det du har hørt om fortsatt aktuelt, eller viste det seg å ikke stemme?

Er fortsatt helt sikker på at det jobbes med alternative muligheter til Horneland, og jeg vet at det var samtaler med Hareide på søndag. Mulig hans kneoperasjon var en strek i regninga og at planen der er forskøvet noen uker - men det blir bare spekulasjoner.

Jeg tar iallefall Koteng sine uttalelser om 100% tillit for det de er, nemlig nødvendig støtte til en som fortsatt er ansatt. Ligger ikke mer i det enn det. Føler meg fortsatt skråsikker på at det jobbes hektisk med å finne andre løsninger her, så får vi håpe de jobber mer effektivt enn de gjorde da Horneland ble ansatt (det tok vel 8 måneder eller noe sånt å få han på plass).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Siden Horneland selv har bedt om hjelp, så slipper vi iallefall at Koteng sparker uten å ha noe klart av etterfølger. Nå er det jo ikke farlig om det kommer ut at klubben snakker med andre. Smile
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 13:38    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Er fortsatt helt sikker på at det jobbes med alternative muligheter til Horneland.........Føler meg fortsatt skråsikker på at det jobbes hektisk med å finne andre løsninger her, så får vi håpe de jobber mer effektivt enn de gjorde da Horneland ble ansatt (det tok vel 8 måneder eller noe sånt å få han på plass).

(enkel redigering for å gjøre det kortere fra min side)

Veldig enig, sjeleglad at vi jobber med alternativer FØR vi sparker denne gangen.
Håper vi får gladnyheter allerede etter B/G - kampen med en ny trener introdusert (dog jeg frykter at vi nok må tape noen kamper til først :/ )
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 13:49    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Aristoteles:

Forstår jeg deg rett i at du mener at hvis de har trent, og følt at de fikk til mye i hele vinter, fram til Koronapausen, og at de etterpå faller tilbake til slik det var i fjor, så er det bare å kaste hansken og gå av?

Er ikke det en ny situasjon hvor man prøver å finne virkemidler for å finne tilbake?

Horneland har hatt 18 måneder på å finne og iverksette tiltak, men vi er fremdeles like rævva som det vi ble fra det øyeblikket han tok over. Så ja om han hadde vært så rakrygget og så proppfull av selvinnsikt som så mange påstår så hadde han vett nok til å gå av.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 13:57    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Aristoteles wrote:
Skjønner ikke den der opphausingen av at Horneland liksom er en så ærlig og rederlig fyr med masse selvinnsikt. Om han hadde hatt det, hadde han oppført seg deretter. Før jeg hører han har tatt til vettet og faktisk gjort noe med det faktum at han har mislyktes i 18 måneder, så er det ingen grunn til å glorifisere mannen. Det er så lett å snakke med store ord, men man må følge dem opp også. For meg er han en dårligere versjon av Høgmo. Snakker mye uten å oppnå noe og finner på idiotiske forklaringer på alle sine feil. Huff. Måtte ut med litt frustrasjon.

Nå gjør jo faktisk Horneland noe med det faktum at han ikke har klart å starte bra i sesong 2.

Så selv om denne prosessen ikke er den foretrukne løsningen for oss supportere, så tror jeg du skal lete lenge etter en trener som etter 2 dårlige kamper i sesong 2 går til styreformannen og starter en slik prosess som med meget stor sannsynlighet medfører enten sparken eller degradering.

De aller fleste ville ventet, for de vet at et seriøst styre ikke vil gjøre evneverdig før etter min. 4-5 kamper og avskjedigelsen sjeldent skjer før kamp 10.

Om Horneland skjønner noe som helst så bør det vell være at jobben hans er i fare etter at han også etter 18 måneder har klart å få norges største klubb til å prestere elendig. Å komme styret i forkjøpet ved å innkalle seg selv til møte kan vell like så sannsynlig være en måte å berge sin egen ræv som en rakrygget heltemodig og storsinnet aksjon. Ser ikke annet enn at han snakker meg fagre ord men aldri følger opp noe av det han sier. Om han prøver så er han uansett ikke i nærheten av å få det til å gi resultater.
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
PerO wrote:
Aristoteles:

Forstår jeg deg rett i at du mener at hvis de har trent, og følt at de fikk til mye i hele vinter, fram til Koronapausen, og at de etterpå faller tilbake til slik det var i fjor, så er det bare å kaste hansken og gå av?

Er ikke det en ny situasjon hvor man prøver å finne virkemidler for å finne tilbake?

