| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.06.2020 20:29 Post subject: |
|
|
Kan da vell vitterlig fungere fint i tospann med Eirik fordet?
Drillo bevegde seg jo ikke så mye heller, MEN, jeg skal ikke komme med flere antagelser, jeg registrerer at mine spådommer muligens går til skamme og avventer  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 22.06.2020 20:35 Post subject: |
|
|
Er vel ikke allverdens håp om at Eggen tar seg et par ukers vikariat hvor han går inn og tar en time eller to på stor bane hver dag hvor han instruerer laget i angrepsmønster? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.06.2020 23:05 Post subject: |
|
|
I de tyngste tider kan det være en god mental øvelse å repetere for seg selv at det kunne vært verre. La oss gå seks år tilbake i tid:
21. Juli 2014
Da var dette hverdagen:
- Hovedtrener er tilfreds med 4.plass og 1-0 på straffe over Sogndal
- Saga må ha med seg Ulseth for å få et videointervju
- ...fordi Perry snakker KUN med Ulseth og vil ikke møte blikket til Saga
- Og Alstad sirkler som en hauk i kulissene
I det hele tatt mye å fordøye i ett enkelt bilde.
Men som vi vet - dagen etter satt han i tussmørket på hytta til nettopp Ulseth og resonnerte over sin egen avskjedigelse, og allerede samme høst spilte RBK bra fotball igjen. Så ting snur! Det er bare litt vondt før det blir bedre igjen. Og til slutt blir allting såre vel. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.06.2020 01:35 Post subject: |
|
|
Du må liksom dra opp den støtt og stadig, visse av oss sliter fortsatt med senskader etter den episoden der. Jeg blir både småkvalm og irritert bare jeg tenker på det.
Men snart blir det Perry III og Ullsokken er jo i farta igjen i Nidaros, så det blir nok noen hakk verre før det blir bra igjen tipper jeg.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.06.2020 09:43 Post subject: |
|
|
| Jeg så faktisk Perry på Værnes for et par uker siden. Hasta seg mot flyet til Oslo, tror jeg. Ting kunne faktisk vært verre. |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 23.06.2020 10:05 Post subject: |
|
|
Kan vi lære av historien i valget av ny hovedtrener? Hvis vi ser tilbake på de trenerne vi har hatt siden årtusenskiftet, og oppsummerer hvem som har lyktes, og deres bakgrunn før de kom til Rosenborg:
Åge Hareide - Suksess. Serie og cupgull første sesong. En hårsbredd unna å kvale til CL i en vanskelig trekning. Kom fra seriegull med Brøndby i Danmark. Hadde også tatt seriegull med Helsingborg. Merritert som spiller med mange landskamper. 16 års trenererfaring.
Ola By Rise - delvis suksess. Seriegull med knapp margin. Kvalet til CL. Kom til jobben med 5 års erfaring som assistent under Eggen, Sollied og Hareide. Merritert som spiller med flere landskamper. Mistet jobben da han mistet garderoben.
Per Joar Hansen (1) - mislyktes Lå en periode i nedrykkssumpa og fikk sparken i august. Kom til jobben etter 1 år som assistent under Ola By Rise og etter å ha trent Sundsvall i knappe 3 sesonger som eneste klubb på toppnivå. Hadde en begrenset spillerkarriere, stort sett ikke på toppnivå.
Per-Mathias Høgmo - både óg Fikk reddet stumpene etter Perry, og kvalet til CL. Gode resultater på høsten. Kom dårlig i gang i sesong 2, før han fikk helseproblemer og trakk seg. Kom til Rosenborg med 16 års allsidig erfaring som trener for aldersbestemte landslag, kvinnelandslaget og Tromsø/Moss. Spillerkarriere på toppnivå, bare 1 landskamp.
Knut Tørum - både óg Kom til jobben etter å ha vært assistent under Høgmo. Fikk sving på RBK etter en dårlig sesongstart. Ledet laget til seriegull. Dårlig påfølgende sesong, og fikk sparken på høsten etter å ha tatt en enkel kvalikrute til CL. Hadde ikke noen års erfaring som hovedtrener i Start og Moss, og assistenterfaring fra Stabæk og kvinnelandslaget.
Trond Henriksen - delvis suksess fikk skuta på rett kjøl igjen. Involverte Eggen i kampplanene i CL og RBK gjorde en god CL-høst med to seiere over Valencia. Midlertidig løsning i påvente av ny hovedtrener.
Erik Hamrén - suksess. Tapte nesten ikke en seriekamp i de to årene ha var her. Fikk ikke laget til CL, men serie- og cuptitler og konsistente resultater over tid taler for seg. Hadde 20 års erfaring som trener bak seg, med seriegull med Aalborg året før han kom til klubben.
