| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Katalysator Veteran

|
Posted: 27.11.2006 19:35 Post subject: |
|
|
| Kanskje Tørum straffer gamlingene med å tvinge dem til å spille Royal League. |
|
| Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 27.11.2006 19:57 Post subject: |
|
|
Synes Tørum gjør feil ved ikke å stille med flere ferskinger fra start i RL, evt bytte inn flere juniorer underveis. RL burde brukes for å se hvem av juniorene vi bør satse på til neste år, ikke forlenge Sollis pinlige karriere i RBK.
Jeg like Tørum godt, og tror han er en av Norges tre beste trener, men vi må ikke glemme at han samtidig er en av Europas yngste trenere (35 år) for et topplag, så vi kommer til å se en rekke taktiske bommerter i tida framover. Til sammenligning: Nils Arne var vel ikke stabilt god på norsk nivå før i 1988, og da var han vel et sted mellom 45 og 50 år. Først sju år seinere (1995) ble Eggen en trener på godt europeisk nivå. Det er muligens litt naivt å tro at KT har erfaring og tyngde nok til å gjøre RBK til ett av europas 30 beste lag. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 27.11.2006 20:48 Post subject: |
|
|
Har i grunnen mistet litt av gleden med seriegullet med det vi no ser blir avslørt. Tørum gikk jo offensivt ut i forkant av Royal League, og med en en klar målsetting om å vinne hele greia. Trur han er blitt tatt litt på senga, når 4-5 spillere som han hadde full tilitt til, gir nærmest faen i hele greia. Vi kunne se det allerede i åpningskampen mot Brann hvor han navnga 3 spillere for å nærmest bare gå å småjogge utpå banen. Kan Tørum nu etterhvert av få litt av autoritenen sin svekket av det vi skjer no? Deler av spillergruppa tar sine egne valg, mens Tørum virker å stå mer og mer fustrert tilbake. Eneste positive ting opp i all skuffelse, er at den delen av spillergruppa som gir faen, stort sett er å finne i forsvarsrekka, der det er behov for omfattende endringer. PS. Dette hadde aldri kunnet skje under Eggen-tiden, som jeg mener var en av styrkene og årsakene til at klubben ble den seiersmarskinen den ble  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.11.2006 08:33 Post subject: |
|
|
Tørum kjefter på spillerne:
http://fotball.adressa.no...e70048.ece
Skal bli interessant å se hvordan RBK fremstår mot Helsingborg. Jeg forventer at vi slår kraftig tilbake. Hvis det er loffing i den kampen også så tyder det kanskje på at Tørum mangler litt autoritet. |
|
| Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 28.11.2006 09:01 Post subject: |
|
|
Ja, godt å se at han mener det er for dårlig.
Testen blir om det bedrer seg. Han sier at nr 12, 13 og 14 bør skjerpe seg. Etter det jeg har sett må nr 9, 10 og 11 også gjøre det. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 28.11.2006 09:42 Post subject: |
|
|
Slett innsats og sutring i RL vil nå etter all sannsynlighet måtte få konsekvenser på brakka. Jeg tenker da på Basma først og fremst som har lagt inn en god avskjedssøknad......Det er rett og slett PINLIG når "Nordens beste klubb" taper mot B og C laget til OB,Brann og Helsingborg. Flaut. Spesielt fordi det var RBK som sto fram og ønsket RL som god matchtrening. Noen har kallt Basma "ærlig" og oppegående som sier det mange andre tenker. Selv velger jeg å kalle det usmart og en bekreftelse på noe annet : Heter du ikke Ronaldinho , kommer slik sutring svært hardt i retur (Boomerangeffekten) når det kommer fra middelmådigheter. Disse kan erstattes med spillere fra bydelsklubber i 2 div....................
( les Nordvik som kom fra Nardo)
Ekstra dumt blir det når RBK ansetter 6 nye mann for å selge "produktet" RBK og øke omsetningen av RBK effekter (supporterutstyr) mediaprodukter mm. med inntil 2-4 ganger dagens omsetning. Det er greit for Barcelona, real madrid , Man Utd. som har et PRODUKT å selge. Her aner jeg en stor konflikt mellom markedsapparatet i RBK og det sportslige som ikke kjører i tospann.... Hvordan kan man øke omsetningen når man sportslig ikke lever opp til målene ?
Hvordan kan RBK øke salget av supporterutstyr utover landets grenser (Sverige - Danmark ) når laget presterer så latterlig som tilfellet har vært ? Tror jeg drister meg til å tippe en aldri så liten budsjettsprekk.....Keiserens nye klær er ikke enkelt å selge i 2007..... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.11.2006 10:17 Post subject: |
|
|
Ja det er lov å drømme... Blir nok akkurat det samme laget i neste kamp, vær du trygg. _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 28.11.2006 10:57 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke hvorfor Tørum fokuserer på spiller nr. 12, 13 og 14. Problemet er at flere av spillerne 1-11 ikke har gjort jobben sin. Nå får vi i trynet at vi har kvittet oss med store deler av stallen også, det er for dårlig kvalitet på benken til å yte konkurranse til de faste på laget. Nå må vi styrke stallen igjen. Vi trenger bedre spillere i alle lagdeler, men aller mest trenger vi det i forsvar! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.11.2006 11:04 Post subject: |
|
|
| Jeg syns vi har stor nok A-stall. Det er ikke vanlig å ha 8-9 spillere skadet/syke. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.11.2006 11:13 Post subject: |
|
|
Jeg liker måten Tørum gør/siger tingene på. Nu må vi bare håbe at spillerne vågner op. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 28.11.2006 11:31 Post subject: |
|
|
Ja, men det nytter ikke å snakke i store ord, hvis det aldri får konsekvenser. Di får se på neste laguttak
Spillerne bør stå opp på trening denne uken. Tørum bør tørre å sette ut etablerte spillere hvis de ikke presterer på riktig nivå.