Horneland har hatt 18 måneder på å finne og iverksette tiltak, men vi er fremdeles like rævva som det vi ble fra det øyeblikket han tok over. Så ja om han hadde vært så rakrygget og så proppfull av selvinnsikt som så mange påstår så hadde han vett nok til å gå av.

Ja, for alle 18 mnd har vært like ille.

Ikke var det bra i e-cup kvaliken i fjor, og ikke vant de med greie sifre i vinter (må si at jeg ikke hadde mulighet til å se kampene) så Horneland og styret har selvfølgelig ingen grunn til å se videre enn 2 dårlige kamper.

Tror du bør tenke litt mer på hvilket ansvar både trener og styre har. Når det ikke ble avsluttet etter sesongen i fjor, så må de gi det mer enn 2 kamper hvis de er seriøse. Vi skal ikke bli helt Donaldklubb heller.
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 23.06.2020 14:10    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Sevenseven wrote:

Absolutt. Men dette er også poenget: det har konsekvenser hvis Koteng gjør det samme. F.eks kan det gjøre jobben til Horneland mye vanskeligere, og mer avgjørende, forverre situasjonen ti RBK

Enig om at de har dårlig erfaring med å avsette en trenerr uten en plan:P

Men å være åpen om at styret stiller krav til prestasjon og resultater tror jeg er bare sunt. Vi ønsker å være en medlem klubb som skal fremme åpenhet. I tillegg vil oss fans bli beroliget ved at styret setter krav. Nå virker vi mer som en klubb som vinglet. Og er det en ting Horneland skal ha så er det en mann som tåler det. Han tåler virkelig det presset som er, og er ydmyk overfor sitt ansvar som trener.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Om du er fornøyd med at vi spiller bra i treningskamper og e-cup kvalikk så deg om det Pero. Helt utrolig at noen forsvarer det Horneland har gjort i rbk. Lista over idiotiske uttalelser og dårlige prestasjoner er helt hinsides. Om du ønsker å forsvare det så deg om det.
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 14:16    Post subject: Reply with quote

Horneland, du kan ikke komme etter 18 måneder og snakke om å starte prosesser...

Koteng må jo ha en fullstendig man-crush på Horneland, sånn som han tilsynelatende lar seg blende av alle de tomme ordene Horneland spyr ut.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
PerO wrote:
Aristoteles wrote:
Skjønner ikke den der opphausingen av at Horneland liksom er en så ærlig og rederlig fyr med masse selvinnsikt. Om han hadde hatt det, hadde han oppført seg deretter. Før jeg hører han har tatt til vettet og faktisk gjort noe med det faktum at han har mislyktes i 18 måneder, så er det ingen grunn til å glorifisere mannen. Det er så lett å snakke med store ord, men man må følge dem opp også. For meg er han en dårligere versjon av Høgmo. Snakker mye uten å oppnå noe og finner på idiotiske forklaringer på alle sine feil. Huff. Måtte ut med litt frustrasjon.

Nå gjør jo faktisk Horneland noe med det faktum at han ikke har klart å starte bra i sesong 2.

Så selv om denne prosessen ikke er den foretrukne løsningen for oss supportere, så tror jeg du skal lete lenge etter en trener som etter 2 dårlige kamper i sesong 2 går til styreformannen og starter en slik prosess som med meget stor sannsynlighet medfører enten sparken eller degradering.

De aller fleste ville ventet, for de vet at et seriøst styre ikke vil gjøre evneverdig før etter min. 4-5 kamper og avskjedigelsen sjeldent skjer før kamp 10.

Om Horneland skjønner noe som helst så bør det vell være at jobben hans er i fare etter at han også etter 18 måneder har klart å få norges største klubb til å prestere elendig. Å komme styret i forkjøpet ved å innkalle seg selv til møte kan vell like så sannsynlig være en måte å berge sin egen ræv som en rakrygget heltemodig og storsinnet aksjon. Ser ikke annet enn at han snakker meg fagre ord men aldri følger opp noe av det han sier. Om han prøver så er han uansett ikke i nærheten av å få det til å gi resultater.

Og konspirasjonsteoriene sier at jorda er flat og månen en gul ost.

Det er omtrent nivået når du tror at trenere og styre i en så stor klubb er så useriøse at man gjør sånt for å berge ræva, så tar du nok feil.

Jeg er 100% sikker på at motivasjonen til alle er at RBK skal bli så god som mulig.