Nils Arne Eggen - suksess La totalt om på spillestilen ila 2 uker, og hadde en strålende start. Ledet laget til seriegull, men fikk en formdupp på slutten av sesongen. Tapte knepent mot FCK i CL-kvalik. Enorm erfaring og meritter fra tidligere.
Jan Jønsson - mislyktes To tredjeplasser med RBK. Kom til klubben med 12 års erfaring som hovedtrener for Ljungskila, Landskrona og Stabæk. Ikke erfaring fra storklubber, men gjorde Stabæk til en toppklubb.
Perry 2 - mislyktes 2. forsøk gikk også dårlig. Hadde i mellomtiden fått litt mer erfaring fra Sundsvall, Ranheim, Aalesund og u-21.
Bruttern - suksess Titlene taler for seg selv, men prestasjonene ble gradvis dårligere. Men tok klubben tilbake til toppen etter flere år i ødeland. Begrenset trenererfaring på toppnivå, men hadde vært hovedtrener i noen sesonger for Bodø-Glimt. Merritert som spiller med flere landskamper og perioder i RBK.
Rini Coolen - begrenset suksess Fikk skuta på rett kjøl, og tok seriegull og cupgull etter en ganske bra høstsesong. Var akademisjef da han tok over, men hadde 16 års erfaring som trener, blant annet i Eredivisie. Midlertidig løsning til ny hovedtrener var på plass
Eirik Horneland - mislyktes. Fikk reddet en tredjeplass i siste serierunde i sin første sesong, etter en vanskelig overtakelse i januar. 4 års trenererfaring fra u18 og Haugesund.
Det kan se ut som vi får suksess med følgende typer:
1. De som kjenner klubben veldig godt, som tidligere spiller eller assistenttrener.
2. De som har lang erfaring og meritter å vise til som trener.
Jeg tror vi gjør lurt i å lete etter en trener med erfaring fra toppklubber, som vet hva det vil si å vinne titler og takle forventninger. Det er noe helt annet å være trener for Rosenborg enn Haugesund, Sundsvall eller Brommapojkarna.
[/b] |
|
| Back to top |
|
 |
DaddyCool Junior
|
Posted: 23.06.2020 10:08 Post subject: |
|
|
Er det nå vi skal grave oss igennom det tjukke laget med tomme ølflasker, nedi Belgia, og grave fram Sollied? _________________ Trønderan mot resten, trønderan mot resten! |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 23.06.2020 10:57 Post subject: |
|
|
| Synes fremdeles at vi kunne prøvd oss pÃ¥ Željko Buvač. |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 23.06.2020 11:19 Post subject: |
|
|
Ansett Hareide å bli ferdig med det. Vi trenger ikke forsøk på "utvikling" av trenere og one hit wonders I andre klubber. Sandefjord treneren er sikkert en brukbar trener. Men han har fortsatt kun erfaring fra Sandefjord. Bergdølmo har 0 erfaring som hovedtrener. Ikke skandinaviske trenere kan ikke språket og har falt igjennom i TL. Listen over utenlandske trenere uten suksess i TL er lang. Som situasjonen er nå så må vi slutte å snakke om Europa og konsentrere oss om TL. Vi er per nå ikke god nok for å vinne TL.
Vi trenger en som kan bygge opp klubben og ikke bare laget, der er Hareide en perfekt match. SÃ¥ kan vi "utvikle" en assistent ala Sollied |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.06.2020 11:32 Post subject: |
|
|
| BrennNedMålle! wrote: | | Er det nå vi skal grave oss igennom det tjukke laget med tomme ølflasker, nedi Belgia, og grave fram Sollied? |
Om de ordner det så Rema 1000 får eneretten på salg av Stella Artois i Norge går det sikkert bra  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.06.2020 11:37 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: |
- Saga må ha med seg Ulseth for å få et videointervju
- ...fordi Perry snakker KUN med Ulseth og vil ikke møte blikket til Saga
- Og Alstad sirkler som en hauk i kulissene
I det hele tatt mye å fordøye i ett enkelt bilde.
|
Herregud, dette hadde jeg helt glemt. Fantastisk bilde! |
|
| Back to top |
|
 |
Gnafs Senior
|
Posted: 23.06.2020 11:37 Post subject: |
|
|
| Sletto wrote: | | Synes fremdeles at vi kunne prøvd oss pÃ¥ Željko Buvač. |
Gå fra sportsdirektør i Dynamo Moskva til trener i vingleklubben her?  |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 23.06.2020 11:39 Post subject: |
|
|
Bra liste orz, men personlig synes jeg at hvis Hamrén regnes som suksess må også Coolen det. Edit: Hamrén ble dessuten ydmyket i cupen i begge sine forsøk, så der spiller nok hukommelsen deg et puss.