Etter det jeg har sett er det nettopp 12, 13 og 14 som har prestert best i disse kampene (ut fra forutsetninger)
Essediri har prestert greit. Mot OB var han etter rapportene en av RBKs beste.
Lund Hanssen har vanskelige arbeidsforhold med et slapt forsvar foran seg (Basma, Solli??, osv)
Storflor har vel prestert OK
Midtbanen har lidd under mangel av Sapara, men vi kan da ikke være så avhengig av han. Vi vant da et par kamper før han kom også. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 28.11.2006 11:35 Post subject: |
|
|
| Nero wrote: | | Skjønner ikke hvorfor Tørum fokuserer på spiller nr. 12, 13 og 14. |
Samme sier jeg, noen nr 12 har vi ikke lenger, nr 13 (Hirschfeld) spilte ikke, og nr 14 (Iversen) var da ikke så ille? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.11.2006 11:58 Post subject: |
|
|
| Og det er ikke bare de på benken som må gripe sjansen under RL med alle skadeforfallene. Flere av de etablerte bør imponere for å henge med videre. Bla Basma og Storflor mfl. Storflor har i grunnen vært ganske bra i RL med å skåre bla 4 mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.11.2006 12:18 Post subject: |
|
|
| TIL wrote: | | Ja, men det nytter ikke å snakke i store ord, hvis det aldri får konsekvenser. Di får se på neste laguttak |
Hvilke konsekvenser mener du det bør få, vi kan ikke stille med rent juniorlag. Selv om det er at foretrække om spillerne er så dårlige som hidtil. Tørum var forfriskende ærlig når han tog over etter Høgmo og jeg ser ingen grund til at tro at der er ændret på det nu.
Så må vi se hvordan spillerne svarer, det er trods alt dem som skal præstere på banen.
Men der er ingen tvivl om at spillere som Nordvik f. eks bør få chancen hvis Basma og co. ikke finder motivationen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 28.11.2006 12:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.11.2006 12:19 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Samme sier jeg, noen nr 12 har vi ikke lenger, nr 13 (Hirschfeld) spilte ikke, og nr 14 (Iversen) var da ikke så ille? |
Var det er forsøg på at være morsom Eller har du mistforstået hvad Tørum siger når han snakker om spiller 12, 13 og 14? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.11.2006 12:39 Post subject: |
|
|
De siste kampene viser som Tørum sier at spillerne bak de aller beste ikke holder mål. Da tenker jeg på spillere som Lund Hansen, Essediri, Solli, Tettey og tildels Skjelbred. Det er nå de skulle stått fram og vist at de er like gode som førstevalgene.
Når disse spillerne ikke klarer å stå fram mot reservelaget til OB viser det at vi trenger forsterkninger som Koren samt en ny midtstopper. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 28.11.2006 12:40 Post subject: |
|
|
| Toget er nok godt for videre avansement, om vi da ikke skulle vinne våre 3 gjenstående kamper. Problemet slik jeg ser det, er at Tørum og de mest erfarne spillerne er på kollisjonskurs, og at Tørum føler at han har mistet autoritet, med de konsekvenser det kan få på sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 28.11.2006 12:42 Post subject: |
|
|
Ja, det er akkurat det jeg mener med neste laguttak. Hvis Nordvik er dette talentet som alle snakker om (Kåre Ingebrigtsen), så må han da vel være en bedre høyreback enn Solli (som etter rapportene var dårlig mot Odense)
Hvis en av midtstopperene ikke er motivert i det hele tatt, kan vel Mathiesen få sin sjanse. Basma har vel ikke akkurat overprestert i RL.
Det jeg mener er at Tørum tross alt har hatt stor suksess med en fast førsteellver. Likevel må den ikke bli så fast at uansett innsats, fremgang, utvikling, etc, så starter neste kamp med det samme mannskapet. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 28.11.2006 12:45 Post subject: |
|
|
| skjæringen wrote: | | Problemet slik jeg ser det, er at Tørum og de mest erfarne spillerne er på kollisjonskurs, og at Tørum føler at han har mistet autoritet, med de konsekvenser det kan få på sikt. |
Har du lest dette noe sted? |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 28.11.2006 12:52 Post subject: |
|
|
| Nei, men hvis man leser mellom linjene, så er det en viss grad av sannhet , ja |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 28.11.2006 12:55 Post subject: |
|
|
| Nå må vi ikke konstruere problemstillinger her. Journalister skriver mye rart, og skal vi i tilleg begynne å dikte opp ting som står "mellom linjene", ja da går det galt. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.11.2006 13:00 Post subject: |
|
|
Det ser ud til at vi er enige TIL  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 28.11.2006 13:06 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Var det er forsøg på at være morsom Eller har du mistforstået hvad Tørum siger når han snakker om spiller 12, 13 og 14? |
Hva tror du? Det var et forsøk på å være morsom ja. _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 28.11.2006 13:19 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Nå må vi ikke konstruere problemstillinger her. Journalister skriver mye rart, og skal vi i tilleg begynne å dikte opp ting som står "mellom linjene", ja da går det galt. |
Tror du Tørum står fram på TV og lyver, med spillerne som seere. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 28.11.2006 13:29 Post subject: |
|
|
| Mulig der er noe som har gått meg hus forbi her, men etter det jeg har forstått, så krever Tørum litt innsats i RL. Det er ikke det samme som mistillit i spillergruppa, og at Tørum er en veik trener. |
|
| Back to top |
|
 |
|