Det er ikke intensjonen som svikter, men gjennomføringa.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Om du er fornøyd med at vi spiller bra i treningskamper og e-cup kvalikk så deg om det Pero. Helt utrolig at noen forsvarer det Horneland har gjort i rbk. Lista over idiotiske uttalelser og dårlige prestasjoner er helt hinsides. Om du ønsker å forsvare det så deg om det.

Jeg er overhodet ikke fornøyd med hverken ansettelsen eller jobben som er gjort i 18 mnd.

Men når en avgjørelse er tatt, så må man ta konsekvensen og behandle saken seriøst videre. Og da sparker man ikke treneren etter 2 kamper. Og hvis treneren kommer og trenger støtte, så behandler man det seriøst.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 14:35    Post subject: Reply with quote

Hvor hemmet er egentlig Hareide av det kneet? Gikk da tilsynelatende helt greit rundt på plastløkka på lørdag?
senador
Legende

PostPosted: 23.06.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Aristoteles wrote:

Jeg er overhodet ikke fornøyd med hverken ansettelsen eller jobben som er gjort i 18 mnd.

Men når en avgjørelse er tatt, så må man ta konsekvensen og behandle saken seriøst videre. Og da sparker man ikke treneren etter 2 kamper. Og hvis treneren kommer og trenger støtte, så behandler man det seriøst.

Jeg mener det er innenfor i situasjonen man er i. Vi ser ikke noe tegn til bedring. Laget har blitt dårligere på alle parametrene. Færre sjanser og jeg vil si det er verre enn i fjor faktisk når det gjelder offensiv samhandling. Klubben blør for hver kamp både penger og engasjement forsvinner like fort som Corona sprer seg på en stappfull bar! Hadde vi sett noe som lignet bedring selv om hadde tapt, så hadde det vært greit i de to første kampene, men når vi skaper minst sjanser av alle lag i helle ligaen til tross for «terping» i 1,5 år, så er det bedre å hugge enn å slite av.

Men man må selvsagt ha en plan for hva man skal gjøre. De kan jo begynne med å innføre en kvalitetsprosess for ansettelser for alle nivå og en system for måling av prestasjoner. Begreper som «kjenner klubben», «elte rbker» må byttes ut med krav til kompetanse og erfaring.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

Senador:

Jeg er uenig. De skulle enten sparket han i fjor høst, eller til nød når det ble coronautsettelse. Når de ikke gjorde det, så må de la det gå mer enn 2 kamper. Alle vet at de første kampene i sesongen ikke definerer resten.

Vi tangerte tross alt sesongåpning til Eggen i 2002, uten at jeg dermed tror vi blir like bra. Poenget er at det er useriøst å ikke være mer tålmodig enn 2 kamper.

Vi skal tross alt ha trenere senere også...
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Hvorfor må man vente med å sparke Horneland? Horneland har ledet laget i 32 kamper, ikke to. Pdd framstår vi som Eliteseriens minst målfarlige lag, bare det er gyldig oppsigelsesgrunn.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Vi skal tross alt ha trenere senere også...

Det finnes vel knapt en mer lukrativ jobb enn som hovedtrener i RBK. Trenger verken å vinne kamper eller ha støtte fra fansen for å beholde jobben.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.06.2020 15:20    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Hvorfor må man vente med å sparke Horneland? Horneland har ledet laget i 32 kamper, ikke to. Pdd framstår vi som Eliteseriens minst målfarlige lag, bare det er gyldig oppsigelsesgrunn.

Som sagt, sparket i fjor høst, helt greit. Men konsekvensen av ikke å gjøre det, er faktisk å la sesongen komme ordentlig i gang.

Bra du ikke skrek etter å Sparke Eggen når vi hadde 0 mål etter 2 kamper i 2002 også da,
Back to top
DarthJohansen
Proff

PostPosted: 23.06.2020 15:25    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Bra du ikke skrek etter å Sparke Eggen når vi hadde 0 mål etter 2 kamper i 2002 også da,

Det kan sikkert ha noe med at RBK vant serien i 2001 og at 0 mål på 2 kamper var uvanlig og ikke akkurat som forventa slik det var i år.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 23.06.2020 16:03    Post subject: Reply with quote

Vi noterer at PerO også hyllet kapteinen på Titanic selv etter at man gikk på isberget. Jeg verdsetter lojalitet høyt jeg også, men det finnes da grenser.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 321, 322, 323 ... 335, 336, 337  Next
Page 322 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb