View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.06.2020 10:49 Post subject: |
|
|
Altså om det ikke var noe hold i ryktene så burde vel strengt tatt Koteng ha avfeid ryktet som vås for å få ro. "Ingen kommentar" er jo å be om spekulasjon. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 22.06.2020 10:51 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | PerO wrote: | Spillet vårt er tross alt ikke et problem som oppsto med Horneland. Det har gåt jevnt nedover mot dette fra Kåre via Coolen til Horneland. Kun avbrutt av korte perioder og enkeltkamper med godt spill. |
Med all respekt å melde: det er faktisk omtrent det dummeste jeg har hørt. |
Det er ikke sikkert jeg har rett, men det er nok ikke noe dummere enn at du i omtrent alle dine analyser har prøvd å finne Haugesund i det vi driver med, fordi du tror han ønsker å spille NFF fotball og kopiere haugesund.
Tempo har vært hovedproblemet vårt i flere år, og Horneland har ikke greid å gjøre noe med det. Men det klarte hller ikke Coolen og Kåre. Så det er nok relativt sansynlig at spillerne er en del av problemet, ikke bare treneren. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.06.2020 10:55 Post subject: |
|
|
Later til at Glimt blir Hornelands D-dag akkurat som Sligo Rovers var det for Perry. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 22.06.2020 10:56 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Altså om det ikke var noe hold i ryktene så burde vel strengt tatt Koteng ha avfeid ryktet som vås for å få ro. "Ingen kommentar" er jo å be om spekulasjon. |
Både Horneland og Koteng avfeide dette i går. Om kommentarene er annrledes i dag vet jeg dog ikke. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 22.06.2020 10:57 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: | Tyholt wrote: | Horneland har trukket seg! |
Vel, hva har du å si til ditt forsvar? |
Han videreformidler vel bare det han har hørt. Allikevel kjipt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.06.2020 10:58 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Både Horneland og Koteng avfeide dette i går. Om kommentarene er annrledes i dag vet jeg dog ikke. |
Hvor og når avfeide Koteng og Horneland dette i går? |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 22.06.2020 10:59 Post subject: |
|
|
Det er godt mulig at Horneland HAR trukket seg, men han er lojal mot klubben og holder det gående til ny løsning er på plass og at denne løsningen vil bli diskutert på styremøtet. De fleste trenerne ville gått på dagen, men Horneland, selv om han er feil mann, er en mann med integritet og yrkesstolthet, det er ikke utenkelig at han vil trene laget et par dager etter å ha blitt enig om å avslutte, slik at ledelsen har noe ro til å finne løsning...Håper det er dette som er skjedd, men frykter jo at ting ikke er avklart enda. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.06.2020 10:59 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Sløvsekken wrote: | Altså om det ikke var noe hold i ryktene så burde vel strengt tatt Koteng ha avfeid ryktet som vås for å få ro. "Ingen kommentar" er jo å be om spekulasjon. |
Både Horneland og Koteng avfeide dette i går. Om kommentarene er annrledes i dag vet jeg dog ikke. |
Hvor ble dette avfeid i går? |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 22.06.2020 11:04 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Troillongan wrote: | Sløvsekken wrote: | Altså om det ikke var noe hold i ryktene så burde vel strengt tatt Koteng ha avfeid ryktet som vås for å få ro. "Ingen kommentar" er jo å be om spekulasjon. |
Både Horneland og Koteng avfeide dette i går. Om kommentarene er annrledes i dag vet jeg dog ikke. |
Hvor ble dette avfeid i går? |
Det kan jeg nok ikke si, men kan si det med 100% sikkerhet. Er nok derfor det ikke har kommet noen store overskrifter enda.
Dog kan det jo være et spill for galleriet naturligvis. _________________ I kvit å svart..
Last edited by Troillongan on 22.06.2020 11:05; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.06.2020 11:04 Post subject: |
|
|
Synes vel ryktekvaliteten til Tyholt foreløpig står seg uvanlig godt sammenlignet med de fleste andre løse rykter på forum. Selv om avklaringen ikke har kommet ennå. Det er jo såpass mye røyk her at en liten gnist i gresset, det må det nesten ha vært. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.06.2020 11:08 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Det kan jeg nok ikke si, men kan si det med 100% sikkerhet. Er nok derfor det ikke har kommet noen store overskrifter enda. |
Caller bluffen din.