Rini snudde skuta midt i et knalltøft kampprogram (+skademareritt fra helvete) og vant både serie og cup i sin ene sesong. Nådde EL-gruppespill og tok 1 poeng i en vanskelig gruppe. Lagoppstilling hjemme mot Leipzig (sammenlign med Hamrén under):
Hansen
Hedenstad - Reginiussen - Hovland - Gersbach
Jensen - Konradsen - Denic
Levi - Søderlund - de Lanlay
Hamrén:
- 2008: tok over etter 7 kamper. På hans 19 kamper ble det 9-5-5 (1.68 poeng/kamp) med en råsterk ellever. Røyk mot 2. divisjonslaget Kristiansund i Hamréns første NM-kamp. Klarte 2 poeng i UEFA-cup (uavgjort mot FCK og Brügge) med denne elleveren:
Jarstein
Lustig - Demidov - Stadsgaard - Dorsin
Strand - Tettey - Skjelbred
Sapara
Iversen - Konan
- 2009: Vant serien. Røyk 5-0 mot Molde i NM. Tapte mot Qarabag i kvalik med denne elleveren:
Jarstein
Lustig - Lago - Stadsgaard - Dorsin
Tettey - Annan - Skjelbred
Konan
Iversen - Prica
- 2010: forlot laget på 2. plass etter 13 kamper.
Last edited by Undergangen er nær on 23.06.2020 12:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Gnafs Senior
|
Posted: 23.06.2020 11:50 Post subject: |
|
|
Med mindre treneren er trønder så blir det ikke noe spesielt bånd mot fans fra start uansett, så personlig kunne jeg tenkt meg å se at vi så til utlandet.
Nenad Bjelica er vel uten jobb? Litt kroatisk kraft hadde gjort seg.
Med det som foregår på banen nå har vi ikke råd til å vente på Hareide, da frykter jeg det kan se fryktelig stygt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.06.2020 12:09 Post subject: |
|
|
| orz wrote: | | Åge Hareide - Suksess. Serie og cupgull første sesong. En hårsbredd unna å kvale til CL i en vanskelig trekning. Kom fra seriegull med Brøndby i Danmark. Hadde også tatt seriegull med Helsingborg. Merritert som spiller med mange landskamper. 16 års trenererfaring. |
Skjønt hvis vi ser bak resultatet, som det heter, så overtok Hareide et lag som hadde trent samhandling under Eggen i en mannsalder. Han kunne gjøre noen få grep for å forsterke ting, men den super-innøvde strukturen var jo allerede til stede. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.06.2020 12:24 Post subject: |
|
|
Hareide "gled inn på en räkmacka" som det heter så fint på Svensk. Bordet var dekket og nesten hvem som helst kunne vel ha vunnet serien med den stallen og det systemet. Det finnes andre som har hatt betydelig dårligere forutsetninger enn ham og gjort det vel så bra hos oss. Oppskrytt. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 23.06.2020 12:27 Post subject: |
|
|
| Så fordi han trente etter Eggen så er kriteriet for at han skal få "Suksess" -stempelet høyere enn for alle andre trenere vi har hatt? |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 23.06.2020 12:27 Post subject: |
|
|
| Resten må gå fan account wrote: | | Bra liste orz, men personlig synes jeg at hvis Hamrén regnes som suksess må også Coolen det. Edit: Hamrén ble dessuten ydmyket i cupen i begge sine forsøk, så der spiller nok hukommelsen deg et puss. |
Godt poeng. Jeg tok resultatene fra egen hukommelse, og jeg ser jeg har jobbet godt med å fortrenge straffetapet mot det daverende andredivisjonslaget KBK og skrekktapet mot Molde.. Likevel, prestasjonene i serien var ganske overlegne så jeg synes konklusjonen holder seg.
Ja, Coolen kan jeg til dels gå med på. Men han var her kort tid og satt ikke sitt preg på laget på samme måte, derav litt strengere vurdering. |
|
| Back to top |
|
 |
DaddyCool Junior
|
Posted: 23.06.2020 12:28 Post subject: |
|
|
Se til Nederland. FC Utrecht, og Marcel Mul. Trenger nye utfordringer etter å ha vært der siden 2013..  _________________ Trønderan mot resten, trønderan mot resten! |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 23.06.2020 12:30 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Hareide "gled inn på en räkmacka" som det heter så fint på Svensk. Bordet var dekket og nesten hvem som helst kunne vel ha vunnet serien med den stallen og det systemet. Det finnes andre som har hatt betydelig dårligere forutsetninger enn ham og gjort det vel så bra hos oss. Oppskrytt. |
Men han kunne også gjort det dårlig. Finnes nok av eksempler på trenere som har brutt ned et lag på kort tid. Moyes etter Ferguson er vel det mest kjente eksempelet.
Han gjorde en god jobb i å bygge videre på det som var, og satt seg nok i respekt fra første stund. Ikke bare-bare å komme inn i en spillergruppe som har oppnådd alt etter en leder som Eggen heller |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.06.2020 12:40 Post subject: |
|
|
| orz wrote: | | Ja, Coolen kan jeg til dels gå med på. Men han var her kort tid og satt ikke sitt preg på laget på samme måte, derav litt strengere vurdering. |
Coolen står jo med glans på alle objektive parameter, selv i en objektivt sett maksimalt vanskelig situasjon - det som holdes mot hans vikariat er jo utelukkende subjektivt av natur. At han fikk sitte kort tid gjør jo ikke suksessen mindre, det blir mest stående som et spørsmål om hvorfor han ikke fikk fortsette (som er en annen diskusjon).
Ellers var selvfølgelig KBK-kampen stygg, men den Molde-kampen husker jeg som en affære der absolutt alle vinder blåste Moldes vei, inkludert begge lagenes og i særdeleshet dommerens prestasjon. Fryktelig resultat, men også helt atypisk som prestasjon, og skjemmer ikke Hamréns total noe videre, etter min mening.
At noen trener noensinne skal kunne blankt avfeies med å komme til dekket bord trodde jeg ærlig talt vi kunne droppe nå, siden temaet tross alt er å bytte ut han som tok over en firedobbel mester rett fra E-cuppoeng borte mot RB Leipzig som sendte de ut av turneringen, og heiv laget under streken på direkten. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 23.06.2020 16:46 Post subject: |
|
|
https://www.eurosport.no/...ideo.shtml
NÃ¥r du høre Kjetil Knutsen, pÃ¥ Trenerhjernen. Fare for gÃ¥sehud😃 _________________ «Koteng: Jo dÃ¥rligere og dÃ¥rligere det gikk, jo tryggere var vi pÃ¥ at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.06.2020 16:56 Post subject: |
|
|
Det er da grei skuring, suksessoppskriften er enkel.
1. ansett Nils lenge nok til å få sving på samhandlingeni (ca 2 uker ifølge kilder her)
2. Ansett en trener tilø å rette på nyanser
3. Seriegull
Så kan mani starte på nytt med Prosjekt Perry, reparasjon Hamren og vinke fra grøfta etterhvert igjen, fær man tar en tlf til Nils for å høre om han tar på seg et 14 dagers engasjement ><
Det som står som skuffende etter ALL skuksessen Nils bragte til Lerkendal og Trondheim er at han ikke blir brukt flittigere nå man vet at han brenner for dette og det i tillegg til å være en fin gest, vært utrolig fornuftig.
Eirik burde bo i garasjen til Nils egentlig om han skulle ønske seg å beherske Rosenborg kulturen.
Realitycheck, det skjer ikke, vi får bare vente.... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 23.06.2020 17:42 Post subject: |
|
|
Grunnen til at han ikke har blitt brukt mer er jo først og fremst at RBK vingler så voldsomt på trenervalgene. Hver gang vi bytter trener så kommer det jo inn noen med en helt annen filosofi enn forgjengeren. Og det skyldes etter min mening i stor grad at vi ikke har noen som sikrer en langsiktig plan. Vi har hovedtrener som til enhver tid rapporterer direkte til styret, og både trenere og styremedlemmer skiftes ut regelmessig. Det er jo ingen rød tråd i det vi driver med.
Hvorfor har vi ikke en sportsdirektør f.eks ? Og da tenker jeg ikke på den overgangssekretærjobben som Bjørnebye og Dorsin har hatt/har, men en som har myndighet til å stake ut klubbens sportslige retning, og f.eks sikre at trenere som ansettes passer inn med den sportslige filosofien klubben legger til grunn, og dermer sikrer en kontinuitet i arbeidet, selv om vi bytter trener av og til. Det blir jo helt håpløst å hele tiden drive og hoppe mellom 4-4-2 og 4-3-3 trenere (eller offensive/defensive, ballbesittende/langpælm for den del) annenhver gang, alt ettersom hvem som sitter i styret. Da kommer jo nye trenere til en spillertropp som er tilpasset helt andre roller enn det de selv ser etter. Det legger ikke akkurat til rette for kortsiktig suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 23.06.2020 20:34 Post subject: |
|
|
Hva med Gert Heerkes?
Spøk tilside, vi har som tradisjon å forfremme assistenter og juniortrenere men når vi for engangs skyld hadde et talentfult trenerteam i ungdomsavdelingen så ble vi jammen meg kvitt dem fordi de kanskje ikke delte Hornelands filosofi...
Et par måneder senere sitter vi kanskje igjen med nebbet i postkassa. Ingen nederlendere, ingen Horneland og ingen filosofi _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
|