Horneland og Koteng har IKKE avfeid dette ryktet. De kan ha avfeid spørsmål stilt i forbindelse med ryktet, men at de med troverdighet skal ha avfeid hovedessensen i ryktet stemmer rett og slett ikke. Du har isåfall blitt lurt.
Det har skjedd helt konkrete ting her som mer eller mindre er berkreftet fra flere hold. Det betyr ikke nødvendigvis at Horneland slutter i dag, men at dette er på agendaen og at det jobbes med løsninger kan jeg med skråsikkerhet påstå stemmer. |
|
Back to top |
|
 |
Gnufs Senior
|
Posted: 22.06.2020 11:08 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: | Det er godt mulig at Horneland HAR trukket seg, men han er lojal mot klubben og holder det gående til ny løsning er på plass og at denne løsningen vil bli diskutert på styremøtet. De fleste trenerne ville gått på dagen, men Horneland, selv om han er feil mann, er en mann med integritet og yrkesstolthet, det er ikke utenkelig at han vil trene laget et par dager etter å ha blitt enig om å avslutte, slik at ledelsen har noe ro til å finne løsning...Håper det er dette som er skjedd, men frykter jo at ting ikke er avklart enda. |
Ledet ikke Tørum laget på oppsigelse i den første Valencia-kampen i 2007? Uten noen som helst sammenligning forøvrig, så kan det jo funke vel så bra å la treneren få en kort oppsigelsestid frem til skiftet, istedet for å la en assistent eller juniortrener steppe inn i to kamper.
Selv om jeg også forholder meg mest mulig rolig frem til en avklaring kommer, så er det jo absolutt lov å håpe på at det er noe i disse ryktene nå. Tok t.o.m. sjansen på å sprette en øl i går kveld. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7067 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.06.2020 11:09 Post subject: |
|
|
Kanskje mye å be om, men vet du noe om Dorsin’s rolle i det arbeidet?
E: @Hedon, altså.
Last edited by Kamerat Ola on 22.06.2020 11:10; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 22.06.2020 11:10 Post subject: |
|
|
Tviler på ryktet.. ingen medier har nevnt det.. kun perifere som har snappet det opp herfra vel .. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
|
|
Nidarosballklubb wrote: | Tyholt wrote: | Horneland har trukket seg! |
Vel, hva har du å si til ditt forsvar? |
Står på dette fortsatt utifra det jeg hører. Det virker også som at Horneland har mistet garderoben. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
|
|
Dette er nok avgjort ja. Ting må styrebehandles og gjøres på en skriftlig og profesjonell måte, klok av skade med dette tullet rundt Ingebrigtsen... _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.06.2020 11:17 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Det er ikke sikkert jeg har rett, men det er nok ikke noe dummere enn at du i omtrent alle dine analyser har prøvd å finne Haugesund i det vi driver med, fordi du tror han ønsker å spille NFF fotball og kopiere haugesund.
Tempo har vært hovedproblemet vårt i flere år, og Horneland har ikke greid å gjøre noe med det. Men det klarte hller ikke Coolen og Kåre. Så det er nok relativt sansynlig at spillerne er en del av problemet, ikke bare treneren. |
Ja, du får påpeke i vei hvordan de elementene fra måten han spilte på med Haugesund jeg mener å kjenne igjen faktisk ikke eksisterer i Hornelands Rosenborg. Eller var det bare automatisk feil fordi jeg sa det, og det ikke stemmer med det du velger å tro? Det er kanskje helt urimelig å mene at måten en trener har spilt på tidligere, og det han selv trekker fram som sine forbilder og den skolen han har gått som fotballtrener, har noe å si for hva han forsøker å få til på banen?
Men din analyse er altså at vi spiller nøyaktig likt som før (eller utdyp gjerne de ikke-haugesundske forskjellene), men vi sliter med "tempo", på samme måte som Kåre og Coolen, som altså vant seriegull etter seriegull selv med sine tempoproblemer. Men vi sliter vel mer med 'tempo' nå da, eller? Hva er det egentlig du definerer som tempo her? Og ligger det i enkeltspillernes ferdigheter? Eller i systemet? For maksimal ansvarspulverisering ligger det nok sikkert i det kollektivt mentale, eller?
Vi vet fra før at du egentlig ikke mener sportslig leder har en jobb eller et ansvar, for alt handler om rammebetingelsene. Nå er jeg altså litt usikker på om du mener hovedtreneren har en jobb eller et ansvar? Har spillerne egentlig det? Vanskelig å si at daglig leder skal kunne ha noen påvirkningskraft heller dersom ingen i sportslig avdeling har det. Og er det da noen vits i å ha et styre? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 22.06.2020 11:30 Post subject: |
|
|
Zaphod:
Hvor har jeg sagt at vi spiller nøyaktig likt?
Hvor har jeg sagt at ansvar skal pulveriseres?
Du overtolker nå det meste, og tolker alt som ikke stemmer med din virkelighet som et forsvar for treneren.
Jeg er av den oppfatning at Horneland har vært dead man walking siden tidlig i fjor høst. Tror bare hensynet til ro rundt klubben gjorde at han overlevde i fjor, og uten korona, måtte han ha levert ekstremt bra hvis han ikke skulle vært ute nå. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 22.06.2020 11:30 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Ting må styrebehandles og gjøres på en skriftlig og profesjonell måte, klok av skade med dette tullet rundt Ingebrigtsen... |
Dette! Svært viktig poeng!! _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 22.06.2020 11:34 Post subject: |
|
|
Clasiker wrote: | Neeskens wrote: | Ting må styrebehandles og gjøres på en skriftlig og profesjonell måte, klok av skade med dette tullet rundt Ingebrigtsen... |
Dette! Svært viktig poeng!! |
Joda, men er også to helt forskjellige situasjoner! Kåre mente jo fremdeles at det han gjorde var fantastisk og at det ikke fantes noen grunn i verden til å i hele tatt vurdere hans stilling; Horneland har sagt det rett ut selv at styret har belegg for å gi han sparken dersom de lander på det...To trenere med helt forskjellig tilnærming til realitetene (selv om resultatene under Kåre var bedre en med Horneland så viste Kåre liten selvinnsikt i situasjonen RBK hadde havnet i)... |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 22.06.2020 11:36 Post subject: |
|
|
Vi skåret over 3 mål i snitt i treningskampene. Må være frustrerende for EH at dette skjer nå. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 22.06.2020 11:37 Post subject: |
|
|
Også holdt vi jo nullen mot selveste Kristiansund som tydeligvis er et fyrverkeri av et offensivt lag. |
|
Back to top |
|
 |
Crannypack Junior
|
Posted: 22.06.2020 11:40 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: | Vi skåret over 3 mål i snitt i treningskampene. Må være frustrerende for EH at dette skjer nå. |
Hva så? Vi har spilt mot Sundsvall, Stjørdalsblink og Ranheim. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 22.06.2020 11:44 Post subject: |
|
|
Crannypack wrote: | Nidarosballklubb wrote: | Vi skåret over 3 mål i snitt i treningskampene. Må være frustrerende for EH at dette skjer nå. |
Hva så? Vi har spilt mot Sundsvall, Stjørdalsblink og Ranheim. |
Du glemte Odd og Glimt. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 22.06.2020 11:50 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Troillongan wrote: | Det kan jeg nok ikke si, men kan si det med 100% sikkerhet. Er nok derfor det ikke har kommet noen store overskrifter enda. |
Caller bluffen din.
Horneland og Koteng har IKKE avfeid dette ryktet. De kan ha avfeid spørsmål stilt i forbindelse med ryktet, men at de med troverdighet skal ha avfeid hovedessensen i ryktet stemmer rett og slett ikke. Du har isåfall blitt lurt.
Det har skjedd helt konkrete ting her som mer eller mindre er berkreftet fra flere hold. Det betyr ikke nødvendigvis at Horneland slutter i dag, men at dette er på agendaen og at det jobbes med løsninger kan jeg med skråsikkerhet påstå stemmer. |
Jeg har ingen hensikt i å spre feil info her. Svarene fra Brakka i går leste jeg selv så de er greie, men i går gikk det mest på om Horneland har trekt seg. Det er ingen tvil om at det er ting på gang, det er vi enige om. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
|